Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähätelläänkö kauniin vai ruman naisen ongelmia enemmän?

Vierailija
04.09.2020 |

Kummin päin? Joku väitti ketjussa, että kauniin naisen ongelmia vähätellään koska eihän niitä voi olla. Eikö kaunista kuitenkin myös kuunnella ja huomioida enemmän? Millainen naisen pitää olla jotta saa sympatiaa ja millaiselle ollaan ilkeitä ja vähätteleviä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta rumana saa ainakin kamalaa kohtelua. Sitä on vaikea selittääkään kenellekään, vain rumat ymmärtävät. Samalla tavalla kuin vain fyysisesti vammainen tietää, kuinka pahalta vammaisuus voi tuntua henkisesti.

Vierailija
2/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on hankala kuvitella miten kauniin ihmisen elämä voisi olla ongelmallisempaa kuin ruman jos ei muita tekijöitä oteta tässä huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta rumana saa ainakin kamalaa kohtelua. Sitä on vaikea selittääkään kenellekään, vain rumat ymmärtävät. Samalla tavalla kuin vain fyysisesti vammainen tietää, kuinka pahalta vammaisuus voi tuntua henkisesti.

Tämä on täysin totta. Pidetään jonain ö-luokan kansalaisena yleisesti ja saa samalla rahalla huomattavasti heikompaa palvelua. Keskivertokaan ei ole omakohtaisesti kokenut ruman naisen kohtelua.

Vierailija
4/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta rumuuden aiheuttamien ongelmien vähättely on ainakin törkeämpi teko, koska rumuuden ongelmat ovat paljon suurempia. Kai tässä tarkoitetaan oikeasti elämää sabotoivaa rumuutta eikä tavallisuutta?

Ruman on vaikeampi paeta rumuusongelmiaan kuin kauniin kauneusongelmiaan. Kauniin on helpompi "rumentaa" itseään tavallisen näköiseksi kuin ruman korottaa itseään tavallisen näköiseksi.

Vierailija
5/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on taviksia eikä kauniita tai rumia. Entä heidän ongelmansa?

Vierailija
6/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on hankala kuvitella miten kauniin ihmisen elämä voisi olla ongelmallisempaa kuin ruman jos ei muita tekijöitä oteta tässä huomioon.

Kyllä minäkin vähän tälle kannalle kallistun. Jos kaunis nainen saa rumaa (niinpä..) kohtelua niin löytyy silti samanvertaisesti sympatiaa jostain toisaalta.

Vierailija
7/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruman naisen ongelmat ei kiinnosta ketään. Kaunista ihmistä yleensä kuunnellaan ja hänen sanomisensa otetaan vakavammin.

T: rumilus

Vierailija
8/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vähän tälle kannalle kallistun. Jos kaunis nainen saa rumaa (niinpä..) kohtelua niin löytyy silti samanvertaisesti sympatiaa jostain toisaalta.

Juuri näin. Kauneus voi herättää kateutta ja vetää puoleensa kiusaajia, mutta joissain toisissa ympyröissä kaunis ihminen saa varmasti sympatiaa ja tsemppausta. Sen sijaan ruma ihminen voi kokea huonoa kohtelua vähän kaikkialla, tai häneen ei osata suhtautua.

Jos olisi pakko valita, olisin mieluummin kauneuden takia kadehdittu kuin rumuuden takia vihattu. On kokemusta jälkimmäisestä.

Vierailija
9/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kauneus voi herättää kateutta ja vetää puoleensa kiusaajia, mutta joissain toisissa ympyröissä kaunis ihminen saa varmasti sympatiaa ja tsemppausta. Sen sijaan ruma ihminen voi kokea huonoa kohtelua vähän kaikkialla, tai häneen ei osata suhtautua.

Jos olisi pakko valita, olisin mieluummin kauneuden takia kadehdittu kuin rumuuden takia vihattu. On kokemusta jälkimmäisestä.

Sama täällä. Jotkut ovat vahingoniloisia, jotkut aidosti ihmeissään. Jos ostan jonkin melko kalliinkin tuotteen, saan huomattavasti huonompaa palvelua yleensä, siis vähemmän vastinetta rahalle. Kohtaan ihmettelevää ja halveksivaa tuijottelua toisinaan. Miehille olen aina ollut kuin ilmaa. Mihinkään "tyttöjen porukoihin" en kelpaa mukaan. Ystävien ja kumppanin löytäminen on käytännössä mahdotonta. Ja haluaisin olla vain tavallinen ja normaali sekä löytää seuraa.

T. Ruma nainen

Vierailija
10/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen "ongelmaisuus" tai muiden suhtautuminen tämän ihmisen ongelmiin ei välttämättä ole ulkonäöstä kiinni, jos yksittäisistä ihmisistä puhutaan. Kuitenkin tutkimusten mukaan kaunista ihmistä kuunnellaan enemmän, hänet otetaan paremmin huomioon ja hän saa parempaa palvelua. Jne.

Vierailija
11/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus rumana on se että kaunista kuunnellaan ja jos kauniilla on ongelma niin siinä tuetaan ja lohdutetaan. Rumalle todetaan että semmoista elämä on tai ei ylipäätään olla kiinnostuneita ongelmasta.

Kaunis ihminen saa kehuja helpommin myös teoista, ei vain ulkonäöstä. Töissä kun kaunis sanoo jonkun mielipiteen niin sitä kehutaan muelenkiintoiseksi, kiitellään jne. Sama asia rumalta niin ei sitä vain noteerata.

Vierailija
12/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella sanoisin että kauniiden naisten ongelmia vähätellään rumien toimesta huomattavasti enemmän kuin toisinpäin.

Vierailija
13/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen ruma, nykyään kaunis. Kokemuksestani voin sanoa, että kaunis ihminen saa sympatiaa kaikilta, mutta ruma saa sitä vain toisilta rumilta ihmisiltä. 

Vierailija
14/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena todella ruma (ihottuma, paha akne jne.) ja kohtelu sen mukaista. Ventovieraat huutelivat minulle törkeyksiä, minut uhattiin pahoinpidellä jne. Nyt keski-iän kynnyksellä olen kai melko tavallisen näköinen enkä enää herätä niin paljon negatiivista huomiota, mutta nuoruuden kokemukset painavat edelleen mieltä. Olen siinä pisteessä, että saatan tarvita ammattiapua päästäkseni nuoruuden kokemuksista yli. Tiedän omakohtaisesti, millaista kohtelua rumana voi saada. Vaihtaisin mieluusti osia jonkun kauniin ihmisen kanssa, ihan koska tahansa.

Vierailija
15/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti seksistiset miehet vihaavat rumia naisia, koska heidän mielestään naisen olemassaolon tarkoitus on miellyttää miehiä, a.k.a. olla hoikkia ja kauniita.

Vierailija
16/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella sanoisin että kauniiden naisten ongelmia vähätellään rumien toimesta huomattavasti enemmän kuin toisinpäin.

Tämä.

Olen ihan ällistynyt monista tämän ketjun kommenteista.

Minusta on päivänselvää, että kauniiden ongrlmia vähätellään paljon enemmän.

Vierailija
17/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti molempien. 

Vierailija
18/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että olen itsekin aikoinani kirjoitellut Suomi24:n aloituksiin ilkeitä vastauksia oletettavasti kauniille naisille, jotka kertoivat, kuinka heidän perään huudetään härskejä kommentteja jne., ihan vain silkkaa katkeruuttani. Anonyyminä kirjoittamisen mahdollisuus yhdistettynä rankkaan vitutukseen ei ole paras combo.

Vierailija
19/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Olen ihan ällistynyt monista tämän ketjun kommenteista.

Minusta on päivänselvää, että kauniiden ongrlmia vähätellään paljon enemmän.

Olen eri mieltä. Maailmalla, ja Suomessakin on paljon enemmän kauniita ihmisiä (vähintään tavallisen näköisiä) kuin rumia. Tietysti kauniiden ihmisten ongelmat otetaan tosissaan, koska yllättävän moni pystyy niihin samaistumaan.

Vierailija
20/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kauniiden" ja menestyneiden ihmisten masennus, itsetunto ja mielenterveys ongelmat otetaan harvemmin tosissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi