8 henkinen tt- tukiperhe saa koronalisää 2400e
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä sapettaa, että sain helmikuussa töitä. Olen neljän lapsen yh ja tienaan n. 40 €/kk yli toimeentulotukirajan. Nyt jää sen takia ilmaiset 375 €/kk saamatta. Miksi työn tekemisestä rangaistaan tällä tavalla?
Miksi sinulle pitäisi maksaa ylimääräistä, koska käyt töissä? Toimeentulotuki on sitä varten jos ihminen ei pysty itseään ja/tai lapsiaan itse elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjille vaaditaan valtiolta miljoonatukia, mutta jos tt-tuen saajille annetaan 75€/kk niin se on hirveän väärin.
Ensin mainituista on yhteiskunnalle hyötyä.
Höpö höpö, miljardien yritystuet kinutaan ja jaellaan osingot rikkaille veronkiertäjille. Kun voitto ei enää riitä, tehdään 200 työtöntä ja karataan ulkomaille.
Nuo työntekijät maksoivat enemmän veroa kuin yritys tuloksestaan tai omistajat osingoistaan, vaikka palkkasumma oli pienempi.
Suomen rikkain veronkiertäjä on vasemmiston hallinnassa oleva ay-liike ikiomassa Hakaniemen veroparatiisissa. Että siitä vaan omaa pesää siivoamaan.
Sdp esitti 2019 yleishyödyllisten yhteisöjen (mm. Itsensä) arvonlisäverovapaudesta luopumista. Ei kelvannut idea Kokoomukselle ja Persuille.
Katsos kun verovapauden poisto koskisi myös niitä ja mm. työnantajajärjestöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä sapettaa, että sain helmikuussa töitä. Olen neljän lapsen yh ja tienaan n. 40 €/kk yli toimeentulotukirajan. Nyt jää sen takia ilmaiset 375 €/kk saamatta. Miksi työn tekemisestä rangaistaan tällä tavalla?
Miksi sinulle pitäisi maksaa ylimääräistä, koska käyt töissä? Toimeentulotuki on sitä varten jos ihminen ei pysty itseään ja/tai lapsiaan itse elättämään.
Mutta kysymys on se, että miksi toimeentulotukea pitää maksaa takautuvasti lisää korona-ajalta? Korona ei ole vaikuttanut useimpien toimeentulotukiasiakkaiden tuloihin millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko reilua, että saan jatkossa melkein 300 €/kk VÄHEMMÄN rahaa käteen kuin jos olisin edelleen pelkkien tukien varassa elävä työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko reilua, että saan jatkossa melkein 300 €/kk VÄHEMMÄN rahaa käteen kuin jos olisin edelleen pelkkien tukien varassa elävä työtön?
On reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjille vaaditaan valtiolta miljoonatukia, mutta jos tt-tuen saajille annetaan 75€/kk niin se on hirveän väärin.
Ensin mainituista on yhteiskunnalle hyötyä.
Höpö höpö, miljardien yritystuet kinutaan ja jaellaan osingot rikkaille veronkiertäjille. Kun voitto ei enää riitä, tehdään 200 työtöntä ja karataan ulkomaille.
Nuo työntekijät maksoivat enemmän veroa kuin yritys tuloksestaan tai omistajat osingoistaan, vaikka palkkasumma oli pienempi.
Suomen rikkain veronkiertäjä on vasemmiston hallinnassa oleva ay-liike ikiomassa Hakaniemen veroparatiisissa. Että siitä vaan omaa pesää siivoamaan.
Sdp esitti 2019 yleishyödyllisten yhteisöjen (mm. Itsensä) arvonlisäverovapaudesta luopumista. Ei kelvannut idea Kokoomukselle ja Persuille.
Katsos kun verovapauden poisto koskisi myös niitä ja mm. työnantajajärjestöjä.
Ole kerrankin rehellinen. Rinne sanoi ehdotuksessaan että yhdistysten verovapaus poistuisi kaikilta MUUTAMAA POIKKEUSTA LUKUUNOTTAMATTA. No, ei tarvitse olla erityisen fiksu tajutakseen, että Hakaniemi olisi tehnyt sen poikkeuksen.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa. Ilmoitin poliisille.
Anteeksi mutta minkähän ilmotit poliisille? Senkö, että valtio jakaa köyhille koronalisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kateellinen niin rupea vain sinäkin elämään pelkällä toimeentulotuella.
Suunnitelmissa on. Kasvaisi meidänkin perheessä käytettävissä olevat tulot per hlö ihan oleellisesti. Suomessa ei työnteko kannata, mutta loisiminen kannattaa.
Veikkaan, että asenteesi "loisimisesta" muuttuisi jos sairastuisit vakavasti tai jäisit vastoin tahtoasi työttömäksi. Ja joutuisit sitten elämään pelkällä toimeentulotuella tai muilla Kelan tuilla. On helppoa parempiosaisena arvostella huonompiosaisia.
Lässyn lässyn, et tiedä minusta ja elämästäni mitään.
Et sinäkään tiedä mitään toimeentultuella elävien elämästä.
Ainakaan et osaa keskustella kovin järkevästi, sen sinusta voi nähdä. Jos siis olet alkuperäinen Ap.
Totu on perhekohtainen etuus. Jos yksi perheestä saa, käytännössä kaikki perheenjäsenet, mukaanlukien lapset, ovat totun saajia ja ehtojen täyttyessä koronalisää maksetaan myös lapsille.