Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten (ihmeessä) te saitte nykyisen vakituisen työpaikkanne?

Vierailija
04.10.2013 |

Kysymys teille, jotka ovat nyt vakituisessa työpaikassa, tai äitiylomalla tai vanhempainvapaalla vakituisesta työpaikasta.

Kuinka monen vuoden kokemus työelämästä teillä oli? Haitteko työtä avoimella hakemuksella vai vastasitteko työpaikkailmoitukseen (esim. mol.fi)? Kuinka monta hakijaa peittosit?

Miten tämä työnhaku voikin olla näin hankalaa..

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain työpaikan tuttavan kautta pääsin haastatteluun v1997 ja sillä tiellä olen vieläkin.. 2 kertaa ollut täältä äitiyslomalla ja palannut samoihin tehtäviin..

Vierailija
2/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v työkokemus alalta. työpaikka avoin, hain ja minut valittiin. 37 hakijaa eli aika iizi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiuduin työharjoitteluun paikkaan joka kiinnosti ja tein siellä itseni korvaamattomaksi.

Vierailija
4/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin amiksen viimeisen työssäoppimisjakson kyseisellä firmalla ja kysyivät melkein heti, että onko mulla jo työpaikka katsottuna vai tulisinko heille. Ainiin mutta tämähän ei tainnut koskea mua, palstalla kaikki muut ovat akateemisia :)

Vierailija
5/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimpään mua pyydettiin ja muita hakijoita ei luonnollisesti ollut. Olen insinööri ja kokemusta alkaa olla 15 vuotta.

Edelliseen ihan hain mollin ilmoituksen perusteella, kävin haastattelussa ja toinen varteenotettava ehdokas olisi ollut. Se toinen hakija sitten sen työn lopulta otti, kun minä lähdin jo koeajalla tähän nykyiseen.

Sitä edelliseen ihan lehti-ilmoituksella, uusi firma ja silloinen työpaikkani teki töitä samoissa projekteissa, joten vähän sain taustatukea tutuista ihmisistä.

Olen aina hakenut ilmoitettua paikkaa, enkä koskaan tehnyt avointa hakemusta.

Vierailija
6/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toimialapalvelun listoilla ja sieltä valitsivat minut haastateltavaksi tähän firmaan ja minut rekrytoitiin suoraan vakituiseksi. Tästä n 7 vuotta.

Vierailija
7/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin olla epätoivoinen kun en löytänyt hoitovapaan jälkeen oman alani töitä. Edellisestä työsuhteesta irtisanouduin itse lapsen syntymän jälkeen paikkakunnan muuton vuoksi, ja olin sen jälkeen 2,5v hoitovapaalla. Kun sitten ei oman alan hommia kertakaikkiaan löytynyt, aloitin toimistosiivouksen. Se oli niin kertakaikkisen kamalaa hommaa akateemiseen tietokoneella tehtävään työhön tottuneelle, että kun löysin seuraavan sopivan työpaikkailmoituksen ja pääsin haastatteluun, tein kaiken voitavani, että minut valittiin. Siis käytännössä soittelin pomolle ennen kuin laitoin hakemuksen menemään ja kyselin työnhakuprosessista ja -aikataulusta, pidin itseni koko ajan tyrkyllä. Soitin monta kertaa valintaprosessin aikana, vaikka se tuntui vähän riskaabeliltakin :)  Hän sanoikin sitten loppujen lopuksi, että sinä olet kyllä niin aktiivinen ja sinnikäs, että ei voi olla palkkaamatta. Puskin siis itseni väkisin tähän työpaikkaan.

Vierailija
8/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmän sain ihan vaan laittamalla hakemuksen sen jälkeen kun sain yt:ssä kenkää. Nyt olen ollut samassa työpaikassa 3v ja vaihtanut siellä hommia kertaalleen. Hakijoita oli satoja ja samaan aikaan aloitti 5 muuta. Työkokemusta on n. 13 vuoden ajalta, ikää 36v. It-alalla olen. Keväällä olisin päässyt toiseen it-taloon mutta sain nykyisestä firmasta niin hyvän vastatarjouksen että päätin jäädä.

Vierailija
9/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nykyisen työni koska minulla on siitä jo usean vuoden kokemus. Hakijoita oli parikymmentä ja paikka oli vain sisäisessä haussa. Parhaiten mielestäni saa töitä soittelemalla firmoihin ja tekemällä naamansa tunnetuksi. Voi ilmoittaa vaikka tekevänsä vain päivänkin sijaisuuksia aluksi, pääasia että tulee tunnetuksi työpaikassa. Voi myös kouluttautua omalla ajallaan ja siten osoittaa kiinnostuksensa alaan. Työllistämispaikoissa kannattaa tehdä aina kaikkensa että tulisi hyvä kuva, koskaan ei tiedä milloin missäkin tarvittaisiin sijaista. 

Vierailija
10/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äitiyslomasijaiseksi ja jäin, kun tämä äitiyslomallaolija ei sitten enää palannut takaisin.

Vierailija
11/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tyrkkyä soittaa, maanantaina loppunut haku mutta kutsua haastatteluun ei kuulu ?

Vierailija
12/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakinaistettiin neljän vuoden yhtenäisten sijaisuuksien teon jälkeen. SItä ennen olin imoittautunut sairaalaan rekryyn, jota kautta yhteydenotto tuli. En ollut edes kuullut ko paikasta aikaisemmin.

Vierailija
13/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työni, joka on vakituinen, sain ystäväni kautta. Hän tiesi että tästä työpaikasta lähtee nainen äitiyslomalle ja minulla oli omassa työssäni määräaikainen umpeutumassa.

En käynyt edes perinteisessä työhaastattelussa, ainoastaan allekirjoittamassa vakituisen työsopimukseni.

Vierailija
14/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömille tarkoitetulla kurssilla, johon kuului työharjoittelu. mol:n sivuilla oli paikka auki, jota hain ja tarjosin itseäni harkoittelijaksi. Takana 10 vuoden työkokemus. Sain harjoittelupaikan ja sen jälkeen vakinaistettiin. Nyt 10 vuotta tässä työssä.

Vierailija
15/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:47"]

Nykyisen työni, joka on vakituinen, sain ystäväni kautta. Hän tiesi että tästä työpaikasta lähtee nainen äitiyslomalle ja minulla oli omassa työssäni määräaikainen umpeutumassa.

En käynyt edes perinteisessä työhaastattelussa, ainoastaan allekirjoittamassa vakituisen työsopimukseni.

[/quote]

Eli sait äitiyslomasijaisuuden?

Vierailija
16/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen tilanne nyt, että olen yksityisyrittäjä. Minulla on jonkinlaiset säännölliset tulot, enkä voi tehdä välillä pätkiä siellä ja välillä täällä. Jos tästä johonkin lähden, sen on oltava pysyvä työpaikka. Työttömyyttä ei talous kestä.

Minulla on korkeakoulututkinto, mutta työkokemusta todella vähän siltä alalta, tuskin yhtään. Tämä yritystoiminta taas on jotain aivan muuta, ei vastaa koulutusalaani pätkääkään, enkä halua tällä alalla tehdä töitä jatkossa. Kunhan nyt henkini pitimiksi teen tätä työkseni ja saan säännöllisiä tuloja, jolla elää.

ap

Vierailija
17/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain avointa paikkaa ja sain sen. Taisi olla pari muutakin hakijaa, mutta sairaanhoitaja pääkaupunkiseudulla on viimeiset vuodet saanut töitä ihan varmasti.

Vierailija
18/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuttua jäin lapsen kanssa kotiin kahdeksi vuodeksi, sitten yksi hakemus, haastattelu ja paikka. Oikea ala auttaa..

Vierailija
19/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:47"]

[/quote]

Työelämästä mulla on yli 20 vuoden kokemus. Ja työttömyydestä yhteensä 5 vuoden kokemus.

Vierailija
20/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittelemällä ensin määräaikaisena viisi vuotta - sitten minut vakinaistettiin, kun tuli virka auki. Tätä tää on valtion omistamassa yhtiössä, tarve ei sanele, vaan virkojen aukeneminen...