Mitä kohteliaisuutta ihan oikeasti et osaa pitää kohteliaisuutena?
Oletko koskaan saanut periaatteessa vilpittömän kuuloista kohteliaisuutta (josta et epäile mitään piilovinoilutarkoitusta) josta ei jää jäljelle imarreltu ja iloinen olo, vaan vain hämmentynyt tai jopa vähän loukattu fiilis?
Kommentit (23)
Siis raskaana ollessa (ei seurusteltu kun jäin raskaaksi mutta tämän tapahtuessa oli juuri alettu seurustelemaan) olin ensimmäistä kertaa sängyssä lapseni isän kanssa. Paidan kun otin pois, hän katsoi hetken hieman pullistunutta vatsaani ja huomautti: "onpas se iso". Ja hymyili perään. Tarkoitti toki hyvää mutta aika paha turn off jos mies sanoo vatsaasi isoksi, vaikka olisitkin raskaana. Loukkaannuinkin tästä vähän :D Jälkikäteen olen kyllä naureskellut asialle
Olen sairaanhoitaja ja useampikin tuttavani on sanonut, ettei heistä olisi ikinä tekemään tätä työtä. Siis sellaiseen ihailevaan sävyyn kyllä, mutta siitä jää sellainen olo, että ihan kuin uhraisin jotenkin elämäni tälle "raskaalle ja pienipalkkaiselle, mut ah, niin tärkeälle työlle".
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:06"]
Teitittelyä. Olen mielestäni rento tyyppi, mutta asiakaspalvelijoiden silmissä ilmeisesti vanha kurppa tai fiini rouva. Olen 34.
[/quote]En ymmärrä teitä jotka ette pidä teitittelystä. Sehän ihan normaalia kohteliasta käytästä vierasta ihmistä kohtaan, aivan kuin tervehtiminen.
Vedätte varmaan herneen nenään siitäkin jos joku toivottaa hyvää huomenta, kun teistä aamut on niin paskoja.
[/quote]
Samaa mieltä. Mitä pahaa teitittelyssä on? Olen itse 22v ja jos kohtaan yli 30+ henkilön jossain virallisemmassa yhteydessä, kyllä multa meinaa teitittely lipsahtaa tai ainakin se käy mielessä. Tuntuu hieman epäkohteliaalta sanoa "sinä". Olen tosin asunut Itävallassa, missä suunnilleen teini-ikäisiäkin teititellään, joten suomalaisten sinättely tuntuukin vähän kummalta. Mutta siis ei minusta teitittely ole mitenkään paha, sehän on vain kohteliasta.