Mistä törkyhalvoista ruoista pidätte?
Minä en voi vastustaa kauravelliä. Makaronilaatikko ja pilaf ovat myös suosikkejani. Eineksistä paras guilty pleasure on senttipitsa. Mites teillä?
Kommentit (152)
Tuoreeltaan itse poimitut vadelmat.
Omatekoiset leivät halvimmista kaurahiutaleita ja vehnäjauhoista.
Uunimunakas, jotain halpaa metukkaa vähän sekaan. Pitää nälkää hyvin.
Joskus tekee mieli ihan rehellistä käristemakkaraa missä vähän lihaa ja paljon rasvaa.
Letut ja pannukakku.
Perusaineista syntyy uskomatonta herkkua :D
Keskelle uunivuokaa Fetajuusto ja päälle kaadetaan puoli kiloa esim. kirsikkatomaatteja, maustetaan hyvin esim. suolaa pippuria,chilipulveria, yrttejä jne. Päälle lorautetaan desi pari oliiviöljyä ja uuniin puoli tuntia 180 astetta. Otetaan uunista pois ja sekoitetaan hyvin. Tällä välin on keitetty pastaa ja pasta - mieluiten spaghetti - sekoitetaan uunivuokaan heti. On makoisa, helppo mutta ravitseva ruoka ainakin neljälle hengelle jos ei ole suursyömäri joka syö yksin kaiken. :D Vihreää salaattia iso kulhollinen lisäksi pöytään ja juomaksi vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaronivelli. En tosin ole itse koskaan tehnyt, mutta lapsena tykkäsin tosi paljon. :)
Juuri olen minäkin pohtinut että täytyisi kokeilla tätä ihanaa lapsuuden ajan ruokaa tehdä nyt omassakin kodissa. Namskis!
Malta keittää tarpeeksi kauan, että sakeutuu kunnolla.
Kaurapuuro. Voin syödä kaksi kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beluga ja Bollinger ovat vastustamaton yhdistelmä!
Itse olen tykästynyt sisäfileeseen ja Krugiin
Sisäfile sopii lähinnä hampaattomille ja makuaistinsa menettäneille. Todellinen kulinaristi syö maukkaampia ruhonosia.
Kananmunat ja munakkaat on halpaa ja hyvää herkkua.
Kuoriperunat ja ruskea kastike. Voisin syödä vaikka joka päivä.
Keittiönkaapissani on kuivattuja herkkutatteja ja suppilovahveroita. Itse keräsin ja kuivasin. Pitääkin viimeistään viikonloppuna laittaa niistä kermakastike ja syödä keitettyjen perunoiden ja pinaattipuikkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro 1 pkt (1.2 €)
Hernekeitto (59 centtiä prk)
Kasvikset ja juurekset
Ranskanperunat (1.20 kg)
Munakas (kananmuna 10 kpl 1 €)
Tupla-patukka (69 centtiä)
Lidl sammakkokarkkipussi 1€
Noi herkut halvimmasta päästä
Voi noita hintoja.
Uunitattari- tai riisipuuro. Pitkään haudutettavat pataruuat karjalanpaisti ja osso bucco (naudan potkakiekot). Lasagne ja makaronilaatikko, jotka molemmat voi tehdä joko kasvis- tai jauhelihaversiona oman mieltymyksen mukaan. Kokonainen uunibroileri-, rinta tai koivet, sen mukaan mitä on tarjouksessa. Ostan kaikki lihapitoiset tuotteet tarjoustuotteina ja pakastan, jos en käytä saman tien. Kalaruuat, kalastan itse ja ostan sitten joskus tarjouksessa olevia fisuja kaupasta, jos ei ole kalaonnea. Kiusaukset ovat monipuolisia, voi lykätä jämävihannekset ja proteiinit vuokaan kasvisliemen tai kerman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin englantilaiset salt & vinegar perunatikut. Näyttää siis ranskanperunoilta mutta niitä voi syödä kylmiltään suoraan pussista vaikka dipin kanssa.
En usein käy Lidlissä mutta pakko niitä on ottaa mukaan kun 150g pussi maksaa euron.
Aika kallista perunaa kilohinnaltaan. Miten tuo voi olla "törkyhalpaa"?
Einesruuista tonnikala-mikropitsa.
Itse tehtynä makaronia ja hernemaissipaprikaa sekaisin kattilassa.
Saarioisten roiskeläppä, eli edullinen pizza, johon laittaa itse hieman juustoa ja oreganoa päälle - ai ai miten hyvää ja maukasta!
Itse olen tykästynyt sisäfileeseen ja Krugiin