Antaisitko 10-vuotiaan lapsesi nukkua vieressäsi joka yö,
jos tilaa olisi riittävästi ja mahtuisitte hyvin.
Perustele miksi antaisit ja miksi et.
Kommentit (42)
Meillä 11-vuotias nukkuu välillä vieressä, jolloin itse en saa kunnolla nukutta miehen ja lapsen välissä tai sitten menen hänen viereensä nukkumaan, jos etukäteen ollaan siitä puhuttu (lapsella levitettävä vuode), jolloin saan kyllä itsekin nukuttua ihan hyvin. Nykyään tosi harvoin tapahtuu kumpaakaan. Nukkui pitkään patjalla meidän huoneen lattialla, koska ei halunnut nukkua yksin, sitä kesti aikansa. Pienenä nukkui lähes aina minun vieressäni sängyssä, mies nukkui sohvalla (ei ole lapsen isä). Nykyisin siis pääsääntöisesti lapsi nukkuu omassa sängyssään ja me miehen kanssa omassamme. Minusta on ihan ymmärrettävää, että lapsi ei halua aina nukkua yksin, nukummehan me miehenkin kanssa yhdessä. Seksielämää ei lapsen nukkuminen ole häirinnyt, seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 22:21"]
Tiedän 13-vuotiaan tytön joka on aina nukkunut äitinsä vieressä yöt. Lapsen vanhemmat erosivat jo tytön ollessa pieni joten tällainen tilanne saattoi syntyä. Koska kyseinen lapsi on aina nukkunut äitinsä vieressä "turvassa" ei hän pysty nukkumaan yksinään lainkaan. Erilaisia pelkotiloja on paljon ja muutenkin ongelmia tällä tytöllä. Varoittelimme jo vuosia sitten että pitäisi opettaa tyttö nukkumaan yksin mutta äitinsä kai kuvitteli että tyttö itse lopettaa touhun iän myötä, näin vain ei ole tapahtunut.
[/quote]
13-vuotiaan elämä on hirvittävän pelottavaa, tiesitkö. Jos oma 13-vuotiaani haluaisi tulla viereeni, niin totta hitossa ottaisin ilomielin.
[/quote]
Heh. On ihan ok jos lapsi silloin tällöin nukkuu vanhempansa vieressä jos on vaikka sattunut näkemään painajaisia KUNHAN kykenee myös nukkumaan yksin. Tämä lapsi ei siihen pysty. Koska hänen äitinsä ei ole koskaan "katkaissut napanuoraa" eli opettanut itsenäisemmäksi tai kestämään vastoinkäymisiä. Tytöllä on oma huone ja sänky mutta ei pysty siinä nukkumaan koska yksin nukkuminen pelottaa. Jos näihin pelkoihin ei tartuta ja auteta niistä yli niin ei ne mihinkään katoa.