Voiko terapeutit yms ammattilaiset olla tosiaan noin väärässä?
Katsokaa nyt, mitä se down-asperger-jankkaaja kirjoittaa blogiinsa! Että joku ammattilainenkin antas sen hoitaa vauvaa vaikka täällä koko palsta sanoo, että ei voi. näköjään ei kannata luottaa enää asiantuntijoihin vaan av-mammojen erehtymättömään ja maalaisjärkeen perustuvaan mielipiteeseen!
luotatteko enää terapeutteihin ja "asiantuntijoihin" tai edes as-henkilöitten omaisiin tuon luettuanne:
"
Minua ei kannata liikaa jättää ymmärtämättömien ihmisten ennakkoluulojen armoille. Nimenomaan se, kun ihmiset on olleet niin ennakkoluuloisia, on minua rikkonut ja ihmiset omalla ennakkoluuloisuudellaan ovat minut rikkoneet ja aiheuttaneet sen, että juutun vauva-asiaan liikaa ja jankutan siitä, että kyllä minä niitä osaan hoitaa, olen hoitanu niitä ennenkin, voi minuun siinä luottaa! Tuo asia ei sillä tavalla ole niitten ihmisten vika, että niitten tarvitsisi siitä syyllisyyttä tuntea. Sillä tavalla minä en syytä vaan asia mitä en ymmärrä, saa aikaan tarpeen jankata ja juuttua asiaan, koska EN YMMÄRRÄ. On hätäisen paskahousun kommentti se, että muka syytän muita ihmisiä siitä, kun asiat eivät suju. En syytä muita ihmisiä enkä itseänikään, vaan sitä, että sairauteni ei ole näkyvä eikä tunnettu joten minua ei osattu käsitellä oikein eikä näin ollen myöskään asianmukaisesti osallistaa normaaliin elämään silloin kun olin nuorempi kuin nyt. Ei oikein tiedetty mikä minulla on tai jos oltiin tietävinään, niin sekoitettiin minun tila johonkin muuhun kuin mikä minulla on. Siinä tuli sitten minun hoidossani tapahtuneet hoitovirheet. Oli siihen verrattavissa, kuin jos hammaslääkärille olisi annettu tehtäväksi operoida aivot tai rintasyöpäkirurgille tehtäväksi operoida hampaita. Eihän siitä mitään tulisi! Ei myöskään siitä, jos päihdeongelmiin ja syömishäiriöihin erikoistunut psykiatri yrittää hoitaa Aspergerin syndroomaa.
Kannattaa uskoa minun asioissa sitä terapeuttia vaikka ja myös minua itseänikin ja mistä ei ole tietoa, mikä ei ole siinä hetkessä läsnä ja mikä liittyy lähinnä minun henkilökohtaiseen elämääni tai henkilökohtaisten tuttujen ja läheisten kanssa tekemiini asioihin, niin siihen ei kannata eikä tarvitse ottaa kantaa eikä minun kuullen sitä sen koommin spekuloida ääneen, vaan aina asiantuntijan kanssa on viisasta ne keskustelut käydä ja minun itseni antaa sitten ymmärtää, että toki olen luotettava ja mitä ehdotan, on kaunis ajatus ja voi esim ihastella minun kanssa ihan täysin rennosti esim ajatusta pienestä vauvelista ja sen hoitamisesta jos sitä asiaa esille jossakin keskustelussa tuon.
Rakastaisin sinun pikku vauvaasi jos sinulla semmoinen olisi. Se vauva voi olla tyttö tai poika, terve tai vammainen, hyväksyn hänet joka tapauksessa, koska hän on sinun vauvasi ja sinun mahasta syntyvä lapsi on aina ihana lapsi. Harmi kun et tehnyt enempää kuin yhden lapsen. Sinun lapsesi, jos niitä paljon olisi, olisivat kaikki ihanimpia lapsia mitä maa päällään kantaa. Eliska on myös ihana pikkuinen tyttö.
Jos sinulla joskus vauva on, niin voit luottaa siihen, että ainakin pääsääntöisesti sinun ollessa läsnä ja hetken aikaa yksinkin esim silloin kun käyt vaikka suihkussa, pystyn hoitamaan jo 2-3kk ikäistäkin lasta. Olen näin hoitanut sukulaisten ja kaverienkin vauvoja ja ne tilanteet on menneet hyvin ja olen toiminut luotettavasti ja vastuullisesti. Jopa terapeutti Tero Timonen sanoi minulle suoraan, että jos hänellä ja hänen vaimollaan ylilääkäri Leena Timosella olisi vauva, he antaisivat minun hoitaa sitä. Kuulemma jo niinkin pientä kuin 2-3kk. Voitko kuvitella? erityiskasvatuksen ja psykologian dosentti joka on erittäin maineikas ja kansainväliselläkin tasolla tunnettu ja tuntenut minut lapsuudestani asti, sanoo noin? Nouseeko asiasta suurikin kohu teidän keskuudessanne? Nimittäin tuo terapeutti tietää aika hyvin kuka mihinkin pystyy ja mihinkä ei pysty ja hänen sana painaa paljon. Jos olisin esim huligaani, hunsvotti, vastuuton, psykopaatti, hyypiö, friikki, dorka, humalainen, narkkari tai muu edesvastuuton hörhö, niin hän tietäisi sen kyllä ja hän toimittaisi minut laitokseen ja järjestäisi sossun ja lääkärin kanssa sen asian tiimoilta palaverin, että laitoshoitoon on saatava minut.
Mutta eipä ole tämä erikois asiantuntijakaan sellaisen kannalla. Jotenka miksi mennä hänen mielipiteiden yli siinä, mihin pystyn ja mihin en? Luota asiantuntijaan, hyvä ihminen äläkä luota mihinkään ennakkoluuloihin äläkä mutu-tuntumaan.
Toiseksi myös minun oma äitini ja mummoni voivat todistaa minun osaavan hoitaa vauvaa kun hoidin minä mummon kanssa serkkupoikiakin sillon kun ne olivat vauvoja ja itse olin silloin varhaisnuori. Ei mitään ongelmia asiassa! Myöskään terveyskeskuksen lääkäri tai hoitajat ei ole minulta tuota kieltäneet, gynekologi ei kiellä eikä kieltäisi sitäkään jos asusin hänen naapurissa ja haluaisin hoitaa hänen vauvaansa, myöskään nykyisen kouluni ope kiellä minua hoitamasta vauvaa eikä myöskään yksikään ohjaajista kieltäisi eikä myöskään neuropsykiatrinen valmentajanikaan kieltänyt. Ainut mikä ehkä yritti vähän kieltää tai rajoittaa asiaa, oli yks Jenna joka oli vuonna 2011 minun tukihenkilö, joka tiesi vain minun diagnoosin ja sen miten käyttäydyin sen hetkisen vointini aikoihin esim ventovieraitten ihmisten ollessa paikalla. Kysyin terapeutilta, miksi Jenna noin suhtautui, niin terapeutti sanoi, että nykyään ei Jennakaan olisi tuota mieltä, vaan Jennan sen hetkinen mielipide johtui minun sen hetkisestä kunnostani ja voinnistani ja siitä kun olin arka ja traumatisoitunut jonkun asian vuoksi mitä olin joutunut kokemaan, mutta se on kuulemma mennyttä aikaa ja nykyään tilanne on toinen. Voi olla, ettei myöskään eräät nimeltä mainitut sinun työkaverisikaan kieltäisi, minulla on vaan niitten voimakastahtoisten jossakin virassa ja maineessa olevien ihmisten suhteen erilaisia pelkoja ja pelkään, että jossakin on joku ihminen joka ei antaisi minun tehdä tuota asiaa eikä yleensä yhtään mitään muutakaan asiaa ilman ammattilaisen valvontaa. Se johtuu siitä, että ihmiset eivät tunne minua eivätkä tiedä millainen olen. Pelkään myös, että minut halutaan vaikkapa johonkin laitokseen säästösyistä koska kunnat haluaa säästää ja koska kunnat pelkäävät että jos olen itsenäinen asukas jossakin kunnassa, tärvelen kyseisen kunnan maineen olemalla liian erikoinen niin että valtuutetut häpeävät tunnustaa minua joko oman kuntansa tai jopa viereisen kunnan asukkaaksi. Minun itsetuntoani ja omanarvontuntoani on paljon loukattu elämäni aikana juuri sillä, että minulta on yritetty kieltää osallisuus normaaleissa asioissa. "
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 00:15"]
En ole mikään Ultsi. Sinun olisi hyvä sisäistää ettei kaikki sinulle netissä kirjoittavat ole sinun tuttujasi. Kuten jo aiemmin kirjoitin, en ole kukaan noista hoitotahon henkilöistä enkä myöskään heidän omaisensa.
[/quote]
jos et oo niin mitä sitten asiaan puutut? ihan niinku sulle kuulus jonku ventovieraan ihmisen elämä. hanki oma elämä, minun elämään et puutu. en välitä tipan tippaa mistään mitä mulle sanot. kun et oikeesti pysty asialle mitään tekemään, niin anna olla, et voi pelastaa koko maailmaa. ja sulla on hei omakin elämä.
Minulla on ihan oma elämä jo hankittuna ja siihen elämään kuuluu esim. tälle palstalle kirjoittelu. Kun tässä nyt oli topikki aloitettuna noista sun jutuista niin olen kirjoittanut tähän omia ajatuksia jotka mua on jo pidempään ihmetyttäneet tuossa sun touhussa. Minulla on yhdellä sukulaisella riesana ihminen jonka käytös on osittain samanlaista kuin sinun, siksikin olisi mielenkiintoista saada tietää mistä tuollainen käytös oiken johtuu ja miksi ette voi vain lopettaa sitä.
en itsekään tiedä miksi en voi sitä lopettaa. minulla on vaikeuksia vastavuoroisuuden tajuamisessa. en tajua milloin on vastavuoroista ja milloin ei ja mulle on koko ajan sen toisen osapuolen tehtävä selväksi toden ja kuvitelmien välistä rajaa kun en ite sitä tajua. enkä osaa soveltaa sitä. mulla on niin, että on ollu koko ikäni näitä juuttumisia ihmisiin, kun jostakin pääsen yli, niin heti tulee uusi tilalle siihen. oon yrittäny lopettaa mutta aina ajaudun samaan ja on kokeiltu lääkitykset, mielisairaalat, terapiat ja vaikka mitä mutta apua ei ole ollu. kärsin yksinäisyydestä ja yksinäisyyskin pahentaa ongelmaa. vaikka kuinka päätän että nyt lopetan, onnistun olemaan kuivilla vain muutaman kuukauden kunnes taas alkaa jo ennen kun ite huomaankaan sitä.
mutta siitä on se lääkärikin antanu myönteistä palautetta että viestejä on tullu vähemmän kuin aiemmin. se johtuu siitä että käyn koulua ja on sisältöä elämässä muutakin kuin nuo viestit. tarvitsen jotakin elämänsisältöä ja virikkeitä joka vie minun mielenkiintoa pois viesteistä. aina en osaa sitä omatoimisesti keksiä.
olin nuorempana koulussa jonka yhteydessä oli asuntola. siellä minulta evättiin muun muassa oikeus käyttää nettiä. siellä oli myös ohjattua vapaa-ajan toimintaa asuntolassa. mietin jos vaikka jossakin vaiheessa hakeutuisin uudestaan siihen samaan kouluun niin pysynpä väkisinkin erossa viesteistä hoitotaholle.
kun omatoiminen itseni hillitseminen ei onnistu niin muuta apua tarvitaan
Nostetaan tätäkin, eikä vaan downeja.
Siis kenestä tässä ketjussa oikein puhutaan? Jostain blooggajasta? Mä olen ihan pihalla.
