Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ostaisitko ekaluokkalaisellesi 200€ talvitakin?

Vierailija
10.10.2013 |

Mä ostin eilen ekaluokkalaiselle pojalleni molokidsin parkatakin hintaan 195€. Takki vaan oli niin armottoman ihana, että oli pakko ostaa...onneks lapsen mummo maksoi takista puolet.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 08:58"]

Kohta oon menossa kirppikselle myymään ja uskon että noista toppavaatteista saa ihan kivasti rahojaan takaisin, ainakin enemmän kuin jostakin lassiesta.varsinkin toppatakit oikeastaan lähes käyttämättömän veroisia.

[/quote]

Heh, noin mäkin ajattelin ennen kuin huomasin, että itse asiassa ne Lassiet on nopeasti kasvavalle lapselle ihan riittävän laadukkaita ulkoiluvaatteita (ja nimenomaan Lassiet, joissa on hyvin suunnitellut ykstyiskohdat kuten esim. jalkalenkit).

Jos Lassien toppatakki maksaa n. 50€, mun ei edes tarvi myydä sitä eteenpäin vaan voin lahjoittaa sen vaikka SPR:lle, ja silti säästän siihen verrattuna, että ostaisin 200€:n takin ja myisin sen eteenpäin - tuskin siitä käytetystä takista kuitenkaan yli 150€ saisin kirppiksellä :D

Ja sen säästämäni satasen voin käyttää johonkin muuhun kivaan...

Vierailija
22/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään "kaupunkikävelytakkia" tuolla hinnalla. Tyttären lumilautailutakkiin menee lähes tuo, mutta se on mielestäni eri asia. Hän saattaa olla mäessä talvella pakkasella jopa 12 tuntia, joten vaateiden on kestettäva viima ja kosteus. Kaupunkitakeiksi ja koulumatkoillekin kelpaa ihan hyvin joku H&M takki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ja ostinkin.

Vierailija
24/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi enkä ole ostanut isellenikään, vaikka olisi ollut varaakin. Kyllä joku tolkku pitää olla. Lasten vaatteisiin ei kannata upotaa määrättömästi rahaa, sillä jo ensi vuonna lapsi on kasvanut ulos palttoostaan, maksoi se mitä tahansa.

Muuten: äidin ja mummin mielestä takki oli ihana, entäs sen ekaluokkalaisen? Siitä et mainitse mitään. Entä mitäs sanot, kun ekaluokkalainen tulee muutaman ajan päästä koulusta takki kurassa pyöritettynä ja hiha melkein irti repsottaen. Muutaman kympin takki ei harmittaisi varmasti ollenkaan niin paljon kuin parin sadan palttoo.

Vierailija
25/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ostaisi, ja rahasta ei ole pula. Meillä menee tuon verran 3-luokkaisen kaikkiin talvivaatteisiin (takki, housut, kengät, hanskat ja pipo), ollaan ostettu monesti Icepeakin, Fireflyn, Luhdan, Everestin vaatteita ja hyvin pitävät kuivana ja lämpimänä pitkät päivät esim. lasketellessa.

Vierailija
26/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 08:48"]

Mä ostin eilen ekaluokkalaiselle pojalleni molokidsin parkatakin hintaan 195€. Takki vaan oli niin armottoman ihana, että oli pakko ostaa...onneks lapsen mummo maksoi takista puolet.

[/quote]

Minulla on kaksi poikaa. Heille ovat kelvanneet hyvät (siistit ja ehyet tietenkin) kierrätysvaatteet, joita olen ostanut kirppiksiltä ja punaisen ristin kontista. Talvitakkeja olen ostanut n 20 max. 

Vaatetan myös itseni m ielelläni kierrätetyllä

P.S. En ole köyhä, vaan ihan hyvin toimeentuleva. En vain ymmärrä kalliiden vaatteiden päällee mitään.

Vierailija
27/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä on nelos- ja viitosluokkalaiset pojat ja rymyäminen ulkona sen verran kovaa että takki ei kestä kuin yhden talven, jos sitäkään. Perheen 19v pojalle ostaisin kyllä koska kestääkin käytössä pidempään. Noille kahdelle rymyeetulle ei kannata noin kalliita laittaa.

Vierailija
28/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekaluokkalaiselle 170 euroa maksavan takin, joka menee niin koulussa, kotona pihalla kuin laskettelurinteessäkin. On upean näköinen niin tytön kuin minunkin mielestä, mutta tärkeimpänä kriteerinä täysi vedenpitävyys, kestävyys ja toimivuus kaikissa ulkotouhuissa.

Vierailija
29/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.. kolme lasta ja kun pelkkä takki ei talveksi riitä. Eli kengät 3x 90e (nämä ostan aina hyvälaatuiset), talvihousut 3x 60-70e, ja takit 3x 70-80e, tuo tekee n 700e, ja sitten päälle hanskat,kaulurit, pipot yms yms yms.. ja kiva olisi syödäkin ko kuussa jotain. 

Vierailija
30/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä opmasta kokemuksesta olen halukas maksamaan laadusta - siitä että takki hengittää, pitää vettä, lämmittää ja on käytännöllinen. Useinmiten suurin ongelma halvoissa takeissa on se, että jos ne pitävät vettä, eivtä hengitä lainkaan ja olo on kuin muovipussissa. Jos paljon ulkoilee ja liikkuu, niin kunnon varusteet lisäävät mukavuutta huomattavasti. Ja voi huoletta ulkoilla huonossakin säässä. Huonot varusteet eivät tue ulkoilua ja liikkuminen ei ole niin mukavaa.

Vierailija
31/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:16"]

Ostin ekaluokkalaiselle 170 euroa maksavan takin, joka menee niin koulussa, kotona pihalla kuin laskettelurinteessäkin. On upean näköinen niin tytön kuin minunkin mielestä, mutta tärkeimpänä kriteerinä täysi vedenpitävyys, kestävyys ja toimivuus kaikissa ulkotouhuissa.

[/quote]

Voi olla, että tyttöjen kohdalla tilanne on toinen,mutta pojalla ei yksi takki kaikkeen koko talveksi riitä mihinkään.. meillä on koulu/pihatakki, kaupunkitakki ja laskettelukamat ihan erikseen, koska muuten kun rinteeseen lähdetään kevättalvella on takki aivan pilalla jo.

Vierailija
32/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:20"]

Mä kyllä opmasta kokemuksesta olen halukas maksamaan laadusta - siitä että takki hengittää, pitää vettä, lämmittää ja on käytännöllinen. Useinmiten suurin ongelma halvoissa takeissa on se, että jos ne pitävät vettä, eivtä hengitä lainkaan ja olo on kuin muovipussissa. Jos paljon ulkoilee ja liikkuu, niin kunnon varusteet lisäävät mukavuutta huomattavasti. Ja voi huoletta ulkoilla huonossakin säässä. Huonot varusteet eivät tue ulkoilua ja liikkuminen ei ole niin mukavaa.

[/quote]

Ja 200€ on tae hyvästä laadusta? Merkki ei maksa tässä mitään? Halvemmalla ei saa hyvälaatuista?

Vierailija
33/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:20"]

Ne stadiumin edulliset everest-merkin toppavaattet kyllä täysin eri luokkaa vedenpitävyydeltään kuin esim toi koko.

[/quote]

Näin  on Molossa vedenpitävyys on vain 10 000 kuin Everest takissa 20 000:)

http://fi.babyshop.com/parker-jacket-black/p/55934

http://www.stadium.fi/vaatteet/lasten-vaatteet-122-164/takit/121147/everest-b-s-shell-jkt-f11?SelectedProductUUID=HhQKd3emD30AAAE.9MdsSD7U#.UlZxzdK8BWQ

Vierailija
34/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin untuvatakin tai teknisen takin jolla voi esim. lasketella. Pitkää kaupunkitakkia en. Moloa en ostaisi koululaiselle, joku kiusanhenki slangitietoinen tenava kuitenkin keksii että molo-nimen merkkilapusta. Siinähän sitten ollaan poikien etupylly takin kanssa ;)

Vierailija
35/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:22"]

[/quote]

Ja 200€ on tae hyvästä laadusta? Merkki ei maksa tässä mitään? Halvemmalla ei saa hyvälaatuista?

[/quote]

No ei kai hinta automaattisesti takaa laatua, mutta harvoin sitä laatua halvalla saa. Halvin on harvoin paras, missään asiassa. Tuosta mainitusta Molosta mulla ei ole kokemuksia, mutta kyllä esim. Jack Wolfskinin tai North Facen takit on laadukkaampia kuin nuo Stadiumin Everestit - ja maksavat myös enemmän.

Vierailija
36/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

No ei kai hinta automaattisesti takaa laatua, mutta harvoin sitä laatua halvalla saa. Halvin on harvoin paras, missään asiassa. Tuosta mainitusta Molosta mulla ei ole kokemuksia, mutta kyllä esim. Jack Wolfskinin tai North Facen takit on laadukkaampia kuin nuo Stadiumin Everestit - ja maksavat myös enemmän.

[/quote]

Juu, täytyy niiden olla tooodella hyviä :) Alle kahdensadan ei kannata takkia hankkia

Vierailija
37/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

ap.n poika tykkäsi takista myös paljon. Takki ei siis ostettu miksikään kaupunki- ja kauppatakiksi vaan ihan jokapäiväiseen käyttöön. Takin vesipilariarvo 10000, eli kestää hyvin myös kosteammat leikit.

Vierailija
38/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juu, täytyy niiden olla tooodella hyviä :) Alle kahdensadan ei kannata takkia hankkia

[/quote]

En todellakaan tarkoittanut, että kaikkien pitäisi hankkia kallis takki tai etteikö vaikka se Everest olisi ihan ok koululaiselle. Everestiä on meidänkin perheessä käytetty.

Vaativaan käyttöön on kuitenkin olemassa parempilaatuisia kalliimpia vaatteita. jokainen voi itse harkita, onko oma käyttö miten vaativaa ja millainen takki kenenkin tarpeisiin on järkevää ostaa.

Vierailija
39/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla saa laittaa varusteisiin liikaa rahaa. Reima on hyvä, vaikka lähtisi Mount Everestiä valloittamaan! Ei muuta kuin Kuomat jalkaan ja kiipeämään!

Vierailija
40/48 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no harva ekaluokkalainen on vuorikiipeilijä. On meilläkin liikuntavarusteet kalliit ja kunnolliset mutta kahdensadan takkia en osta tuon ikäiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän