Alkoholi, mies, parisuhde ja elämä.
Ollaan oltu vajaat parikymmentä vuotta yhdessä. Kaksi yläasteikäistä lasta. Miehen alkoholinkäyttö on karannut käsistä kymmeniä kertoja näiden vuosien aikana. Eroaikeideni jälkeen se on loppunut, kunnes alkaa taas hivuttaminen. En siis ole uhkaillut, vaan päätynyt siihen, koska paha oloni kasvaa niin suureksi, että kuolema tuntuu toiselta vaihtoehdolta.
Hivuttaminen on tätä. "Kyllähän saunakaljan voi lauantaina ottaa". No, onhan se kohtuukäyttöä ja normaalia. Kuukausien kuluttua määrät ja toistuvuus on lisääntynyt huomattavasti. Nyt ollaan taas siinä kohtaa, että edes kerta viikkoon ei alkoholin suhteen tunnu riittävän. Kahden hyvän vuoden jälkeen varpaani ovat taas oven välissä. Mies joi eilen humalaan itsensä. Menin kahdeksalta "nukkumaan" , mutta vanhat traumani purkautuivat ja satutin itseäni taas, takomalla jalkani mustelmille.
Hoitaa työnsä hyvin, tekee kesäisin pitkää päivää. Lapsia mahtaa ahdistaa enemmän oma pha oloni kuin isän ärsyttävä sönkötys ja toistelu.
Edellinen hyvä jakso kesti kaksi vuotta.
Täällä on tapana lynkata Ap. Voitte toki aina saada oloni pahemmaksi, joten valmistaudun iskuihin. Olen se kiltti, hellä, seksistä pitävä alle nelikymppinen nainen. En ole mikään tyranni jonka vuoksi pitää juoda, mies on sanonut sen itsekin.
Olen kyllä alkkisvanhempien lapsi ja sillä on varmasti merkitystä.
Jos voit heittää minulle sanan tai muutaman, olen kiitollinen. Olen niin yksin tässä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitäh?! Ongelma, että aikuinen mies juo silloin tällöin itsensä humalaan?!
Jos mieheni joisi itsensä känniin vaikka kerran kuukaudessa, niin hän ei olisi mieheni. Yksi kalja saunan jälkeen olisi ok, kesällä lomalla enemmän, mutta kännit keskellä työviikkoa eivät olisi ok ollenkaan. Vain ongelmaiset voivat puolustaa muuta tahtia.
Hae apua itelles.
Itsensä satuttaminen ei ole tervettä ja alkoholin käyttö kerran viikkoon ei ole alkoholiongelma.
Voin kuvitella miltä lapsista tuntuu kun äiti tekee satunnaisesta alkoholinkäytöstä mörköä ja takoo itsensä mustelmille.
Oot tainu tehdä siitä satunaisesta alkoholinkäytöstä tekosyyn sun mielenterveysongelmiin.
Säälittää lapset ja mies.
Tulet jäämään yksin jos et hae apua itelles.
Sulla ei taida olla mitään sairaudentuntoa vaan kuvittelet että vika sun käyttäytymiseen on muissa.
Jos miehes jättää sut niin kukaan muu ei tommosta sekoilua tule katsomaan.
Jos mies ei kerran ole hyvä mies sinulle ap, niin eroat. Ei siinä tarvitse sen enempää syitä etsiä ja sormella ketään osoittaa.
Eli jos mies ei ole mielestäsi luotettava, perheestään välittävä, pelkäät hänen tekemisiään ja ette kunnioita toisianne, niin miksi olisitte yhdessä?
Eroamalla ehkä elämänne paranee tai sitten ei, mutta nykytilanne tuskin on se mikä on hyvä. Lapsille isä on aina isä, mutta sinulle hän ei ole välttämättä aina se aviomies. Sinä voit erota hänestä halutessasi, mutta sinun pitää joka tapauksessa hoitaa pääsi kuntoon ja ottaa vastuu myös lasten elämästä, jos mies ei siihen kykene.
Niin siis miten usein mies juo ja millaisia määriä? En ihan saanut selvyyttä? Tuo kerta viikkoon ei riitä-ilmaus kun voi tarkoittaa että ottaa esim. perjantaina ja lauantaina, tai sitä että ottaa joka päivä.
Ja jotenkin tekstistäsi paistaa jonkinlainen marttyyriasenne tai jonkinlainen huomionhakuisuus.
Kommenttinne saavat minut lähes oksentamaan.
Mies on vuosien aikana humalassa hajottanut paikkoja, harjoittanut henkistä väkivaltaa, mitätöinyt minut, haukkunut, pelotellut, oksentanut tuuletusikkunaa vasten, hukannut tavaroitaan, sammunut puoliksi ulko-ovelle, aiheuttanut tulipalon sammuessaan keittiössä. Valitse näistä jokin tapahtuvaksi esim. kerta viikkoon.
Eiköhän tuosta tekstistä saa selvän, että se hivuttaminen ALKAA saunakaljasta.
Opin lapsena satuttamaan itseäni, kun mitään kritiikkiä ei saanut antaa eikä negaa ilmaista. Pääsin siitä tavasta vuosiksi eroon.
Te jotka säälitte miestäni, olen yrittänyt erota, mutta kun se alkaa tekemään kuolemaa, sen verenpaineet nousee tappiin, saa rytmihäiriöitä ja muuta ss##. Lakkaa juomasta. Olen yrittänyt antaa sen olla mutta se ei päästä mua ikinä lähtemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miten usein mies juo ja millaisia määriä? En ihan saanut selvyyttä? Tuo kerta viikkoon ei riitä-ilmaus kun voi tarkoittaa että ottaa esim. perjantaina ja lauantaina, tai sitä että ottaa joka päivä.
Ja jotenkin tekstistäsi paistaa jonkinlainen marttyyriasenne tai jonkinlainen huomionhakuisuus.
Mielestäni on oudon kuuloista, että mies on ryypännyt torstaina, kun lapsillakin on normaali kouluviikko kesken. Ymmärrän pe-la juomisen perheen kannalta, mutta ryyppääminen keskellä viikkoa on jo lasten koulunkin takia hyvin ikävää. Eikö mies ole töissä?
Te psykopaatit varmaan kohtelette omia tyttäriänne näin, jos ajautuvat alkoholin ongelmakäyttäjän kanssa perhe-elämään.
Kiitos kuitenkin teille joillekin kommenteista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Kerta viikkoon ei tunnu riittävän"??
Siis saunakalja kerran viikossa vai taju kankaalle kerran viikossa?
Niin, paljon kuluu annoksina alkoholia viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on oudon kuuloista, että mies on ryypännyt torstaina, kun lapsillakin on normaali kouluviikko kesken. Ymmärrän pe-la juomisen perheen kannalta, mutta ryyppääminen keskellä viikkoa on jo lasten koulunkin takia hyvin ikävää. Eikö mies ole töissä?
On töissä ja on hyvin ikävää. Siksi kirjoitankin tästä aiheesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kommenttinne saavat minut lähes oksentamaan.
Mies on vuosien aikana humalassa hajottanut paikkoja, harjoittanut henkistä väkivaltaa, mitätöinyt minut, haukkunut, pelotellut, oksentanut tuuletusikkunaa vasten, hukannut tavaroitaan, sammunut puoliksi ulko-ovelle, aiheuttanut tulipalon sammuessaan keittiössä. Valitse näistä jokin tapahtuvaksi esim. kerta viikkoon.
Eiköhän tuosta tekstistä saa selvän, että se hivuttaminen ALKAA saunakaljasta.
Opin lapsena satuttamaan itseäni, kun mitään kritiikkiä ei saanut antaa eikä negaa ilmaista. Pääsin siitä tavasta vuosiksi eroon.
Te jotka säälitte miestäni, olen yrittänyt erota, mutta kun se alkaa tekemään kuolemaa, sen verenpaineet nousee tappiin, saa rytmihäiriöitä ja muuta ss##. Lakkaa juomasta. Olen yrittänyt antaa sen olla mutta se ei päästä mua ikinä lähtemään.
Ap
Olisit kertonut aikaisemmin kännikohtauksista, niin olisit saanut oikeampia vastauksia.
Hoida se pääsi kuntoon eron ohella. Sinulla on myls iso ongelma ja olen varma, että lapset ovat todella todella pahassa pulassa ja tarvitsisivat apua heti.
Vierailija kirjoitti:
Te psykopaatit varmaan kohtelette omia tyttäriänne näin, jos ajautuvat alkoholin ongelmakäyttäjän kanssa perhe-elämään.
Kiitos kuitenkin teille joillekin kommenteista.Ap
Lääkkeet ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihtyvissä määrin annoksia. Tölkkejä ja viskipullosta ottaa. Kohta menee sixpäkki päivässä ja muutama tiukka.
Ap
Ap, oletko tutustunut Päihdelinkin sivuihin? Siellä on läheisille oma keskustelu, sieltä minä sain apua. Kodin pitää olla paikka, jossa kaikilla on hyvä olla. Jos se ei ole, niin jotain muutosta täytyy tapahtua. Miehesi saa juoda kotona niin paljon kuin haluaa, mutta muiden perheenjäsenten ei tarvitse sitä sietää. Humalahakuinen juominen ei kuulu perheelliselle. Sinuna sanoisin miehelle, haluaako hän pitää elämässään alkoholin vai perheen. Oma mies päätti, että perhe on tärkeämpi ja hän luopui alkoholista. Jos mies juo edes kerran itsensä tolkuttomaan humalaan, minä lähden enkä enää kysele mitään.
Hoida myös itses kuntoon kun kyse on pitkäaikasesta ongelmasta.
Ei ole tervettä satuttaa itseään.
Olisi lapsilla ainaki yksi terve aikuinen talossa kun nyt ei tunnu olevan yhtään.
Hae apua lapsien vuoksi
Jos olisit heti aloituksessa kertonut miten usein ja miten paljon mies juo, millaisia kohtauksia saa, mitä tekee humalassa ja juoko keskellä viikkoa jne, olisit saanut aivan erilaisia vastauksia.
Nyt aloituksesi on erittäin epämääräinen ja kirjoitusasusi ja muiden asioiden takia tulee helposti vaikutelma, että ongelma on sinulla, eikä miehellä. Mutta mene ehdottomasti johonkin terapiaan tmv. Kuten joku jo sanoi, sinulla ei tunnu olevan sairaudentajua, mutta kyllä me ulkopuoliset sen näemme jo ihan vain tekstistäsi. Ja tämä ei ole sanottu pahalla tai v*ttuiluna.
Tekisin välittömästi lasun jos tietäisin kuka oot.
Ei kuulosta hyvältä että lapsien isä juo itsensä känniin lasten nähden ja mielenterveysongelmainen äiti hakkaa itsensä mustelmille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihtyvissä määrin annoksia. Tölkkejä ja viskipullosta ottaa. Kohta menee sixpäkki päivässä ja muutama tiukka.
Ap
Jos tuo menee päivittäin, niin tosiaan on alkoholiongelmasta kyse, ehkä jopa alkoholismista. Tuo aiemmin mainitsemasi käytös viittaa siihen, että ei ole perheelliselle soveliasta. Sinä taas vaikutat läheisriippuvaiselta, jos et pysty eroamaan kun "ei päästä menemään".
Tekisin lasun jos tietäisin kuka oot.
Toivottavasti joku tekee.
Ei oo tervettä että isä juo ittensä känniin lasten nähden ja mt ongelmainen äiti hakkaa itsensä mustelmille
Juujuu tokitoki, mutta kun näin se usein tosielämässäkin on. Ongelmajuomistakin toki on, mutta useimmissa tapauksissa se ainoa todellinen ongelma on naisen korvien välissä.