Näin vaikea on erota Osuuspankista.
Kirkosta eroaminen on helppoa. Ei tarvitse kuin täyttää kaavake netissä. Ammattiliitosta eroaminen ja YTK:hon siirtyminen on jo vähän vaikeampaa - pitää ensin tehdä ilmoitus YTK:n kassaan ja sitten omaan ammattiliittoon ja sen jälkeen vielä ilmoittaa työpaikan palkanlaskentaan, että lopettavat AY-maksun perimisen suoraan palkasta. Kumpikin eroaminen on nyt onneksi hoidettu.
Kaikkein vaikeinta kuitenkin on Osuuspankista eroaminen. Meillä päin OP:lla on kaksi toimipistettä, jotka sijaitsevat eri toimitiloissa saman rakennuksen eri puolilla. Toinen on pankki ja toinen on mikä lie, jossa käsitellään sitten vakuutusasiat, rahastoasiat, pörssin arvo-osuustilin hankkimiset ym.
Halusin lopettaa tilini OP:ssa, ja kävelin luonnollisestikin sinne pankkipuolelle, koska olen jo 1970-luvulta asti tottunut siihen, että pankkiasiat hoidetaan pankissa. Missäpä muuallakaan niitä hoidettaisiin?
Otin vuoronumeron ja jonotin 45 minuuttia, sillä pankissa oli vain kaksi pankkineitiä ja asiakkaita oli paljon. Kun lopulta pääsin tiskille ja ilmoitin haluavani lopettaa tilini, koska olen siirtynyt S-pankin asiakkaaksi, pankkineiti sanoi, että "Voi voi, kun meillä tilien lopettamiset hoidetaan tuolla toisessa toimitilassa rakennuksen toisessa päädyssä. Olkaa hyvä ja siirtykää sinne".
No, kävelin sitten sinne, ja tällä kertaa jonotin 30 minuuttia ennen kuin pääsin tiskille. Siellä neiti ilmoitti, että "Tällaisissa tapauksissa pitää varata aika neuvotteluun asiakasneuvojan kanssa". Lähin vapaa aika oli kahden viikon päässä, joten otin sen.
En enää käytä OP:n tiliäni, mutta tälläkin välin sieltä veloitetaan noin 5 euroa tilinhoitomaksua, ennen kuin pääsen lopettamaan tilini. Siis veloitetaan tyhjästä tilistä. Kiitän kädet kyynärpäitä myöten ristissä Jumalaa sitten, kun lopulta voin erota OP:sta ja siirtyä täysipainoisesti ainoastaan S-pankin asiakkaaksi.
Kommentit (86)
Op tili veloittaa minulta 15e kk vaikka en käytä koko pankkia nyt en pääse eroon siitä!
Olen päässyt aina pankista eroon antamalla valtakirjan sille pankille johon aion rahani siirtää.
Ei ole ikinä ollut ongelmia.
Viimeksi tämän teki S-pankki, kun Dansken konttoriin piti aina varata aika ja S-pankista voi nostaa ja laittaa kaupan kassalla rahaa, niin luovuin Danskesta.
Soittivat kyllä perään ja kysyivät, että olenko ollut tyytymätön palveluun🤗
Hyvä palvelu on molemmissa pankeissa.
Sanoin osuuskaupan jäsenyyteni irti. No sain suoraan kyllä käteeni sen satkun jäsenmaksusta plus hilut tililtä.
Olisin halunnut silti sen tilin säilyttää, mut o-ou! Maksais kympin kuussa! Haloo!?
Eikä antaneet myöskään siihen irtisanomiseen mennessä kertyneitä bonuksia, no pari kolme egeä, mut periaate!
Pankit ovat ihmiselämää tuhoavia hlvetinkoneita.
OSUUSPANKIN METSÄRAHASTO RYÖSTÄÄ JA RAISKAA VANHUKSIEN METSÄT
Lopetin OP:n tilini ja korttini keväällä huhtikuussa. Sitten sain yhtäkkiä kirjeen OP:lta, että luottotietomerkinnän takia mukamas kortti oli lakkautettu (vaikka olin itse jo lakkauttanut sen).
Tietysti huolestuin tästä, että onko kyseessä joku identiteettivarkaus vai mitä, ja otin yhteyttä pankkiin. Minulla ei ole koskaan ollut luottotiedoissa merkintää ja hoidan asiani tunnollisesti. Tarkistin rekisteristä, eikä siellä ollut ollut missään vaiheessa mitään merkintää. Otin yhteyttä OP:hen ja lupasivat selvittää, miksi olin saanut tuon aiheettoman ja pelästyttävän kirjeen, ja sitä selvitystä odotan edelleen. Varmaan luokattomin pankkikokemus koko viisikymppisen elämäni aikana.