Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että yli 50% pitkäaikaistyöttömistä on alkoholiongelmaisia?

Vierailija
09.10.2013 |

Alkoholiongelmien hoitaminen olisi paras keino työttömyyden laskemiseksi. Se olisi varmasti parempi keino, työttömyystuki tulisi riippuvaiseksi siitä, että kaikki työttömät laittavat itselleen antabuskapselin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No daa.

Vierailija
2/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en tiennyt. Tosin en tunne pitkäaikaistyöttömiäkään. Tilastoistako tämä tieto on löydettävissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että tämä on vaiettu asia. Kyllä ne muovikassi miehet ja tekosairaat alkoholin väärinkäyttäjät ovat suuri ja turha menoerä yhteiskunnalle. Lastenruokotkin kela maksaa heidän puolestaan.

Vierailija
4/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. sä oot na...

Vierailija
5/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 11:57"]

Ap. sä oot na...

[/quote]

mikä?

Vierailija
6/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en tiedä prosentteja, mutta olisin voinut uskoa sen olevan enemmänkin kuin 50 %. Alkoholi on myös yksi suuri syy sairauseläkkeelle jäämiseen, samoin se on yksi suuri syy masennus- ja muiden mielenterveysongelmien kasvuun jne. Ja suoraan ja välillisesti se taitaa aiheuttaa suuren osan työikäisten kuolemista.

Olen tähän havahtunut ja itse onnistunut lopettamaan alkoholin juomisen (tarkoitus oli ensin vain vähentää, mutta kun vähensi tarpeeksi huomasi, että se onkin ihan helvetin pahaa ja väkisin ei enää viitsi juoda). Von paljon paremmin kuin aiemmin, vaikka ikääkin on tullut enemmän. Tosin täysin en ole masennuksesta päässyt eroon, alkoholi ei sitten siihen ollut ainoa syy....

Vierailija
7/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 7 olet oikeassa. Masennuksen tunnetta tietysti voi aiheuttaa muutenkin yhteiskunnan paineet sellaiselle, jolla esim työolosuhteet ovat raskaat ja joutuu venymään joka päivä jaksamisen äärirajoilla.

Vierailija
8/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Kun miettii niitä pitkäaikaistyöttömiä ketä itse tiedän, niin kyllä suurin osa heistä kallistaa kuppia turhan usein. Ja ne loput jotka eivät juo liikaa, ovat sitten jollain muulla tavalla ongelmaisia, esim. mielenterveysongelnmaisia.

Vierailija
9/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutullako tässä ketjussa mennään?

Vierailija
10/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Sehän onkin sitten vallan toinen kysymys, kumpi on yleensä syy ja kumpi seuraus.

Vierailija
11/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelma -> alkoholismi -> työttömyys vai

Työttömyys -> mielenterveysongelma -> alkoholismi ?

Vierailija
12/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 11:39"]

Alkoholiongelmien hoitaminen olisi paras keino työttömyyden laskemiseksi. Se olisi varmasti parempi keino, työttömyystuki tulisi riippuvaiseksi siitä, että kaikki työttömät laittavat itselleen antabuskapselin.

[/quote]

Jälleen "fakta", jonka ainoa perustelu on, että "koska minä sanon niin".

WOW, mitä keskustelua!

Missä tutkimustieto?

Vierailija
13/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi elämää nähnyt ei tällaisiin tutkimustietoa kaipaa.

Vierailija
14/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että työttömillä on aina varaa viinaan mutta ei kunnon ruokaan, lasten vaatteisiin tai asumiskuluihin vaan niitä vaaditaan sossulta....

Vierailija
15/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy ariki-iltana Helsingissä ulkona ei näe muita alko-ongelmaisia kuin maahanmuuttajia kaljapullot kädessä

Vierailija
17/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäolevista on alkoholisteja suunnilleen sama prosentti. Jos jää työttömäksi ja on huono mielikuvitus niin miten muutenkaan saa ajan kuluumaan? 

Tämä on vaan työttömille vittuilemiseksi ja kyykyttäiseksi tehty aihe.

Toki alkoholin juominen kannattaa lopettaa jos pystyy :)

Vierailija
18/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen pitkäaikaistyötön. Mutta mulla ei ole alkoholiongelmaa eikä mielenterveysongelmaakaan, ainakaan vielä. Kyllä meissä työttömissä on ihan keskivertotallustajiakin ilman mitään muita ongelmia kuin tuo työttömyys ja ehkä sellainen koulutus, jolla on nyt vaikea työllistyä. Mun kohdalla kylläkin oma perhe on se turvaverkko, jolla olen pysynyt tavallisessa arjessa kiinni.

Vierailija
19/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen mutuilu on kyllä kammottavinta sosiaalidarwinismia mitä on.

Leimataan samalla kirveellä ne joilla ei ole syystä tai toisesta töitä ja ne jotka sairastavat mielenterveyden sairauksia sekä alkoholiriippuvaiset. Siinähän sitä sitten leimattiinkin iso osa kansaa ja voidaan päivitellä tilannetta ja hymistellä keskenään miten noilla muilla on sitä ja tätä. Onko toisten ongelmia kiva katsella päältä ja päivitellä?

Tekisitte jotain: työllistäisitte ihmisiä, välittäisitte lähimmäisistänne, osallistuisitte yhteiskunnaliseen päätöksentekoon, tai edes lukisitte ongelmista, niiden syistä ja olisitte osa ratkaisua! Päivittelemällä mutu-pohjalla mitään ei tapahdu.

Vierailija
20/29 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 13:19"]

Tällainen mutuilu on kyllä kammottavinta sosiaalidarwinismia mitä on.

[/quote]

Uskotko oikeasti, että ap:n kaltaisten kapasiteetti riittää tajuamaan käsitteen sosiaalidarwinismi?