Kuinka usein vaihdat lakanat?
Kommentit (263)
Noin 3 viikon välein.
Paitsi tyynyliinat joka lauantai..ne haluan vaihtaa joka viikko, kasvovoiteet ja hiukset likaavat tyynyliinat nopeiten
Lakanat ja pyyhkeet kaksi kertaa viikossa. Itselleni hyvä rytmi.
Yleensä silloin, kun käytössä oleva pakenee makuuhuoneesta, eikä sitä saa kiinni. Silloin laitan uuden.
Lakanat 3 viikon välein, tyynyliinat kerran viikossa.
Lakanat neljän viikon välein, tyynyliinoja useammin. Nyt lakanatkin useammin, kun niissä on hiottu tiheämmin. Just vaihdoin puhtaat.
Talvella parin viikon välein, kesähelteillä aluslakana kerran viikossa. En varsinaisesti vaihda, vaan pesen, lykkään kuivuriin ja samat takaisin imuroituun sänkyyn. Patjaa kääntelen silloin tällöin, kuluu tasaisemmin.
Ihan oikeita vastauksiako nämä ovat?! Täysin järjetöntä pyykkäystä!
Syöttekö te siellä sängyssä, eikö sänkyä sijata päiväksi, eikö käytössä ole päiväpeittoa..?
Neljännesvuosittain olen aikatauluttanut. Juhannus ja joulu ja kummankin välisä.
😷
Vierailija kirjoitti:
Neljännesvuosittain olen aikatauluttanut. Juhannus ja joulu ja kummankin välisä.
😷
Siis on ekoteko. Samoin kun autoilun minimoiminen, lentämisen poisjättäminen ja haitallisen siirtolaisuuden ja laittoman turvapaikkamatkistelun estäminen
Raskaan eron jälkeen olin samoilla lakanoilla n.2 vuotta oli exän kuukautisvertakin pinttinyt lakanoihin jne..Nyt jo menee paremmin vaihdan vähän useammin.
pari kertaa viikossa kesällä, talvella kerran viikossa.
Kahden viikon välein, mutta useammin jos on tarpeen (eli hikoiltu tai roiskittu niihin).
Nykyiseen helleaikaan kaks kertaa viikossa. Lisäksi vaihdan tyynyliinan kesken yön jos on märkä hiestä. Toinen tyynyliina on varalla vieressä. Peitosta käännän kosteanpuolen ulospäin kesken yön.
Nukun helteellä alasti.
Kaksi kertaa viikossa lakanat. Pyyheliinat myös. Olen tarkka täti ja passitan miehen joka ilta suihkuun. Ihan kuin jonkun lapsen. Voiko ihanampaa tunnetta olla, kun on puhdas iho ja menee nukkumaan puhtaaseen vuoteeseen? Minä myös silitän puhtaat lakanat, jotta ovat suloisen sileät nukkujalle.
Kerran kk.
Pussilakanan 3 kk välein. Ei ole mitään syytä vaihtaa pussilakanaa useammin.
Kerran viikossa kesäisin ja parinviikon välein talvisin. Lisäksi jos hikoilen yöllä niin useammin. Aika usein raavaalle miehelle, luulisin, mutta raikkaat lakanat voittaa jopa kylmän oluen.
En tiedä, pitää kysyä henkilökunnalta kun he maanantaina tulevat taas töihin.
Kerran kuussa olisi hyvä, mutta nyt on vierähtänyt jo puoli vuotta.