Mistä törkyhalvoista ruoista pidätte?
Minä en voi vastustaa kauravelliä. Makaronilaatikko ja pilaf ovat myös suosikkejani. Eineksistä paras guilty pleasure on senttipitsa. Mites teillä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja perunamuusi. Eihän tuollaista nykyään tule syötyä kuin kerran tai kaksi vuodessa, mutta se riittää. Pari kertaa vuodessa vaan tulee himo tehdä tuota moskaa.
Mistä lie kumpuaa, varmaan laspuuden öistä, jotka tuli vietettyä naperona telstassa metsässä ja syötyä trangiaruokaa.
Miten niin moskaa? Tuohon lisäksi salaatti tai keitetyt porkkanat, niin ihan hyvää ruokaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Italisnsalaattia ruisleivällä
mullakin mutta myös perunasalaatti ja punajuurisalaatti ruileiv'ällä ihanaaaa,alle joskus salaatinlehti kinkku tai metw viipale,,siisalle ja keko salaattia päälle
Hernekeitto, munakkaat, uunijuurekset.
Makaronivelli. En tosin ole itse koskaan tehnyt, mutta lapsena tykkäsin tosi paljon. :)
Tykkään tehdä kiusauksen kaltaisia uuniruokia, joihin tulee jääkaapin vihanneslokeroon nuutumaan jääneitä rehuja, joita muuten kohta kutsuisi komposti. Tähän vuokaan saa myös laitettua milloin mitäkin maitotuotetta ja raastaa juustonkannikat päälle. Olenkin nimennyt sen pelastuslaatikoksi.
Viimeksi oli porkkanaa, palsternakkaa, selleriä, sipulia, paprikaa kirsikkatomaatteja, perunaa. Kaikki paloiksi vuokaan, päälle puoli rasiaa savuporotuorejuustoa, vajaa rasia yrttituorejuustoa ja 3dl kermaa. Pintaan polar juuston kannikka raasteena.
Grillimakkarat niin että kuori on rapea.
Munakas.
Perunoita ja makkarakastiketta.
Makaronilaatikko (ei kyllä ole enää kovin edullista tehdä)
Kaurapuuro, makkaraperunat. K-menu ranskanperunat.
Linssikastike, Linssikeitto. Oikeasti lantusta, palsternakasta , porkkanoista ja parsakaalista, kukkakaalista saa vaikka mitä muhevia currypatoja. Eipä pinaattikeittokaan mitään juuri maksa ja hyvää, halpaa.
Makkaraperunat. Siis halvin lenkki ja itse perunasta tehdy lohkoperunat uunissa. (Reilusti sinappia luksusksena)
Makaronilaatiikko
Keitetty peruna voilla ja kananmunalla.
Broilerin luuliemi (kvg), hyvät mausteet mukana. Siihen liemeen kun keittää pastaa ja syö liemineen niin ai että 😍
Hyvä mannavelli tummista suurimoista. Juodaan mukista😋
Vierailija kirjoitti:
Munakas (kananmuna 10 kpl 1 €)
Näin vuonna 2020 😵
Keitettyä makaronia ja päälle (Heinzin) ketsuppia. Maustetaan jauhetulla valkopippurilla. Ruokajuomaksi jääkaappikylmää maitoa. Tätä voisin syödä vaikka joka päivä, olen 46 v.
Mitä tulee törkyhyvään kauravelliin? Onko siinä jotakin erona kaurapuuroon vai teettekö vain ohuempaa suuremmalla nestemäärällä?
Vierailija kirjoitti:
Uunimunakasrulla
Miten tämä valmistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Makaroni, tonnikala öljyssä ja tomaattimurska sekaisin. En edes kyllästy.
Kuulostaa hyvältä. Mitä mausteita käytät tässä ruoassa?
Vierailija kirjoitti:
Makaronivelli. En tosin ole itse koskaan tehnyt, mutta lapsena tykkäsin tosi paljon. :)
Juuri olen minäkin pohtinut että täytyisi kokeilla tätä ihanaa lapsuuden ajan ruokaa tehdä nyt omassakin kodissa. Namskis!
Makaroni, tonnikala öljyssä ja tomaattimurska sekaisin. En edes kyllästy.