Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko matkustellut paljon? Mikä siinä viehättää sinua?

Vierailija
04.09.2020 |

Itse olen matkustellut aika paljon ja janoan uusia kokemuksia ja elämyksiä. Matkoilla tutustuu aina uusiin ihmisiin.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut sellainen mieleenpainuvin elämys matkalla ap ?

Vierailija
2/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että näkee erilaisia paikkoja ja elämäntapoja. Myös paikallinen ruokakulttuuri kiehtoo.

Lisäksi minulle on tärkeää että pääsen lomalla pois kotiympyröistä, se virkistää ihan eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monen maan luonto. Niin erilaista kuin Suomessa.t.ap

Vierailija
4/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olen kiinnostunut historiasta, kulttuurista ja kulinarismista. On mahtavaa sukeltaa uuteen kulttuuriympäristöön ja havainnoida, mikä on erilaista ja mikä samanlaista kuin Suomessa.

Vierailija
5/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mikään. Nuorempana tuli kierrettyä noita rantalomakohteita ja pääasiassahan se oli nussimista ja ryyppäämistä. Kaikkien kamalien tautisten hissipoikien ja baarityöntekijöiden kanssa tuli harrastettua ja niillähän oli joka päivä joku suomineito hoidossa. Kondylooma, kuppa ja tippuri tuli muistoksi. 

Vierailija
6/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on suuri ja uskomattoman monipuolinen paikka. Toinen toistaan ihmeellisempiä luonnonilmiöitä, upeita näkymiä, menneiden sivilisaatioiden historiaa, kaikenlaista nähtävää ja koettavaa niin paljon ettei yhdessä elämässä edes ehdi kaikkeen perehtymään. Mutta yrittää voi ja haalia näitä kokemuksia niin paljon kuin kykenee jotta voi sitten vanhana ja raihnaisena muistella kaikkia niitä ainutlaatuisia, hengen salpaavia hetkiä ja seikkailuja elämän varrelta ja vilpittömästi tuntea, että on ottanut elämästä kaiken irti. Olisi suoranaista elämän hukkaan heittämistä pysyä samoilla kulmilla koko pitkän iän, nähdä samoja maisemia ja samoja ihmisiä samasta kulttuurista. Maailman näkeminen ja sen loputon tutkiminen kaikkine värikkäine rosoineen, se tuo korvaamatonta henkistä rikkautta elämään. Ei ole mikään ihme että niin monella on niin suuri intohimo matkustamiseen.

Niitä tunteita mitä matkustaessa kokee ei voi keinotekoisesti luoda. Esimerkiksi se suoraan sieluun iskevä, kyyneliin asti liikuttava ihmetys, minkä koin kun päivien Inca Trail-vaelluksen jälkeen, aikaisin aamulla, katsoimme alas vuorenrinnettä ja matalalla roikkunut pilviverho väistyi ja nouseva valaisi hiljalleen Machu Picchun valtavat rauniot kaikessa uskomattomuudessaan. Vaikka kuinka yritän, ei sitä hetkeä voi sanoin kuvailla.

T: 48 maassa käynyt 29v nainen, jonka piti tänä vuonna lähteä vuoden mittaiselle maailmanympärysmatkalle, mutta sattuneista syistä reissu siirtyikin ensi vuodeksi tai ehkä jopa vuoteen 2022.

Vierailija
7/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monen maan luonto. Niin erilaista kuin Suomessa.t.ap

Mut jos pitäsi sanoa juurikin vain yksi tosi sykähdyttävä hetki ja kohde. Tuo nyt varmasti suurella osalla on ?

Ja miten tutustut paikallisiin ? Se olisi itsestäni mielenkiintoista. Olen huomannut, että parhaita reissuja ovat ne, joissa olen päässyt paikallisten opastamana eri paikkoihin.

Vierailija
8/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ainoana asiana on ruoka.

Matkustan ruuan takia.

Vierailija
9/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enäänhän kukaan järkevä ihminen ei tule matkustelemaan paljon. Jos on pakko, jotkut tulevat matkustamaan. On hyvä, jos on ehtinyt matkustella elämässään.

Vierailija
10/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa olen asunut niin siellä nää kansallispuistot oli ihan uskomattomia. Ja tosiaan Kanadan suomalaisiin tutustuttiin. t.ap

Vierailija
11/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut jonkin verran, mielellään matkustaisin paljon enemmänkin. Eniten kiinnostaa luonto ja ruoka. Suomen luontokin on ihan kaunis, mutta maailma on niin monipuolinen että haluan nähdä muutakin. Parhaita ruokia taas olen syönyt esimerkiksi Japanissa ja Italiassa. Jos Suomessa menen japanilaiseen tai italialaiseen ravintolaan niin ei se ole läheskään sama asia.

Vierailija
12/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö, ruoka, elämykset, historia, ihmiset

Tuossa nyt muutama syy. Yli 80 matkaa, yli 40 maata nähty. Vielä olisi näkemistä ja kokemista

Vierailija
13/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nyt ei ainakaan kiinnosta pätkääkään ne vieraat ihmiset. Minua kiinnostaa kulttuuri, historia, maailmanhistorian nähtävyydet ja upea luonto. Luonnollisesti hyvä ruoka ja elämästä nauttiminen kuuluu lomailuun. 

Vierailija
14/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut jonkin verran, mielellään matkustaisin paljon enemmänkin. Eniten kiinnostaa luonto ja ruoka. Suomen luontokin on ihan kaunis, mutta maailma on niin monipuolinen että haluan nähdä muutakin. Parhaita ruokia taas olen syönyt esimerkiksi Japanissa ja Italiassa. Jos Suomessa menen japanilaiseen tai italialaiseen ravintolaan niin ei se ole läheskään sama asia.

Mikä oli paras italialainen ruoka mitä söit ?

Vierailija
15/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämysnarkkati, johon matkustelu sopii hyvin. Mieleenpainuvinta on ollut omat shintohäät Japanissa ja häämatka Rio de Janeiron karnevaaleille.

Vierailija
16/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä matkustamisesta ja ulkomaille mua ei saa vaikka maksettaisiin, tykkään suomen maaseudun rauhasta ja kerran vuodessa käyn kaupungilla kun teen jouluostokset ja siinä tulee ihmispaljouskiintiö nopeasti täyteen.

Ehkä se matkakuume tulee sitten kun jään eläkkeelle mutta siihen on vielä muutama vuosi aikaa. Rahaa olisi vaikka ostaa ulkomailta oma talo

Vierailija
17/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauden tunne, jännitys, lämpö, maisemat, nautiskelu

En tykkää Suomen ilmastosta, luonnosta enkä kulttuurista, pitäisi muuttaa pysyvästi sopivampaan paikkaan.

Vierailija
18/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut jonkin verran. Kiinnostaa maisemanvaihdos, kauniit maisemat. Havainnoida, mitkä asiat eri tavalla kuin Suomessa. Tuntuu, että aina tulee jotain mietittävää. Lähinnä Euroopassa olen matkustanut ja haaveet matkustaa kauemmas ovat nyt tietysti tauolla.

Toisaalta se, että riittää maisemanvaihdos ja kauniit maisemat, on saanut minut myös hyvin sopeutumaan kotimaan matkailuun myös.

Vierailija
19/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi suoranaista elämän hukkaan heittämistä pysyä samoilla kulmilla koko pitkän iän, nähdä samoja maisemia ja samoja ihmisiä samasta kulttuurista.

Aika vahvasti sanottu. Toiset nauttivat kotiympyröistä, anoppia ei esimerkiksi tahdo saada kotikylältä mihinkään, mutta siellä hän kyllä koluaa metsät marjojen ja sienien perässä, fiilistelee hiihtäen keväthangilla ja bongaa sudenjälkiä koiralenkillä.

Toinen tuttu taas käyttää aikansa lapsuusmaisemissa pihistelemällä rakennellen. Haalii materiaaleja ties mistä Torista tai huutokaupoista, on opetellut eri menetelmiä ja persoonallisia rakennusratkaisuja näkyy niin pihasaunassa kuin terassissakin.

Elämänsä voi täyttää muullakin kuin matkustamisella.

Vierailija
20/45 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli paras italialainen ruoka mitä söit ?

Parhaiten jäi mieleen erään ravintolan alkupalalajitelma jossa oli monenlaisia herkkuja, mm. burrataa ja jotain paprikatahnaa sekä makkaroita. Siihen varmasti vaikutti kyllä ruokien lisäksi todella tunnelmallinen miljöökin. Mutta nautin paljon myös monista pastoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi