Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten (ihmeessä) te saitte nykyisen vakituisen työpaikkanne?

Vierailija
04.10.2013 |

Kysymys teille, jotka ovat nyt vakituisessa työpaikassa, tai äitiylomalla tai vanhempainvapaalla vakituisesta työpaikasta.

Kuinka monen vuoden kokemus työelämästä teillä oli? Haitteko työtä avoimella hakemuksella vai vastasitteko työpaikkailmoitukseen (esim. mol.fi)? Kuinka monta hakijaa peittosit?

Miten tämä työnhaku voikin olla näin hankalaa..

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:47"]

Nykyisen työni, joka on vakituinen, sain ystäväni kautta. Hän tiesi että tästä työpaikasta lähtee nainen äitiyslomalle ja minulla oli omassa työssäni määräaikainen umpeutumassa.

En käynyt edes perinteisessä työhaastattelussa, ainoastaan allekirjoittamassa vakituisen työsopimukseni.

[/quote]

Eli sait äitiyslomasijaisuuden?

[/quote]

No periaatteessa kyllä, mutta käytännössä vakituisen työn josta vielä ylenin esimiesasemaan melko nopeasti.

Äitiyslomalainen tuli aikanaan takaisin töihin mutta hänet irtisanottiin aika pian sen jälkeen.

Vierailija
22/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ekaksi kesätöissä täällä, sitten pyydettiin määräaikaisiin hommiin. Lopulta olin kokopäiväisenä määräaikaisena pari vuotta, kunnes mut vakinaistettiiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tarjottiin. Olen ollut kerran elämässäni työhaastattelussa. Muuten kaikki on aina vain tullut eteen. Töissä olen ollut 14-vuotiaasta.

Vierailija
24/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli valmistumisen jälkeen harjoitteluita ja määräaikaisuuksia noin kolme vuotta alan tehtävistä. Sitten hain toisen organisaation vakkaripaikkaa, pääsin haastatteluun ja sanin paikan. Peittosin noin parikymmentä hakijaa, joista tosin varteenotettavia oli ollut alle viisi. Olen mielestäni onnekas, sillä moni opiskelijakaveri on joutunut tekemään paljon pidempään pätkätöitä. Eihän tää munkaan paikka ollut ensimmäinen jota hain, mutta tää oli silloin ja on edelleen hyvä paikka. 

Vierailija
25/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vakituinen työpaikka vielä 1kk sitten, eipä ole enää.

Ja sain hakemalla erästä työpaikkaa kuten milj x ennen sitäkin.

Mutta pulju meni konkurssiin ja tässä nyt ollaan, vapailla markkinoilla jälleen. Fiilikset ei ole kovin hyvät, koska tuota ennen olin pätkätyössä 8v.

Vierailija
26/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:55"]

Nykyisen työni, joka on vakituinen, sain ystäväni kautta. Hän tiesi että tästä työpaikasta lähtee nainen äitiyslomalle ja minulla oli omassa työssäni määräaikainen umpeutumassa.

En käynyt edes perinteisessä työhaastattelussa, ainoastaan allekirjoittamassa vakituisen työsopimukseni.

[/quote]

[/quote]

No periaatteessa kyllä, mutta käytännössä vakituisen työn josta vielä ylenin esimiesasemaan melko nopeasti.

Äitiyslomalainen tuli aikanaan takaisin töihin mutta hänet irtisanottiin aika pian sen jälkeen.

[/quote]

Sulla ei varmaan ole itselläsi lapsia etkä ole ollut äitiyslomalla? :P

Vierailija
27/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi miinuspeukku?

Vierailija
28/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28v kun minua pyydettiin tänne töihin vuonna 1999, tuttava oli suositellut.

Työkokemusta ei tältä alalta ollut olenkaan...

Vierailija
29/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v alalta, töissä olen ollut opiskelujen ja lastenhankinnan "lomassa" 24v. Hain avoimella haulla nykyiseen työpaikaani, en tiedä kuinka monta peittosin, olin sopiva tiettyyn tehtävään ja minut valittiin. 

Vierailija
30/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:39"]

Hankkiuduin työharjoitteluun paikkaan joka kiinnosti ja tein siellä itseni korvaamattomaksi.

[/quote]

Sama mulla. Puolen vuoden palkaton harjoittelu osana amk-opintoja poiki sellaisen aseman työyhteisössä, että sain jäädä taloon pysyvästi.

Vierailija
31/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tekemään muutaman kuukauden sairasloman sijqisuutta. Se venyi ja venyi ja muuttui sairaseläkkeeksi. Tässä vaiheessa vakipaikka aukibhakijoita noin 50. Sain paikan kyllä.

Saikkupätkä ilmoitettiin molissa samoin vakipaikka. Kokemusta juuri tältä alalta oli vain muutama kuukausi. Nyt töissä ollut 6 vuotta

Vierailija
32/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että työkokemusta, lähetettyjen hakemustan määrää jne. tärkeämpää tai ainakin yhtä tärkeää on ala, seutukunta ja taloudellinen yleistilanne. Mä itse olen IT-alalla ja pääkaupunkiseudulta, enkä ole ikinä edes hakenut määräaikaisia paikkoja. Nykyisen työni sain viitisen vuotta sitten hakemalla avointa paikkaa. Silloin laitoin kaksi hakemusta, kummastakin kutsuttiin haastatteluun. Nyt voisi tilanne olla toinen, sillä tämän alan osaajia on YT-neuvottelujen myötä vapaana melko paljon.

Vierailija
33/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 13:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sulla ei varmaan ole itselläsi lapsia etkä ole ollut äitiyslomalla? :P

[/quote]

Mulla on kaksi lasta, toinen alakoulussa ja toinen yläkoulussa, eli äitiyslomastakin on kokemusta.

Sillä ei nyt vaan ole tällä kertaa mitään tekemistä työni kanssa, en tee enää sitä työtä johon he minut ensin palkkasivat, vaan tosiaan etenin esimiestyöhön. En myöskään ole ollut vaikuttamassa äitiyslomalaisen työtilanteeseen äitiysloman jälkeen, työskentelen eri osastolla.

Hämmentävä asenne täällä eräillä.

Vierailija
34/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen työpaikkani sain kävelemällä firmaan sisään ja kysymällä, olisiko työtä tarjolla. Antoivat kokeeksi muutaman keikan, jotka tein freelance-pohjalla. Kun olivat tyytyväisiä, vakinaistivat kuukausipalkkaiseen työhön.

Viiden vuoden kuluttua toinen saman alan firma pyysi vaihtamaan heidän leipiinsä. Kun tarjosivat paremman palkan ja paremmat työehdot, vaihdoin. Siitä viiden vuoden kuluttua alkoi lama, ja koko osastomme irtisanottiin.

Hakeuduin täydennyskoulutuskurssille, johon kuului myös työharjoittelupätkiä. Työllistyin harjoittelupaikkaani ensin kesätyöhön, sitten äitiyslomasijaiseksi ja lopulta vakinaiseksi.

Vaihdoin nykyiseen työhöni, kun minuun otti yhteyttä jälleen uusi firma ja tarjosi vapaata paikkaa.

Minulla on ollut onnea sikälikin, että olen koko ajan tehnyt koulutustani vastaavaa työtä ja olen viihtynyt jokaisessa paikassani erittäin hyvin. Tiedän, että monella muulla on paljon vaikeampaa, sympatiani myös sinulle ap.

Vierailija
35/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta alalta työkokemusta alle 2 vuotta, yleistä ja läheltä liippaavaa työkokemusta noin 7 vuotta. Hain sijaisuutta, sainkin vakituisen paikan saman tien. Työskentelen päiväkodissa.

Vierailija
36/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollin kautta hain työpaikkaa, en tiedä montako hakijaa mutta kymmeniä kuitenkin.

valmistuin kauppiksesta 2½ vuotta sitten, sen jälkeen ollut kolme työpaikkaa, tilitoimistossa, toisessa yrityksessä kirjanpitäjänä ja nykyinen on vakityö jossa olen palkanlaskijana,laskuttajana. Ei paljoo tarvinnut hakea, nykytyö tärppäsi heti ekalla työhakemuksella, vaikka olen nuori eikä ollut päivääkään kokemusta palkanlaskennasta tätä ennen. Luulen että opiskeluaikojen työharjoittelupaikat tekivät vaikutuksen, plus nuo entiset aika tärkeät työkokemukset.

Vierailija
37/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen ollut erään nettipalvelun it-hommissa koodarina sekä asiakaspalvelijana, yhteensä noin 4 vuotta. Opiskelutaustaa lukio+ammattikoulu. Tältä nykyiseltä toimialalta tai työtehtävistä ei ole mitään aiempaa kokemusta.

Hommaani pääsin vastaamalla työpaikkailmoitukseen, jossa mainittiin että hakevat ns. trainee-työntekijää, eli ei tarvitsekaan olla mikään alan ammattilainen. Kerroin rehellisesti etten tiedä alasta mitään mutta olen innokas ja halukas oppimaan jne. Olen hyvä kirjoittamaan ja olen mielestäni hyvä tyyppi, se varmaan näkyi hakemuksessa ja pääsin haastatteluun.

Haastattelun jälkeen lupasivat soittaa seuraavalla viikolla ja kertoa, pääsenkö jatkohaastatteluun. Aikoivat haastatella vielä muutaman tyypin lisäksi. Seuraavaan viikkoon ei kuitenkaan tarvinnut odotella, koska soittivat jo muutaman tunnin päästä perään, että haluavat minut töihin. Hakemuksesta oli kuulemma välittynyt hyvä fiilis, joka oli jatkunut myös haastattelussa :)

Vierailija
38/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollissa oli vuokrafirman ilmoitus. Hain paikkaa ja kävin vuokrafirmassa haastattelussa. Lähettivät tietoni yritykseen ja pääsin myös sinne haastatteluun ja sain työn. 6kk tein vuokrafirman kautta ja sitten minut palkattiin yrityksen kirjoille. 

Olin silloin muutamaa kurssia vaille valmistunut AMK:sta, opintojen ohella työkokemusta muutamia vuosia. 

Tästä on nyt 7v aikaa ja olen nyt ollut pari vuotta perhevapailla. 

Vierailija
39/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaihtanut ns lennossa uuteen työpaikkaan 2006, 2008 ja 2012. Pyydetty töihin ja tarjottu parempaa. Ikää nyt 53v

"Työttömänä" olin 1kk vuonna 1998 omasta halusta, silloinkin uusi paikka oli jo tiedossa. Työuraa takana 34 vuotta - 4 perusäitiyslomaa. 

Vierailija
40/71 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ammatin. Koulun jälkeen työkokemusta oli reilu vuosi äitiyslomasijaisena. Sen jälkeen laitoin vain sähköpostia nykyiseen työpaikkaani. Viikkoa myöhemmin minut kutsuttiin työhaastatteluun. Esitin toivovani vakituisen viran. Pääsin aloittamaan kesäloman päätyttyä. Palkkaakin saan toivomani määrän. Olen erittäin tyytyväinen. Nyt olen hoitovapaalla. Olen töissä alalla, jossa meistä tuntuu olevan aina vaan pulaa.