Lääkäri tai th! Aiotko ottaa omalle lapsellesi kausi-influenssarokotuksen?
Kommentit (30)
En, lapsiani ei ole rokotettu lainkaan.
t: Infektiotautien erikoilääkäri.
En. Minä rakastan lapsiani, enkä halua riskeerata heidän tulevaisuutta.
t. th
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:17"]
En, lapsiani ei ole rokotettu lainkaan.
t: Infektiotautien erikoilääkäri.
[/quote]
Aika valtavirrasta poikkeava infektiolääkäri.. ai etkö ollutkaan? Oho.
Kyllä, joka talvi rokotutan kaikki lapset ja itseni ja mieskin saa piikin! Kun kerran kokee influenssan jälkitauteineen, moista riskiä ei halua enää ikinä. Ja influnessarokotuksissa ei ole mitään narkolepsia- tms riskejä.
T. lääkäri, joka hoitaa lapsia
kyllä, otan lapsille ja itselleni tietysti myös. En halua myöskään itse levittää tautia potilaille, joista osan immuunipuolustus on heikko (syöpää sairastavat, lapset tms.).
T. Yleislääkäri
kaikki kolme lastani (0,2,5) saavat rokotuksen ja aion ottaa myös itse ja puolisoni myös.
-lääkäri
En ota, myöskään lapsemme ei ota rokotuksia.
Tosin, en ole länsimäisen lääketieteen opettama lääkäri, joten en osaa arvostaa lääkefirmojen coktaileja.
Kyllä otan lapsilleni ja myös itselleni suojatakseni influenssakauden kynnyksellä syntyvää pikkusisarusta. Muuten en kenties ottaisi kun kotona ollaan.
Kylläpä täällä on paljon lääkäreitä yhtäkkiä linjoilla ;) Itse en aio ottaa mitään influenssarokotteita enkä ole koskaan ottanut. Olen sh.
Totta kai otan rokotuksen sekä lapselle, itselleni että miehelle. Ja numerolle 12 kommenttina: monessa sairaalassa ja tk:ssa olen todennut, että sh:t jättävät rokotukset kovin hanakasti ottamatta, mutta lääkärit ottavat käytännössä aina mm. influenssarokotteen. Tässä rokoteasiassa kyllä on niin, että tieto vähentää tuskaa.
T: Lääkäri
Otan itselle ja lapsi (13v) kanssa. :Lähes joka vuosi lapsi on silti sairastanut influenssan, mutta vain lievänä. On varmaan selvinnyt helpommalla, kun se rokotus on ollut alla. Samoin heti kun alkaa oireet mennään testeihin ja lapsi saa sen Tamiflu lääkityksen ja paranee nopeasti.
Koko perhe saa influenssarokotteen vuosittain.
Lastenlääkäri
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 16:49"]
Totta kai otan rokotuksen sekä lapselle, itselleni että miehelle. Ja numerolle 12 kommenttina: monessa sairaalassa ja tk:ssa olen todennut, että sh:t jättävät rokotukset kovin hanakasti ottamatta, mutta lääkärit ottavat käytännössä aina mm. influenssarokotteen. Tässä rokoteasiassa kyllä on niin, että tieto vähentää tuskaa.
T: Lääkäri
[/quote]
Komppi tälle!
Jostain syystä hoitajien puolella on ihme hurmosta liittyen rokotuksiin, ravitsemussuosituksiin ja milloin mihinkin. Lääkärit suhtautuvat ko. asioihin yleensä viileän analyyttisesti ja tekevät päätöksensä tietoon eikä tunteeseen perustuen.
t. nro 2.
16 ja 13, samaa havainnut. Itse sairaalassa töissä, ja hoitajat ovat ihmeen rokotekielteisiä. Lääkärit ottavat influenssarokotteen likipitäen 100 %:sti, hoitajista vain noin puolet (omilla osastoillani). Itse otan, myös lapselle. Otin raskausaikanakin.
t: farmaseutti
En. Ilmaiset (vauvaikä) olen antanut pistää, mutta maksa siitä en. Mies saa töistä ilmaiseksi edelleen.
t. th
En ota lapsille maksullisia rokotteita, eivät kuulu riskiryhmään. Itselleni otan jos työantaja maksaa sen.
terveyskeskuslääkäri
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 18:22"]
En. Ilmaiset (vauvaikä) olen antanut pistää, mutta maksa siitä en. Mies saa töistä ilmaiseksi edelleen.
t. th
[/quote]
Jos olisit oikeasti th, tietäisit että me kaikki terveysalan ammattilaiset saamme kausirokotteet veloituksetta.
T. Rokotteen suosiolla vuosittain ottava lähihoitaja
Otan lapselle rokotteen, samoin minä ja mieheni otamme rokotteet. Lapsi sairasti kerran influenssan, ja oli niin kova tauti, että sen jälkeen on rokotettu.
Todellakin aion ottaa 1,5-vuotiaalle lapselleni rokotuksen, ja myös itselleni, koska olen raskaana (ja ottaisin varmaan työn takia, vaikken olisikaan). Otin myös viime vuonna lapselleni tuon rokotuksen ja itselleni edellisen raskauteni aikana.
t. lääkäri