Mistä törkyhalvoista ruoista pidätte?
Minä en voi vastustaa kauravelliä. Makaronilaatikko ja pilaf ovat myös suosikkejani. Eineksistä paras guilty pleasure on senttipitsa. Mites teillä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Makkaraperunat. Siis halvin lenkki ja itse perunasta tehdy lohkoperunat uunissa. (Reilusti sinappia luksusksena)
Makaronilaatiikko
Keitetty peruna voilla ja kananmunalla.
Pitääkö perunat keittää ensin ja sitten maustaa ja uuniin lisäksi vai kuinka nämä valmistetaan ja mitä mausteita käytätte näissä perunoissanne?
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussi paljon voita.
Kyllä juurikin tämä on hyvää, namnam!
Joskus tulee sisäinen pakko ostaa säilykelihapullia. Eihän ne nyt mitään kovin erikoisia ole, mutta menettelee sinapin ja ketsupin kanssa,
Ihan perus naudanlihapihvistä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on enimmäkseen kasvisruokaa ja se ON lähes aina sikahalpaa. Mutta jos pitää eineksistä valita niin ärtsäri eli hernekeitto on halpaa, hyvää ja ravitsevaa.
Onko sika sitten kasvishalpaa?
Vieraasta tokasta varastettu poronpaisti puikulaperunoiden, puolukkahillon ja pontikan kera.
Nuudelit valmistuu helposti eikä pussi yhdelle maksa maltaita.
Perunoista höylätään ohuita siivuja ja kypsennetään mikrossa shipseiksi, halvempaa herkkua, kuin kaupan valmiit.
Riisivelli tonnikalasilmällä.853
Sitruunaperunat. Siivutettua perunaa, sitruunan kuorta ja mehua, valkosipulia, oliiviöljyä ja timjamia (sekä suolaa, pippuria ja sokeria) uunivuokaan ja paistetaan kypsäksi. Kerran tai pari voi sekoitella paiston aikana, niin että pinta ei kuivu.
X-tra chilipähkinät. Chilipähkinöiden ystäville, näissä paras kilohinta ja maku kutakuinkin sama kuin muissakin :D
Kalapuikot. Halpoja ja jotenkin juntteja mutta olen tykännyt koko ikäni.
No en mistään. Syön aina kallista ja maukasta ruokaa. Pyöritän pitopalvelua ja voin vähentää kaikki ruokatarvikkeet verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko
Itse tehdyt kaalikääryleet
Makaronilaatikko
Lohikeitto
Lihakeitto
Itse tehdyt sämpylät
Itse tehdyn lohikeiton hinta on n. 30 euroa.
Pataruoat ylipäätään ovat sellaisia että niihin saa helposti upotettua aletuotteita ja satokauden kasviksia. Tykkään tehdä tomaattipohjaisia ruokia, sillä esimerkiksi tomaattimurska maistuu aivan erilaiselta kun sitä malttaa hauduttaa. Palkokasveja käytän paljon.
Olin noin 10 vuotta pienituloinen eikä ruoka ollut koskaan ongelma. Mummoni opetti minut kokkaamaan, kalastamaan ja keräämään marjoja ja sieniä. Yrttien avulla vaatimatonkin ruoka muuttuu maistuvaksi.
Tällä hetkellä halvin valmisruoka mitä olen huomannut on Saarioisten jauhelihapizza K-marketista. Muut Saarioiset kalliimpia. Jopa Lidlissä Saarioisten jauhis maksaa enemmän kuin K-marketissa. Lisäjuustot päälle, mikroon ja nam! Ei juurikaan kulu sähköä eikä tule tiskiä kuin veitsi haarukka.
Peruna, porkkana ja sipuli muodossa missä tahansa. Ohra, herneet ja pavut. Kaalit. Punajuuri. Kesäkurpitsa, Milbonan rasvaton rahka.
Pestospagetti. Purkki pestoa 1.39 e, josta riittää moneen annokseen. 1 kg spagettia alle 1 e, tarkkaa hintaa en muista. Kananmunankin voi keittää siihen päälle. On herkkua!
Vaimon tarjoilema ripsipiirakka. Hinta 0€
Miten valmistat makkaraperunat?