ostaisitko ekaluokkalaisellesi 200€ talvitakin?
Mä ostin eilen ekaluokkalaiselle pojalleni molokidsin parkatakin hintaan 195€. Takki vaan oli niin armottoman ihana, että oli pakko ostaa...onneks lapsen mummo maksoi takista puolet.
Kommentit (48)
En. Mulla on 3 lasta ja jos jokaisen yhteen takkiin laittaisin noin paljon rahaa, niin olisin konkurssissa aika äkkiä.
En ole noin kalliita takkeja ostanut, mutta nyt harkitsen kalliimpaa takkia 9 vuotiaalle, joka on partiolainen ja ulkoilee paljon ja liikkuu luonnossa ja viettää öitäkin teltassa ulkona talvella eli aika hyvälaatuinen takki pitäisi olla. Eli nyt ekan kerran saattaa upota lapsen pelkkään takkiin noin paljon. Ihan pelkän ulkonäön takia en laittaisi rahaa noin paljon, mutta laatu maksaa.
Olen ostanut ja kalliimpiakin, mutta en moloa, koska laatu on huono.
Jos rahaa olisi niin ettei sillä olisi väliä. Sama kai mihin sen laittaa. Mielummin kyllä suomalaiseen työhön. Teettäisin vaatteet ja huonekalut, astiat yms. jos olisi ylimääräistä rahaa.
Olen ostanut, mutta mun kriteerit on kyllä jotain ihan muuta kuin "armottoman ihana".
Miten niin muka huonoa laatua toi koko? Meillä pojalla ollut paljon ko merkin talvivaatteita ja hyvin aina kestäneet vaikka poika erittäin kova rymyämään tuolla ulkona. Kohta oon menossa kirppikselle myymään ja uskon että noista toppavaatteista saa ihan kivasti rahojaan takaisin, ainakin enemmän kuin jostakin lassiesta.varsinkin toppatakit oikeastaan lähes käyttämättömän veroisia.
EN ikinä. Ihan sairasta. Ihan sama mitä merkkiä, tai vaikka rahaa tulvis ovista ja ikkunoista niin en ikinä ostais kasvavalle muksulle 200e takkia.
En varmaan ostaisi. Mutta ymmärrän kyllä että joskus sitä haluaa jotain kaunista mikä on budjetin rajoissa tai jopa yli. Ja nuo lastenvaatevalmistajat osaavat suunnitella sellaisia tuotteita ettei niitä voi vastustaa..
Olen itsekin ostanut taaperolle Ticketin haalarin alesta ja leikki-ikäiselle Reimatec+ -haalarin joten kyllä nekin hintavia olivat. Haluan että haalari on kestävä ja kaikinpuolin hyvä ja että kestäis toisellekin lapselle. Onneksi täksi talveksi löysin vähän lähes uudenveroisen Ticketin haalarin 40e.lla.
7, no se on huonoa laatua, olen ostanut kalliimpia takkea, niissä on hiukan erilaiset käyttöolosuhteet.
En ole ostanut, mutta voisin kuvitella ostavani esikoiselle (nuoremmat kaksi sisarusta samaa sukupuolta). Kriteerit olisivat kyllä erilaiset. Takin pitäisi olla siinä tapauksessa vedenpitävä, lämmin, hengittävä, yksivärinen kaunis ajaton väri, mallin ajaton, kankaan kestävän oloinen, pesukoneessa pestävä.
Eli tavallaan ostaisin noin kalliin takin kolmelle lapselle yhteiseksi, kun kaikki vuorollaan pystyisivät kasvaessaan sitä käyttämään.
Siis sinä "ostit" vain satasen takin, kun mummo maksoi puolet. Ostaisin kyllä ja olenkin ostanut ihan omilla rahoillani. Minusta ulkovaatteiden tekniset ominaisuudet on tärkeät niin että niillä voi leikkiä kastumatta tai hikoilematta märäksi jne. Sellaiset vaatteet nyt vaan maksaa...
Stadiumista yms urheilukaupoista saa ihan hyviä takkeja edullisemmin. En ole ikinä ymmärtänyt tätä Reima yms Molo-hysteriaa.
T.8
13, en mäkään. Hinta kova, laatuun nähden ja mietipä paljon voittoa 200e takki tuo firmalle.... kun sen takin tekemiseen ei mene kuin pari kymppiä.
Ne stadiumin edulliset everest-merkin toppavaattet kyllä täysin eri luokkaa vedenpitävyydeltään kuin esim toi koko.
Everest ei kyllä sovi mihinkään -27 asteeseen ja tuuliseen... ehkä kaupunkioloissa jees. Ei muuten sovi molo eikä reimakaan.
En ostaisi. En ostaisi edes kutosluokkalaiselle. Ihan sen takia, että meiltä on kouluun hävinnyt niin armoton määrä tavaraa - ja myös monta takkia -, että tulee kalliiksi.... Kun on lämmin päivä, niin poika lähtee kotiin ilman takkia. Ja sitten kun sitä ei itse ole saman tien koulusta hakemassa, niin eipä sitä aina löydy.
En ostaisi. Syynä juuri tuo armoton tavaroiden hukkaaminen ja myös hajoittaminen :( Ostin mielestäni lapselle kalliin takin mutta kuinkas kävikään. Olivat innostuneet laskemaan mahallaan jäistä liukumäkeä, jossa taisi sitten olla jotain kiviä ja risuja lumen seassa. Kangas meni pilalle heti ekalla viikolla :( Ja syynä on tosiaankin tuo helvetillinen raasto johon takkiparka joutui.
:) miehen pojalle olisin voinut ostaa koska jäätyään pieneksi ne näyttäisivät täysin uusilta. Omalle pojalleni en olisi ostanut koska se tuhoaa takkit, housut ja kengät valoa nopeammin.. On kokoajan menossa ja liikkeessä ja ulkona joten tekevälle sattuu.
en, tuollaisia rahoja laitan vaan vaatteisiin jotka suurella todennäköisyydellä ovat käytössä vähintään 5 vuotta.
En siis mummolta pyytänyt rahoja vaan ihastui itsekkin takkiin ja olisi halunnut itse ostaa sen pojalle.