Onko nykyään jo "hyväksyttävää" ettei ole kirjahyllyä
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 19:49"]
Vain juntti on kirjaton.
[/quote]
Kirjahyllytön ei ole välttämättä sama kuin kirjaton. Meillä ne kirjat on piirongin laatikoissa.
Kenen hyväksyntää sä kaipaat ap.?
Ei meillä ole kirjahyllyä olkkarissa. Lapsilla on hyllyt huoneissaan, työhuoneessa on joitakin rumia kirjoja ja loput varastossa laatikossa. En jaksa enää ostaa kirjoja, lainaan mielummin, miehen rumat työhön liittyvät kirjat löytyvät tarvittessa varastostakin.
Minulle se antaa perheestä aika huonon kuvan. Luultavasti eivät lue mitään (kauno- tai tietokirjallisuutta) eivätkä ole kovinkaan kiinnostuneita siitä, mitä maailmassa tapahtuu. Turha tulla väittämään, että kaiken tiedon saa netistä, niin maailman tapahtumat kuin tietopuoliset asiatkin. Ja kaunokirjallisuutta luetaan tabletilta. Luetaanko? Ehkä olen vanhanaikainen (ja myös vanha), mutta mielestäni perinteinen kirja ja sanoma- ja aikauslehdet puolustavat edelleen paikkaansa. Asunto on ankean näköinen, ellei siellä ole kijahyllyä ja runsaasti kirjoja. Ja aamukahvi ilman sanomalehteä - käsittämätöntä!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 19:53"]
Kirjahyllytön ei ole välttämättä sama kuin kirjaton. Meillä ne kirjat on piirongin laatikoissa.
[/quote]
Niin, ne kaikki kaksi kirjaa :D
Vain juntti on kirjaton.
[/quote]
[/quote]Meillä taas yritetään etenevissä määrin siirtyä e-kirjoihin.
Sanoisin että kirjahylly on tunneasia. Joku näkee siinä jotain arvoa toinen ei.. Kirjat säilytän mielellään ovellisessa hyllykössä. Suurin osa kuskattiin 7 vuotta sitten divariin.. Kirjastossa käyn pari kerataa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 19:57"]
Vain juntti on kirjaton.
[/quote]
[/quote]Meillä taas yritetään etenevissä määrin siirtyä e-kirjoihin.
[/quote]
E-kirja sammuu kun virta loppuu.
Tyylikkäintä on, että siinä Sotkan lastulevykirjahyllyssä on olutlasikokoelma, pari värikästä likööripulloa, keraamisia koriste-eläimiä, sekä talouden kolme kirjaa: piirroskantinen vitsikirja, pompöösi teos Suomen sotahistoriasta sekä joululahjaksi vuonna 2003 saatu Juoppohullun päiväkirja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 19:56"]
Minulle se antaa perheestä aika huonon kuvan. Luultavasti eivät lue mitään (kauno- tai tietokirjallisuutta) eivätkä ole kovinkaan kiinnostuneita siitä, mitä maailmassa tapahtuu. Turha tulla väittämään, että kaiken tiedon saa netistä, niin maailman tapahtumat kuin tietopuoliset asiatkin. Ja kaunokirjallisuutta luetaan tabletilta. Luetaanko? Ehkä olen vanhanaikainen (ja myös vanha), mutta mielestäni perinteinen kirja ja sanoma- ja aikauslehdet puolustavat edelleen paikkaansa. Asunto on ankean näköinen, ellei siellä ole kijahyllyä ja runsaasti kirjoja. Ja aamukahvi ilman sanomalehteä - käsittämätöntä!
[/quote]Tietenkin kaunokirjallisuutta luetaan tabletilta, miksi ei luettaisi? Paljon kätevämpi kuin perinteinen kirja; mahtuu hyvin käsilaukkuun, voi lukea pimeässä samalla kuin puoliso nukkuu etkä itse saa unta, tekstin kokoa saa helposti muutettua, mikä on hyvä tällaiselle, jolla ikänäkö alkaa olla ongelma...
Onko ihmiset niin epävarmoja itsestään, että kaikki pitää "hyväksyttää" täällä? Sisustuksessa on pitkän minimalistisen ja kirjattoman trendin jälkeen näkyvissä, että kirjoja arvostetaan jälleen myös esineinä.
Iso kirjahylly voi olla kiva sisustuselementti, mutta toisaalta kirjat keräävät myös pölyä avohyllyissä. Pölyn määrä on pakostakin suuri, jos kirjamäärä on valtava. Itse säilytän kirjat kaapin sisällä.
Meillä on kirjahyllyssä vähän siellä täällä. En keräily kirjoja, vasta lahjoihin pois n kolme metriä kirjoja, vielä on noin 30 metriä, ja ne oudosti lisääntyy...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:03"]
E-kirja sammuu kun virta loppuu.
[/quote]Jos asut alueella, jossa sähkökatkot ovat yleisiä, kannattaa ehkä suosia sitä perinteistä kirjaa. Sitä voi lueskella kynttilän valossa, totta. Ja sitä paperikirjaa voi sähkökatkon pidentyessä käyttää vaikka sytykkeenä. Tässä mielessä paperikirja on todellakin e-kirjaa parempi.
Meillä kirjoja on joka paikassa. En koskaan lukisi tabletilta kirjaa. Mutta mitä se sitten kertoo perheen sivistystasosta on eri juttu.
kirjahylly pilaa koko sisustuksen, ikinä en ottais sellasta
[/quote]
Oletko ikinä kuullut kirjastosta? Itse luen 60-80 romaania vuodessa (ns. korkeakirjallisuutta, uusia ja vanhoja sekä klassikoita) ja lisäksi jonkin verran tietokirjoja, mutta omistan kirjoja vain n. 50 kpl. En halua ostaa hyllyyni ehkä-hyviä-kirjoja vaan luen kirjan mieluummin kirjastosta ja katson pidänkö siitä ja haluanko sen lukea ehkä uudestaan. Kirjojen omistaminen ei ole minulle itseisarvo eikä minua haittaa, jos joku luulee, etten lue mitään, kun en juurikaan omista kirjoja. :)
Minulle se antaa perheestä aika huonon kuvan. Luultavasti eivät lue mitään (kauno- tai tietokirjallisuutta) eivätkä ole kovinkaan kiinnostuneita siitä, mitä maailmassa tapahtuu. [/quote]
Meille ei osteta kirjoja nimenomaan siksi, että meillä luetaan niin käsittämättömän paljon. Kirjoihin menisi todella paljon rahaa eivätkä ne piankaan mahtuisi mihinkään. Siksi meillä käydään ahkerasti kirjastossa.
Sanomalehden tilauksen lakkautimme aikanaan siksi, että kyllästyimme lukemaan vanhoja uutisia. Itse uutiset luemme netistä ja syvemmät taustatiedot saamme tv:n ja radion ajankohtaisohjelmista.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:04"]
[/quote]Tietenkin kaunokirjallisuutta luetaan tabletilta, miksi ei luettaisi? Paljon kätevämpi kuin perinteinen kirja; mahtuu hyvin käsilaukkuun, voi lukea pimeässä samalla kuin puoliso nukkuu etkä itse saa unta, tekstin kokoa saa helposti muutettua, mikä on hyvä tällaiselle, jolla ikänäkö alkaa olla ongelma...
[/quote]
Ööö, joo. Mutta esim. meilllä on kirjoja useamman kirjahyllyn mitalla usealta vuosikymmeneltä.
No voi voi. Meillä ei ole kirjahyllyä koska meillä ei ole kirjoja paitsi tytön pakolliset koulukirjat. Ei tule myöskään tilattuja lehtiä. Kirjat ovat turhinta ja junttimaisinta mitä tiedän. Tytön koulukirjat ovat hujan hajan pitkin huoneensa lattiaa ja hänen pöytänsä on muussa käytössä eli se on täynnä meikkejä, vaatteita jne voi kamalaa mitä elämää eletään eikä ole edes silmälaseja kenelläkään.
Ollaan asuttu 10 vuotta tässä talossa ja vieläkään ei olla kirjahyllyä huomattu hankkia, hitsiläinen! Yöpöydällä on läjä kirjoja, mutta ne omistaa kirjasto. Hesaria en meille tilaa muuten kuin ilmaiseksi, en viitsi maksaa jo vanhentuneista jutuista.
Vain juntti on kirjaton.