Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähätelläänkö kauniin vai ruman naisen ongelmia enemmän?

Vierailija
04.09.2020 |

Kummin päin? Joku väitti ketjussa, että kauniin naisen ongelmia vähätellään koska eihän niitä voi olla. Eikö kaunista kuitenkin myös kuunnella ja huomioida enemmän? Millainen naisen pitää olla jotta saa sympatiaa ja millaiselle ollaan ilkeitä ja vähätteleviä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sana vähätelläänkö kaunista vai rumaa naista, koska kumpaakin vähätellään varmasti, vain koska ovat naisia.

Vierailija
22/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on hankala kuvitella miten kauniin ihmisen elämä voisi olla ongelmallisempaa kuin ruman jos ei muita tekijöitä oteta tässä huomioon.

Jos esim. asuu maassa jossa naisia raiskataan paljon niin voi olla hankalampaa olla kaunis.

Se kuulostaa maalta, jossa naisia kohdellaan yleisesti huonosti. Rumakin nainen voi tulla raiskatuksi, koska seksuaalisessa väkivallassa on kyse vallasta ja alistamisesta eikä niinkään himosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kauniiden" ja menestyneiden ihmisten masennus, itsetunto ja mielenterveys ongelmat otetaan harvemmin tosissaan.

Voi olla. Mutta he voivat kuitenkin puhua ongelmistaan jopa julkisesti ilman nolaamisen pelkoa ja saada jossain yhteydessä kannustusta ja sympatiaa. Ruman ihmisen ongelmat eivät kiinnosta ketään.

Vierailija
24/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella sanoisin että kauniiden naisten ongelmia vähätellään rumien toimesta huomattavasti enemmän kuin toisinpäin.

Tämä.

Olen ihan ällistynyt monista tämän ketjun kommenteista.

Minusta on päivänselvää, että kauniiden ongrlmia vähätellään paljon enemmän.

Mutta se ei johdu siitä, että kauniit olisivat syrjitympiä, vaan siitä että heidän ongelmat ovat lievempiä. Kauniiden ongelmia "vähätellään" laittamalla ne oikeisiin mittasuhteisiin verrattuna rumien ongelmiin.

Vierailija
25/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että maailman kauneimmalla naisella voi olla pahojakin itsetunto-ongelmia. Ero siinä on se, että kauniilla naisilla ne ongelmat ovat usein korjattavissa, rumalla ne eivät välttämättä korjaudu koskaan.

Vierailija
26/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kauniilla ihmisillä voi olla monenlaisia ongelmia, mutta ovatko ne suoraan ulkonäöstä johtuvia? Yleisesti ottaen kauneudesta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Ainahan voi koettaa rumentaa itseään, jos kauniina kerran on niin kamalaa.

Vierailija
27/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on hankala kuvitella miten kauniin ihmisen elämä voisi olla ongelmallisempaa kuin ruman jos ei muita tekijöitä oteta tässä huomioon.

Jos esim. asuu maassa jossa naisia raiskataan paljon niin voi olla hankalampaa olla kaunis.

Se kuulostaa maalta, jossa naisia kohdellaan yleisesti huonosti. Rumakin nainen voi tulla raiskatuksi, koska seksuaalisessa väkivallassa on kyse vallasta ja alistamisesta eikä niinkään himosta.

Siinä tapauksessa en keksi mitään tilannetta, missä kauniilla ihmisillä olisi enemmän ongelmia kuin rumalla, yritin kyllä miettiä pääni puhki D:

Vierailija
28/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sellainen ongelma on, mikä liittyy kauneuteen? Saa huomiota? no, silloin voi vaikka olla tälläytymättä niin ei saa niin paljon huomiota. Rumat taas haukutaan pystyyn eikä sille mahda mitään.

Vierailija
29/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmeisesti nyt puhutaan ongelmista, jotka johtuvat kauneudesta tai rumuudesta. Muita seikkoja ei kai oteta huomioon. Minun on tässä yhteydessä vaikea kuvitella, että kauniilla olisi suuremmat ongelmat ulkonäöstään kuin rumalla. Ongelmiahan voi olla kenellä tahansa, mutta tässä ilmeisesti puhutaan pelkästään ulkomuotoon liittyvistä ongelmista.

Vierailija
30/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kauniilla ihmisillä voi olla monenlaisia ongelmia, mutta ovatko ne suoraan ulkonäöstä johtuvia? Yleisesti ottaen kauneudesta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Ainahan voi koettaa rumentaa itseään, jos kauniina kerran on niin kamalaa.

Kyllä huvitti, kun näin kerran haastattelun naisesta, joka valitti kuinka häntä ei oteta työpaikalla tosissaan, koska hän on niin kaunis, ettei häntä uskottu ammattitaitoiseksi miesvaltaisella alalla. Silti oli oikein viimeisen päälle laittautuneena poseeraamassa työtä tehdessään.

Vierailija
31/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä ketjussa vähätellään.

Kaunis nainen voi tehdä itsemurhan ja olla tosi masentunut. Siihen ei auta mikään kauneus eikä kauneus tee siitä yhtään helpompaa. Mutta täälläkin sanotaa tyyliin, että kauniin masennus ei voi olla niin paha kuin ruman. Mihin tämä perustuu?

Tai ruma ei saa samalla tavalla apua? Lääketieteellisestikö? Onko tätä tutkittu?

Joku kaupan palvelu ei liity tähän oikeastaan. Joo, kauniit saa etuoikeuksia. Tiedossa. Mutta oikeissa ongelmissa?

Joo ruman itsemurha ei kiinnosta ketään, kauniin kohdalla voidaan kirjoittaa jopa lehteen. Mutta onko sillä siinä vaiheessa mitään merkitystä enää?

Vierailija
32/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä sellainen ongelma on, mikä liittyy kauneuteen? Saa huomiota? no, silloin voi vaikka olla tälläytymättä niin ei saa niin paljon huomiota. Rumat taas haukutaan pystyyn eikä sille mahda mitään.

Ihan kuule tulee sitä huomiota vaikkei tälläytyisi.

Kuka muka haukkuu "rumia"? En edes tiedä mitä tässä rumalla tarkoitetaan, olenko koskaan nähnytkään rumaa ihmistä...

Vierailija
33/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule tulee sitä huomiota vaikkei tälläytyisi.

Kuka muka haukkuu "rumia"? En edes tiedä mitä tässä rumalla tarkoitetaan, olenko koskaan nähnytkään rumaa ihmistä...

Ai että kuka haukkuu rumia. No voin kertoa, että se haukkuminen alkaa jo ala-asteella, ja aikuisena on turha kuvitellakaan liikkuvansa julkisesti ilman että kuulee jotain"laita pussi päähäsi" tai "hyi vttu" kommentteja. Myös asiakaspalvelu on järkyttävän huonoa.

Vierailija
34/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, rumien tietty....niitä kohdellaan huonosti ja kartetaan jatkuvasti niiden ulkonäön takia. Koska sellaisia ihmiset vaan on. Sekä siviilissä että työelämässä. Helppo kysymys.

Vierailija
35/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö no luonteest sen verran, että jos on "vahva", vähän ehkä "päsmäröivä" luonne joka ei pelkää sanoo asioita suoraan jne, niin sillon sulle sanotaan "sä kyllä pärjäät!!!!!!!"

Jos luonne on varautuneempi tms, niin sellasta säälitään helpommin.

Ja siis jos on kaunis ja itserakas päällepäsmäri, niin ei saa kauheesti sympatiaa, , mut jos on oli sit kaunis tai ei, niin epäitsekäs, yms , niin saa helpommin tukea jne.

Ja tässä on nyt kyse naisista pääasiassa. Esim. vaikka olisi ärsyttävä päällepäsmäri sekä kaunis, niin aina löytyy joku mies tukemaan. :D

Vierailija
36/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kilpaileeko täällä rumat ja kauniit kumpi ansaitsee enemmän sääliä??? No okei. Itse kyllä uskon että rumalla on paljon vaikeampi elämä kaikin tavoin. Miksi edes kerjätä sääliä jos sillä osastolla on kaikki kunnossa?

Vierailija
37/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kun olin Todella kaunis, pidin pakkomielteisenä huolta ulkonäöstä 247, ja olin kai masentunu, niin mulle naurettiin aina vaan, sanottii "eihän noin kaunis ja terveen näkönen masentunu oo :DD" Lääkärit sano noin, ihan kaikki. No poikaystävä ei sanonou, mut kaikki lääkärit jne. Ei otettu vakavasti. Sitten kun menin vähän rähjäsempänä lääkärille, niin otettiin vakavasti.

Eli ton perusteella joo, huono ulkonäkö nii ihmiset olettaa että menee huonosti, hyvä ulkonäkö nii ihmiset olettaa että menee hyvin. oma kokemus.

Vierailija
38/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tässä ketjussa vähätellään.

Kaunis nainen voi tehdä itsemurhan ja olla tosi masentunut. Siihen ei auta mikään kauneus eikä kauneus tee siitä yhtään helpompaa. Mutta täälläkin sanotaa tyyliin, että kauniin masennus ei voi olla niin paha kuin ruman. Mihin tämä perustuu?

Tai ruma ei saa samalla tavalla apua? Lääketieteellisestikö? Onko tätä tutkittu?

Joku kaupan palvelu ei liity tähän oikeastaan. Joo, kauniit saa etuoikeuksia. Tiedossa. Mutta oikeissa ongelmissa?

Joo ruman itsemurha ei kiinnosta ketään, kauniin kohdalla voidaan kirjoittaa jopa lehteen. Mutta onko sillä siinä vaiheessa mitään merkitystä enää?

Minä en ole ainakaan sanonut, että kauniin masennus ei voisi olla yhtä paha kuin ruman, vaan ihan vain sitä olen tarkoittanut, että kauneudesta johtuvat ongelmat eivät ole yhtä pahoja kuin rumuudesta johtuvat. Joissain yksittäisissä tilanteissa jollain voi toki sattua omalle kohdalle ikävä tuuri ja joutuu johonkin kamalaan tilanteeseen vain kauneutensa takia, mutta olisi rumana siltä säästynyt.

Vierailija
39/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa alkuperäiseen kysymykseen niin tämän ketjun perusteella kuulostaa siltä että ne kauniitkin haukutaan. Naisten pitäisi pitää enemmän toistensa puolta, eikä haukkua anonyyminä netissä. Kiusaamiselle ei ole oikeutusta koskaan.

Vierailija
40/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kauniiden" ja menestyneiden ihmisten masennus, itsetunto ja mielenterveys ongelmat otetaan harvemmin tosissaan.

Voi olla. Mutta he voivat kuitenkin puhua ongelmistaan jopa julkisesti ilman nolaamisen pelkoa ja saada jossain yhteydessä kannustusta ja sympatiaa. Ruman ihmisen ongelmat eivät kiinnosta ketään.

-Ööööö, mulla ei oo nolaamisen pelkoa, mutta oon joutunu jopa vakavan pahoinpitelyn jälkeen lääkärin "nolaamaks" kun kerroin asiasta avoimesti, olin hoikka ja kaunis nainen. Lääkäri ei ottanut tosissaan että olin joutunut rais******** uhriksi. Eli todellakaan se ei oo niin että "jos oot kaunis nii aina saat tukea kaikkialta". Kun et saa. Edes lääkäriltä, välttämättä. Oli muuten naislääkäri.