Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko matkustellut paljon? Mikä siinä viehättää sinua?

Vierailija
04.09.2020 |

Itse olen matkustellut aika paljon ja janoan uusia kokemuksia ja elämyksiä. Matkoilla tutustuu aina uusiin ihmisiin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi suoranaista elämän hukkaan heittämistä pysyä samoilla kulmilla koko pitkän iän, nähdä samoja maisemia ja samoja ihmisiä samasta kulttuurista.

Aika vahvasti sanottu. Toiset nauttivat kotiympyröistä, anoppia ei esimerkiksi tahdo saada kotikylältä mihinkään, mutta siellä hän kyllä koluaa metsät marjojen ja sienien perässä, fiilistelee hiihtäen keväthangilla ja bongaa sudenjälkiä koiralenkillä.

Toinen tuttu taas käyttää aikansa lapsuusmaisemissa pihistelemällä rakennellen. Haalii materiaaleja ties mistä Torista tai huutokaupoista, on opetellut eri menetelmiä ja persoonallisia rakennusratkaisuja näkyy niin pihasaunassa kuin terassissakin.

Elämänsä voi täyttää muullakin kuin matkustamisella.

Toki voi, mutta on se silti elämän haaskaamista että vaikka saa vain yhden elämän, ei käytä edes osaa siitä näkemään tätä suurta ja ihmeellistä planeettaa jolle on syntynyt. Kun maailmalla on NIIN paljon tarjottavaa. Miksi valita vain mahdottoman pienen ja kapean osan siitä? En voi ymmärtää.

Varmaan itsekin ymmärrät, että joka vuotinen matkustaminen on tulevien polvien elämän haaskausta. Tämä suuri ihmeellinen planeetta ei vain kestä sitä, että miljardit ihmiset lentelevät ristiin rastiin.

Toki soisin jokaiselle mahdollisuuden edes muutaman kerran elämässään käydä jossain kauempana, mutta jos jokaisella lomalla pitää päästä lentämään... Se ei ole pelkästään vastuutonta vaan itse inflatoi omia tulevia reissujaan.

Matkustaminen ei ole välttämättä lentämistä.

Vierailija
42/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa eri paikkojen tunnelma. Kun kävelee kadulla jossain vieraassa kaupungissa tai puistossa tai kulkee luonnossa, joka on erilainen kuin kotona, siellä kokee erilaisia tunteita ja saa erilaisia ajatuksia kuin kotioloissa. Mielelläni kuljen jonkun tutun ihmisen seurassa, jonka kanssa voi välillä jutella siitä, mitä nähdään ja koetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle matkustaminen merkitsee vapautta. Vapautta arkipäivän huolista ja automaattitoiminnoista, kiireestä ja vaatimuksista. Matkaan verkkaisesti ja liian tarkkaa suunnitelmaa ei saa olla.

Nuo hienot elämykset sitten näyttäytyvät omaan tahtiinsa silloin kun haluavat, niitä on kyllä kotimaassakin.

Vierailija
44/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut jonkin verran, mielellään matkustaisin paljon enemmänkin. Eniten kiinnostaa luonto ja ruoka. Suomen luontokin on ihan kaunis, mutta maailma on niin monipuolinen että haluan nähdä muutakin. Parhaita ruokia taas olen syönyt esimerkiksi Japanissa ja Italiassa. Jos Suomessa menen japanilaiseen tai italialaiseen ravintolaan niin ei se ole läheskään sama asia.

Mikä oli paras italialainen ruoka mitä söit ?

Parhaiten jäi mieleen erään ravintolan alkupalalajitelma jossa oli monenlaisia herkkuja, mm. burrataa ja jotain paprikatahnaa sekä makkaroita. Siihen varmasti vaikutti kyllä ruokien lisäksi todella tunnelmallinen miljöökin. Mutta nautin paljon myös monista pastoista.

Itsellänikin juuri alkupalat ovat olleet niitä parhaita anteja.

Mun lemppareita antipastojen lisäksi melanzane alla parmigiana, vitello tonnato ja jänispata. Toki näitä ruokia tekee kotonakin mutta kasvikset ja muut valmistusaineet ei ole yhtä hyviä kuin suoraan puutarhasta poimitut tai lähimetsästä metsästetyt.

Nuo siis italialaisesta keittiöstä

Vierailija
45/45 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuba. Havanna-Varadero yhdistelmä. Havannassa näet vielä sitä vanhaa aitoa Kuubaa. Ja Varadero on all inclusive paratiisi luksushoteilleineen. Samalla lomalla melkeinpä 2 eri maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi