Voiko terapeutit yms ammattilaiset olla tosiaan noin väärässä?
Katsokaa nyt, mitä se down-asperger-jankkaaja kirjoittaa blogiinsa! Että joku ammattilainenkin antas sen hoitaa vauvaa vaikka täällä koko palsta sanoo, että ei voi. näköjään ei kannata luottaa enää asiantuntijoihin vaan av-mammojen erehtymättömään ja maalaisjärkeen perustuvaan mielipiteeseen!
luotatteko enää terapeutteihin ja "asiantuntijoihin" tai edes as-henkilöitten omaisiin tuon luettuanne:
"
Minua ei kannata liikaa jättää ymmärtämättömien ihmisten ennakkoluulojen armoille. Nimenomaan se, kun ihmiset on olleet niin ennakkoluuloisia, on minua rikkonut ja ihmiset omalla ennakkoluuloisuudellaan ovat minut rikkoneet ja aiheuttaneet sen, että juutun vauva-asiaan liikaa ja jankutan siitä, että kyllä minä niitä osaan hoitaa, olen hoitanu niitä ennenkin, voi minuun siinä luottaa! Tuo asia ei sillä tavalla ole niitten ihmisten vika, että niitten tarvitsisi siitä syyllisyyttä tuntea. Sillä tavalla minä en syytä vaan asia mitä en ymmärrä, saa aikaan tarpeen jankata ja juuttua asiaan, koska EN YMMÄRRÄ. On hätäisen paskahousun kommentti se, että muka syytän muita ihmisiä siitä, kun asiat eivät suju. En syytä muita ihmisiä enkä itseänikään, vaan sitä, että sairauteni ei ole näkyvä eikä tunnettu joten minua ei osattu käsitellä oikein eikä näin ollen myöskään asianmukaisesti osallistaa normaaliin elämään silloin kun olin nuorempi kuin nyt. Ei oikein tiedetty mikä minulla on tai jos oltiin tietävinään, niin sekoitettiin minun tila johonkin muuhun kuin mikä minulla on. Siinä tuli sitten minun hoidossani tapahtuneet hoitovirheet. Oli siihen verrattavissa, kuin jos hammaslääkärille olisi annettu tehtäväksi operoida aivot tai rintasyöpäkirurgille tehtäväksi operoida hampaita. Eihän siitä mitään tulisi! Ei myöskään siitä, jos päihdeongelmiin ja syömishäiriöihin erikoistunut psykiatri yrittää hoitaa Aspergerin syndroomaa.
Kannattaa uskoa minun asioissa sitä terapeuttia vaikka ja myös minua itseänikin ja mistä ei ole tietoa, mikä ei ole siinä hetkessä läsnä ja mikä liittyy lähinnä minun henkilökohtaiseen elämääni tai henkilökohtaisten tuttujen ja läheisten kanssa tekemiini asioihin, niin siihen ei kannata eikä tarvitse ottaa kantaa eikä minun kuullen sitä sen koommin spekuloida ääneen, vaan aina asiantuntijan kanssa on viisasta ne keskustelut käydä ja minun itseni antaa sitten ymmärtää, että toki olen luotettava ja mitä ehdotan, on kaunis ajatus ja voi esim ihastella minun kanssa ihan täysin rennosti esim ajatusta pienestä vauvelista ja sen hoitamisesta jos sitä asiaa esille jossakin keskustelussa tuon.
Rakastaisin sinun pikku vauvaasi jos sinulla semmoinen olisi. Se vauva voi olla tyttö tai poika, terve tai vammainen, hyväksyn hänet joka tapauksessa, koska hän on sinun vauvasi ja sinun mahasta syntyvä lapsi on aina ihana lapsi. Harmi kun et tehnyt enempää kuin yhden lapsen. Sinun lapsesi, jos niitä paljon olisi, olisivat kaikki ihanimpia lapsia mitä maa päällään kantaa. Eliska on myös ihana pikkuinen tyttö.
Jos sinulla joskus vauva on, niin voit luottaa siihen, että ainakin pääsääntöisesti sinun ollessa läsnä ja hetken aikaa yksinkin esim silloin kun käyt vaikka suihkussa, pystyn hoitamaan jo 2-3kk ikäistäkin lasta. Olen näin hoitanut sukulaisten ja kaverienkin vauvoja ja ne tilanteet on menneet hyvin ja olen toiminut luotettavasti ja vastuullisesti. Jopa terapeutti Tero Timonen sanoi minulle suoraan, että jos hänellä ja hänen vaimollaan ylilääkäri Leena Timosella olisi vauva, he antaisivat minun hoitaa sitä. Kuulemma jo niinkin pientä kuin 2-3kk. Voitko kuvitella? erityiskasvatuksen ja psykologian dosentti joka on erittäin maineikas ja kansainväliselläkin tasolla tunnettu ja tuntenut minut lapsuudestani asti, sanoo noin? Nouseeko asiasta suurikin kohu teidän keskuudessanne? Nimittäin tuo terapeutti tietää aika hyvin kuka mihinkin pystyy ja mihinkä ei pysty ja hänen sana painaa paljon. Jos olisin esim huligaani, hunsvotti, vastuuton, psykopaatti, hyypiö, friikki, dorka, humalainen, narkkari tai muu edesvastuuton hörhö, niin hän tietäisi sen kyllä ja hän toimittaisi minut laitokseen ja järjestäisi sossun ja lääkärin kanssa sen asian tiimoilta palaverin, että laitoshoitoon on saatava minut.
Mutta eipä ole tämä erikois asiantuntijakaan sellaisen kannalla. Jotenka miksi mennä hänen mielipiteiden yli siinä, mihin pystyn ja mihin en? Luota asiantuntijaan, hyvä ihminen äläkä luota mihinkään ennakkoluuloihin äläkä mutu-tuntumaan.
Toiseksi myös minun oma äitini ja mummoni voivat todistaa minun osaavan hoitaa vauvaa kun hoidin minä mummon kanssa serkkupoikiakin sillon kun ne olivat vauvoja ja itse olin silloin varhaisnuori. Ei mitään ongelmia asiassa! Myöskään terveyskeskuksen lääkäri tai hoitajat ei ole minulta tuota kieltäneet, gynekologi ei kiellä eikä kieltäisi sitäkään jos asusin hänen naapurissa ja haluaisin hoitaa hänen vauvaansa, myöskään nykyisen kouluni ope kiellä minua hoitamasta vauvaa eikä myöskään yksikään ohjaajista kieltäisi eikä myöskään neuropsykiatrinen valmentajanikaan kieltänyt. Ainut mikä ehkä yritti vähän kieltää tai rajoittaa asiaa, oli yks Jenna joka oli vuonna 2011 minun tukihenkilö, joka tiesi vain minun diagnoosin ja sen miten käyttäydyin sen hetkisen vointini aikoihin esim ventovieraitten ihmisten ollessa paikalla. Kysyin terapeutilta, miksi Jenna noin suhtautui, niin terapeutti sanoi, että nykyään ei Jennakaan olisi tuota mieltä, vaan Jennan sen hetkinen mielipide johtui minun sen hetkisestä kunnostani ja voinnistani ja siitä kun olin arka ja traumatisoitunut jonkun asian vuoksi mitä olin joutunut kokemaan, mutta se on kuulemma mennyttä aikaa ja nykyään tilanne on toinen. Voi olla, ettei myöskään eräät nimeltä mainitut sinun työkaverisikaan kieltäisi, minulla on vaan niitten voimakastahtoisten jossakin virassa ja maineessa olevien ihmisten suhteen erilaisia pelkoja ja pelkään, että jossakin on joku ihminen joka ei antaisi minun tehdä tuota asiaa eikä yleensä yhtään mitään muutakaan asiaa ilman ammattilaisen valvontaa. Se johtuu siitä, että ihmiset eivät tunne minua eivätkä tiedä millainen olen. Pelkään myös, että minut halutaan vaikkapa johonkin laitokseen säästösyistä koska kunnat haluaa säästää ja koska kunnat pelkäävät että jos olen itsenäinen asukas jossakin kunnassa, tärvelen kyseisen kunnan maineen olemalla liian erikoinen niin että valtuutetut häpeävät tunnustaa minua joko oman kuntansa tai jopa viereisen kunnan asukkaaksi. Minun itsetuntoani ja omanarvontuntoani on paljon loukattu elämäni aikana juuri sillä, että minulta on yritetty kieltää osallisuus normaaleissa asioissa. "
Kommentit (51)
Nr. 4 tässä taas... 8, kyseessä ei todellakaan ole yksi ja sama henkilö! Erottaa kyllä ihan eri kirjoitustavasta ja sanavalinnoista. Kyseessä on kolme eri henkilöä, ap, blogin kirjoittaja (joka kovasti puolustelee itseään) ja minä, joka olen jonkin aikaa lueskellut tuota blogia (kauhistuneena siitä, että kirjoittajan toiminta vaan jatkuu ja jatkuu).
Ongelmahan sinulla ap-jankkaaja ei ole as, vaan yhdistyminen näihin aggressiivisiin ja antisosiaalisiin tunteenpurkauksiin, joita me olemme saaneet lukea täältä ja blogistasi. Näytät olevan itse, kenties sen as-ongelmasi takia, sokea tunteille ja motiiveille, joiden vallassa toimit. Tuntuu, ettet myös tunnista olevasi romanttisesti kiinnostunut ja pakkomielteisesti takertunut samaa sukupuolta oleviin sinua hoitaneisiin ammattilaisiin. Muut ihmiset, hoitotahot ja me nettipalstojen lukijat emme ole kovin kiinnostuneita sinun kyvystäsi hoitaa vauvoja. Se olet sinä, joka fantasioit meistä ajattelemassa pahaa kyvyistäsi hoitaa lapsia ja arvostelemassa sinua. Sinulle vastataan ja sinun juttusi kiinnostavat siksi, että vähän samaan tapaan kiinnostava kuin Johanna Tukiainen: ihminen, joka itse tyrkyttää negatiiviset ja kaukaa haetut tulkintansa itsestään ja maineestaa kaiken kansan arvosteltaviksi. Pilaat mainettasi kovaa vauhtia. Viesti voisi olla sama kuin Johanna Tukiaiselle: jos meinaat löytää naisen tai miehen itsellesi, niin olisi parasta vetäyty julkisuudesta rettelöimästä.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:13"]
Terapeuttikin menee mukaan noihin haaveisiin, koska tietää, että henkilöllä ei ole kontakteja normaaleihin ihmisiin vaan kaikki ystävät henkilöllä on joko kehitysvammaisia, mielenterveyspotilaita tai sitten niin vanhoja ihmisiä etteivät voi tehdä enää lasta. Henkilöllä on haave jostakin terveestä ystävästä jolla olisi lapsi jonka hoidossa auttaa ja joka olisi läheinen ystävä. Kova kaipuu saada kontakteja terveisiin ihmisiin on, mutta lähistöllä ei ole ketään terveitä ihmisiä jotka jaksaisivat noin sairasta, lapsellista ja erikoista ihmistä, joten pitää tyytyä vain kehitysvammaisiin, mielenterveysongelmaisiin ja vanhuksiin ystävinä. Kyse ei ole varsinaisesti mistään harhasta eikä psykoosista vaan sosiaalisten taitojen puutteesta ja jälkeenjääneisyydestä. henkilö haaveilee normaalista elämästä ja normaaleista ystävistä mutta sijoittaa haaveet joihinkin mukaviin, häntä joskus hoitaneisiin lääkäreihin tai hoitajiin ihan sattumalta, koska on sattunut sairastamaan myös fyysisesti. peruskoulussa hän sijoitti haaveensa normaaleista ystävistä opettajiin ja sitä myöhemmin myös poliitikkoihin ja esim laulajiin ja näyttelijöihin. Jos on heikot sosiaaliset taidot ja kyvyttömyys ihmissuhteisiin mutta toisaalta myös kaipuu terveitten ihmisten seuraan niin sillon helposti syntyy tämmönen tilanne. mutta järkevämpää olisi opettaa sosiaalisia taitoja kuin kannustaa haaveisiin mitkä ei toteudu.
ikävä kyllä sellaisia ryhmäterapioita joissa osa on normaaleja ja osa on tuolla tavalla poikkeavia, ei Suomessa kuntoutuskäytäntöinä aikuisille enää ole. lapsille on integroituja erityisryhmiä ja luokkia mutta aikuisille ei valitettavasti ole.
[/quote]
Mikä on ammattisi, jos saan olla utelias?
-ohis
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:16"]
Hei ihan oikeasti, eihän se nyt sitä tarkoita että kun joku henkisesti selvästi todella epävakaa kirjoittaa nettiin että psykologi xxxxx ja psykiatri xxxxx ovat sanoneet näin ja näin, olisi oikeasti edes totta. Kyse voi olla aivan hyvin blogin pitäjän omia mielikuviteksen tuotoksia, että joku terapeutti kehottaa häntä lastenhoitoon ymv. Ja vaikka ne sanat olisi totta, ei voida tietää miksi teraputti ne on sanonut tälle tyypille. Voi olla terapeutti ei halua romuttaa huonoa itsetuntoa vielä entisestään, voi myös olla että terapeutti todellakin tiedostaa kyseisen henkilön tilan, mutta jostain syystä lähestyy sitä tietyllä taktiikalla. Muutenkin tämä tyyppi, joka on siis tälläkin palstalla vieraillut ja muun muassa sanonut toivovansa pienten lasten kuolemaa että voisi nähdä niiden vanhempien tuskan kun se lapsi kuolee (todellakin jäi mieleeni), kertoo niin pimeästi ja niin omaan mielikuvitukseen sekoitettuna asioita, etten todellakaan perusta mielipidettäni maamme mielenterveyshuollon tilasta hänen puhumisiin.
[/quote]
Terapiassa ei ole suuntauksena mikään psykoanalyyttinen käytäntö vaan kognitiivinen käyttäytymisterapia.
Eikä tuota ihmistä kukaan ole kieltämällä kieltänyt hoitamasta lapsia ja hänen on annettu hoitaa lasta ja pitää lasta sylissä ja tehdä hoitotoimia vauvalle silloin KUN JOKU ON MUKANA TILANTEESSA, ei yksin. ja silloin kun oikeasti on ollut vauva jossakin lähipiirissä. ne jotka eivät ole uskaltaneet antaa hänen hoitaa vauvaansa, eivät yksinkertaisesti ole tuoneet koko vauvaa hänelle edes näytille eivätkä puhuneet hälle vauvasta ja ovat vähentäneet yhteydenpitoa ko.henkilöön kun vauva on syntynyt.
Mutta kielletty ei ole, on vaan joko annettu hoitaa tutun ihmisen vauvaa tutun ihmisen ollessa läsnä tai josjoku ei anna hoitaa, niin ei ole kieltänyt vaan on hienovaraisesti vähentänyt yhteydenottoja, muuttanut kauemmas tai sitten lopettanut yhteydenpidon kyseiseen henkilöön täysin. mutta kieltänyt ei ole kukaan, on vaan jos epäilyksiä on herännyt, keskusteltu asioista siten etten henkilö ole paikalla eikä kuulemassa, hän kun ei kaikkea ymmärrä.
Terapeutti ei myöskään kehoita siihen että henkilö hoitas vauvaa yksin vaan korostaa aina sitä, että tilanteessa on oltava mukana joku turvallinen henkilö joka on vauvalle tuttu, esim vauvan oma äiti. Terapeutti myös laittoi ko.henkilölle suosituksen erääseen kouluun opiskelemaan ja sen koulun kautta mahdollisuus päästä työharjoitteluun vaikka vanhainkodille tai päiväkodille yms.
Kokonaan erossa pitämistä minkään ikäisistä ei katota tarpeelliseksi koska hän ei ole tehnyt ikinä mitään pahaa esim sukulaisten vauvoille vaikka on annettu hoitaa niitä.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:27"]
Hei ihan oikeasti, eihän se nyt sitä tarkoita että kun joku henkisesti selvästi todella epävakaa kirjoittaa nettiin että psykologi xxxxx ja psykiatri xxxxx ovat sanoneet näin ja näin, olisi oikeasti edes totta. Kyse voi olla aivan hyvin blogin pitäjän omia mielikuviteksen tuotoksia, että joku terapeutti kehottaa häntä lastenhoitoon ymv. Ja vaikka ne sanat olisi totta, ei voida tietää miksi teraputti ne on sanonut tälle tyypille. Voi olla terapeutti ei halua romuttaa huonoa itsetuntoa vielä entisestään, voi myös olla että terapeutti todellakin tiedostaa kyseisen henkilön tilan, mutta jostain syystä lähestyy sitä tietyllä taktiikalla. Muutenkin tämä tyyppi, joka on siis tälläkin palstalla vieraillut ja muun muassa sanonut toivovansa pienten lasten kuolemaa että voisi nähdä niiden vanhempien tuskan kun se lapsi kuolee (todellakin jäi mieleeni), kertoo niin pimeästi ja niin omaan mielikuvitukseen sekoitettuna asioita, etten todellakaan perusta mielipidettäni maamme mielenterveyshuollon tilasta hänen puhumisiin.
[/quote]
Terapiassa ei ole suuntauksena mikään psykoanalyyttinen käytäntö vaan kognitiivinen käyttäytymisterapia.
Eikä tuota ihmistä kukaan ole kieltämällä kieltänyt hoitamasta lapsia ja hänen on annettu hoitaa lasta ja pitää lasta sylissä ja tehdä hoitotoimia vauvalle silloin KUN JOKU ON MUKANA TILANTEESSA, ei yksin. ja silloin kun oikeasti on ollut vauva jossakin lähipiirissä. ne jotka eivät ole uskaltaneet antaa hänen hoitaa vauvaansa, eivät yksinkertaisesti ole tuoneet koko vauvaa hänelle edes näytille eivätkä puhuneet hälle vauvasta ja ovat vähentäneet yhteydenpitoa ko.henkilöön kun vauva on syntynyt.
Mutta kielletty ei ole, on vaan joko annettu hoitaa tutun ihmisen vauvaa tutun ihmisen ollessa läsnä tai josjoku ei anna hoitaa, niin ei ole kieltänyt vaan on hienovaraisesti vähentänyt yhteydenottoja, muuttanut kauemmas tai sitten lopettanut yhteydenpidon kyseiseen henkilöön täysin. mutta kieltänyt ei ole kukaan, on vaan jos epäilyksiä on herännyt, keskusteltu asioista siten etten henkilö ole paikalla eikä kuulemassa, hän kun ei kaikkea ymmärrä.
Terapeutti ei myöskään kehoita siihen että henkilö hoitas vauvaa yksin vaan korostaa aina sitä, että tilanteessa on oltava mukana joku turvallinen henkilö joka on vauvalle tuttu, esim vauvan oma äiti. Terapeutti myös laittoi ko.henkilölle suosituksen erääseen kouluun opiskelemaan ja sen koulun kautta mahdollisuus päästä työharjoitteluun vaikka vanhainkodille tai päiväkodille yms.
Kokonaan erossa pitämistä minkään ikäisistä ei katota tarpeelliseksi koska hän ei ole tehnyt ikinä mitään pahaa esim sukulaisten vauvoille vaikka on annettu hoitaa niitä.
[/quote]
Miksi puhut itsestäsi hän -muodossa?
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:18"]
Ongelmahan sinulla ap-jankkaaja ei ole as, vaan yhdistyminen näihin aggressiivisiin ja antisosiaalisiin tunteenpurkauksiin, joita me olemme saaneet lukea täältä ja blogistasi. Näytät olevan itse, kenties sen as-ongelmasi takia, sokea tunteille ja motiiveille, joiden vallassa toimit. Tuntuu, ettet myös tunnista olevasi romanttisesti kiinnostunut ja pakkomielteisesti takertunut samaa sukupuolta oleviin sinua hoitaneisiin ammattilaisiin. Muut ihmiset, hoitotahot ja me nettipalstojen lukijat emme ole kovin kiinnostuneita sinun kyvystäsi hoitaa vauvoja. Se olet sinä, joka fantasioit meistä ajattelemassa pahaa kyvyistäsi hoitaa lapsia ja arvostelemassa sinua. Sinulle vastataan ja sinun juttusi kiinnostavat siksi, että vähän samaan tapaan kiinnostava kuin Johanna Tukiainen: ihminen, joka itse tyrkyttää negatiiviset ja kaukaa haetut tulkintansa itsestään ja maineestaa kaiken kansan arvosteltaviksi. Pilaat mainettasi kovaa vauhtia. Viesti voisi olla sama kuin Johanna Tukiaiselle: jos meinaat löytää naisen tai miehen itsellesi, niin olisi parasta vetäyty julkisuudesta rettelöimästä.
[/quote]
no, kyllä minä oon yhteen miespuoliseenkin henkilöön jota en oo nähny kun muutaman kerran vaan livenä ja netissä useamman kerran, ollu ihastunu eikä se kato asiaa pahaksi vaikka on minulle vieras ja mulle liian vanha. sekin mies on yllätys yllätys lääkäri ammatiltaan.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:27"]
[/quote]
[/quote]
Miksi puhut itsestäsi hän -muodossa?
[/quote]
koska sillä keinolla saa asiallisempia vastauksia eikä mitään: "ja taas mennään tän as-down-jankkaajan kanssa!" tyylistä paskanjauhantaa.
mulla alkoi nuo ajatukset ja kuvitelmat siitä, että joku kieltäs minua hoitamasta vauvaa, jo silloin kun en tänne kirjotellu ja silloin kun mulla ei ollu vielä blogiakaan. mulle vaan tuli vaikka kukaan ei ole minulta vauvanhoitoa kieltänyt, pelonsekaisia ajatuksia ja kuvitelmia voimakastahtoisista ja dominoivan luonteisista keski-ikäisistä ihmisistä jotka ei antas minun hoitaa vauvoja. semmosia ei ole ollu mut minulle tuli kuvitelmia niistä.
olen kuvitellut että minun ei anneta hoitaa vauvoja. ja nyt olen alkanut ymmärtää että se oli omaa kuvitelmaani, koska ei kukaan ole kieltänyt hoitamasta. minulla on muutenkin erilaisia pelkoja ja pelonsekaisia kuvitelmia ilman että mitään mitä kuvittelen, on oikeasti tapahtunut.
eräs psykiatri epäili minua joskus skitsofreenikoksi kuvitelmieni perusteella ja toinen käytökseni perusteella. täytän mielestäni kaikki paranoidisen skitsofrenian kriteerit vaikka diagnoosia siitä ei ole ja arjessa pärjään hyvin ja huolehdin omat asiani ja toimin vastuullisesti arjessa. mutta suhteessa joihinkin tietynlaisiin ihmisiin ja yksin ollessa ja vastoinkäymisten yhteydessä tulee harhoja.
Minäpä sanon sulle hyvän neuvon, jos saan neuvoa: Lopeta se mutkittelu ja asioitten pohtiminen liian pitkälle! Siksi varmaan downitkin saavat tehdä asioita enemmän kuin sinä vaikka taitoja niillä on vähemmän kun sulla. Kun ne eivät mutkittele asioita liian pitkälle! jos niitä joku kieltää tai niille jostakin sanoo, ei ne jää sitä pohtimaan vaan ne menee eteenpäin elämässä. ja jos ne jotakin saavat tehdä, ne on siitä tosi iloisia ja tekevät sen. elävät päivän ja hetken kerrallaan, murehtimatta mennyttä tai tulevaa. Eivät ne pohdi asioita pitkälle eivätkä stressaa. vaan he ELÄVÄT!!! Samoin on hyvä tehdä jokaisen muunkin: ELÄÄ! Se vaan tahtoo monesti olla vaikeeta jos on liian älykäs ja liikaa mielikuvitusta omaava. Vaikka se mielikuvitus onkin monessa asiassa voimavara, niin se voi olla jossakin asiassa myös este ja rajoite jopa suuremmassa määrin kuin mikään näkyvä fyysinen tai älyllinen vamma.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:40"]
mulla alkoi nuo ajatukset ja kuvitelmat siitä, että joku kieltäs minua hoitamasta vauvaa, jo silloin kun en tänne kirjotellu ja silloin kun mulla ei ollu vielä blogiakaan. mulle vaan tuli vaikka kukaan ei ole minulta vauvanhoitoa kieltänyt, pelonsekaisia ajatuksia ja kuvitelmia voimakastahtoisista ja dominoivan luonteisista keski-ikäisistä ihmisistä jotka ei antas minun hoitaa vauvoja. semmosia ei ole ollu mut minulle tuli kuvitelmia niistä.
olen kuvitellut että minun ei anneta hoitaa vauvoja. ja nyt olen alkanut ymmärtää että se oli omaa kuvitelmaani, koska ei kukaan ole kieltänyt hoitamasta. minulla on muutenkin erilaisia pelkoja ja pelonsekaisia kuvitelmia ilman että mitään mitä kuvittelen, on oikeasti tapahtunut.
eräs psykiatri epäili minua joskus skitsofreenikoksi kuvitelmieni perusteella ja toinen käytökseni perusteella. täytän mielestäni kaikki paranoidisen skitsofrenian kriteerit vaikka diagnoosia siitä ei ole ja arjessa pärjään hyvin ja huolehdin omat asiani ja toimin vastuullisesti arjessa. mutta suhteessa joihinkin tietynlaisiin ihmisiin ja yksin ollessa ja vastoinkäymisten yhteydessä tulee harhoja.
[/quote]
Mulle tuli hyvä mieli, kun luin tämän. Siksi, että vaikuttaa siltä, että olet oivaltanut jotain tärkeää. Ota teksti talteen itsellesi, ehkä se auttaa sinua, jos tulee niitä ajatuksia, että sinua haluttaisiin kontrolloida, vaikka näin ei olisi tapahtunut? Tuota skitsofreniaa olisi minusta syytä tutkia tarkemmin. Enimmäkseenhän se tarkoittaa juuri tuota: kärsimystä ja ahdistusta henkilölle itselleen. Toisaalta muut voivat huolestua pakkomielteisistä ja harhaisista ajatuskuluista. Hyvä puoli on, että jos tällaista oiretta on, niin lääkätys ja hoito on nykyään tosi hyvää! Ei tarvitse kärsiä ja sulta jäisi energiaa viedä omaa elämää eteenpäin. Tsemppiä!