Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallinen tilanne työkaverin kanssa..

Vierailija
10.10.2013 |

Olen 30-v nainen ja asiantuntija-asemassa työpaikallani. Yrityksessämme ei työskentele juurikaan muita naisia, lisäkseni 2 ja he ovat molemmat yli 50-v.

Olen kaikille ystävällinen, oli kyseessä sitten perusduunari tai toimitusjohtaja, juttelen kaikille ja kysyn kuulumisia yms. No, ilmeisesti yksi duunari sitten on ymmärtänyt tämän väärin.. Kyseessä naimisissa oleva 50-v mies, jonka kanssa olen jutellut aamuisin jos ollaan satuttu samaan aikaan töihin. Ihan niitä näitä..

Ensin mies otti yhteyttä facebookissa. Hyväksyin kaveripyynnön, kun ajattelin että kyseessä on harmiton tyyppi. Sitten alkoi se kuvieni ja päivitysteni vähintäänkin vihjaileva kommentointi. Jokaista kuvaani tai juttuani kävi kommaamassa, ja siihen sävyyn että kaverini jo vähän ihmettelivät että mikäs tyyppi tuo on. Blokkasin sitten tyypin nähtäviltä valtaosan päivityksistäni. Sitten alkoi tulla viestiä inboxiin.. Tunnusti rakkauttaan, ettei ole tuntenut tällaista sitten nuoruusvuosien yms yms. Kirjoitti viesteissä että tietää kyllä tämän olevan yksipuolista, muttei voi asialle mitään.

En vastaillut. Sitten kun viestejä tuli n. 1-2 päivässä vastasin vaan jotain ympäripyöreää että kiva mutta kiitos ei... Koitin olla ystävällinen koska mulle on vaikeaa olla tiukka ja sanoa tylysti ei, koska en halua loukata ketään. Ajattelin että tyyppi tajuaisi, kun en vastaile, ja kun sanon nätisti antaen hänelle mahdollisuuden olla menemättä kasvojaan että en ole kiinnostunut.

No, viestejä tuli vielä ja samoin jo julkaistujen kuvieni kommentointi jatkui.. Poistin hänet kavereistani (ehti olla ehkä 3 viikkoa fb-kaverini). Tästä loukkaantuneena sitten sateli viestejä, joissa kertoi olevansa todella paskana yms.  En vastannut. Sitten hän lähetti viestiä, että jos haluan, voi peruuttaa osallistumisensa eräälle yhteiselle työmatkalle, jos koen epämiellyttävänä hänen osallistumisensa. Lisäksi kyseli miksi olen "estänyt" hänet. Vastasin lyhyesti etten ole ko. matkalle lähdössä muutenkaan ja etten ole häntä sen ihmeemmin estänyt.

Tästä poiki sitten 4 viestiä vielä, enka vastannut mihinkään.

Odotanko että tämä laimenee? On nimittäin vähän inhottavaa tulla töihin, kun ei tiedä miten pitäisi olla, kun tuo keksii tikusta asiaa jotta pääsisi juttelemaan kanssani tms. Olin ajatellut lähteväni tuolle työmatkalle, mutta en todellakaan lähde jos tuo mies on mukana, liian kiusallista. Eli tämä vaikuttaa nyt työasioidenkin hoitoon :(

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin oksettaa. Mutta se on niin naisten tapa, että lempeästi hymyillen katsotaan toista nenän vartta pitkin yliempaattisena, kun se on niin säälittävää vanha mies ihastuu nuoreen naiseen. Ja sitten itketään, kun olemalla hiljaa ollaan tilanne kuitenkin hyväksytty.

Mutta elämä opettaa tätäkin nuorta naista ja kohta hänkin on vaan vanha ja katkera.

Vierailija
22/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, tyyppi on naimisissa ja kehtaa vongata reilusti nuorempaa työkaveriaan. Hyi saatana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:04"]

Just joo, tyyppi on naimisissa ja kehtaa vongata reilusti nuorempaa työkaveriaan. Hyi saatana.

[/quote]

Hulluinta on että mä en tajunnut vasta kun se suoraan sanoi että sillä on fiiliksiä mua kohtaan. Mulla on ollut ihan mitä parhaimmat välit tähän tyyppiin ja tosiaan ollaan juteltu niitä näitä, enkä voinut mistään kuvitellakaan tällaista. Lisäksi hän on arvostettu työntekijä siinä mielessä ettei ole koskaan aiheuttanut mitään tällaista työpaikalla..  Mutta, kuten moni on kommentoinut aion jatkosas olla suorempi.

..Vai että "elämä opettaa tätäkin nuorta naista ja kohta hänkin on vaan vanha ja katkera." En kyllä ihan tähän ajatellut ajautua, olen elämäniloinen ja itseeni tyytyväinen nainen, olinpa sitten 20 v tai 40 v :) :)

ap

Vierailija
24/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:51"]

On se raskasta olla nuori ja kaunis. Hohhoijaa.

[/quote]

Johon vielä kaikki eteen tulevat miehet ihastuu...mutta tulee sekin päivä kun nuoruudesta ja kauneudesta on enää jäljellä se ja.

Vierailija
25/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:08"]

[/quote]

..Vai että "elämä opettaa tätäkin nuorta naista ja kohta hänkin on vaan vanha ja katkera." En kyllä ihan tähän ajatellut ajautua, olen elämäniloinen ja itseeni tyytyväinen nainen, olinpa sitten 20 v tai 40 v :) :)

ap

[/quote]

Noin minäkin vielä ajattelin 30-kymppisenä. Huoh! Nyt sitä huomaan olevansa miehiä vihaava katkerointut femisinisti ykinhuoltaja vanhapiika, jonka elämä on niin jo nähty.

Vierailija
26/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:15"]

[/quote]

Joo eiköhän tääkin ole valinta. Jos sä todella haluat asennoitua elämääsi noin niin feel free. Mä säälin lähinnä teitä katkeroituneita ämmiä joiden naamakin on kuin norsun vittu, jatkuvasti väärinpäin ja syy kaikkeen on niissä ilkeissä miehissä.

ap

[/quote]

Noin minäkin vielä ajattelin 30-kymppisenä. Huoh! Nyt sitä huomaan olevansa miehiä vihaava katkerointut femisinisti ykinhuoltaja vanhapiika, jonka elämä on niin jo nähty.

[/quote]

Vierailija
27/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:15"]

[/quote]

Joo eiköhän tääkin ole valinta. Jos sä todella haluat asennoitua elämääsi noin niin feel free. Mä säälin lähinnä teitä katkeroituneita ämmiä joiden naamakin on kuin norsun vittu, jatkuvasti väärinpäin ja syy kaikkeen on niissä ilkeissä miehissä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen vain rehellinen itselleni. Sitä, kun sabotoi itse omaa elämäänsä kertomalla ne surkeimmat valheet itselleen.

Vierailija
28/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te mammat USKOMATTOMIA! Nainen kertoo täällä kuinka häntä ahdistaa kun melkein 2 x itsensä ikäinen papparainen ei ymmärrä luovuttaa vaan ahdistelee. Te odotatte kieli pitkällä kateellisina että ap vanhenee ja katkeroituu! Olette kyllä sanalla sanoen jopa säälittävämpiä kuin tuo ap:tä jallittava ukkeli :)

Ei varmaan ole kenellekään epäselvää miksei yksikään mies teidänlaisianne hapannaamoja edes vilkaise.

Vierailija
29/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:27"]

Olette te mammat USKOMATTOMIA! Nainen kertoo täällä kuinka häntä ahdistaa kun melkein 2 x itsensä ikäinen papparainen ei ymmärrä luovuttaa vaan ahdistelee. Te odotatte kieli pitkällä kateellisina että ap vanhenee ja katkeroituu! Olette kyllä sanalla sanoen jopa säälittävämpiä kuin tuo ap:tä jallittava ukkeli :)

Ei varmaan ole kenellekään epäselvää miksei yksikään mies teidänlaisianne hapannaamoja edes vilkaise.

[/quote]

Relaa nyt vähän, tosikko. Ei ap mikään lapsi enää ole. Vaan hän on aikuisena naisena tehnyt omia päätöksiä, arvioita ja valintoja, jotka hänet tuohon tilanteeseen ajanut.

Kaikki vuorovaikutus tilanteet ovat kahden kauppaa. Ja aina pitäisikin miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa. Varmasti tässäkin on kuvattu tilanne varsin yksipuolisena ja tiedetään vain se toinen puoli ja surkutellaan sitä. Loppupäätelmänä näkisinkin tämänkin olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha mies ahdistelee kilttiä naista. Maailma on niin mustavalkoinen vain jos näemme sen pelkästään toisen osapuolen lasien läpi.

Jokainen itseään arvostava nainen tietää, että arvostus ei tule itsestään. Sitä pitää osata vaatia.

Vierailija
30/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:38"]

[/quote]

Relaa nyt vähän, tosikko. Ei ap mikään lapsi enää ole. Vaan hän on aikuisena naisena tehnyt omia päätöksiä, arvioita ja valintoja, jotka hänet tuohon tilanteeseen ajanut.

Kaikki vuorovaikutus tilanteet ovat kahden kauppaa. Ja aina pitäisikin miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa. Varmasti tässäkin on kuvattu tilanne varsin yksipuolisena ja tiedetään vain se toinen puoli ja surkutellaan sitä. Loppupäätelmänä näkisinkin tämänkin olevan huomattavasti monimutkaisempi asia, kuin että paha mies ahdistelee kilttiä naista. Maailma on niin mustavalkoinen vain jos näemme sen pelkästään toisen osapuolen lasien läpi.

Jokainen itseään arvostava nainen tietää, että arvostus ei tule itsestään. Sitä pitää osata vaatia.

[/quote]

Hmm, eli mitä luulet että jätän kertomatta/ salaan? En ymmärrä miksi tekisin tällaisen aloituksen, jos tilanne olisikin ihan päinvastainen tai eri kuin mitä kuvailen. Kerro ihan reilusti mitä luulet mun pimittävän tai salaavan tässä asiassa?

ap

Vierailija
31/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hmm, eli mitä luulet että jätän kertomatta/ salaan? En ymmärrä miksi tekisin tällaisen aloituksen, jos tilanne olisikin ihan päinvastainen tai eri kuin mitä kuvailen. Kerro ihan reilusti mitä luulet mun pimittävän tai salaavan tässä asiassa?

ap

Vierailija
32/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun hyvin löysästi liittyen: hyvä sääntö on ettei koskaan - ei koskaan - hyväksy pomoa Facebook-kaveriksi. Itse en ottanut edes Linkedin-kaveriksi vaikka tuo palvelu onkin ammattiasioihin keskittyvä.

Kukaan järkevä, ajatteleva pomo ei myöskään itse tule ehdottamaan alaiselle FB-kaveruutta ja pistä tällä tavalla alaista pahaan välikäteen. Tämä sääntö on useimmilla työpaikoilla itsestään selvä.

Aivan kuten tuosta vanhemman miehen kaveruudesta voi kieltäytyä kohteliaasti, aivan samoin voi (pitäisi) kieltäytyä pomon FB-kaveruudesta. Ei pomon tarvitse sinun vapaa-ajastasi tietää yhtään mitään. Tämä on aivan yleinen työhygieninen juttu, joka auttaa työpaikan reilun ilmapiirin luomisessa.

Vierailija
33/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ketkä "te"?

Hienosti yleistit yhden vastaajan (joka ei välttämättä ole itse sellainen joksi hänet oletat) koko palstan edustajaksi. Rauhoitu, hengitä syvään. Olet sinä kuka olet, on aloittaja kuka on niin ihan hyvässä hengessä tässä keskustellaan.

Ihmiset pääsääntöisesti tahtovat hyvää enemmän kuin pahaa, siinä on ihan hyvä muistisääntö vieraiden ihmisten kanssa keskusteluun niin elävässä elämässä kuin kasvottominakin.

Ap:lle tsemppiä ja kärsivällisyyttä. On hyvä, että pomosi tietää. Sen luulisi jo hillitsevän sitä ihastunutta että työpaikalla tiedetään.

Vierailija
34/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Et oo tosissasi. Vai on ahdistelun uhri syyllinen ahdisteluun. Kattia kanssa! On päivän selvää, että ap on nuori ja viehättävä kauniskäytöksinen nuori nainen, johon nämä keki-iän kriisiset ukot ihastuilevat. Se, että on mukava ja viehättävä, ei ole kutsu tulla ahdistelemaan. Pidä puolesi ap, äläkä anna tyypille mahdollisuutta olla enää missään kaksin sinun kanssasi, kuulostaa niin creepylle jo.

Vierailija
35/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 10:53"]

[/quote]

[/quote]

Et oo tosissasi. Vai on ahdistelun uhri syyllinen ahdisteluun. Kattia kanssa! On päivän selvää, että ap on nuori ja viehättävä kauniskäytöksinen nuori nainen, johon nämä keki-iän kriisiset ukot ihastuilevat. Se, että on mukava ja viehättävä, ei ole kutsu tulla ahdistelemaan. Pidä puolesi ap, äläkä anna tyypille mahdollisuutta olla enää missään kaksin sinun kanssasi, kuulostaa niin creepylle jo.

[/quote]

Kiitos :) :) Aloin miettiä olenko tosiaan antanut käytökselläni ymmärtää jotain, mutta sitten totesin että olen kyllä ollut tälle herralle ihan samanlainen kuin muillekin. Juttelin tässä taannoin konsernin toimitusjohtajan kanssa, ja sain häneltä palautetta että olen pidetty työntekijä nimenomaan siksi että olen aina iloinen ja kaikille ystävällinen. Tosin sanktiota tuli liiasta kiltteydestä.

Nyt tämä helvetin ukkeli (siis tämä stalkkeri) on keksinyt "auttaa" mua mun autoasioissa. Alkaa todella mennä hermo näihin todella epätoivoisiin lähestymisyrityksiin. Sanoin että kiitos ei, älä laita mun auton tuulilasiin mitään aineita tai pinnotteita. "Joo, joo, tää on hyvä aine, laitan sun autoon.." ÄÄÄh, jouduin todella tiukasti sanomaan että älä oikeasti koske mun autoon, että olen ihan tyytyväinen siihen nyt ilman mitään helvetin pinnotteita tuulilaseissa. En pidä itsessäni siitä että olen näin kireä tai alan tuntea suurta vastenmielisyyttä ketään kohtaan mutta tämä yli-innokas työkaveri alkaa nyt koetella hermoja toden teolla.

AP

Vierailija
36/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Tuota tapahtuu nuorille naisille, jotka ovat uusia talossa. Muistan itsekin tuossa alta ja vähän päälle kolmenkympin kokeneeni piiritystä miespuolisten työkavereiden taholta. Oli tietyt tyypit, joilla ehkä omassa avioliitossa oli tylsää ja hakivat pientä flirttiä uudesta "nuoresta lihasta". Tuo on hieman hankala tilanne, koska uutena työntekijänä haluaa tietenkin tutustua uusiin työkavereihin ja on mukavaa, kun työkaverit ovat kiinnostuneet uuden työntekijän asioista ja seurasta. Ei ole aina helppoa tunnistaa flirttiä ja muutoin vaan tuttavallisuutta.

Oli huvittavaa, kun tuota tapahtui vielä pienten lasten äitinä ollessani (olen aina näyttänyt ikäistäni nuoremmalta). Mutta nyt, kun olen 40v., tuollainen on loppunut kokonaan. Ikä ja elämänkokemus alkaa näkyä. Miehille tulee minusta enemmänkin mieleen oma vaimo kuin joku kiehtova uusi kumppaniehdokas ;-)

Luulen ap, että tiedostamattasi ruokit miesten kiinnostusta. Olet mukava ja ystävällinen, hymyilet varmaan nätisti ja olet varmasti nätti muutenkin. Miehet, joilla on ehkä sukset ristissä oman vaimon kanssa, alkavat tulkita käytöstäsi omaa itsetuntoaan hivelevästi. Ratkaisuna on kaiketi vähentää sitä ystävällisyyttä ja hymyilyä ja suhtautua asiallisesti noihin ukkoihin. Eikai siinä muu auta. Pitää vaan suoraan sanoa, että olen täällä töissä enkä senssitarkoituksessa. Jos saat suoria yhteydenottoja, sanot tämän asian suoraan etkä jätä monitulkintaisesti vaan vastaamatta (stalkkerihan keksii omat selityksensä vastaamattomuudellesi).

Viimeistään tuo kokemasi ongelmakäytös poistuu siinä vaiheessa, kun taloon tulee joku uusi nuori ja nätti nainen töihin (miehet alkavat pörrätä hänen ympärillään ja sinä pääset "kärpäsistä") tai sitten, kun alat itse vakiintua ja vanheta..

Tsemppiä!

Vierailija
37/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa ei voi yksinkertaisesti käyttäytyä samalla tavalla. Tyuöyhteisön eripersoonallisuuksiin kun tutustuu huomaa, että kenellä riittää huumoria ja kenelle on jo pelkkä hymy on rakkauden tunnustus jne. Ja sitten osaakin jo käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Jokaisella kuitenkin on se ammatti minä, mikä voi poiketa normaalista.

Itsekin olet jo myöntänyt, että olet antanut tilanteen mennä liian pitkälle. Nyt pitää vaan ottaa rohkeasti se vastuu, eikä vain syyttää miesta tilanteesta.

Vierailija
38/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: kyllä noista sun jutuista paistaa, että annat itsestäs ulospäin vähän lutkahtavan kuvan.

Kyllä mäkin oon 30, kaunis ja miesvaltaisella alalla muttei mua työkaverit vokottele. Ne tietää että mä oon varattu enkä pettäis mun puolisoa.

Ei kai ne miehet sua vonkais, jos ne ei ajattelis että heillä on saumaa.

Vierailija
39/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma, että et ole tietämättäsi provoisoinut tilannetta tuohon pisteeseen. Työelämässä kuitenkin pitää osata olla oman alansa ammattilainen, eikä kaikille kivasti käyttäytyvä söpöliini, jonka seurassa kaikilla on aina kivaa.

Totta kai aikuinen ihminen, joka on vähän jo nähnyt niitä elämän karikoita hakeutuu sellaiseen seuraa, jossa on yksikertaisesti on hyvä olla, kun saa hymyn tai kaksi.

Vierailija
40/57 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se äijä vaikuttaa mielenvikaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän