Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Opettele taskuparkkeeraus!

Vierailija
04.10.2013 |

Sitä näkee joka päivä missä tahansa isossa kaupungissa; nainen yrittää epätoivoisesti ja itku kurkussa hermoromahduksen partaalla saada autoaan taskuparkkiin, ja vaikka alla on yleensä tyypillinen naisten auto kuten Nissan Micra tai Renault Twingo tai joku muu pieni auto, niin ei se vain onnistu kerralla.

Sitä tährätään ja ährätään monta kertaa, ennen kuin se auto on ruudussa. Ja sitten kun se on ruudussa, se on joko vinottain tai kaukana rotvallin reunasta. Tai kiinni takana olevan puskurissa. Aika kummallista, ottaen huomioon, että jokainen käy autokoulussa läpi sen taskuparkkeerauksen käytännössä.

Ja sitten tiedoksi niille naisille, jotka vastaavat tähän, että "Minä olen elokuvissa esiintynyt stunt-nainen/ jokanaisrallia ajava/ 20 vuotta taksia ajanut/ muu ihmenainen ja osaan kyllä taskuparkkeerata vaikka silmät ummessa käsijarrun kanssa viisimetrisen jenkkiraudan neljämetriseen parkkiruutuun": Teitä on yksi tuhannesta naisesta. Ne loput 999 eivät sitä ihmettä tee.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoillut 20 vuotta eikä ole ikinä tarvinnut taskuun parkkeerata. Joten turha opetella, tällä tahdilla ehtisin kuitenkin unohtaa ennen kuin sitä taitoa tarvitaan.

Vierailija
62/76 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset rupeavat ajamaan siinä vaiheessa, kun perheellä on yhteinen auto. Siksi bussit ovat täynnä naisia

Ihan hyvällä asialla olet, mutta ei mun autolla ajaminen/ajamattomuus liity mitenkään siihen, onko perheenlisäystä tai auto yhteinen. Käytän mieluummin julkisia puhtaasti ympäristösyistä. Mies päräyttää lähes aina autolla töihin, vaikka pääsisi julkisillakin, ja tiedän paljon muitakin miehiä, joiden pitää päästä aina omalla autolla ja jotkut jopa suoraan myöntävät, etteivät edes osaa matkustaa bussilla, on niin vaikeaa selvittää aikatauluja, pysäkkejä jne... Kumpi sitten on uusavuttomampaa, mene ja tiedä, mutta itse pääsisin yhtä lailla autolla (jos alkaisin penätä oikeuksiani yhteisen auton suhteen), mutta mieluummin kuljen bussilla kuin suosin yksityisautoilua. Ehkä moni kanssamatkustajanainen valitsee bussin samasta syystä sen sijaan, että ei vaan osaa ajaa autolla töihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä opettele! Kun olen tähän ikään ehtinyt oppimatta sitä, niin ei enää kannata, eihän? Pyydän tyttäreni kuskiksi aina kaupungissa. Jotenkin ne vaan epäilevät minun teeskentelevän kun sanon, että osaa ajaa siellä, saati sitten parkkeerata.

En ole muuten koskaan aiemmin kuullut enkä lukenut kenestäkään, joka mankeloi sukkansa. En miehestä enkä naisesta, vaikka mankeloitu t-paita on kyllä minustakin ihan kiva.

Vierailija
64/76 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollu autokoulussa taskuparkkeerausta.Joten vältän sitä minkä pystyn.

Vierailija
65/76 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, auto ollut melkein päivittäin käytössä kohta 15 vuotta ja en osaa kunnolla tehdä taskuparkkia. Sitä tarvitsee todella harvoin.. Voisin opetella jos muuttaisin nykyistä kaupunkia (Kuopio) isompaan kaupunkiin.

Vierailija
66/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 14:02"]

No en:) kun aina löytyy se suoraan ajettava parkkipaikka. Ja muutenkin vien auton mielummin parkkihalliin kun jätän kadulle. Mutta en siis kyllä sitten sotke muidenkaan liikennetttä siellä kadulla...

[/quote]

Se että et osaa parkeerata pakottaa sut viemään autosi kauemmas tai jättämään menemättä koska et saa oikeanlaista paikkaa. Eihän tossa ole mitään järkeä

Vierailija
67/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:51"]

Oishan se kiva osata, mutta en minä viitsi alkaa opettelemaan, koska se on niin vaikeaa. Jätän sitten auton jonnekin kauemmas tai parkkeeraan vinoon, ei se mua niin kauheasti haittaa.

En olisi päässyt autokoulua läpi, jos inssissä olisi tullut taskuunparkkeeraus. Onneksi oli peruuttaminen parkkiruutuun, huh. Sitäkään en kyllä sen jälkeen ole suostunut tekemään.

[/quote]

Sun kaltaisilla ei edes pitäisi olla ajokorttia

Vierailija
68/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei!

Olen opetellut sujuvan taskuparkkerauksen, mutta luulen, etten vieläkään ole miesten mielestä täydellinen. Eli kerro nyt hyvänen aika, mitä minun täytyy seuraavaksi opetella tai tehdä?

Naisten työthän eivät koskaan ole tehty. Aina löytyy lisää.

Vierailija
69/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä enää yritä yhden pikku katastrofin jälkeen. Parkkipaikkoja löytyy muualtakin kuin kadunvierestä ja jollei löydy voi kulkea bussillla. Ilmankin pärjää.

Vierailija
70/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 01:57"]

Okei!

Olen opetellut sujuvan taskuparkkerauksen, mutta luulen, etten vieläkään ole miesten mielestä täydellinen. Eli kerro nyt hyvänen aika, mitä minun täytyy seuraavaksi opetella tai tehdä?

Naisten työthän eivät koskaan ole tehty. Aina löytyy lisää.

[/quote]

Voisit vaihtaa tuon kampauksesi paremman näköiseksi, meikata vähän ja hankkia kohottavat rintaliivit, niin sitten alkaa olla kaikki kohdallaan.

Vierailija
71/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 01:49"]

No en:) kun aina löytyy se suoraan ajettava parkkipaikka. Ja muutenkin vien auton mielummin parkkihalliin kun jätän kadulle. Mutta en siis kyllä sitten sotke muidenkaan liikennetttä siellä kadulla...

[/quote]

Se että et osaa parkeerata pakottaa sut viemään autosi kauemmas tai jättämään menemättä koska et saa oikeanlaista paikkaa. Eihän tossa ole mitään järkeä

[/quote]

Ja se, että auton joutuu jättämään korttelin kauemmas on ongelma koska...? Minä ainakin mieluummin kävelen sen korttelin-pari raittiissa ilmassa kuin käytän saman ajan etsien paikkaa oven edestä ja ahtaen autoa sitten pieneen tilaan. Tulee huono olo jo ajatuksestakin, että aina ajaisi suoraan ovelta ovelle autolla.

Vierailija
72/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 01:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:51"]

Oishan se kiva osata, mutta en minä viitsi alkaa opettelemaan, koska se on niin vaikeaa. Jätän sitten auton jonnekin kauemmas tai parkkeeraan vinoon, ei se mua niin kauheasti haittaa.

En olisi päässyt autokoulua läpi, jos inssissä olisi tullut taskuunparkkeeraus. Onneksi oli peruuttaminen parkkiruutuun, huh. Sitäkään en kyllä sen jälkeen ole suostunut tekemään.

[/quote]

Sun kaltaisilla ei edes pitäisi olla ajokorttia

[/quote]

Jaa miksi ei? Ajan arkisin päivittäin n. 60 km. Taskuparkkeeraustaitoa tarvitsisin pari kertaa vuodessa ja silloin voin aivan hyvin jättää auton vähän kauemmas.

Vierailija
73/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä! Jos mä kerta osaan, ni osaa varmaan suurin osa muistakin naisista taskuparkkeerauksen :D

Pitää vaan mainita, kun ajelen itse autoa melko paljon...Kun naisia aina parjataan liikenteessä (kenties yksi syy etteivät jotkut edes viitsi yrittää, kun kuitenkin pieleen menee), niin kyllä ne pahimmat tientukkijat ja liikennesääntöjen rikkojat on järjestäen niitä miehiä. Vanhat miehet on niitä kaikkein pahimpia. Nää tällaiset papparaiset, jotka eivät tajua luopua kortistaan. Ovat oikea liikenneuhka, toisin kun joku joka ei parkkeeraa taskuun. 

Vierailija
74/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 01:49"]

[/quote]

[/quote]

Ja se, että auton joutuu jättämään korttelin kauemmas on ongelma koska...? Minä ainakin mieluummin kävelen sen korttelin-pari raittiissa ilmassa kuin käytän saman ajan etsien paikkaa oven edestä ja ahtaen autoa sitten pieneen tilaan. Tulee huono olo jo ajatuksestakin, että aina ajaisi suoraan ovelta ovelle autolla.

[/quote]

Mihinkä esim. parkeeraisit Helsingin keskustassa? Ei siellä ole mitään tilavia paikkoja

Vierailija
75/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen motorisesti luonnonlahjakkuus ja laitan todella nätisti helsingissä citymaasturini taskuparkkiin jos tarve niin vaatii, vaikkapa lastenklinikan luiskassa! On oppinut mitään autokoulussa viittojen väliin peruuttamisesta kun opetus oli heikkoa mutta tajusin homman kun olin tarpeeksi ajanut itse. Kortti 13 vuotta ja rikkeetön historia :-) opetelkaa, ei se ole rakettitiedettä ja kummasti helpottaa elämää!! Sekin jo että etsitte aina sen tavallisen ruudun kertoo sen että se vaikuttaa jokapäiväiseen arkeenne.

Vierailija
76/76 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed lisää. siis en millään oppinut autokoulussa.. tajusin myöhemmin itse asian.