Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään, joka ollut laivalla töissä?

Vierailija
11.10.2013 |

Kuinka sinne oikein pääsee? Olen täyttänyt laivayhtiöiden nettisivuilla avoimen hakemuksen, mutta Vikingiltäkin tuli vain tällainen s-posti: 

Vastaanotamme erittäin paljon avoimia hakemuksia koskien työtä merellä ja valitettavasti meillä ei ole mahdollisuutta käydä läpi kaikkia hakemuksia. Jos olet kiinnostunut keskustelemaan mitä mahdollisuuksia sinulla on tulla laivalle töihin, ota ystävällisesti yhteyttä työhönottoon merihenkilöstöosastolla. 

Mitenköhän tonne merihenkilöstöön voi ottaa yhteyttä..? En löydä mistään yhteystietoja tms.

Kiitos paljon, jos tiedät jotain ja viitsisit auttaa!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. "Kaikki panevat kaikkia" olen kuulluut näiden työntekijöiden suusta. Olen vältellyt laivatyöntekijöitä heidän maineen vuoksi. Tuskin sopivat seurustelukumppaniksi, vaikka toki siellä varmasti ihan rehtejäkin yksilöitä seassa on.

Mutta miksi riskeerata, kun voi valita muun?

Vierailija
22/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivahierarkiassa taxfreen kassa on aika korkealla, niihin sijaisuuksiinkaan ei helpolla pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki p vat kaikkia oli kyllä parasta. Missä ihmeen kuplassa te ihmiset elätte, ihan tavalline työpaikka se laiva on ehkä tehdään töitä tuplasti enemmän kuin maissa koska siksi se on viikko työ viikko vapaa systeemi. Mutta hyvät naurut kyllä sain tosta kommentista.

Vierailija
24/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mennyt laivalle töihin ihan omin avuin, ei ollut tuttuja töissä. Laitoin hakemuksen ja sieltä kerran sitten soitettiin. Menin hakemaan lääkärintodistuksen ja seuraavalla viikolla laivaan. Todistus kannattaa hankkia etukäteen.

Soita rekrytointiin, puhu ruotsia Viikkarin rekryn kanssa. Ole valmis ottamaan mikä tahansa työ vastaan. Jos pärjäät, niin takuulla saat jatkossakin töitä.

t. 15 vuoden laivaura takana

Vierailija
25/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä panolle kapun kanssa laivalla tai maissa.

Vierailija
26/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin kaikkiin paikkoihin tarvitse mitään erityiskoulusta. Kaveri meni ensin töihin johonkin lastaushommiin Viikkarille, siitä sitten siirtyi tax-freehen. On kaksikielinen ja kokemusta asiakaspalvelusta, mutta ei mitään koulutusta.

Vierailija
27/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vain halvimman risteilyn ja menet "tanssimaan". Sen jlkeen kivat sedät maksavat viinasi ja palveluksistasi. Olet siis laivalla "töissä"

Vierailija
28/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteilla sinne mennään töihin, yks yliopistolla opiskeleva oli siellä tarjoilijana kun äiti hommas sinne kun oli Vikingillä itsekin.

Ruotsin taitoa ei kyllä ole ainakaan Vikingin  "hyttiemännillä" = siivoojilla.

Ainakin Vikingillä on ollut paljon hinttejä / lesboja töissä , niillehän se sopii kun ei ole perhettä. Ja kyllä, henkilökunta nukkuu kaksi ihmistä samassa hytissä eikä niitä hyttejä jaettaessa kysytä seksuualista suuntautuneisuutta !

Eikös hytit siivota satamissa nykyään.

Vierailija
29/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteilla sinne mennään töihin, yks yliopistolla opiskeleva oli siellä tarjoilijana kun äiti hommas sinne kun oli Vikingillä itsekin.

Ruotsin taitoa ei kyllä ole ainakaan Vikingin  "hyttiemännillä" = siivoojilla.

Ainakin Vikingillä on ollut paljon hinttejä / lesboja töissä , niillehän se sopii kun ei ole perhettä. Ja kyllä, henkilökunta nukkuu kaksi ihmistä samassa hytissä eikä niitä hyttejä jaettaessa kysytä seksuualista suuntautuneisuutta !

Eikös hytit siivota satamissa nykyään.

Pääasiassa, mutta laivalla on myös hyttiemännät, jotka aloittaa siivoamisen jo ennen kuin laiva on satamassa.

Vierailija
30/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 1990-luvulla. Oi niitä aikoja...

Suhteilla pääsin ja tarjoilijan töitä tein. 10 vuotta tuota jaksoi mutta perheen perustamisen jälkeen vaihdoin muihin töihin kokonaan. Päivittäinen työaika oli 10,5 h, joskus enemmänkin. Työajan pituus riippunee edelleenkin työtehtävistä mutta on aika usein jaksottaista, eli töitä voi olla kolmessa erässä aamuisin, iltapäivisin ja iltaisin. Väleissä tauot. 1:1 shopparilla olin ja hyttiä ei tarvinnut jakaa siinä laivassa, jossa työskentelin. Sama hytti oli toki kahdelle työntekijälle, mutta silloin kun itse oli töissä, toinen oli vapaalla.

Noissa työajoissa on pieniä eroja Tallink Siljan ja Viking Linen kanssa. Työsopimukset ehtoineen ovat hiukka erilaisia. Siljalla työpäivät ja vuosilomat ovat vähän lyhyempiä kuin Viking Linellä 10h/10,5h ja lomien suhteen 1x3vkoa/2x3vkoa. Saattaa olla että noi on omista ajoista muuttunut, mutta näin vielä vuosituhannen vaaihteessa.

Vierailija
31/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko ap hakenut finnlinesin meritöihin? Hakuaika ensi kesän sesonkiextraksi loppuu näköjään 13.3.

Siitä oli aamulla viesti tällä palstalla. Mahdoitko huomata?

Tiedän että kesän ajaksi miehistö triplataan kaikilla semmoisilla laivoilla jotka matkustajia ottaa. Rahtilaivoilla ei mikään muutu.

Vierailija
32/34 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millista työ on asiakaspalvelussa lähtöselvityksessä? 

Vierailija
33/34 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 09:51"]

minne sä haet?? hki, turku, ahvenanmaa? osaat varmaan ruotsia tai viroa sujuvasti? yleensä laivoille otetaan uusia esim kesälomatuuraajiksi, mutta ellei sulla ole mitään kokemusta niin olet valitettavan heikoilla, näihinkin paikkoihin nimittäin on tunkua ihmisistä, joilla on laivakokemusta. 

muista että niitä yhtiöitä on muitakin kuin viikkari.

t. ex-laivatyöntekijä

[/quote]

Laitoin hakemukset näin ensialkuun Vikingille ja Siljalle. Viroa en puhu, suomea ja ruotsia kylläkin.:) Sitä pelkäänkin, että on paljon hakijoita ja mietin, miten pääsisin varmiten. Siksi ajattelin soittaa tonne merihenkilöstöosastolle tänään, kunhan keksin, mitä sanon. Olen aina halunnut työskennellä laivalla, mutta tuntuu miltei mahdottomalta sinne päästä!

Hej .Jag heter Saija, Olen Saija Halusin ottaa yhteyttä teihin näin henkilökohtisesti ,koska unelmani saada palvella asiakkaita teidän aluksilla voisi toteutua näin. Olenjättänyt hakemuksen kirjallisesti .  Onko teillä vähän aikaa minulle näin puhelimitse. -Jos ei ole ,pyydäsaada henkiökohtainen tapaaminen.. Jtka jos on aikaa. 

Olen urheilullinen, osaava, kielitaitoinen, empaattinen, lapsirakas,,, Opiskelut ....... Suosituksia entiseltä työpaikalta ......

Onnea matkaan...

Vierailija
34/34 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveljen lapsuudenkaveri on 7 merta seilannut merikapteeni.

Nuorena hän opiskeli puolimatruusiksi. Seilasi aikansa ympäri maailmaa öljytankkereilla (pituus n. 500 m. Syväys sellainen, ettei mitään asiaa Tanskan salmiin.). Sitten loukkaantui vakavasti. Sen jälkeen opiskeli kapteeniksi. En tiedä, millaisella paatilla hän nykyisin seilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän