Xenian asunto myynnissä
Tarjouskaupassa ja lähtöhinta 220t. Aika ison lainan on yksin saanut? Ymmärrän, että Helsingissä asunnot on kalliita, mutta oli kyllä yllätys tuo hinta!
Kommentit (160)
ei kyllä ole yhtään pitkäjänteisyyttä xenian touhuiss (kuten joku jo totesikin). kuka ostaa asunnon josta muuttaa puolen vuoden päästä pois? ei mitään järkeä...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:54"]
täytyy xentun olla rich.
[/quote]
Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että se laina on takuulla Xenian mamman nimissä.
[/quote]
Taitaa xentun pappa olla huomattavasti rikkaampi?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:05"]
Muutenkin vaikuttaa jotenkin todellisuudesta vieraantuneelta kaikki mulle heti nyt-tapaukselta tämä bloggaaja, ei mitään pitkäjänteisyyttä toimissaan.
[/quote]
Näin on.
[/quote]
samaa kummastellut, kauhealla kiireellä tekee isoja elämänmuutoksia.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 12:42"]
Mitä, toi kämppä on töölössä? Mitä se siel Porvoossa sitten on tehnyt?
Aika hölmöläisen hommaa, tuliko tossa muka paljonkin voittoa kun heti myi kämpän pois? :D
[/quote]
Onko ne vanhemmat jotain isoja tekijöitä tai paikallisia julkkiksia siellä Porvoossa, tietääkö kukaan? :)
[/quote]
Äiti on sairaanhoitaja.
Lukioaikana X:n kaverit oli kesätöissä hotellissa siivoomassa, X ei halunnut "alentua" siivomaan vaan meni kaupan kassalle.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:23"]
Miksi myy tuon asunnon pois näin lyhyen ajan jälkeen? Tai siis miksi on muuttamassa pois?
[/quote]
nostan, onko asiasta puhunut blogissa? tämä ketju on niin mammuttimainen ettei vastausta löytynyt kun koitin selata
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:49"]
Välittäjähän tuon hinnan on määritellyt eikä Xenia? Vai voiko välittäjä käyttäessään vaatia kovempaa hintaa mitä välittäjä ehdottaa? Tosiaan kun tarjouskauppa on kyseessä, niin eikö siitä yleensä hinta odoteta vähintään sen 10000 nousevan?
[/quote]
Välittäjän intressi on pyytää mahdollisimman kovaa hintaa, koska oma palkkio riippuu myyntihinnasta. Välittäjän arvio ei ole mikään jumalan sana asunnon arvosta, vaan bisnesihmisen arvio siitä, minkä hinnan joku enintään suostuisi maksamaan kämpästä. Tarjouskaupassa tietysti vähimmäisarvio.
no jaa. en ikinä ees muuttais helsinkiin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:23"]
Miksi myy tuon asunnon pois näin lyhyen ajan jälkeen? Tai siis miksi on muuttamassa pois?
[/quote]
nostan, onko asiasta puhunut blogissa? tämä ketju on niin mammuttimainen ettei vastausta löytynyt kun koitin selata
[/quote]
haluavat isomman kämpän.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 12:30"]
Jos nostat pari-kolme kuukautta opintotukea, se tekee 810e, ei 900e, koska opintotuesta menee 10% veroja. Työttömyysvakuutusmaksua et tuohon kuitenkaan laskenut, eli onko tuo 19500e kuitenkin se summa joka sulle tulee käteen? Pärjäähän tuolla, jos ei tule mitään yllättäviä menoja tai et hanki esim. huonekaluja sinne asuntoosi? Palkasta sulle jää toivottavasti kuitenkin ainakin 1625e käteen, jos kerran 1400e menee asuntoon...
[/quote]
Nojoo, kuukausitulot tippuvat 7.5€, opintorahan verotuksen jälkeen. Käytin 19,500€ esimerkkisummana, kun sen ensimmäisenä mainitsit.
Minulla on säästöjä n. 40,000€, joista voi huonona kuukautena ottaa rahaa käyttöön. Suurin osa tuloista tulee kesällä, jolloin työskentelen täysipäiväisesti. Rahat pitää sitten laittaa riittämään muihin kuukausiin. Ja tosiaan huonekalut tms. on maksettu, kun ensimmäisen asuntoni hankin, joten niihin ei mene enää kuluja.
Näillä tuloilla en kuitenkaan ole loppuelämääni pärjäämässä, vaan ainoastaan opiskeluni loppuun. Esimerkkini tarkoitus oli näyttää, että myös opiskelija on mahdollisuus maksaa isoa lainaa ja silti pärjätä ainakin yhtä hyvin kuin lainattomalla opiskelijalla, joka maksaa asunnostaan vuokraa.
[/quote]
Harvalla opiskelijalla on kuitenkaan 40 000e säästöjä, joista voi ottaa jos tulee joku yllättävä meno. Ja ihmettelen kyllä edelleen, minkälainen pankki on antanut 175t lainaa ilman säästöjä alle 20t € vuodessa tienaavalle. Vaikka sitten olisikin millaiset takaajat.
[/quote]
Pankki laski, että antamalla nyt 175t, pidän pankkiasiointini jatkossakin heillä ja kun tarvitsen tulevaisuudessa 400t velkaa perheasuntoon, otan sen myös mahdollisesti samasta pankista. Tulevaisuuteni tuottokyky pankille on niin suurta, että pieni riski kannatti. Nyt tosiaan pöydässä 230t lainatarjous, eikä tuloja yhtään enempää (tosin tuon 40t€ säästöjen lisäksi säästössä 45t€ uuden asunnon käsirahaa). Ja ei minunkään olisi tarvinnut ottaa noin suurta kuukausierää, mutta tahdoin maksuajan pysyvän 20 vuoden kieppeillä. Olisin siis voinut kuussa lyhentää lainaa vähemmän, mutta laskin itse rahani riittävän. Lisäksi isäni takasi henkilökohtaisesti maksukykyni eli jos minä en maksanut, isäni olisi joutunut maksamaan. Ja varmasti pankki katsoi säästöni, 40,000 euroa riittäisi kahden vuoden lyhennyksiin, jos mitään tuloja ei olisi. Samoin asunnon realisointi olisi ollut helppoa, pieni kaksio Helsingin kantakaupungissa menee yleensä aina kaupaksi.
[/quote]
Mikään pankki ei kyllä nykyaikana laske sen varaan, mitä asiakas mahdollisesti myöhemmin heiltä lainaa/ostaa rahaa.
Kauheasti ihmetellään..
Itse opiskeluaikoina tunsin 19-vuotiaan lastenhoitaja-opiskelijan, jolla oli oma yksiö Eirassa. Samssassa rapussa oli hänen vanhempiensa neliö ja sisarensa yksiö. Suku siis omisti puolet sen talon rapusta. Lisäksi tällä tuttavallani oli jotain osakkeista tullutta pääomaa, jota sai kerran vuodessa. Hänen ei ollut mikään pakko tehdä esim kesätöitä.
Vähän samanlaisissa tilanteissa eläviä varakkaiden hesalaisperheiden nuoria tunsin tuolloin muitakin.
Itselläni oli soluasunto Hoasilta. Ei Suomessa ole niin tasapäistä kuin voisi luullla.
Minusat asuntoon sijoitaminen Xenian iässä on viisasta. HInta hänen yksiöstään on kova, ja juuri hän laitatti sinne uuden lattiankin, vaikka vanha oli hyväkuntoinen. Ei asunut tuossa montaa kuukautta. Uskon kyllä, että kaupaksi menee. On tosi kivannäköinen asunto hyvällä paikalla.
Ja taas on lähtenyt tämän bloggaajan ketjuja bittiavaruuteen. Mielipuolista ja mielivaltaista moderoimista!
No eikä ollut mielivaltaista tämän viimeisimmän ketjun kanssa. Siinähän spekuloitiin bloggaajan vanhempien varallisuutta, haukuttiin miestä (jota kukaan meistä ei kai tunne) ja diagnosoitiin ties mitä mielisairauksia.
Vaikka blogi olisikin yhtä huttua, sen pitäjä on kuitenkin ihminen. Eikä hän ole maailman ainoa ihminen, joka on perustanut perheen nopeassa tahdissa. Ja, uskokaa tai älkää, nuorella naisellakin voi olla tuloja tai muuta varallisuutta.
Aina puhutaan naisten välisestä solidaarisuudesta, missä se on? Mä en ymmärrä miksi pitää painaa muita alas ja vielä vahingoniloisesti toivoa toiselle pahaa.
Miten ihmiset jaksavat selvittää jonkun sohvan hintaa, voi luoja.
Me pistettiin mieheni kanssa myös aika nopeasti toimeksi. Tapaamisen jälkeen muutettiin periaatteessa saman tien yhteen. Mies kosi minua 4 kk seurustelun aloituksesta, raskaaksi tulin 1 v ja 1 kk tapaamisen jälkeen, naimisiin menimme 16 kk tapaamisesta, ostimme suuren omakotitalon ja yli 4000 € sohvan ;) ja edelleen olemme yhdessä.
Onpas tie lähellä taloa, voi olla melu melkoinen.
Nyt on ostettu uusi auto, jihaa! Bloggailu taitaa tosiaan lyödä leiville...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:22"]
Tuo on kyllä kaunis asunto. Olen itse myymässä omaa 20 neliön yksiötä tästä keskustasta ja etsimässä aavistuksen isompaa samalta seudulta. Melkein tekisi mieli käydä katsomassa. :)
[/quote]
Vuosi 2013 tulee olemaan ullakon rakennusvirheiden korjausta. Sen lisäksi tullaan vuosina -13 ja -14 tekemään seuraavia korjaus- ja huoltotöitä: vesikaton huoltomaalaus, valumavesien poisjohtamisen parantaminen pihalla, viemärien painehuuhtelu 2013, patteriverkoston tarkastus ja perussäätö sekä kiertovesijärjestelmään liitettävän suoja-aineen syöttöjärjestelmän hankkiminen, linjasäätöventtiilien uusinta, pääkytkimen vaihto, porraskäytävien valaistusjärjestelmän peruskunnostus sekä porraskäytävien huoltomaalaus 2014.
[/quote]
Auts... Oon LVI-firmassa töissä ja jo noi pelkkä painehuuhtelu, patteriverkoston tarkastus ja linjasyöttöventtiilien uusinta ei ole mitään halpaa touhua tuon kokoisessa taloyhtiössä. Muista hommista varmaan sitten puhumattakaan.