Miksi Jeesus kävi tuonelassa?
Kuolemansa jälkeen Jeesuksen sanottiin laskeutuneen alas tuonelaan.
Oli siellä kolme päivää, kunnes ilmestyi taas joillekin ihmisille.
Miksi hän meni tuonelaan?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki miljardit jo kuolleet ovat eräänlaisessa välitilassa.
Eivät taivaassa eivät helvetissä, vaan tuonelassa.
Mitä tuonelassa tapahtuu?Eikö uskovaisten pitäisi päästä heti taivaaseen?
Eivät kaikki mene kuoltuaan Tuonelaan vaan toiset menevät Paratiisiin Taivaan esikartanoon. Uskomattomat menevät Tuonelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko, että kaikki kristityt, jotka eivät pidä Paavalia Saatanan kätyrinä joutuvat helvettiin? Mihin seurakuntaan sinä kuulut? Ihmettelen nimittäin usein kristittyjä, joilla on joku vahva muista kristityistä erillinen usko. Joudutaanko me kaikki tavalliset luterilaiset, ortodoksit ja muut helvettiin ja sinä ja 100 muuta seurakuntalaista, jotka uskovat samalla tavalla, taivaaseen?
Kirkko on Saatanan synagooga, ei kristityn ihmisen tarvitse kuulua mihinkään ulkokultaisiin instituutioihin uskoakseen. Minä pidän helvettinä tätä fyysisen maailman simulaatiota, jonne joudut takaisin niin kauan että osaat elää Kristuksen oppien mukaan. Taivaaseen pääsee se, joka tekee taivaallisen Isän tahdon, kuten Jeesus sanoo ja se kiteytyy Vuorisaarnan opetuksiin.
Olet kyllä aika kaukana minkään kirkon tai kristinuskon opetuksista, jos uskot inkarnaatioon. Minä uskon, että usko ilman tekoja on kuollut, mutta siitä huolimatta Jeesuksen pitäminen vapahtajana on avain taivaaseen.
Reinkarnaatio on keskeisessä osassa varhaista kristinuskoa (gnostilaisuus), ennen kuin katoliset piispat lahtasivat "harhaopin levittäjät" ja saivat sitten rauhassa kontrolloida ihmisiä jumalanpelolla ja kiirastulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuonelassa tapahtuu? T
Eikö uskovaisten pitäisi päästä heti taivaaseen?Tuonelassa odotetaan. Se on niin ikään eräänlainen odotushuone. Taivaaseen ei pääse heti, vasta ylösnpusemuksessa. Sitä ennen kaikki menevät tuonelaan ja odottavat siellä tuomiota. Tuomiossa Jumala sitten päättää syyttäjän eli Saatanan antamien lausuntojen pohjalta kuka pääsee ikuiseen elämään ja kuka raukeaa tyhjiin eli lakkaa olemasta. Mutta jos uskot Jeesukseen niin sinulla on hyvä puolustaja taivaassa.
Kukaan ei raukea tyhjiin koska sielu on ikuinen. Toiset pääsevät taivaaseen, Jeesukseen turvaavat. Muut helvettiin, jossa ikuinen kärsimys.
Missään kohden raamatussa ei sanota että sielu itsessään olisi kuolematon ja ikuinen.
Et tunne Raamattua.Esim. Jumala puhalsi tekemäänsä ihmiseen Elämän hengen,Iankaikkisuuden Hän on
pannut heihin asumaan.
Jumalalle kaikki elävät .on uudentestamentin opetus.ym.
Tuossa ei puhuta sielusta vaan Jumalan hengen eläväksi tekevästä vaikutuksesta. Yhtälailla kaikki elämä on sidottu Jumalan eläväksi tekevään henkeen. Tuo henki palajaa Jumalan tykö kun elollinen kuolee olipa kyse eläimestä tai ihmisestä. Jos Jumala ottaisi henkensä pois maailmassa, kaikki liha kuolisi niin eläimet kuin ihmiset.
Job
34:14 Jos hän ajattelisi vain itseänsä ja palauttaisi luokseen henkensä ja henkäyksensä,
34:15 niin kaikki liha yhdessä menehtyisi, ja ihminen tulisi tomuksi jälleen.Sielun iankaikkisuudesta ei löydy raamatusta suoraa tukea. Jumalan henki itsessään ikuinen ja sen hän on asettanut ihmisiin asumaan. Ihmiset taas ovat kuolevaisia eivätkä itsessään omista mitään ikuista sielua. Tämä oppi sielun kuolemattomuudesta on Platonin oppi, ei raamatusta nouseva oppi.
Jumala loi ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa Elämän Hengen .Näin ihmisestä tuli elävä sielu.
Syntiinlankeemuksessa paratiisissa ja samalla koko ihmiskunta ensinmäisissä ihmisissä , menetti kuolemattoman hengen.Mutta sielu on edelleen kuolematon.
Jeesus uhrattiin sovitukseksi ,että ihminen uskomalla Häneen saa taas Elävän Hengen.
Vain elävän hengen omistavat kelpaavat taivaaseen.Siksi ei ole muuta nimeä maanpäällä ,jossa ihminen voi pelastua.
Tämä on kristinuskon ja Raamatun sanoma.
Minä taas olen pappi Antti Kylliäisen kanssa samaa mieltä, eli että kaikki pääsevät taivaaseen. Jumalan armosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se kiirastuli sitten oli?
No SE on katolisen kirkon harhaoppi, jolle ei löydy mitään järjellistä tukea raamatusta. Kunhan keksivät sellaisen grillin, jotta ihmiset maksaisivat rahaa lyhentääkseen omaa tai sukulaistensa aikaa sanotussa mielikuvituspaikassa.
Ihan rahastusautomaatti. Juuri sitä pelolla hallitsemista, mistä kristittyjä usein syytetään.
Muiden uskontojen kannattajia ei syytetä, koska henkikulta lähtisi saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuonelassa tapahtuu?Eikö uskovaisten pitäisi päästä heti taivaaseen?
Paavali ainakin kirjoitti: ”olla pois tästä ruumista on olla Herran luona”. Samoin Jeesus sanoi katuvalle ryövärille: ”tänään sinä olet kanssani paratiisissa”.
VT:ssä Sheol tosiaan on paikka jonne kaikki kuolleet menevät, mutta UT tosiaan antaa ymmärtää, että uskovat menevät välittömästi paratiisiin Jeesuksen luo.
Raamattu on hiukan monitulkintainen tuossakin asiassa, ja toisinkin voi ajatella ilman että syyllistyy harhaoppiin.
Ei ole monitulkintainen vaan siellä on ihan selkeästi: Jeesukseen uskova ja kelpaava menee ensin kuoltuaan Paratiisiin ja muut Tuonelaan vangituiksi hengiksi ja molemmat ryhmät nostetaan vielä Isän eteen ja Jeesus tuomitsee vasta Jumalan luo taivaaseen tai Kadotuksen Helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö uskovaisten pitäisi päästä heti taivaaseen?Tuonelassa odotetaan. Se on niin ikään eräänlainen odotushuone. Taivaaseen ei pääse heti, vasta ylösnpusemuksessa. Sitä ennen kaikki menevät tuonelaan ja odottavat siellä tuomiota. Tuomiossa Jumala sitten päättää syyttäjän eli Saatanan antamien lausuntojen pohjalta kuka pääsee ikuiseen elämään ja kuka raukeaa tyhjiin eli lakkaa olemasta. Mutta jos uskot Jeesukseen niin sinulla on hyvä puolustaja taivaassa.
Kukaan ei raukea tyhjiin koska sielu on ikuinen. Toiset pääsevät taivaaseen, Jeesukseen turvaavat. Muut helvettiin, jossa ikuinen kärsimys.
Missään kohden raamatussa ei sanota että sielu itsessään olisi kuolematon ja ikuinen.
Et tunne Raamattua.Esim. Jumala puhalsi tekemäänsä ihmiseen Elämän hengen,Iankaikkisuuden Hän on
pannut heihin asumaan.
Tuossa ei puhuta sielusta vaan Jumalan hengen eläväksi tekevästä vaikutuksesta. Yhtälailla kaikki elämä on sidottu Jumalan eläväksi tekevään henkeen. Tuo henki palajaa Jumalan tykö kun elollinen kuolee olipa kyse eläimestä tai ihmisestä. Jos Jumala ottaisi henkensä pois maailmassa, kaikki liha kuolisi niin eläimet kuin ihmiset.
Job
34:14 Jos hän ajattelisi vain itseänsä ja palauttaisi luokseen henkensä ja henkäyksensä,
34:15 niin kaikki liha yhdessä menehtyisi, ja ihminen tulisi tomuksi jälleen.Sielun iankaikkisuudesta ei löydy raamatusta suoraa tukea. Jumalan henki itsessään ikuinen ja sen hän on asettanut ihmisiin asumaan. Ihmiset taas ovat kuolevaisia eivätkä itsessään omista mitään ikuista sielua. Tämä oppi sielun kuolemattomuudesta on Platonin oppi, ei raamatusta nouseva oppi.
Jumala loi ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa Elämän Hengen .Näin ihmisestä tuli elävä sielu.
Syntiinlankeemuksessa paratiisissa ja samalla koko ihmiskunta ensinmäisissä ihmisissä , menetti kuolemattoman hengen.Mutta sielu on edelleen kuolematon.
Jeesus uhrattiin sovitukseksi ,että ihminen uskomalla Häneen saa taas Elävän Hengen.
Vain elävän hengen omistavat kelpaavat taivaaseen.Siksi ei ole muuta nimeä maanpäällä ,jossa ihminen voi pelastua.
Tuo ei ole raamatun opetusta vaan sinun tulkintaasi. Lisäät koko ajan mukaan ikuinen ja kuolematon sielu, mutta raamattu ei sellaista ilmaisua käytä missään. Jo paratiisissa ensimmäistä ihmisparia varotettiin sielun kuolemasta eikä ikuisuudesta.
Tuonela ei ole pelkkä odotushuone. Tässä kerrotaan millaista siellä on.
”Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoon pellavaan ja vietti iloista elämää loisteliaasti päivästä toiseen. Mutta hänen porttinsa pieleen oli jätetty virumaan köyhä mies, nimeltään Lasarus, täynnä paiseita. Hän halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitaan.
Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin helmaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelassa tuskissaan kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Hän huusi: ’Isä Abraham! Armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormenpäänsä veteen ja vilvoittamaan kieltäni, sillä minä kärsin tuskaa tässä liekissä.’
Mutta Abraham sanoi: ’Poikani, muista, että sinä sait eläessäsi osaksesi hyvää, Lasarus sen sijaan pahaa. Nyt hän saa täällä lohdutusta, mutta sinä kärsit tuskaa. Kaiken tämän lisäksi teidän ja meidän välillemme on asetettu suuri kuilu, etteivät ne, jotka tahtovat, voisi tulla täältä teidän luoksenne eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.’
Rikas mies sanoi: ’Pyydän siis sinua, isä, että lähettäisit hänet isäni taloon – onhan minulla viisi veljeä – varoittamaan heitä, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.’ Abraham vastasi: ’Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot heitä.’ Mies sanoi: ’Ei, isä Abraham, mutta jos joku kuolleista menisi heidän luokseen, niin he kääntyisivät.’ Mutta Abraham sanoi: ’Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, eivät he suostu uskomaan, vaikka joku kuolleista nousisi ylös.’”
Luukas 16:19-31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pannut heihin asumaan.
Job
Minä taas olen pappi Antti Kylliäisen kanssa samaa mieltä, eli että kaikki pääsevät taivaaseen. Jumalan armosta.
Vain jos uskoo Jeesukseen Kristukseen vain hänen kauttaan pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko, että kaikki kristityt, jotka eivät pidä Paavalia Saatanan kätyrinä joutuvat helvettiin? Mihin seurakuntaan sinä kuulut? Ihmettelen nimittäin usein kristittyjä, joilla on joku vahva muista kristityistä erillinen usko. Joudutaanko me kaikki tavalliset luterilaiset, ortodoksit ja muut helvettiin ja sinä ja 100 muuta seurakuntalaista, jotka uskovat samalla tavalla, taivaaseen?
Kirkko on Saatanan synagooga, ei kristityn ihmisen tarvitse kuulua mihinkään ulkokultaisiin instituutioihin uskoakseen. Minä pidän helvettinä tätä fyysisen maailman simulaatiota, jonne joudut takaisin niin kauan että osaat elää Kristuksen oppien mukaan. Taivaaseen pääsee se, joka tekee taivaallisen Isän tahdon, kuten Jeesus sanoo ja se kiteytyy Vuorisaarnan opetuksiin.
Olet kyllä aika kaukana minkään kirkon tai kristinuskon opetuksista, jos uskot inkarnaatioon. Minä uskon, että usko ilman tekoja on kuollut, mutta siitä huolimatta Jeesuksen pitäminen vapahtajana on avain taivaaseen.
Reinkarnaatio on keskeisessä osassa varhaista kristinuskoa (gnostilaisuus), ennen kuin katoliset piispat lahtasivat "harhaopin levittäjät" ja saivat sitten rauhassa kontrolloida ihmisiä jumalanpelolla ja kiirastulilla.
Muistelin samaa, mutta en ollut varma.
T. kommentoija, joka kirjoitti, että inkarnaatio tarkoittaa lihaksi tulemista eikä jälleensyntymää.
Vierailija kirjoitti:
Idea siitä, että Jeesus oli Messias, syntyi jo hänen (siis Jeesuksen) elinaikana, eikä ollut Paavalin idea. Muuhun en ota kantaa.
Jeesuksen täytyi tulla lihaksi ja kuolla, jotta hän pystyi lähettämään Pyhän Hengen maan päälle.
"Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu." Joh.16:7-11
Vierailija kirjoitti:
Tuonela ei ole pelkkä odotushuone. Tässä kerrotaan millaista siellä on.
”Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoon pellavaan ja vietti iloista elämää loisteliaasti päivästä toiseen. Mutta hänen porttinsa pieleen oli jätetty virumaan köyhä mies, nimeltään Lasarus, täynnä paiseita. Hän halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitaan.
Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin helmaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelassa tuskissaan kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Hän huusi: ’Isä Abraham! Armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormenpäänsä veteen ja vilvoittamaan kieltäni, sillä minä kärsin tuskaa tässä liekissä.’
Mutta Abraham sanoi: ’Poikani, muista, että sinä sait eläessäsi osaksesi hyvää, Lasarus sen sijaan pahaa. Nyt hän saa täällä lohdutusta, mutta sinä kärsit tuskaa. Kaiken tämän lisäksi teidän ja meidän välillemme on asetettu suuri kuilu, etteivät ne, jotka tahtovat, voisi tulla täältä teidän luoksenne eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.’
Rikas mies sanoi: ’Pyydän siis sinua, isä, että lähettäisit hänet isäni taloon – onhan minulla viisi veljeä – varoittamaan heitä, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.’ Abraham vastasi: ’Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot heitä.’ Mies sanoi: ’Ei, isä Abraham, mutta jos joku kuolleista menisi heidän luokseen, niin he kääntyisivät.’ Mutta Abraham sanoi: ’Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, eivät he suostu uskomaan, vaikka joku kuolleista nousisi ylös.’”
Luukas 16:19-31
Tuo ei kerro siitä. Tuonela on odotuspaikka sillä vasta viimeisenä päivänä kaikki otetaan ja elämän kirjat avataan ja tuomitaan.
Tuossa tarinassa kuvataan ettei kuoleman jälkeen voi pelastaa toinen kuollut ketään ellei ole jo eläessään uskonut Kristukseen.
Vierailija kirjoitti:
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Matt.7:21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pannut heihin asumaan.
Job
No tästä juuri on erilaisia näkemyksiä.
Tuntuu hassulta, että joku niin iso ja ihmisen ymmärrys- ja käsityskyvyn yläpuolella oleva asia, kuin Jumala, olisi niin pikkumainen, että tuollainen asia, uskominen johonkin olisi hänelle merkityksellistä. Kyllä se enemmän kuulostaa ihmisluontoon kuuluvalta, tuollaiset ehdot.
Sitäpaitsi "uskoa" ei raamatullisessa merkityksessä tässä kohdin edes tarkoita Jeesuksen olemassaoloon uskomista vaan jotain ihan muuta. Luottamista.
t. se, jolle vastasit.
Ihme väittelyä täällä on Paavalista. Ettekö te ole ollenkaan sisäistäneet niiden kirjeiden sanomaa? Mm. Lihan teoista, hengen hedelmistä, ruumiista pyhän Hengen temppelin jne.
Ja entäs tämä kohta sitten, antaako ymmärtää, että pelkkä usko Jumalaan riittää?
"Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa. "1. Kor.
"Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi". Room.
Ja tämä kohta. Paavali tuo monesti kirjeissään esille, että kyse on uskon kuuliaisuudesta ei pelkästään siitä, että uskoo johonkin. Ei hän sano, että Aabraham vanhurskautettiin, koska uskoi JumalaaN vaan koska uskoi JumalaA eli toisin sanoen totteli Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys muuten? Koska Jeesus ja Jumala on sama asia niin kävikö Jumala moikkaamassa Saatanaa? Nillähän on ollut aina hyvä suhde kulisseissa. Saatana taitaakin olla ainoa mitä Jumala oikeasti rakastaa, koska antaa sen mellastaa ihan vapaasti.
Jumalalla ja Jeesuksella on eri tehtävä.Jumala ei kuollut ristillä fyysisesti eikä mennyt tuonelaan ottamaan vallan pois saatanalta.Saatana on Jumalan vihollinen,sen jälkeen kun hän langesi taivaassa.
Eli Jeesuksella on kaikki valta maanpäällä ja taivaassa ,ei S.
Lopullisesti se toteutuu aikojen lopussa,kun S on heitetty iankaikisesti helvettiin.
Niin no Saatanan ainoa virhe oli se, että se on sanonut vastaan Jumalalle siitä alistuspolitiikasta mitä se harjoittaa. Jumala kun käskee rakastaa häntä ja Saatana käskee rakastamaan jokaisen ihmisen itseään. Tietenkään Jumalalle ei sellainen sovi, että ihmiset rakastaisi itseään. Mitä kauheaa tapahtuisikaan jos kaikki olisi hyviä itselleen. Nehän olisi silloin hyviä muillekin,kun kenenkään ei enää olisi paha olla. On parempi ulkoistaa rakkaus Jumalaan ja elää itse täysin tyhjänä.
Raamatun mukaan saatana/lusifer lankesi ylpeyteen ja halusi ottaa Jumalalta vallan.Ennen ihmisten luomista.Jumala on kuningas valtakunnassaan.Jumala/jeesus sanoo että:Rakasta Jumalaa ja lähinmäistä ,niinkuin itseäsi.
Saatana on tullut tappamaan ,tuhoamaan,valehtelemaan ei se pyydä rakastamaan.
Nämä ovat omaa tulkintaasi.
Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähinmäistä niinkuin itseäsi. Raamattu. Jumala on pelkästään hyvä.
Saatana on pelkästään paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselta.
Samassa tuonelassa ovat siis kaikki odottamassa.
Suurimmat massamurhaajat historian saatossa samassa paikassa hyvien ihmisten kanssa.
Eli vaikka oikeat kristityt, jotka aidosti uskovat, ovat Stalinin kaltaisten hirviöiden kanssa...odottamassa??
Kun minun isäni kuoli, kannoin arkun hautaan.
Siinä uskoin, että isäni on jo taivaassa..kuten pappi sanoi.Ompas pappi sanonut väärin. Viime kesänä kun laskin oman äidin hautaan niin pappi kyllä puhui ylösnousemuksen odottamisesta.
Uskovat menee kuoltuaan taivaaseen ,odottaen siellä myös ruumiin ylösnousemista.Se tapahtuu aikojen lopussa.Ihminen on henki,sielu,ruumis.Kokonaisuus jonka Jumala uudelleen antaa ihmiselle.erilainen kuitenkin kun maanpäällä ,taivaallinen ylösnousemuskeho.
Ruumiin ylösnousemusella oletetaan, että ihmiset ovat kaikki haudattu. Kuitenkin monet ovat myös poltettu tuhkauurniin, joten kokeeko osa ihmisistä ylösnousemuksen tuhkauurnasta? Tai jos tuhkauurna on ripoteltu jokeen mereen tai maahan, niin näistäkö kootaan ruumis vimeisenä päivänä? Edellyttää kyllä ruumiin luomista uudestaan. Jeesuksen kohdalla voidaan puhua ylösnousemuksesta, koska ruumis ei mädäntynyt vaan hän nousi jo 3. päivänä. Pidän ylösnousemusajatusta viimeisenä päivänä ongelmallisena. Yhtä hyvin ihminen voisi kokea ylösnousemuksen heti kuoltuaan
Jumala pystyy kokoamaan tuhkan takaisin luiksi ja eläviksi ruumiiksi kuten Hesekielin näyssä.
Pystyykö kokoamaan ruumiin taivaan tuulista tai krematorion savusuodattimesta tai jokeen lasketusta tuhkasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielu on ihmisen tunteet jne ajassa. Ikuisuudessa herran luona olemme kuin Jeesus, iankaikkisia henkiä, joille on varattu "uusi ruumis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa omituiselta.
Samassa tuonelassa ovat siis kaikki odottamassa.
Suurimmat massamurhaajat historian saatossa samassa paikassa hyvien ihmisten kanssa.
Eli vaikka oikeat kristityt, jotka aidosti uskovat, ovat Stalinin kaltaisten hirviöiden kanssa...odottamassa??
Kun minun isäni kuoli, kannoin arkun hautaan.
Siinä uskoin, että isäni on jo taivaassa..kuten pappi sanoi.Ompas pappi sanonut väärin. Viime kesänä kun laskin oman äidin hautaan niin pappi kyllä puhui ylösnousemuksen odottamisesta.
Uskovat menee kuoltuaan taivaaseen ,odottaen siellä myös ruumiin ylösnousemista.Se tapahtuu aikojen lopussa.Ihminen on henki,sielu,ruumis.Kokonaisuus jonka Jumala uudelleen antaa ihmiselle.erilainen kuitenkin kun maanpäällä ,taivaallinen ylösnousemuskeho.
Ruumiin ylösnousemusella oletetaan, että ihmiset ovat kaikki haudattu. Kuitenkin monet ovat myös poltettu tuhkauurniin, joten kokeeko osa ihmisistä ylösnousemuksen tuhkauurnasta? Tai jos tuhkauurna on ripoteltu jokeen mereen tai maahan, niin näistäkö kootaan ruumis vimeisenä päivänä? Edellyttää kyllä ruumiin luomista uudestaan. Jeesuksen kohdalla voidaan puhua ylösnousemuksesta, koska ruumis ei mädäntynyt vaan hän nousi jo 3. päivänä. Pidän ylösnousemusajatusta viimeisenä päivänä ongelmallisena. Yhtä hyvin ihminen voisi kokea ylösnousemuksen heti kuoltuaan
Jumala pystyy kokoamaan tuhkan takaisin luiksi ja eläviksi ruumiiksi kuten Hesekielin näyssä.
Pystyykö kokoamaan ruumiin taivaan tuulista tai krematorion savusuodattimesta tai jokeen lasketusta tuhkasta?
Niinkuin 6000v sitten eläneet ihmiset,kaikki ovat muistissa.
Ei toiset menevät Tuonelaan (vangittavat henget) ja toiset ensin Paratiisiin. Kaikki sitten otetaan Viimeisena Tuomiopäivänä Isän ja Jeesuksen eteen ja Jeesus tuomitsee, ikuiseen elämään tai Helvettiin, eli kadotukseen.