Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri laittaa aina pastaveteen öljyä, heh

Vierailija
08.10.2013 |

Voiko pahempaa virhettä elämässä tehdä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 19:59"]

niin siis ravintoloissa usein keitetään pastaa etukäteen ja jäähdytetään..silloin lorautat sitä öljyä sinne joukkoon niin se ei ole yks iso klöntti kun seuraavana päivänä avaat vetarin laatikon ja yrität ottaa siitä pastasta annoksen verran..Ymmärrätkö?

Mutta ei oo MITÄÄN hyötyä laittaa sitä öljyä sinne kattilaan kiehumaan!!

Jos kypsennät vedessä jotain sellaista mikä kelluu pinnalla ja silloin se öljy on myös siinä niin SILLOIN siitä voi tulla jotain makuja yms hyötyjä.Mutta Ei pastan kanssa...Pastaa keittäessä REILUSTI vettä ja kun on tarpeeksi vettä niin pastat on pohjalla ja öljyt pinnalla!!! aargh...

[/quote]No tuo selittaa sen miksi pasta aina ravintoloissa on vetista liisteria, onko niin suuri vaiva keittaa pasta silloin kun se tilataan, vettahan voi pitaa valmiina kuumana ja itse keittaminen kestaisi sitten sen jotain 10 min. Tai vielakin parempi, miksi eivat kayta tuorepastaa, sen lammittaminen on todella nopeaa? 

Vierailija
42/55 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 19:59"]

niin siis ravintoloissa usein keitetään pastaa etukäteen ja jäähdytetään..silloin lorautat sitä öljyä sinne joukkoon niin se ei ole yks iso klöntti kun seuraavana päivänä avaat vetarin laatikon ja yrität ottaa siitä pastasta annoksen verran..Ymmärrätkö?

Mutta ei oo MITÄÄN hyötyä laittaa sitä öljyä sinne kattilaan kiehumaan!!

Jos kypsennät vedessä jotain sellaista mikä kelluu pinnalla ja silloin se öljy on myös siinä niin SILLOIN siitä voi tulla jotain makuja yms hyötyjä.Mutta Ei pastan kanssa...Pastaa keittäessä REILUSTI vettä ja kun on tarpeeksi vettä niin pastat on pohjalla ja öljyt pinnalla!!! aargh...

[/quote]No tuo selittaa sen miksi pasta aina ravintoloissa on vetista liisteria, onko niin suuri vaiva keittaa pasta silloin kun se tilataan, vettahan voi pitaa valmiina kuumana ja itse keittaminen kestaisi sitten sen jotain 10 min. Tai vielakin parempi, miksi eivat kayta tuorepastaa, sen lammittaminen on todella nopeaa? 

[/quote]

Joo, en ole kertaakaan saanut hyvää pasta ruokaa ravintolassa. Kotona on aina hyvää, kavereilla yleensä, mutta missään ravintolassa ei saa. Ei edes niissä "italialaisissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan keitinveteen oikeaa voita ja on hyvää!

Vierailija
44/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laitan minäkin ja taatusti ei pasta klimpiinny. Heh vaan ap sulle.. On teilläkin ongelmat. Mikä se on, että ämmien jutut saa mut aina raivoon.

Vierailija
45/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laitan minäkin ja taatusti ei pasta klimpiinny. Heh vaan ap sulle.. On teilläkin ongelmat. Mikä se on, että ämmien jutut saa mut aina raivoon.

Vierailija
46/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 00:05"]

[/quote]

Vihanhallintaongelmia? Kannattaisi tehdä asialle jotakin, ennen kuin on liian myöhäistä. 

Vierailija
47/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:58"]

Minä keitän pastan niin vähässä vedessä, ettei sitä tarvitse kaataa yhtään pois. Lihaliemikuution pistän sekaan, tulee ihana kastikemainen tuntu jo pastaan. Näin olen tehnyt aina, oppinut äidiltä jo lapsena.

[/quote]

Kuulostaa kyllä harvinaisen ällöttävältä. Pastahan keitetään väljässä vedessä juuri siksi, ettei se klimppiinny.

Vierailija
48/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka on sitä mieltä että on vain yksi ainoa oikea tapa tehdä joku asia, on äärimmäisen harvoin (jos silloinkaan) oikeassa. 

Mutta niitä virheitä, joo voin kuvitella suurempiakin, ja seurauksiltaan traagisempia. Aika pullossa täytyy elää jos ei kykene tuota suurempaa virhettä tekemään :D. 

Vierailija
49/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 16:48"]

siitä ei ole mitään hyötyä.kun laitat veteen öljyä,öljy nousee pinnalle ja ei se vaikuta pastaan mitenkään.

Sen jälkeen,kun olet keittänyt pastan ja valuttanut veden,niin sitten voit lisätä öljyä niin eivät klimppiinny.

T:kokki

[/quote]

No on siinäkin kokki, kun ei tajua, että miten pastaa keitetään! :D

[/quote]

No kumpi se sitten on se oikea tapa, kun tässäkin ketjussa kaksi italialaisen kanssa naimisissa olevaa (ilmeisesti Italiassa asuvaa) kertoo eri tavoista :-)

Vierailija
50/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, mihin lopputulokseen tämä päättyy :-)

Kun olin pieni, meilläkin laitettiin aina keitettyjen makaroonien sekaan nokare voita. Voi että oli hyvää!

Vierailija
51/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 00:05"]

[/quote]

Mainitseeko tassa ketjussa melkein kukaan sukupuoltaan? Mista tiedat, kuka on amma ja kuka ei?

Vierailija
52/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miten puolustuskannalle ihmiset tällaisestakin asiasta voi ryhtyä. 

Jos joku kertoisi minulle, että teen vaikka intialaista ruokaa hassusti, että on joku parempi tapa tehdä hyvää currya, niin ottaisin vinkit innolla vastaan! Tai kaverini kerran opetti miten sipulia leikataan oikeaoppisesti ja nyt käy sekin näppärämmin kuin aiemmin. Kaikestako sitä pitää aina hermostua, jos jollakin on neuvoja annettavanaan?

Vierailija
53/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan öljyä siksi, että se rikkoo veden pintajännityksen eikä vesi kiehu yli. Saman teen riisiin ja perunankin kanssa, ei se sinne ruokaan mee. Voi hyvää päivää :D 

Vierailija
54/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:04"]

nro 14 : laitatko sä sitten vettä niin vähän,että päällimmäiset pastat on kuivia???:P

ja yhä edelleen...ei siitä ole mitään hyötyä että se öljy lilluu siinä pinnalla oli vettä miten paljon tahansa..usko jo..viemäriin ne siitä kuitenkin valuu kun kaadat vedet pois eikä sinne pastan joukkoon.

T:kokki

[/quote]Nyt ei kokki tiedä. On selkeä ero pastassa joka on keitetty vedessä jossa öljyä ja pastassa joka keitetty pelkässä vedessä. Se että pintaan tilee öljyä, ei tarkoita etteikö sitä olisi tarrannjt pastaan. Koitapa joskus molempia tapoja niin huomaat suuren eron.

Vierailija
55/55 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 11:27"]

Mä laitan öljyä siksi, että se rikkoo veden pintajännityksen eikä vesi kiehu yli. Saman teen riisiin ja perunankin kanssa, ei se sinne ruokaan mee. Voi hyvää päivää :D 

[/quote]

Lisää vinkkejä Italiasta: pastakattila ei kiehu yli, kun asetat puukauhan kattilan reunan päälle, kattilan ylitse. Sekin rikkoo kuplat ja estää vettä kiehumasta hellalle.

Ja siitä suolasta: maistakaa keitinvettä, sen pitää oikeasti maistua kunnolla suolaiselta merivedeltä, silloin on tarpeeksi suolaa.