Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään, joka ollut laivalla töissä?

Vierailija
11.10.2013 |

Kuinka sinne oikein pääsee? Olen täyttänyt laivayhtiöiden nettisivuilla avoimen hakemuksen, mutta Vikingiltäkin tuli vain tällainen s-posti: 

Vastaanotamme erittäin paljon avoimia hakemuksia koskien työtä merellä ja valitettavasti meillä ei ole mahdollisuutta käydä läpi kaikkia hakemuksia. Jos olet kiinnostunut keskustelemaan mitä mahdollisuuksia sinulla on tulla laivalle töihin, ota ystävällisesti yhteyttä työhönottoon merihenkilöstöosastolla. 

Mitenköhän tonne merihenkilöstöön voi ottaa yhteyttä..? En löydä mistään yhteystietoja tms.

Kiitos paljon, jos tiedät jotain ja viitsisit auttaa!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan googlaamalla löytyy tämä:

http://www.vikingline.com/fi/Hae-tyota/Laivalla/Suomesta/

Olitko tätä kautta laittanut hakemuksen?

Vierailija
2/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kannattaa Vikingille hakea. Xprs-laivaankin tulee vuoden lopussa virolainen miehistö (=halpa palkka) ja suomalaiset jäävät työttömiksi, elleivät saa jotain paikkaa firman muilta laivoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:12"]

No ihan googlaamalla löytyy tämä:

http://www.vikingline.com/fi/Hae-tyota/Laivalla/Suomesta/

Olitko tätä kautta laittanut hakemuksen?

[/quote]

Tuolla laitoin hakemuksen juu, mutta kai sitä täytyisi jonnekkin soitella, että erottuisi joukosta ja pysyisi aktiivisena. Sähköpostiviestistä päätellen hakemus muuten hukkuu satojen muiden sekaan.:/

Ap

Vierailija
4/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Viking Linen numeroon: http://www.vikingline.com/fi/Sijoittajat-ja-konserni/Ota-yhteytta/Kontaktuppgifter/

ja pyydä sieltä merihenkilöstöosastolle.

Vierailija
5/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on laivalla cheffinä ja siihen ainakin tarvitsee neljän vuoden opinnot ja ylikirjoja varten seilaamista joko 12 tai 24 kk, en muista tarkasti miten silloin meni. Jos sulla ei oo mitään koulutusta, niin ainakin sun kannattaa ensiksi hankkia merimieslääkäri todistus ja sitten vain soittaa  Viking Line/merihenkilöstöosasto 018-27000.

Vierailija
6/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus vuoden päivät lasten leikittäjänä Siljalla. Jep, olen juuri se joka pomppii myös kummallisissa eläinhahmo puvuissa. Mollilla oli silloin hakemus.

Vierailija
7/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon 5,6 ja 7 neuvoista ja yhteystiedoista ! Ootte ihania.:)

Mulla ei ole kuin merkonomin koulutus, mutta vaikka Taxfreen kassalle / varastoon tms. ois ihan loistavaa.:) 

Vierailija
8/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja merimieslääkäritodistuksen hankin jo, kun ajattelin helpottavan työnsaantia, jos se on hoidettu.:)

Vierailija
9/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne sä haet?? hki, turku, ahvenanmaa? osaat varmaan ruotsia tai viroa sujuvasti? yleensä laivoille otetaan uusia esim kesälomatuuraajiksi, mutta ellei sulla ole mitään kokemusta niin olet valitettavan heikoilla, näihinkin paikkoihin nimittäin on tunkua ihmisistä, joilla on laivakokemusta. 

muista että niitä yhtiöitä on muitakin kuin viikkari.

t. ex-laivatyöntekijä

Vierailija
10/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:51"]

minne sä haet?? hki, turku, ahvenanmaa? osaat varmaan ruotsia tai viroa sujuvasti? yleensä laivoille otetaan uusia esim kesälomatuuraajiksi, mutta ellei sulla ole mitään kokemusta niin olet valitettavan heikoilla, näihinkin paikkoihin nimittäin on tunkua ihmisistä, joilla on laivakokemusta. 

muista että niitä yhtiöitä on muitakin kuin viikkari.

t. ex-laivatyöntekijä

[/quote]

Laitoin hakemukset näin ensialkuun Vikingille ja Siljalle. Viroa en puhu, suomea ja ruotsia kylläkin.:) Sitä pelkäänkin, että on paljon hakijoita ja mietin, miten pääsisin varmiten. Siksi ajattelin soittaa tonne merihenkilöstöosastolle tänään, kunhan keksin, mitä sanon. Olen aina halunnut työskennellä laivalla, mutta tuntuu miltei mahdottomalta sinne päästä!

Vierailija
11/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soittaa ahvenanmaalle merihenkilöstöosastolle, niin ruotsi on sitten se kieli jolla puhutaan. Alkaen siitä, että pyydät keskusta yhdistämään oikeelle henkilölle. Mun aikana se oli Marketta jolle soitettiin, nykyään en tiedä kuka siellä työskentelee kun Marketta on varmasti jo ansaistulla eläkkeellään.

Suomen sönköttämisestä menee heti monta pistettä alaspäin. Kyllä ne ymmärtää suomea, mutta siitä ei pidetä. 

Ahvenanmaalla on myös Eckerö linen konttori, jonne vois kans soittaa ja puhua ruotsiksi että olis kiinnostunut lähtemään vikarieeraamaan niiden laivalle. Voi olle että keikka tulee viikonlopuksi pe-su, kuten ne siellä tapaa miehistöä ottaa

Hommaa verokirja merituloa varten valmiiksi, ja kun on jo leguritodistus valmiina, niin enää puuttuu vaan turvallisuuskoulutus jos vakinaistamista haet. Sen joko maksaa varustamo sulle, jos ne kattoo että sulle annetaan töitä tai sitten voi itse maksaa sen. Maksaa varmaan 500 euroa, en tiedä kun ei itse tarvinnut maksaa.

Jokainen mun työkaveri on tullut laivalle sitä kautta että on tuntenut laivalla jonkun, joka on suositellut sitä esim. ravintolapäällikölle tai myymäläpäälikölle joka sitten ottaa sen kokeeksi viikonloppuvikkeksi. Sitten onkin itsestä kiinni että pärjääkö ja halutaanko tarjota lisää töitä. Vaatii kovaa työntekoa ja halua tehdä ja pitää pärjätä ihmisten kanssa.

Vierailija
12/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri aloitti uransa, kun sen laivakokki serkku hankki sen laivalle töihin. Oli jonkun vuoden tuuraajana, kunnes hänelle snottin, rttä merimiesammattikoulu pitäisi käydä ( ystäväni opiskeli kieliä yliopistolla). Kävi merimiesammatikoulun tarjoilijalinjan, ja oli sen jälkeen tarjoilijana, sitten infossa. sitten siirti kansainvälisille vesille, ja nyt joku pomo risteilyaluksella.

Vierailija
13/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen aika paljon merenkulkijoita (siis merimiehiä, kippareita, perämiehiä, konepäälliköitä), mutta siitä ei tässä tainnut olla kysymys. 

Vierailija
14/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eckerö Linjen Ahvenanmaalla. Kokeile sitä. 

Vierailija
15/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille ainakin sanotiin että laivalla kaikki ovat merimiehiä, eli perustaidot pelastautumisesta ja pelastuvalmius pitää olla kunnossa > eli jotain koulutusta tästä. Laivayhtiöllä ( Silja) oli aika tiukat säännöt esim pelastusharjoituksista, eli jos et ollut tietyssä ajassa ollut harjoituksissa, et päässyt töihin ennekuin ne oli tehty. Nämä taidot piti olla päivitettynä koko ajan ja harjoituksia oli säännöllisesti.

Vierailija
16/34 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta Itämeren liikenteen merellä tapahtuviin työtehtäviin on merimieslääkärintodistus. Se tulisi olla takataskussa ennen ensimmäisenkään hakemusmeilin lähettämistä. Tehtävästä riippuen vaaditaan tai ei vaadita erilaisia pätevyyksiä. Esimerkiksi laivan varastolla tai myymälässä ei juurikaan pätevyyksiä tarvita ja Trafin vaatima turvallisuusinfo annetaan joissakin varustamoissa laivalla työsopimuksen jälkeen. Nämä on siis minimit, joita laivalla työskenteleviltä vaaditaan. Tietysti esimerkiksi komentosillalle ei ole asiaa ilman asianmukaisia pahveja.

Työnhaku sinällään on toinen juttu. Ulosliputukset heikentävät työehtoja (esim. Viron lipun alla olevilla aluksilla työskennellään virolaisella palkkatasolla). Lisäksi sekä koulutettuja merimiehiä aina päällystöön saakka että tavallisia myyjiä, varastomiehiä, tarjoilijoita jne on markkinoilla paljon ja esimerkiksi Aasian maista tulee kokoajan lisää. 

Hakemissa kannattaakin olla joustava ja sen sijaan, että vahvasti toisi esille tahtoa kokoaikaiseen työsuhteeseen, ilmaiseekin halunsa esim. tuuraus/keikkatöihin. Tätä kautta saattaa saada jalan oven väliin ja se voi olla alku uralle merillä. Niin kuin yleensä, myös varustamoissa asiaa auttaa, jos on joku tuttu talon sisällä. 

Tsemppiä hakuun.

Vierailija
17/34 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut laivalla töissä, kivaa duunia jos ei ole perhettä, koska siellä ollaan esim. 2 viikkoo kerralla ja sit 2 viikkoo taas vapaalla kotona... tai noi ajat vaihtelee. laivayhtiöitä on monia... mut esim suomi- ruotsi laivalle pitää osata sujuvasti suomi ja ruotsi ja englantiakin sillee että pärjää sillä keilellä... ja mihin töihin sinne ,asiakaspaleveluun, hyttisiivoojaksi ( sekin on asiakaspalvelua), keittöön, ravintolaan.. tms... pitää olla alan koulutus. Mutta siellä painottaan keilitaitoa, ja viron laivalla taas pitää osata puhua Viroa että sinne pääsee.  kannattaa mainita hakemuksessa jos haluaa esim. tuuraajaksi/keikkaduuniin... mutta laivoilla taitaa olla kans huonompi työtilanne kuten maissakin.

Vierailija
18/34 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Sillanpää

Vierailija
19/34 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/34 |