Kuinka paljon lihaa pitää syödä, että...
Kuinka paljon lihaa pitää syödä, jotta ei tarvitse erityisesti miettiä kuinka paljon proteiinia ja muita lihan "hyviä" asioita muusta ruoasta tulee?
Poikani aloitti lukion ja syö koulussa kasvisruokaa. Ei kuitenkaan kaikkina päivinä syö sitä itse pääruokaa, kun ei siitä pidä. Eli saattaa syödä koulussa pelkkää salaattia tai riisiä tms.
Kotonakin on usein kasvisruokaa tai sama tilanne kuin koulussa, eli poika ei sitä proteiinipuolta syö.
Riittääkö jos pari kertaa viikossa syö esim. kokonaisen kanafileen kun pikkusen syö muinakin päivinä soijaa/papuja/nyhtökauraa tms.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Riittää hyvin. Elimistö tarvitsee haasteita. Ei joka päivä tarvise syödä täydellisen ruokaympyrän mukaan
Tätä mä kanssa ajattelin. Ihmislaji olisi kuollut tuhansia vuosia sitten, jos joka ikinen päivä pitäisi syödä "riittävästi" proteiineja. Kasvun ja aivojen vuoksi toki toivoisi, että lapsensa ruokavalio olisi suunnilleen täysipainoinen.
Ap
Kasvavan lapsen ja nuoren tulee syödä ihan kaikkea. Ihan sairaaksi mennyt maailma kaikenmaailman ruokavaliohössötyksineen. Meillä syödään kaikkea. Lihaa syödään 1-2 krt viikossa, kalaa, kanaa, kasviksia, maitotuotteita, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, juureksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Kasvavan lapsen ja nuoren tulee syödä ihan kaikkea. Ihan sairaaksi mennyt maailma kaikenmaailman ruokavaliohössötyksineen. Meillä syödään kaikkea. Lihaa syödään 1-2 krt viikossa, kalaa, kanaa, kasviksia, maitotuotteita, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, juureksia jne.
Kyllä mun mielestä maailma on mennyt paremmaksi ruokavalioiden suhteen. Kun olin lapsi, syötiin oikeastaan joka päivä possunlihaa ja perunaa, välillä ruskeaa kastiketta ja perunaa. Vhanneksia, hedelmiä ja marjoja vain vähän.
Ei syöty edes kanaa, pastaa tai riisiä. Mausteina suola ja pippuri.
Kyllä ruokailu on niin paljon monipuolisempaa kuin ennen. Meillä toki oli harvinaisen karua, mutta joka tapauksessa ruoat ovat monipuolistuneet kauheasti Suomessa.
Ap
Suurelle osalle ei toimi. esim. Simon Cowell lopetti vegaaniuden terveysvaikutusten vuoksi ja palasi sekasyöjäksi.