Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallinen tilanne työkaverin kanssa..

Vierailija
10.10.2013 |

Olen 30-v nainen ja asiantuntija-asemassa työpaikallani. Yrityksessämme ei työskentele juurikaan muita naisia, lisäkseni 2 ja he ovat molemmat yli 50-v.

Olen kaikille ystävällinen, oli kyseessä sitten perusduunari tai toimitusjohtaja, juttelen kaikille ja kysyn kuulumisia yms. No, ilmeisesti yksi duunari sitten on ymmärtänyt tämän väärin.. Kyseessä naimisissa oleva 50-v mies, jonka kanssa olen jutellut aamuisin jos ollaan satuttu samaan aikaan töihin. Ihan niitä näitä..

Ensin mies otti yhteyttä facebookissa. Hyväksyin kaveripyynnön, kun ajattelin että kyseessä on harmiton tyyppi. Sitten alkoi se kuvieni ja päivitysteni vähintäänkin vihjaileva kommentointi. Jokaista kuvaani tai juttuani kävi kommaamassa, ja siihen sävyyn että kaverini jo vähän ihmettelivät että mikäs tyyppi tuo on. Blokkasin sitten tyypin nähtäviltä valtaosan päivityksistäni. Sitten alkoi tulla viestiä inboxiin.. Tunnusti rakkauttaan, ettei ole tuntenut tällaista sitten nuoruusvuosien yms yms. Kirjoitti viesteissä että tietää kyllä tämän olevan yksipuolista, muttei voi asialle mitään.

En vastaillut. Sitten kun viestejä tuli n. 1-2 päivässä vastasin vaan jotain ympäripyöreää että kiva mutta kiitos ei... Koitin olla ystävällinen koska mulle on vaikeaa olla tiukka ja sanoa tylysti ei, koska en halua loukata ketään. Ajattelin että tyyppi tajuaisi, kun en vastaile, ja kun sanon nätisti antaen hänelle mahdollisuuden olla menemättä kasvojaan että en ole kiinnostunut.

No, viestejä tuli vielä ja samoin jo julkaistujen kuvieni kommentointi jatkui.. Poistin hänet kavereistani (ehti olla ehkä 3 viikkoa fb-kaverini). Tästä loukkaantuneena sitten sateli viestejä, joissa kertoi olevansa todella paskana yms.  En vastannut. Sitten hän lähetti viestiä, että jos haluan, voi peruuttaa osallistumisensa eräälle yhteiselle työmatkalle, jos koen epämiellyttävänä hänen osallistumisensa. Lisäksi kyseli miksi olen "estänyt" hänet. Vastasin lyhyesti etten ole ko. matkalle lähdössä muutenkaan ja etten ole häntä sen ihmeemmin estänyt.

Tästä poiki sitten 4 viestiä vielä, enka vastannut mihinkään.

Odotanko että tämä laimenee? On nimittäin vähän inhottavaa tulla töihin, kun ei tiedä miten pitäisi olla, kun tuo keksii tikusta asiaa jotta pääsisi juttelemaan kanssani tms. Olin ajatellut lähteväni tuolle työmatkalle, mutta en todellakaan lähde jos tuo mies on mukana, liian kiusallista. Eli tämä vaikuttaa nyt työasioidenkin hoitoon :(

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:39"]

Rehellisesti: kyllä noista sun jutuista paistaa, että annat itsestäs ulospäin vähän lutkahtavan kuvan.

Kyllä mäkin oon 30, kaunis ja miesvaltaisella alalla muttei mua työkaverit vokottele. Ne tietää että mä oon varattu enkä pettäis mun puolisoa.

Ei kai ne miehet sua vonkais, jos ne ei ajattelis että heillä on saumaa.

[/quote]

Kiitos tästä. Kunnioitus on nimenomaa ansaittava. Itse olen tehnyt ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä, kun sitä ei ole. ;-) Tähän pojat ovat saneet, että he arvostavat ja kunnioittavat minua työtoverina ja he tietävät kyllä paikkansa, vaikka ovat ap. kuvailevia perusduunareita.

Vierailija
42/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa älä ajatelle, että olisit tehnyt väärin kun olet jutellut kaikille ystävällisesti ja hyväksyt työkavereita fb-kavereiksi. Se on ihan ok, nyt vaan kävi huono mäihä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla nuori, villi ja vapaa, joista vanhemmat miehet kiinnostuvat, koska nuorena ollaan estottomampia, nauretaan paljon ja pidetään hauskaa ja kun mies on jo elänyt tasaista perhe-elämää, hän kaipaa seikkailuja ja jotakin, joka herättää.

Jankuttamiseen asti sinulle on jo sanottu, että on tullut vastuunoton aika ja keskustella tilanne miehen kanssa läpi.

Vierailija
44/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keskustelemista tuossa enää on? Olet tehnyt käppänälle selväksi, että ei kiinnosta ja pomosikin tietää asiasta. Jos se jatkaa ahdistelua, valita pomollesi ja keskustelette sitten kaikki kolme.

Vierailija
45/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä, jos noita tulee ihan kiusaksi asti noita vonkausviestejä ja -yrityksiä vähän sieltä sun täältä, niin kannattaa jo vähän peiliinkin katsoa.

Vierailija
46/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille pillua. Ehkä se rauhoittuu sitten kun on saanut haluamansa.

Vierailija
47/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen nuorta lihaa se kolmekymppinen muka on?? Ymmärtäisin jos ap olisi kaksikymppinen niin äijät menee sekaisin nuoruudesta.

Ap, sä olet aikuinen nainen. Pistä stoppi sen äijän lähentelyille, asiallisesti ja itsevarmasti niin kuin aikuiset naiset tekevät ja jätä teinimäinen avuttomuus jo taaksesi.

Vierailija
48/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 12:31"]

Mitä ihmeen nuorta lihaa se kolmekymppinen muka on?? Ymmärtäisin jos ap olisi kaksikymppinen niin äijät menee sekaisin nuoruudesta.

Ap, sä olet aikuinen nainen. Pistä stoppi sen äijän lähentelyille, asiallisesti ja itsevarmasti niin kuin aikuiset naiset tekevät ja jätä teinimäinen avuttomuus jo taaksesi.

[/quote]

Ei ole epätavallista, että 30-vuotias ei vielä halua olla aikuisen vastuuta ottava aikuinen vaan vapaa nuori.

Vierailija
49/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain en kirveelläkään muista missä ketjussa tuli kuitenkin esille se, että miehet tulkitsee useammin/herkemmin vastakkaisen sukupuolen kiinnostuneeksi ja arvottaa oman viehätysvoimansa todellisuutta korkeammalle (edellä mainittu johtuu jäljessä mainitusta), naisilla juurikin toisinpäin.

Ja AP:lle, vika ei ole sinussa, vaan tuossa idiootissa. On se kumma, kun ei saa enää kilttikään olla

Vierailija
51/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:27"]

Ei varmaan ole kenellekään epäselvää miksei yksikään mies teidänlaisianne hapannaamoja edes vilkaise.

[/quote]

No, kyllä tuo aviomies minua päivittäin jokusen kerran vilkaisee. :D :D

Vierailija
52/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 13:53"]

Jossain en kirveelläkään muista missä ketjussa tuli kuitenkin esille se, että miehet tulkitsee useammin/herkemmin vastakkaisen sukupuolen kiinnostuneeksi ja arvottaa oman viehätysvoimansa todellisuutta korkeammalle (edellä mainittu johtuu jäljessä mainitusta), naisilla juurikin toisinpäin.

Ja AP:lle, vika ei ole sinussa, vaan tuossa idiootissa. On se kumma, kun ei saa enää kilttikään olla

[/quote]

Kiltteydelläkin on rajansa. Jos ei osaa sanoa ei heti kun rupeaa ahdistaa on turha itkeä, kun maitolasi on nurin.

Vierailija
53/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin sinne reissulle ja olisin muuten ihan normaalisti. Tekisin vaan miehelle selväksi, miten tilanne on. Sinun ei tarvitse kokea tilannetta kiusallisena jos et itse halua -enemmän kiusallistahan se sille toiselle on. Jos tulee juttelemaan töissä, niin juttele ihan normaalisti ja asiallisesti -ole kuin mitään ei olisi välillänne kummallisesti (siis tietenkin siinä kohtaa, kun olet ensin jutellut hänen kanssaan ja selvittänyt välit). Eiköhän se jossain välissä laimene.

Vierailija
54/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ja liho parikymmentä kiloa niin loppuu tuollainen :)

Vierailija
55/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tavallisen näköinen nainen. en erityisen kaunis tai huomiotaherättävän näköinen. Nytkin päällä on uggit ja huppari (ei asiakastapaamisia tänään, joten ei tarvitse piitata pukeutumisesta). En ikinä kulje provosoivissa tai hutsahtavissa vaatteissa. Joten sille joka epäili mun olevan tällainen niin metsään menee.. Ellei sitten joku miellä farkkuja ja tennareita äärettömän vietteleviksi vaatteiksi :)

Joo, vastuu on mulle, pitää olla tiukempi ja suorempi. Opinpahan sen tästä nyt. Tänään ei ole viestejä sen enempää sadellut, toivotaan että tajuaisi lopettaa nyt.

ap

Vierailija
56/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on käynyt samanlailla. en ole mikään aavikon ruusu tai eksoottinen kaunotar vaan ihan tavis ja vähän pulleakin mutta yritän aina olla iloinen ja ystävällinen. pulleudestani johtuen ehkä koitan olla naisellinen eli pitkä tukka ja korkkaritkin joskus töissä mutta asenteeni pidän aina täysin asiallisena ja puhun vain asiaa vaikka heitänkin vitsiä. niin kahdesti on käynyt että minuun on ihastuttu ja se on todella kiusallista!

näistä pääsin eroon kun kerroin jostain "ihanasta" miehestä johon olen niin rakastunut ja joka on sitä ja tätä - plus ihan päinvastaisen näköinen kuin työpaikan karju (vaikkei ollut ketään), ilmeisesti lannistuivat ja se läähätys loppui.

vanhemmat miehet oikesti vaan taitavat tykästyä iloiseen, helpostilähestyttävään naiseen vaikka olisi oma vaimo kotona. tympäisee.

lihomiskeino toimii, nykyään ei kukaan enää ihastu kun pulleus on enempi kypsää rehevyyttä :D saa olla vitsikäs ja heittää flirttiäkin, ei tule kukaan koputtelemaan miten ois... ?

Vierailija
57/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin muinoin nuori kauniskin nainen miesvaltaisella alalla. Olen luonteentani ystävällinen ja puhelias, kaikkia kohtaan. Niin miehiä kuin naisiakin. En flirtannut silloin, nykyään kyllä :D.

Sain myös kuulla että mm. yksi asiakas oli tosissaan ihastunut minuun. Olin käynyt tämän henkilön kanssa työlounaalla palaverien yhteydessä. Muutama muukin mies antoi ymmärtää ihastustaan. Ja minulla oli jo silloin tämä nykyinen aviomieheni, silloinen kihlattu samassa yrityksessä töissä. 

Itse asiassa olin hyvinkin "tiukka" silloin, en omasta mielestäni mitenkään antanut miesten ymmärtää mitään. Olen ystävällinen ja hymyileväinen, se näköjään riitti. Jos asiat alkavat luisua ei toivottuun suuntaan, on oikeasti vain sanottava aivan selvästi, että et ole kiinnostunut muusta kuin työtoveruudesta. 

Älä suotta mollaa itseäsi, oikaise asiat ja ole oma itsesi tulevaisuudessakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi