Kyllä on eri elintaso tässä perheessä.
Mies tekee pitkää päivää minun ollessa kotihoidontuella. MIehen työaikojen, harrastusten ja muiden menojen takia en voi olla töissä, päiväkodin aukioloajat eivät riittäisi. Vuorohoitoon tuskin otetaan, kun äiti töissä ja iskä harrastaa. Hitto että olen antanut asioiden mennä päin honkia. Olen jopa myynyt omat koruni romukullaksi ostaakseni lapsille ruokaa. Otan eron, ei ole rahallisesti varaa olla naimisissa!
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 18:59"]
No kai se mies antaa sulle rahaa ruokaan?
Nä ottaisin eron ja heti.
[/quote]
Maksaa laskuja, muttei anna rahaa. Minun rahani eivät riitä. Otankin eron. Ap
[/quote]
Naurattaa tämä nykyaika, yhtäkkiä päätetään että otankin eron, tuosta vain.
Ei sillä, en minäkään katselisi tuollaista miestä.
[/quote]
Tämä ero ei ainakaan tule yhtäkkiä. Olen monesti yrittänyt puhua ja puhua, perustella ilman mitään vastetta. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:03"]
[/quote]
[/quote]
Luuseri sinä olet. Mene töihin ja palkkaa lastenhoitaja. Miehen ei todellakaan pidä elättää sinua
[/quote]
Kun te miehet duunailette lapsia naisten kanssa,olette isinä elatusvelvollisia. Jos on noin itsekäs jätkä, niin parempi laittaa ero vireille ja laittaa sit vaikka ulosoton kautta elatusmaksut vetämään. Siinähän jätkä sitten saa oppia sen vastuunkantamisen ja osallistumisen taidon.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:08"]
Nosta se äijä välittömästi seinälle ja pidä sille tiukka puhuttelu. Hän ei voi elää ns. poikamieselämää, jos hänellä on perhe. Hänen on opittava priorisoimaan ja pantava perhe etusijalle. Eikös hän kuitenkin ollut panemassa alkuun niitä teidän lapsia. Vaikka se onkin miehen osalta vain muutaman minuutin huvi, niin ei se poista miehen vastuuta. Harrastukset joutaa sivuun tai ainakin huomattavasti vähemmälle niin kauan kuin lapset ovat pieniä. Minua niin raivostuttaa tuollaiset lusmut, että mieli tekisi päästää todella karkeita sanoja, mutta olkoon. Jos se mies ei tajua, mistä on kysymys, niin heitä se pellolle. Ja vaadi kunnon elatusmaksut.
[/quote]
Mies oli se joka vaatimalla vaati lapsia. Ei ymmärrä mitään perusteluja eikä näe syytä, miksi hänen pitäisi mistään harrastuksistaan tai menoistaan luopua. No nyt hänelle sitten tulee sitä aikaa. Ap
[/quote] En tieda toimisiko Suomessa mutta USAssa ensimmaiseksi marssisit asianajajan luo ja siella laskettaisiin tyollesi kaypa kodinhoitajan palkka. Jos kerran vaati lapsia niin sitten katsottaisiin paljonko sijaissynnyttaja olisi laskuttanut palveluistaan. Siina olisi vahan osviittaa siita paljonko mies on sinulle velkaa. Voisi ruveta miettimaan niiden harrastusten tarkeytta.
Sina olet tassa tilanteessa niskan paalla. Et vaan pakkaa ja lahde jonnekin omillasi parjailemaaan vaan laitat ukon tilille.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä ero ei ainakaan tule yhtäkkiä. Olen monesti yrittänyt puhua ja puhua, perustella ilman mitään vastetta. Ap
[/quote]
Onpas tavallinen tarina. Sitten ne miehet on niin järkyttyneitä, kun ei mitään tajua siitä, miksi nainen yhtäkkiä sai tarpeekseen.
No, ei sun tilanne ihan huono ole. Jos ei ole avioehtoa, on edessä ositus, jossa sulle saattaa tulla kivasti vähän kompensaatiota siitä, että olet joutunut palkatta hoitamaan myös sen miehen lapsia. Ja yksin kantamaan ruokaa pöytään, kun toinen on noin itsekäs kitupiikki.
Lisäksi lasten isä on sitten velvollinen maksamaan lapsista kuukausittain elatusta. Päälle tulee vielä hieman laihemmat yhteiskunnan tuet yksinhuoltajalle. Todennäköisesti sun on helpompikin jatkossa saada apua asioihin, esim. hoitopaikka lapsille ilman sitä aviomiestä kuin sen kanssa. Että go for it.
Mielestäni avioliitto merkitsee suomalaisen lain mukaan elatusvelvollisuutta myös puolisoa kohtaan. Ja teillähän tällainen tilanne on, koska olet kotona hoitamassa lapsia.
Vastenmielistä vallankäyttöä miehen taholta, hän pistää omien lastensa äidin kerjäämään itseltään rahaa! Kyllä varmaan tunteekin itsensä mahtavaksi nyt. Alistaako hän sinua muutenkin? Haluaa määrätä kaapinpaikan? Uhkaileeko? Säälittävä mies. Miten voit kunnioittaa tuollaista saituria, joka ei välitä edes omista lapsistaan?
Suosittelisin, että menet töihin ennen kuin eroatte. Näin saat vähän rahaa säästöön.
Erossa sun elämäsi helpottuu, koska miehesi on pakko maksaa sinulle elatusapua. Se sovitaan kunnan lastenvalvojan luona.
Lisäksi mies VOI tavata lapsiaan ja useimmat haluavat tavata. Tämä tarkoittaa sinulle vapaa-aikaa!
Minä erosin sellaisesta miehestä, joka kyllä osallistui rahallisesti taloudenpitoon, mutta ei hoitanut lapsia. Sain suorastaan levätä, kun erosimme ja lapset olivat ensimmäistä kertaa isällään, voi sitä autuuden tunnetta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onpas tavallinen tarina. Sitten ne miehet on niin järkyttyneitä, kun ei mitään tajua siitä, miksi nainen yhtäkkiä sai tarpeekseen.
No, ei sun tilanne ihan huono ole. Jos ei ole avioehtoa, on edessä ositus, jossa sulle saattaa tulla kivasti vähän kompensaatiota siitä, että olet joutunut palkatta hoitamaan myös sen miehen lapsia. Ja yksin kantamaan ruokaa pöytään, kun toinen on noin itsekäs kitupiikki.
Lisäksi lasten isä on sitten velvollinen maksamaan lapsista kuukausittain elatusta. Päälle tulee vielä hieman laihemmat yhteiskunnan tuet yksinhuoltajalle. Todennäköisesti sun on helpompikin jatkossa saada apua asioihin, esim. hoitopaikka lapsille ilman sitä aviomiestä kuin sen kanssa. Että go for it.
[/quote] Kuka naita suomalaisia "aviomiehia" kasvattaa, mista pellosta niita nostetaan?
eiks tollaset raha-asiat pitäs aina selvittää ensin ennen kun menee naimisiin ja hankkii niitä lapsia? kuka edes menee naimisiin ihmisen kanssa, jolla on kamalasti omia menoja? itse tulisin hulluksi.
Todellinen ongelmahan tässä on se, että isä ei suostu hakemaan lapsiaan päivähoidosta. Ei niinkään se rahaongelma, joka johtuu juuri äsken mainitsemastani. Paska äijä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:57"]
Mielestäni avioliitto merkitsee suomalaisen lain mukaan elatusvelvollisuutta myös puolisoa kohtaan. Ja teillähän tällainen tilanne on, koska olet kotona hoitamassa lapsia.
[/quote]
Elatusvelvollisuus puolisoa kohtaan on laissakin, mutta siitä riippumatta: jos lapsia on tehty ja toinen suostuu hoitamaan niitä kotona 3-vuotiaaksi, niin tulot kuuluu jakaa reilusti hoitovapaiden ajan. Koska kotihoito on pikkulapsille hyvästä. Ihan verrattavissa siihen, että lapset saavat terveellistä ruokaa ja tarpeeksi unta ja aikuisen huomiota jne. Jos on lapsia tehnyt eikä itse halua jäädä kotiin niin saisi olla kiitollinen, että toinen suostuu. Kai kaikki haluavat parasta mahdollista hoivaa lapsilleen?
