Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko te oikeasti sitä mieltä, että minun kuuluu jäädä nuolemaan näppejäni erossa?

Vierailija
02.09.2020 |

Eilistä keskustelua en löytänyt, nutta tilanne on siis sellainen, että vaimo on puhunut hakevansa eroa heti kun lapset lähtee kotoa.
Appivanhemmat on molemmat todella heikossa kunnossa ja sieltä on tulossa mittava perintö. Lapset on nyt siinä iässä, että haluavat muuttaa omilleen.
Onko tosiaan oikeus ja kohtuus, että minä en saa erossa mitään? Vaimo on ollut lähes koko ajan työttömänä kotona. Minä olen maksanut kaiken elämisen.
Onko täällä ketään lakimiestä paikalla?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzzuristi kirjoitti:

Puolison saama perintö kuuluu avio-oikeuden alaiseen omaisuuteen, ellei avioehdossa tai testamentissa ole toisin määrätty. 

Toisaalta sinulla ei ole mitään edes teoreettisia oikeuksia vaimosi tulevan perinnön suhteen mikäli nyt eroatte.. Tämän tiesit varmasti itsekin.

Ei meillä ole avioehtoa ja nyt yritän toistaiseksi lykätä nuoremman tyttären muuttoaikeita.

Vierailija
22/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa taitaa nyt nyppiä, että naimisiin mennessä vaati vaimoa allekirjoittamaan avioehdon. No, ihan oikeasti, mitään perintöä ei ole vielä olemassakaan.

Mistä ihmeestä päättelet että aloittajalla on vaimonsa kanssa avioehto? Selvästikään sellaista ei ole; eihän aloittaja muuten haaveilisi että saa erossa osan vaimonsa saamasta perinnöstä.

Aloittaja ei sanonut avioehdosta mitään eikä siitä, jaetaanko yhteinen omaisuus vai ei. Hän puhui vain perinnöstä, jota ei vielä ole olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole avioehtoa niin kaikki menee puoliksi, myös vaimosi tuleva perintö

Jaa... Lasketaanko se appivanhempien tämän hetkisen omaisuuden arvosta vai arvioidun kuolinhetken arvosta? Entä muut sukulaiset? Jos on vaikka tätejä yms. joilta myös tulossa jossain vaiheessa perintöä?

Vierailija
24/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Sinun tehtäväsi on nuolla siemennesteet ex vaimosi pimperosta, kun exän uudet miehet ovat vaimosi sisällä ensi kerran käyneet.

Se on se mitä sulle kuuluu.

Jaahas. Ajattelin että naiset ei ymmärtäisi minun näkökantaa, mutta sinä taidatkin olla neitimies.

Vierailija
25/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap valinnut vaimonsa rikkaiden appivanhempien vuoksi? Aika säälittävää. Onko puheissa jatkuvasti ollut kuinka rikkaita he ovat? Mielestäni jokaisen pitää hankkia oma omaisuutensa eikä odottaa perintöjä.

Vierailija
26/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän lastemme puolisoiden ei tarvitse tuollaista miettiä. TYietenkin olemme testamentissa sulkeneet puolisot perinnön ulkopuolelle. Jos ovat naimisissa, saavat ihan yhtä lailla nauttia tulevasta varallisuudesta, mutta jos eroavat, ei omaisuutemme kuulu heille pätkän vertaa.

Vierailija
27/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ois toisinpäin niin tämä ketju ois täynnä neuvoja miten saada mies maksamaan  perinnöstään

Vierailija
28/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa taitaa nyt nyppiä, että naimisiin mennessä vaati vaimoa allekirjoittamaan avioehdon. No, ihan oikeasti, mitään perintöä ei ole vielä olemassakaan.

Mistä ihmeestä päättelet että aloittajalla on vaimonsa kanssa avioehto? Selvästikään sellaista ei ole; eihän aloittaja muuten haaveilisi että saa erossa osan vaimonsa saamasta perinnöstä.

No miksi häntä huolettaa asia?

Vierailija
29/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi häntä huolettaa asia?

Ei meillä ole mitään avioehtoa.

Ap

Vierailija
30/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun perintöni on suljettu puolisoltani vanhempieni toimesta jos satunkin menemään naimisiin.

Vierailija
31/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole avioehtoa niin kaikki menee puoliksi, myös vaimosi tuleva perintö

Höpöhöpö. Miksi vaivaudut kirjoittamaan tuommoista shittiä.

Vaimon vamhemmat ovat vielä elossa! Täysin turhaa ap:n kiukutella omaisuudesta,njoka ei kuulu hänelle minkään lain nojalla.

Jos ero tosiaan on tulossa, vaimon vanhemmat taatusti tekevät vielä merkinnän, että (joskus tulevaisudessa) tuleva perintö ei kuulu avio-oikeuden piiriin.

Meinasiko ap lykätä eron virallistamista siksi aikaa, että appivanhemmat kuolevat?!

Huh huh. Ei kannata, kuten selitin.

Vierailija
32/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mun mielestä tässä ei ole mitään reilua. Tässä on kohta 25 vuotta menty minun rahoilla. Olen kustantanut lapset ja vaimon elämisen. Ehdin maksaa jopa asuntolainan suinä sivussa. No kohta maksan sitäkin uudestaan, kun maksan vaimoni puolikkaan uudestaan. Eikä tämä asia ole ollut ongelma, ennen kuin sain luotettavasta lähteestä kuulla vaimon eroaikeista.

Onhan tässä kuitenkin ehtinyt miettiä miten meidän elämä muuttuu siinä vaiheessa kun appivanhemmista aika jättää.

Jotenkin tässä vaan on kusetettu olo.

Vierailija
33/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ois toisinpäin niin tämä ketju ois täynnä neuvoja miten saada mies maksamaan  perinnöstään

Kirjoittaisin ihan samalla tavalla kuten nytkin, että mitään perintöä ei vielä ole olemassa.

Vierailija
34/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisin ihan samalla tavalla kuten nytkin, että mitään perintöä ei vielä ole olemassa.

Sehän tässä juuri on pointti, että se perintö pitäisi saada jakoon, ennen kuin ero tulee.

Vierailija
35/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, ensin ajattelin että ap on idiootti, mutta tarkemmin kun miettii niin onhan hänellä tässä ihan asiaakin. Ei niin mustavalkoinen juttu loppujen lopuksi.

Vierailija
36/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä juuri on pointti, että se perintö pitäisi saada jakoon, ennen kuin ero tulee.

Ja tämän voit saavuttaa ainoastaan niin että appivanhempasi kuolevat ennen kuin vaimosi ehtii laittaa avioeron vireille. Miten ajattelit tämän tehdä? Avitat vähän luontoa? Siitä jää helposti kiinni ja sittenhän sinulla ei ole huolia asuinpaikasta ainakaan, se on turvattu vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
37/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no mun mielestä tässä ei ole mitään reilua. Tässä on kohta 25 vuotta menty minun rahoilla. Olen kustantanut lapset ja vaimon elämisen. Ehdin maksaa jopa asuntolainan suinä sivussa. No kohta maksan sitäkin uudestaan, kun maksan vaimoni puolikkaan uudestaan. Eikä tämä asia ole ollut ongelma, ennen kuin sain luotettavasta lähteestä kuulla vaimon eroaikeista.

Onhan tässä kuitenkin ehtinyt miettiä miten meidän elämä muuttuu siinä vaiheessa kun appivanhemmista aika jättää.

Kyllähän tässä voi sinun kannaltasi käydä aika huonosti. Olet maksanut itse asuntolainan; onko asunto kuitenkin molempien nimissä? No koska teillä ei ole avioehtoa, sillä ei ole väliäkään.

Huonoin lopputulos sinun kannaltasi:

- vaimosi hakee avioeroa nyt kun appivanhempasi ovat vielä erossa

- tehdään omaisuuden ositus; näyttää siltä että sinulla on jonkin verran omaisuutta ja vaimolla ei mitään (tulevilla perinnöillä ei ole mitään vaikutusta, niitä ei lasketa)

- maksat vaimollesi tasinkoa useita kymmeniä tuhansia euroja

- avioeron jälkeen appivanhempasi kuolevat. Ex-vaimosi perii miljoonaomaisuuden. Sinulla ei tietenkään ole siihen mitään osaa.

Tulos; kitkuttelet köyhänä pikkuyksiössä ja ex-vaimosi elää leveästi.

Ei tuo varmaan reilulta tunnu mutta etpä voi mitään asian hyväksi tehdäkään.

Vierailija
38/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuri on perintö?

En tiedä tarkkaan, mutta miljoonissa kuitenkin, jos kiinteistöt lasketaan mukaan.

Luulisin että kaikki miljoona-omaisuuden jälkeensä jättäneet ovat tehneet vävyt ja minät poissulkevan testamentin. Joka tapauksessa mikäli appivanhempasi sinnittelevät elossa siihen saakka kunnes olette eronneet niin et tietenkään ole saamassa mitään puolisosi tulevasta perinnöstä.

Vierailija
39/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kieltämättä tuossa on pointti, mutta eroa mietittäessä reiluudet usein unohtuvat. Toisaalta olisiko sekään reilua että saisit puolet appivanhempien perinnöstä. Varsinkin jos kyse on mittavasta omaisuudesta joka ylittää monikertaisesati sinun 'sijoituksesi'.

Vierailija
40/68 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sellaista elämä on.. ei ehkä reilua, mutta niin se lain mukaan menee.