Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut ymmärtämään, ettet halua lasta?

Vierailija
04.10.2013 |

No oletko onnellinen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:36"]

Mutta hyvä kun jotkut tajuavat sen ettei heistä ole huolehtimaan lapsesta kun se oma napa on kovin kiva.

[/quote]

Kyllä monestakin vapaaehtoisesti lapsettomasta olisi vanhemmaksi. Ei se mitään rakettitiedettä sentään ole. Kaikki eivät vain halua tehdä niin.

[/quote]

Ainakin mun tuttavapiirissä vapaaehtoisesti lapsettomista iso osa olisi paljon kypsempiä vanhempina kuin ne, jotka ovat pyöräyttäneet liudan lapsia parikymppisinä, ja joilla ei oikein muuta ole.

Vierailija
22/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tuntematon koditon ihminen asumaan teille. Rohkeasti vain, ei se pelkkää ulostetta, oksennusta ja mökellystä ole. Vuosien saatossa opitte tuntemaan toisenne hyvin, jaatte ilot ja surut. Ylläpitokustannukset ja vaivannäkö ovat kuitenkin pieni hinta siitä, että saa auttaa vaikeasti alkoholisoituneen ja syrjäytyneen ihmisen takaisin jaloilleen. Eikä minkään tarvitse muuttua vain siksi, että taloudessanne asuu nyt kolmas ihminen, jolla on omat tarpeensa ja vaatimuksensa. Kodittomat ovat kuitenkin konttaus- ja itkemivaiheessa vain muutaman vuoden. Sen jälkeen he eivät enää roiku teissä kiinni vaan voitte päästä välillä yksin lenkille. Kodittoman auttaminen on merkityksellisin asia, jonka nainen voi tehdä.

Eikö vieläkään houkuta? No, tuolta ajatus vanhemmuudesta minusta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheellinen, mutta minusta on oikeasti ilahduttavaa lukea siitä kuinka jotkut ovat ottaneet elämän omaan käsiin ja olleet välittämättä sosiaalisesta paineesta. En pysty ollenkaan samaistumaan noihin pariin kirjoittajaan, jotka moittivat vastanneita. Yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä on olla hankkimatta lapsia -kun tietää ettei itse sovi vanhemman rooliin!

En tarkoita siis että itse millään muotoa kadun omien lasten hankintaa. Äidiksi tulo oli yksi suurimpia haaveitani, ja kerrassaan koen olevani kala vedessä vanhempana. Nautin suunnattomasti kun saan jakaa perheen kanssa elämäni. Mutta ei se tarkoita sitä että muilla olisi samat haavet, ja että kaikki nauttisivat tästä. Aivan niin kuin minä en nauttisi lainkaan ammattiurheilusta -jollekkin se on silti unelman elämistä.

Kyllä aina välillä tulee hetkiä jolloin mietin jostakin tutusta että miksi ihmeessä hän on tehnyt lapsia. Yksi kerran myönsikin että inhoaa äitiyttä, eikä hän koskaan niitä halunnut mutta teki yhden koska niin kuuluu tehdä :O No, samahan tuo olisi jos se olisikin vain oma ongelma, mutta ei, lapsihan siinä kärsii myös kun äitinsä joka väliin kertoo millainen riesa lapsi on.