Niin, miksi olette koettanu sanoa ettei tuo voi hoitaa vauvaa, kun kerta neuropsykiatrinen valmentaja, psykologian ja erityiskasvatuksen dosentti, joku lääkäri, oma äiti joka on terveydenhuollon ammattilainen ja myös mummo joka oli ammatiltaan lastenhoitaja, antaisivat kyseisen henkilön hoitaa vauvoja siitäkin huolimatta että tietävät kyseisestä henkilöstä kaiken?
voitteko olla enää samaa mieltä kun asiantuntijatkin on kaikki tuota mieltä?
vai onko niin että ainakin asperger ei rajottas tuossa tapauksessa kykyä hoitaa vauvaa, vaan joku muu, joka hällä on mahdollisesti aspergerin ohessa niin että kaikki ongelmat ei yksistään edes selity sillä että on as?
assitkin pystyy hoitamaan vauvaa, mutta monet mielenterveysongelmaiset eivät pysty. onko tuossa siis teidän mielestänne joku mt-ongelmainen eikä assi?
ja mistä tiedätte ettei kykene hoitamaan vauvaa jos ette oo häntä livenä nähneet ettekä tunne häntä ettekä oo nähny häntä minkään ikäsen lapsen saati sitten vauvankaan seurassa? miten voitte luulla tietävänne?
jos tuo oikeasti ei voi hoitaa vauvaa, niin terapeuttikin olis siitä sanonu, äiti olis sanonu, mummo ei olis sitä serkkua hälle antanu ja suunnilleen KAIKKI olis suhtautunu ihan niinkun se Jennakin?
Nuo tappamisjutut on kyllä jo vähän liikaa. Ap taitaa olla oikeasti aika sekaisin. Lopeta näiden ketjujen tehtailu ja av:llä roikkuminen, saattaisi olla ihan hyväksi sinulle.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:19"]
Tuon ihmisen blogia lukiessa olen aina tasaisin väliajoin ihmetellyt sitä terapeuttiakin. Blogin kirjoittajahan mailailee jatkuvasti lääkäreille jotka häntä ovat hoitaneet (siis ihan fyysisiä vaivoja) ja millloin haluaa mennä näiden luokse yökylään, milloin haluaa näitä tukihenkilöikseen, milloin haluaa, että he hankkivat lisää lapsia (myös ne lähemmäs 50-vuotiaat), joita kirjoittaja sitten tulisi hoitamaan jne jne jne. Tuo terapeutti oli sitten jopa soittanut jollekin lääkärille ja kysynyt voisiko tämä alkaa tukihenkilöksi... Terapeutti siis menee mukaan näihin kirjoittajan epärealistisiin haaveisiin ja tavallaan rohkaisee kirjoittajaa niissä, mikä on minusta erittäin väärin. Etenkin kun ainakin osa näistä hoitohenkilöistä on ilmaissut ihan suoraan, että heitä ei kiinnosta ja ihmettelevät tuota jatkuvaa mailaamista ja noita lapsenhankkimisjuttuja. Lisäksi tuo mailaaminen ei rajoitu vain näille henkilöille itsellensä vaan blogin kirjoittaja mailaa surutta näiden työpaikoille ja eri järjestöille näistä henkilöistä milloin mitäkin. Ei kyllä käy kateeksi näitä kirjoittajaa hoitanutta henkilöitäkään: riittää, että kerran ihan rutiinisti hoitavat ko. henkilön vaivoja ja saavat siitä hyvästä peräänsä ihmisen joka ei ymmärrä millään, että EI on EI.
Terapeutin olisi kyllä hyvä lukea tuota blogia niin ehkä hänellekin valkenisi tilanteen vakavuus.
[/quote]
No, terapeutti lukee kyllä sitä blogia ja on sanonu monesti kyseiselle henkilölle joka blogia kirjoittaa, että ei kannata ottaa yhteyttä hoitotahoon. Ilmeisesti se terapeutti katsoo tuon käytöksen potilaalla kuuluvan taudinkuvaan joten siihen ei sitten sen takia puutu mitenkään. Miten siihen voi puuttua, kun henkilö joka kirjoittelee tuollaisia juttuja, hoitaa kuitenkin omat asiansa itsenäisesti eikä ole vaaraksi itselleen eikä muille, korkeintaan ehkä kiusallinen muille ihmisille, mutta ei kaikille vaan hoitotahoille.
[/quote]
Korkeintaan ehkä kiusallinen muille? Kyllä se on kuule varmasti enemmän kuin kiusallista (esim. ahdistavaa ja turhauttavaa) näille hoitotahon ihmisille, että kirjoittelet heistä heidän koko nimillään blogissasi, kerrot työpaikat ja viljelet heidän sähköpostiosoitteitaan (eli he ovat täysin tunnistettavissa) sekä kirjoitat näistä ihmisistä ihan mitä sattuu (osa niistä sun kirjoituksista alkaa mennä jo kunnianloukkauksen puolelle. Ihme, ettei kukaan ole tuosta vielä juttua tehnyt). Tuon LISÄKSI lähettelet eri tahoille todella omituisia sähköposteja ko. henkilöistä, osansa saavat henkilöiden työpaikat, erilaiset ryhmät ja säätiöt, yksityisten ihmisten blogit ja adressintekosivustot sekä facebookin täysin asiaan liittymättömät sivut. Noita viestejä lähettelet vielä sinun ja näiden henkilöiden nimissä, vaikka et olekaan henkilön kanssa mitään asiasta puhunut. Laitat esim. ilmoituksia joissa haet milloin tuettavaa ihmistä sinulle ja yhdelle näistä henkilöistä, milloin gerbiiliä, sekä laitat ilmoitukseen henkilön nimen ja sähköpostiosoitteen ja käsket ottamaan heihin yhteyttä.
Onko mieleesi koskaan juolahtanut sekään asia, että miltä näistä hoitotahon ihmisten läheisistä tuntuisi lukea sinun ihme juttujasi näistä henkilöistä? (Esim. sen yhden kirurgin puolisosta, kun olet kirurgia parittamassa yhdelle poliitikolle sitten kun kirurgin ja poliitikon puolisot kuolevat). Onko mieleesi koskaan juolahtanut, että hoitotason ihmisillä on esim. alaikäisiä lapsia, jotka saattavat törmätä näihin sinun juttuihisi netissä eivätkä ymmärrä etteivät ne ole totta? (Esim. mitään uutta vauvaa ei ole tulossa, isä ei ole kuolemassa jotta äiti voisi mennä poliitikon kanssa naimisiin). Onko koskaan mielesi juolahtanut se, että miltä näistä hoitotahon ihmisistä tuntuu kun esim. heidän kollegat ja oppilaansa lukevat näitä sinun juttujasi? Esim. ei tarvitse kuin tämän kirurgin nimi googlettaa, ja sieltä tulee vaikka miten monta kymmentä sivua sinun juttujasi tästä ihmisestä.
Sinun kannattaisi nyt pysähtyä miettimään tätä asiaa ihan huolella ja sitä ahdistusta ja mielipahaa joita näille hoitotason ihmisille aiheutat. Ja ei, minä en ole kukaan näistä hoitotahon ihmisistä tai heidän läheisensä, minusta vain on täysin käsittämätöntä tuo sinun toimintasi. Ja se, että vaikka asiasta sinulle sanotaan, niin et ymmärrä lopettaa etkä ymmärrä millään miltä muista tuo sinun toimintasi tuntuu. Ei tarvi olla Einstein tajutakseen, että tuo ei tunnu kenestäkään mukavalta.
Potilas on myös yksinäinen ja vaikeaa saada kavereita ja terapeutti ilmeisesti siihen sitten tuudittautuu, että lääkärit ja hoitajat ymmärtävät yksinäistä potilasta ja jos eivät halua potilaalta viestejä, voivat laittaa tarvittaessa sähköpostiinsa eston. Yritetty on tuolle asialle jotakin tehdä, mutta mitään ei ilmeisesti tapahdu eikä henkilö aiheuta tuollaista haittaa muille kuin hoitotahoille ja hoitotaho voi tehdä sen aina tarvittaessa, että jos potilas johonkin hoitotahoon kiintyy liikaa, he vaihtavat vaan hoitavaa henkilöä johonkin toiseen. siinä hoitopaikassa on toimiva varahenkilöstö ja salaiset puhelinnumerot ja salaiset osoitetiedot hoitotahoilla.
[/quote]
Oletko ihan tosissasi? Ei niitä yrityksen/julkisen puolen puhelinnumeroita ja osotteita noin vain vaihdella. Ja etenkin minusta on tosi tyhmä ajatus, että MUUT joutuvat näkemään vaivaa, muuttamaan kontaktitietojaan jne sen sijaan että SINÄ lopettaisit tuon mailailusi ja ko. henkilöissä roikkumisen.
samalla ihmisellä oli nuorempana pakkomielle muun muassa poliitikkoihin ja sitä ennen opettajiin mutta aikanaan ne meni ohi ja uudet kohteet tulivat. tuo lääkäripakkomielle kestää aikansa kunnes muut ihmisryhmät alkaa enemmän kiinnostaan. näin se vaan menee.
[/quote]
Kovin on kevyt suhtautuminen asiaan... Kyllä pakkomiellettäkin voidaan hoitaa (sen sijaan, että todetaan vaan, että hoitohenkilöstö jää siinä kohtaa rauhaan kun uusi pakkomielle tulee kehiin).
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:16"]
Hei ihan oikeasti, eihän se nyt sitä tarkoita että kun joku henkisesti selvästi todella epävakaa kirjoittaa nettiin että psykologi xxxxx ja psykiatri xxxxx ovat sanoneet näin ja näin, olisi oikeasti edes totta. Kyse voi olla aivan hyvin blogin pitäjän omia mielikuviteksen tuotoksia, että joku terapeutti kehottaa häntä lastenhoitoon ymv. Ja vaikka ne sanat olisi totta, ei voida tietää miksi teraputti ne on sanonut tälle tyypille. Voi olla terapeutti ei halua romuttaa huonoa itsetuntoa vielä entisestään, voi myös olla että terapeutti todellakin tiedostaa kyseisen henkilön tilan, mutta jostain syystä lähestyy sitä tietyllä taktiikalla. Muutenkin tämä tyyppi, joka on siis tälläkin palstalla vieraillut ja muun muassa sanonut toivovansa pienten lasten kuolemaa että voisi nähdä niiden vanhempien tuskan kun se lapsi kuolee (todellakin jäi mieleeni), kertoo niin pimeästi ja niin omaan mielikuvitukseen sekoitettuna asioita, etten todellakaan perusta mielipidettäni maamme mielenterveyshuollon tilasta hänen puhumisiin.
[/quote]
Ihan totta. Tuota blogia lukiessa olen usein ajatellut, että en ymmärrä terapeuttia ja sitä miten se tuntuu kannustavan kirjoittajan epärealistisia kuvitelmia. Mutta voi tosiaan olla, että terapeutti sanoo ja tekee ihan jotain muuta mitä kirjoittaja sanoo sen tekevän ja sanovan.
Tuon ihmisen blogia lukiessa olen aina tasaisin väliajoin ihmetellyt sitä terapeuttiakin. Blogin kirjoittajahan mailailee jatkuvasti lääkäreille jotka häntä ovat hoitaneet (siis ihan fyysisiä vaivoja) ja millloin haluaa mennä näiden luokse yökylään, milloin haluaa näitä tukihenkilöikseen, milloin haluaa, että he hankkivat lisää lapsia (myös ne lähemmäs 50-vuotiaat), joita kirjoittaja sitten tulisi hoitamaan jne jne jne. Tuo terapeutti oli sitten jopa soittanut jollekin lääkärille ja kysynyt voisiko tämä alkaa tukihenkilöksi... Terapeutti siis menee mukaan näihin kirjoittajan epärealistisiin haaveisiin ja tavallaan rohkaisee kirjoittajaa niissä, mikä on minusta erittäin väärin. Etenkin kun ainakin osa näistä hoitohenkilöistä on ilmaissut ihan suoraan, että heitä ei kiinnosta ja ihmettelevät tuota jatkuvaa mailaamista ja noita lapsenhankkimisjuttuja. Lisäksi tuo mailaaminen ei rajoitu vain näille henkilöille itsellensä vaan blogin kirjoittaja mailaa surutta näiden työpaikoille ja eri järjestöille näistä henkilöistä milloin mitäkin. Ei kyllä käy kateeksi näitä kirjoittajaa hoitanutta henkilöitäkään: riittää, että kerran ihan rutiinisti hoitavat ko. henkilön vaivoja ja saavat siitä hyvästä peräänsä ihmisen joka ei ymmärrä millään, että EI on EI.
Terapeutin olisi kyllä hyvä lukea tuota blogia niin ehkä hänellekin valkenisi tilanteen vakavuus.
Lisäänpä vielä tuohon edelliseen (nr. 4 siis tässä kirjoittaa), että en myöskään ymmärrä tuon kirjoittajan logiikkaa. Esim. ensin kertoo kuinka pelkää jotain lääkäriä joka on kuulemma meinannut vetää häntä turpaan ja jonka kanssa ei uskalla enää jäädä kaksin samaan huoneeseen + muuta henkilöä vähemmän mairittelevaa. Sitten kohta taas kertoo kuinka henkilö on niin kiva ja kuinka haluaisi hoitaa tämän (olematonta) vauvaa. Wtf? Että hiukan nuo mielipiteet kyllä vaihtelevat...
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:19"]
[/quote]
No, terapeutti lukee kyllä sitä blogia ja on sanonu monesti kyseiselle henkilölle joka blogia kirjoittaa, että ei kannata ottaa yhteyttä hoitotahoon. Ilmeisesti se terapeutti katsoo tuon käytöksen potilaalla kuuluvan taudinkuvaan joten siihen ei sitten sen takia puutu mitenkään. Miten siihen voi puuttua, kun henkilö joka kirjoittelee tuollaisia juttuja, hoitaa kuitenkin omat asiansa itsenäisesti eikä ole vaaraksi itselleen eikä muille, korkeintaan ehkä kiusallinen muille ihmisille, mutta ei kaikille vaan hoitotahoille. Potilas on myös yksinäinen ja vaikeaa saada kavereita ja terapeutti ilmeisesti siihen sitten tuudittautuu, että lääkärit ja hoitajat ymmärtävät yksinäistä potilasta ja jos eivät halua potilaalta viestejä, voivat laittaa tarvittaessa sähköpostiinsa eston. Yritetty on tuolle asialle jotakin tehdä, mutta mitään ei ilmeisesti tapahdu eikä henkilö aiheuta tuollaista haittaa muille kuin hoitotahoille ja hoitotaho voi tehdä sen aina tarvittaessa, että jos potilas johonkin hoitotahoon kiintyy liikaa, he vaihtavat vaan hoitavaa henkilöä johonkin toiseen. siinä hoitopaikassa on toimiva varahenkilöstö ja salaiset puhelinnumerot ja salaiset osoitetiedot hoitotahoilla.
onhan niitä kaikenlaisia ja kun tuo hoitotilanteissa on asiallinen eikä esim väkivaltanenkaan ja muuten pärjää omillaan, opiskelee yms niin ei tuolle voi mitään tehdä, hoitokoteihin liian hyväkuntoinen ja pärjäävä eikä pakkohoidonkaan kriteerit täyty kun käytös on asianmukaista muissa ympäristöissä. ongelmat tulee esiin lähinnä eräässä tietyssä sairaalassa ja joskus muuallakin mutta harvemmin.
Ei siinä auta muu kuin henkilöstön vaihtaminen tarpeen mukaan ja varahenkilöstön käyttö jos joku tietty työntekijä ei halua kyseistä potilasta hoitaa.
samalla ihmisellä oli nuorempana pakkomielle muun muassa poliitikkoihin ja sitä ennen opettajiin mutta aikanaan ne meni ohi ja uudet kohteet tulivat. tuo lääkäripakkomielle kestää aikansa kunnes muut ihmisryhmät alkaa enemmän kiinnostaan. näin se vaan menee.
Viestit 1, 2,3 ja 6 on helppo tunnistaa saman ihmisen kirjoittamiksi, juuri sen aperrger-down jankkaajan. Ja mä oon jo pitempään epillyt, että kyseinen henkilö ei ole sitä, mitä esittää olevansa, vaan joku joka haluaa luoda asseista kuvan todella harhaisona ihmisinä - mitä useimmat heistä eivät ole.
Itse asiassa mö luulen, että myös 4 ja 5 on sama hlö kuin nuo muut. Nyt se vaanon jättänyt nuo ylimääräiset rivivälit tekemättä.
Terapeuttikin menee mukaan noihin haaveisiin, koska tietää, että henkilöllä ei ole kontakteja normaaleihin ihmisiin vaan kaikki ystävät henkilöllä on joko kehitysvammaisia, mielenterveyspotilaita tai sitten niin vanhoja ihmisiä etteivät voi tehdä enää lasta. Henkilöllä on haave jostakin terveestä ystävästä jolla olisi lapsi jonka hoidossa auttaa ja joka olisi läheinen ystävä. Kova kaipuu saada kontakteja terveisiin ihmisiin on, mutta lähistöllä ei ole ketään terveitä ihmisiä jotka jaksaisivat noin sairasta, lapsellista ja erikoista ihmistä, joten pitää tyytyä vain kehitysvammaisiin, mielenterveysongelmaisiin ja vanhuksiin ystävinä. Kyse ei ole varsinaisesti mistään harhasta eikä psykoosista vaan sosiaalisten taitojen puutteesta ja jälkeenjääneisyydestä. henkilö haaveilee normaalista elämästä ja normaaleista ystävistä mutta sijoittaa haaveet joihinkin mukaviin, häntä joskus hoitaneisiin lääkäreihin tai hoitajiin ihan sattumalta, koska on sattunut sairastamaan myös fyysisesti. peruskoulussa hän sijoitti haaveensa normaaleista ystävistä opettajiin ja sitä myöhemmin myös poliitikkoihin ja esim laulajiin ja näyttelijöihin. Jos on heikot sosiaaliset taidot ja kyvyttömyys ihmissuhteisiin mutta toisaalta myös kaipuu terveitten ihmisten seuraan niin sillon helposti syntyy tämmönen tilanne. mutta järkevämpää olisi opettaa sosiaalisia taitoja kuin kannustaa haaveisiin mitkä ei toteudu.
ikävä kyllä sellaisia ryhmäterapioita joissa osa on normaaleja ja osa on tuolla tavalla poikkeavia, ei Suomessa kuntoutuskäytäntöinä aikuisille enää ole. lapsille on integroituja erityisryhmiä ja luokkia mutta aikuisille ei valitettavasti ole.
terapeutti sanoi, että lääkäri oli valittanu niistä osku-jutuista että olin vauvasta kirjottanu osku-nimellä. mutta terapeutin mielestä ne jutut on hauskoja ja kirurgi oli siitä terapeutille sanonu, mutta ei mulle itelleni suoraan. minuun ei tehoa tuo että laitetaan joku terapeutti välikädeksi vaan mulle itelleni on suoraan sanottava asiasta. olin joskus aiemmin kirjotellu kirjeitä tuon lääkärin lapselle mutta kun hän mulle itelleni siitä sanoi, niin kykenin sen lopettamaan. hänen pitäs ite sanoa että ei enää yhtään viestiä halua minulta niin sitten lopetan kun uskon ainakin että hän ite sen todistetusti on sanonu. terapeutti kun on välikätenä niin helposti tulkitsen terapeutin äänensävyn kautta sen, että lääkäri on tykänny viesteistä. terapeutti pitää niitä kivoina mutta kun huomaan hänen asenteensa hänen äänensä sävystä, en osaa nähdä asiaa vakavana. en osaa myöskään nähdä teidän viestejänne asiasta vakavana. se pitäs olla se lääkäri itse sanomassa minulle asiasta ennen kun uskon.
lopetin viestit hänen lapselleen kun lääkäri ite sanoi että lapselle ei saa viestejä laittaa