Kitkarenkaat vs nastarenkaat peukutusketju
Jos olet nastarengasÄäliö niin paina alapeukku
Jos olet kitkarenkailla ajava kunnon kansalainen niin paina yläpeukku
Kommentit (33)
Se, kuka on ääliö, olet sinä. Renkaat valitaan sen mukaan, kumpia tarvitaan. Meillä päin niin asfaltoiduilla kuin sorateilläkin sinä se rykäisisit ojaan katolleen hienoilla kitkarenkaillasi. Niinhän sinä sanot, että et ikinä siellä aja, mutta joskus voit vaikka joutua tahtomattasikin tielle, missä kitkarenkaat ovat tietyillä keleillä tappovehkeitä.
Jos ajat lapsen päälle kitkoilla, katson että ajoit harkitusti ja toimin sen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Se, kuka on ääliö, olet sinä. Renkaat valitaan sen mukaan, kumpia tarvitaan. Meillä päin niin asfaltoiduilla kuin sorateilläkin sinä se rykäisisit ojaan katolleen hienoilla kitkarenkaillasi. Niinhän sinä sanot, että et ikinä siellä aja, mutta joskus voit vaikka joutua tahtomattasikin tielle, missä kitkarenkaat ovat tietyillä keleillä tappovehkeitä.
Olen ajellut siellä paljon ja ei ollut ongelmia. Sulla taitaa olla ongelmia auton hallinnan kanssa.
Rengasvalinta riippuu autosta, asuinpaikasta ja siitä onko pakko päästä liikkeelle joka kelillä. Pääkaupunkiseudulla pärjää kitkoilla, syrjäseudulla takavetoisella autolla ja jos on pakko päästä joka aamu liikkeelle, on nastarengas ainoa toimiva
Niin
Kitkat ei pidä yhtähyvin kuin nastat
Nollan tuntumassa ne ei pidä käytännössä yhtään, mutta siis myös kovalla pakkasella huonommat
Vierailija kirjoitti:
Rengasvalinta riippuu autosta, asuinpaikasta ja siitä onko pakko päästä liikkeelle joka kelillä. Pääkaupunkiseudulla pärjää kitkoilla, syrjäseudulla takavetoisella autolla ja jos on pakko päästä joka aamu liikkeelle, on nastarengas ainoa toimiva
Kitkoilla olen ajanut ympäri suomenmaata 8 vuotta kesät talvet. Ei ongelmia.
Kitkarenkailla tietenkin, nastarenkaille pitäisi asettaa 600€ lisävero.
Vierailija kirjoitti:
Rengasvalinta riippuu autosta, asuinpaikasta ja siitä onko pakko päästä liikkeelle joka kelillä. Pääkaupunkiseudulla pärjää kitkoilla, syrjäseudulla takavetoisella autolla ja jos on pakko päästä joka aamu liikkeelle, on nastarengas ainoa toimiva
Takavetoiset pitäisi lailla kieltää muutenkin. Kitkoilla ajan kesät talvet ja aina päässyt.
Ihan se ja sama. Molemmat hoitavat hommansa ja molemmilla pärjää vallan mainiosti. Jos on satanut kunnolla lunta eikä tietä ole aurattu niin auton pitää olla neliveto. Olisiko toissa talvena ollut kerran sellainen päivä kun sai lapioida töissä työkavereiden autoille väylää.
Vierailija kirjoitti:
Kitkarenkailla tietenkin, nastarenkaille pitäisi asettaa 600€ lisävero.
Mistähän syystä?
Osa nykyisistä M+S kitkoista muuttuu laittomiksi.
"Tieliikenteessä sallitaan 30. marraskuuta 2024 alkaen ainoastaan sellaiset kitkarenkaat, joissa on 3PMSF-merkintä eli vuoristomerkintä"
Vierailija kirjoitti:
En paina kumpaakaan, koska ajan kitkoilla mutta haluaisin ajaa talvella nastoilla:)
En myöskään paina kumpaakaan koska mulla on autooni kesärenkaiden lisäksi olemassa sekä kitkat että nastat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kuka on ääliö, olet sinä. Renkaat valitaan sen mukaan, kumpia tarvitaan. Meillä päin niin asfaltoiduilla kuin sorateilläkin sinä se rykäisisit ojaan katolleen hienoilla kitkarenkaillasi. Niinhän sinä sanot, että et ikinä siellä aja, mutta joskus voit vaikka joutua tahtomattasikin tielle, missä kitkarenkaat ovat tietyillä keleillä tappovehkeitä.
Olen ajellut siellä paljon ja ei ollut ongelmia. Sulla taitaa olla ongelmia auton hallinnan kanssa.
Höpö höpö, vain kesällä olet ajellut ilmeisesti.
Kitkarenkaat ovat ihan ok, jos ei ole aikataulutettua pakkoa olla jossain tiettyyn aikaan ja
ajelee eteläisessä Suomessa esim. Mannerheimintietä ajellessa pärjäilee ihan jees Helsingissä.
Kitkoilla pärjaa oikein hyvin myös seudulla, missä on oikea talvi esim. Sodankylässä.
Nastarenkailla pärjää hyvin joka paikassa.
En paina kumpaakaan, koska ajan kitkoilla mutta haluaisin ajaa talvella nastoilla:)