Jos toinen haluaa olla kotona vaikka lapset eivät ole enää pieniä niin silloin toisen ei tarvitse elättää, jos ei halua.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:11"]
eiks tollaset raha-asiat pitäs aina selvittää ensin ennen kun menee naimisiin ja hankkii niitä lapsia? kuka edes menee naimisiin ihmisen kanssa, jolla on kamalasti omia menoja? itse tulisin hulluksi.
[/quote]
Meillä nämä menot on lisääntyneet vuosien varrella. Näin ei sovittu aikoinaan. Ei myöskään sovittu tällaisesta rahapolitiikasta. Johdettinko harhaan vahingossa vai valehdeltiinko ihan päin naamaa.En tiedä. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:17"]
Todellinen ongelmahan tässä on se, että isä ei suostu hakemaan lapsiaan päivähoidosta. Ei niinkään se rahaongelma, joka johtuu juuri äsken mainitsemastani. Paska äijä.
[/quote]
Tuosta voikin jo päätellä, ettei se mies juuri millään tavalla osallistu teillä yhteisiin asioihin. Lasten hakeminen tarhasta ei ole se kaikkein rasittavin osuus lastenhoidossa. Ilmeisesti taustalla on myös täysi kyvyttömyys olla ja toimia lasten kanssa ilman ap:n myötävaikutusta? Itse olen eronnut lapseni isästä ja edelleen tavatessaan poikaansa isä haluaa viettää yhteistä aikaa meidän molempien kanssa eikä kaksistaan lapsen kanssa. Tapailee todella harvoin lastaan.
Googlailin ja löysin tämän keskustelun. Meillä on sama tilanne vähän kuin ap:llä. Aika erilainen elintasonmiehen kanssa. Nyt harmittaa aika kovasti. Mies osti just motskarin ja minä tuskailen, että mistä rahat lasten vaatteisiin. Omista ei ole huolta, kun kirpparin retkut yllä vedän vuodesta toiseen.
Vieraita kun tulee mies ostaa kalliit viinit ja sikarit, pihvit. Kaikki kuvittelee, että olemme tosi varakkaita mutta tosi asia on, että mies elää leveästi ja mun ei kohta ole vara elää ollenkaan. Lapset kun on kota saatu maailmalle niin hyvä on.
Mitä tekemistä ukkosi harrastuksilla, sinun työlläsi ja päiväkodin aukioloajoilla on keskenään? Et liene vuorotyössä, koska et halua edes yrittää saada lasta / lapsia vuoropäiväkotiin. Vai oletko puotipuksu, joka joutuu olemaan välillä töissä illalla yhdeksäänkin. Hanki päivätyö, jos vaan mahdollista. Eihän tuollainen "perhe-elämä" ole mistään kotoisin. Miehesi ei ole selvästi kasvanut vastuuntuntoiseksi aikuiseksi, koska ei osaa asettaa perhettään etusijalle, vaan kaikki muu on tärkeämpää. Taitaa olla pilallepassattu kakara!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:08"]
Nosta se äijä välittömästi seinälle ja pidä sille tiukka puhuttelu. Hän ei voi elää ns. poikamieselämää, jos hänellä on perhe. Hänen on opittava priorisoimaan ja pantava perhe etusijalle. Eikös hän kuitenkin ollut panemassa alkuun niitä teidän lapsia. Vaikka se onkin miehen osalta vain muutaman minuutin huvi, niin ei se poista miehen vastuuta. Harrastukset joutaa sivuun tai ainakin huomattavasti vähemmälle niin kauan kuin lapset ovat pieniä. Minua niin raivostuttaa tuollaiset lusmut, että mieli tekisi päästää todella karkeita sanoja, mutta olkoon. Jos se mies ei tajua, mistä on kysymys, niin heitä se pellolle. Ja vaadi kunnon elatusmaksut.
[/quote]
Mies oli se joka vaatimalla vaati lapsia. Ei ymmärrä mitään perusteluja eikä näe syytä, miksi hänen pitäisi mistään harrastuksistaan tai menoistaan luopua. No nyt hänelle sitten tulee sitä aikaa. Ap