Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen hidasälyinen, toinen nopea ja terävä

Vierailija
05.10.2013 |

En kaipaa moralisointia, vaan samassa tilanteessa olevilta kokemuksia. Olit itse kumpi osapuolista tahansa.

Meillä miehellä menee kaikessa perusasioiden ja -sanomisten käsittämisessä kauan, ja tilanteisiin reagoiminen on luonnollisesti hyvin hidasta. Aiheuttanut paljon harmaita hiuksia minulle. Huomaan, etten enää arvosta puolisoani, niin turhautunut olen. Jos toinen olisi analyyttinen ja sen takia hidas reagoimaan, olisi asia mielestäni jopa kunnioitettavaa ja minulla nopealiikkeisellä mallin ottamistakin. Mutta kun tilanne se, että toinen tuijottelee ja päässä heittää tyhjää. Myös vilkkaiden pienten lasten isänä tällainen on äärimmäisen hankala, minä ja lapset turhaudumme mieheen yhtenään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYH VANHA KETJU OLIKIN

Vierailija
22/24 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sillä tavalla "hidas", että johonkin asiaan mielipidettä kysyttäessä hän ei voi välttämättä sanoa oikein mitään heti. Hänen täytyy saada lisää tietoa aiheesta, jotta voisi muodostaa oman mielipiteensä. Mieheni on tosi fiksu ja looginen ajattelija (vai olenko jäävi sanomaan ;D) ja miettii, mitä sanoo. Musta se on hienoa, joskus saa jonkun uuden näkökulman asiaan mitä ei itse ole hoksannut ajatellakaan. Mun mies on aika erikoinen persoona ja ajattelee mielestäni vähän erikoisesti välillä, niin siksikin on jännä kuulla mitä hän on mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onmuuten minun aloitukseni! :- o 

yhdessä edelleen, ja samat tuskastumiset... Arvostus miestä kohtaan on vähäistä, turhautuminen suurta.

ap

Vierailija
24/24 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei miehelläsi ole ollut esim. aikamoisia vaikeuksia peruskoulussa tai jotakin vastaavaa, niin tuskin hän mitenkään tyhmä on. Erästä ystävääni voisi sanoa ns. hitaaksi - hän siis tuijottelee, reaktiot vievät aikaa, ei pysy kartalla ja niin edelleen - mutta hän on kuitenkin minua paljon fiksumpi, tohtoriksi kouluttautunut. ... Asuimme kyllä kerran samassa kämpässä, ja kieltämättä se oli rasittavaa - tavallaan ymmärrän ap:n turhautumista.

Joka tapauksessa, minusta hidas-nopea on vähän sama kuin introvertti-ektrovertti. Siis luonteeseen/tempperamenttiin liittyvä asia, joka ei kerro mitään älykkyydestä.

Kuten sanoin, turhautuminen on... turhauttavaa, mutta sen voi jotenkin käsittää. Jos et kuitenkaan arvosta miestäsi, kannattaa erota (tai ainakin kokeilla joko pariterapiaa tai mielipiteensä kyseenalaistamista). Pidemmällä tähtäimellä te kummatkin hyödytte siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme