Miksi nuoret, kauniit ihmiset, pilaavat ulkonäkönsä? :(
On kumihuulia ja nenäleikkauksia, botoksia...miksi tehdä jotain noin radikaalia itselleen, samalla pilaten luonnollinen kauneutensa?
Kuten esimerkiksi tämä kohutun salikuvankin julkaissut tapaus. Oli mielestäni (vielä pari vuotta sitten) yksi kauneimpia näkemiäni nuoria naisia. Nyt enemmänkin järkyttää...
Kommentit (39)
Luulen, että mitä kauniimpi nainen, sitä suuremmat ovat paineet pysyä kauniina kun kaikki vahtaavat, että milloinkas tuokin rupsahtaa. Ymmärrän kyllä sinänsä kauneusleikkaukset, kun itsekin ajattelen välillä, että olisipa kiva jos rinnat olisivat vähän isommat, mutta on minulla sille 5000 eurolle parempaakin käyttöä. Lisäksi muovin sullominen kroppaan vain pinnallisista syistä ja kaikki sen riskit huomioiden tuntuu niin hurjalta, etten sitä itse kyllä menisi tekemään, vaikka isot daisarit olisivatkin kivat :D
Höpö höpö. Hyvällä maulla ja taitavasti tehtynä nuo pistoshoidot parantavat JOKAISEN ulkonäköä, turha siinä kenenkään jeesustella. Monella kysymys on vaan rahasta ja priorisoinnista, ei haluta maksaa noista hoidoista ja rahat laitetaan mieluummin johonkin muuhun. Ihan fine, mutta älkää nyt yrittäkö kääntää sitä tuommoiseksi turhaksi jeesusteluksi "olen ylpeä siitä etten ole moisiin sortunut" jne.
Nimimerkillä itsekin menisin jos olisi varaa
22# vastaa..
Minulla olisi varaa, mutta mieheni kokee yhtä vastenmielisenä nämä muovisen näköiset kasvot ja rinnat kuin minä.
Toistan: Kasvoista ja rinnoista EI tule muoviset, jos toimenpiteet tehdään ammattitaitoisen plastiikkakirurgin toimesta ja hyvällä maulla!
Nämä halvat, ammattitaidottomien sairaanhoitajien esim. Virossa (ei millään pahalla) tehdyt korjailut ovat ihan juttu...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:22"
Erittäin pienet rinnat sopivat oikeastaan vain erittäin hoikkaan vartaloon, siis jos ulkonäköä ajatellaan.
Sitten se totuus että kaikki pienet rinnat eivät ole kiinteät ja kauniit, esim yli nelikymppisellä naisella joka on lapset imettänyt,laihduttanut kilonsa pois ja jäljellä on vain aa kupin nahkapussit jotka roikkuu. Ne ovat rumat, rumemmat kuin isommat roikkuvat. Niitä ei saa liiveilläkään kauniiksi.Samanlaista petosta kulkea superpushupeissa kuin ottaa implantitkin.
[/quote]
Kauneus on makuasia. Itse olen Rubens-tyylinen pienine rintoineni ja muodokkaine vartaloineni. Olen omasta mielestäni kaunis. Ja mieheni mielestä myös. En oikein ymmärrä tuota ajattelua, että tietynkokoiset rinnat "sopivat" vain tietyn tyyppiseen vartaloon. Minun rintani kyllä sopivat minun omaan vartalooni tosi hyvin.
Okei, kuulun siihen vähemmistöön, joiden rinnat eivät edelleenkään roiku vaikka on useampi lapsi imetetty. Ymmärrän itseasiassa sinua nyt paremmin, jos sinulla on jäänyt vain tyhjät pussit roikkumaan. Se ei varmasti ole itsetuntoa kohottava kokemus..
Ehkä tässäkään asiassa ei ole mitään yleispätevää totuutta. Jokainen tekee oman elämänsä kannalta sopivimmat ratkaisut.
Mutta nuorten naisten ei kyllä pitäisi rintoihinsa mitään fyllingejä laittaa! Se ei ole todellakaan kaunista.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:41"]
Höpö höpö. Hyvällä maulla ja taitavasti tehtynä nuo pistoshoidot parantavat JOKAISEN ulkonäköä, turha siinä kenenkään jeesustella. Monella kysymys on vaan rahasta ja priorisoinnista, ei haluta maksaa noista hoidoista ja rahat laitetaan mieluummin johonkin muuhun. Ihan fine, mutta älkää nyt yrittäkö kääntää sitä tuommoiseksi turhaksi jeesusteluksi "olen ylpeä siitä etten ole moisiin sortunut" jne.
Nimimerkillä itsekin menisin jos olisi varaa
[/quote]
Plastikkakirurgiabisnes kiittää mainonnasta. Nuori nainen ei tarvitse piikkiä lihaansa. Mutta hienoa on bisneksen kannalta, että tätä omasta ulkonäöstään kroonisesti epävarmaa, mainonnan orjamaisella kuuliaisuudella sisäistänyttä lammasta riittää operaatiotiskille.
Sofia R on erittäin huonoa mainosta plastiikkakirurgialle!
Muovinen lopputulos ei todellakaan ole tavoitteena esteettisessä kirurgiassa, vaan mahdollisimman luonnollinen, asiakkaan parhaita puolia korostava lopputulos.
Fakta on se, että KETÄÄN ei kaunista syvät sibelius-rypyt kulmien välissä, valahtaneet silmäluomet tai alaspäin roikkuvat suupielet, ei myöskään imetyksen jäljiltä riippuvat koirankorvatissit. Kun nämä korjataan taitavan kirurgin toimesta, paranee henkilön ulkonäkö 100% varmuudella.
Kommentoin jo aikaisemminkin ,mutta lisään vielä: Ei alle 30 vuotiaille- oikeastaan ei alle nelikymppisille mtn leikkauksia pistoksia kasvojen alueelle, paitsi jos joku vamma tai muu syy!
Rintaleikkauksia ei nuorille synnyttämättömille!
Rasvaimuja ei ylipainoisille!
Siis palataan asiaan kun on ikää,lapset on tehty, laihdutettu ja katsotaan mikä on tulos että tarviiko tehdä mitään. Sitten jotain kaunistautumista JOS tuntuu tarvetta esim ilmeen piristämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:53"]
Sofia R on erittäin huonoa mainosta plastiikkakirurgialle!
Muovinen lopputulos ei todellakaan ole tavoitteena esteettisessä kirurgiassa, vaan mahdollisimman luonnollinen, asiakkaan parhaita puolia korostava lopputulos.
Fakta on se, että KETÄÄN ei kaunista syvät sibelius-rypyt kulmien välissä, valahtaneet silmäluomet tai alaspäin roikkuvat suupielet, ei myöskään imetyksen jäljiltä riippuvat koirankorvatissit. Kun nämä korjataan taitavan kirurgin toimesta, paranee henkilön ulkonäkö 100% varmuudella.
[/quote]
Aika kovia faktoja täällä lauotaan! Mun mielestä ainakin persoonallisuus kaunistaa, ja sellaiset täydellisen symmetriset kasvot, jossa ei ole ryppyjä, silmäluomet on ojennuksessa jne. on vain tylsät! Mun mielestä on ihan kummallista ajatella, että joku otsaryppy olisi huono asia.
Mä ainakin nautin siitä että olen omannäköiseni enkä ymmärrä miten joku ulkopuolinen kauneuskirurgi voisi määritellä, mikä on paras puoleni ja mitä pitää korostaa. Mulla on ryppyjä ja "valahtaneet" silmäluomet mutta en usko että näyttäisin yhtään paremmalta ilman niitä, erilaiselta vain.
Tuo mantra "esteettisessä kirurgiassa vain korostetaan parhaita puolia" on niin kulunut, miksei kukaan koskaan kyseenalaista sitä mitä ne parhaat puolet on? Kuka sanoo että rypytön iho on hyvä? Miksi raskaat silmäluomet on huono juttu? Miksi ohut huulet on huonot? Seurataan vain lammasmaisesti jotain yleisesti hyväksyttyä kauneusihannetta. Ja joo, meikkaan kyllä, mutta se on mun mielestä aivan eri asia. Meikata voi joka päivä erilailla ja korostaa niitä puolia mitä milloinkin haluaa. Voi meikata itselleen kunnon huulet, toisena päivänä korostaa silmiä, kolmantena päivänä ihoa, neljäntenä kaikkia näitä yhtä aikaa.
No onhan väsähtänyt, tympeän kireä ilme nyt kellä tahansa ruma! Turha yrittää kääntää sitä "persoonalliseksi"...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:17"]
No onhan väsähtänyt, tympeän kireä ilme nyt kellä tahansa ruma! Turha yrittää kääntää sitä "persoonalliseksi"...
[/quote]
Rypyt aiheuttaa väsähtäneen, tympeän kireän ilmeen? Lol. Eiköhän se enemmän ole asenteesta kiinni, siitä onko iloinen ja positiivinen ihminen muuten, pitääkö muuten huolta itsestään jne... Siinä ei sitten paljon jotkut pistokset tai naamankiristys auta, jos muuten vaan näyttää aina sitruunan nielleeltä.
Katsokaa beverly hillsin täykkäreitä. Joka muijalla jotain korjattuna. Onko kauniita? Ne naiset ovat järjestään 40 v-, mutta se on sitten tulevaisuus, kun aloittaa jo 20 vuotiaana "kohentelun".
Tiedän ihmisiä, jotka laittavat restylaania puolen vuoden välein. Kun vaikutus menee ohi (ja pohjimmiltaan ihminen vanhenee siellä alla toimenpiteestä huolimatta) järkytys on aina suurempi, kun pitää ottaa se uusi piikitys. Ts. naama näyttää vieläkin rupsummalta joka kerta. Näin sitten ollaan siinä piikityskoukussa.
Botoxin kohdalla on itse asiassa niin, että se heikentää lihasten toimintaa pysyvästi, eli kun sitä ottaa säännöllisesti, riittää tuloksen ylläpitoon koko ajan pienempi annos ja harvemmin.
t. Botoxia viimeiset 6 vuotta käyttänyt
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:17"]
[/quote]
Rypyt aiheuttaa väsähtäneen, tympeän kireän ilmeen? Lol. Eiköhän se enemmän ole asenteesta kiinni, siitä onko iloinen ja positiivinen ihminen muuten, pitääkö muuten huolta itsestään jne... Siinä ei sitten paljon jotkut pistokset tai naamankiristys auta, jos muuten vaan näyttää aina sitruunan nielleeltä.
[/quote]
Mä olen niin erimieltä tästä. Silmänympärysjuonteet eivät tee myrtsin näköiseksi, mutta otsajuonteet ja syvä sibeliusryppy kylläkin.Samoin löysät posket tai syvät nasolabiaalijuonteet. Minulla on tästä omakohtaista kokemusta kun minulta on kysytty että miksi olet vihaisen näköinen vaikka ihan perusilme onkin ollut.
En kyllä jaksa pitää yllä jotain tekepirteää virnettä naamalla, eli näyttä aina hymyilevältä.Se olisi hassun näköistä.
Mitä meikkaamiseen tulee niin useinmiten meikki vanhentaa enemmän kuin nuorentaa, ainakin meikkivoiteet. Itsellä ainakin otsarypyt oikein pongahtavat näkösälle kun meikkivoiteita(tai bb-voidetta) laittaa. Ainoastaan ripsiväri on sellainen meikki joka kaunistaa 90% kaikkia, koska se avaa silmiä. Tumma(siis tosi tumma) luomiväri keski-ikäisellä ja vanhemmalla naisella saa silmät näyttämään "pandan silmiltä" tai niinkuin olisi mustat silmät.
Itse olen valinnut meikittömyyden ja pistokset. Näytän siis tosi freessiltä kun oma iho näkyy enkä ole vihaisen tai väsyneen näköinen.
Surulliselta minustakin tuntuu, kun nuoret ollessaan kaikkein raikkaimmillaan pilaavat ulkonäkönsä luonnottomanvärisillä hiuksilla ja liialla meikillä, muista toimenpiteistä puhumattakaan. Ylipäätään olen nro 36 kanssa samoilla linjoilla, että omien piirteiden korostaminen mahdollisimman luonnollisesti kaunistaa kaikenikäisiä.
Itse olen nelikymppinen ja oikein tyytyväinen ulkonäkööni. Ryppyjä on, kasvot alkavat jo veltostua, mutta minusta elämä saakin näkyä kasvoilta. En kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta, että jotain saattaisin joskus tehdä. Ainakin suvussa kulkevat raskaat silmäluomet on tarkoitus leikkauttaa, jos minullekin sellaiset tulisivat, samoin saatan ottaa pistoksia, vaikka niihin nyt suhtaudunkin vielä varauksella.
Tästäkin keskustelusta huomaa miten paljon ihmisillä on ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä esteettisestä kirurgiasta. Taidokkaasti ja hyvällä maulla tehdyt toimenpiteet kaunistavat ihmistä sataprosenttisesti ja suurin osa kauneuskirurgiasta on juuri sitä - kaikkialla ympärillänne on kauneuskirurgiaan turvautuneita ihmisiä, mutta toimenpiteiden taidokkuuden takia ette edes huomaa niitä. Media taas nostaa esille vain Ruusilan kaltaisia kauneuskirurgian katastrofeja ja toimenpiteissä järkyttäviä ylilyöntejä tehneitä henkilöitä, joten ihmisille muodostuu esteettisestä kirurgiasta negatiivinen, ja samalla täysin väärä, kuva. Tiedättehän kai, että esimerkiksi hörökorvien korjaaminen on kauneuskirurgiaa?
Itselleni tehtiin nenäleikkaus 16-vuotiaana ja olen Suomen nuorimpia kyseisen toimenpiteen läpikäyneitä. Ja arvatkaa mitä? Leikkausta ei edes huomaa. Kyllä, nenänvarteni kyhmy silottui, mutta nenäni on aivan normaalin näköinen. Aion tosin tulevaisuudessa käydä vielä korjauttamassa leveähköä nenänvarttani, enkä näe siinä mitään pahaa. Hienoa, jos te jotkut olette hyväksyneet perunanenänne, raskaat silmäluomenne ja roikkuvat nahkapussinne, mutta monille ihmisille ne ovat päivittäisiä huolenaiheita ja pahimmassa tapauksessa laskevat itsetunnon aivan nollaan. Mielestäni on vain positiivinen asia, jos osaavan kirurgin toteuttavat toimenpiteet nostavat näiden ihmisten itsetuntoa ja saavat heidät tuntemaan itsensä kauniiksi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:12"]
Olisi kiva, jos nuoretkin naiset ymmärtäisivät mikä tekee ihmisestä kauniin: ystävällisyys ja vilpittömyys. Todellista kauneutta ei saa aikaiseksi leikkauksilla, koska se tulee sisältäpäin. Samat kasvot voivat näyttää kauniilta ja ei kauniilta riippuen ilmeestä.
[/quote]
No höpönpöppöä. Kauneus on nimenomaan ulkoista.
Toi on samaa puppaa kun tunneäly ja sydämensivistys. Otetaan selkeä asia ja koitetaan vääntää siitä irvikuva.
Siis toistetaan, kauneus on ulkoista, luonne on sisäistä.
Minusta ongelma näissä kauneushoidoissa on se, että ne eivät välttämättä kaunista. Makujahan on tietysti monia. En nyt tässä ota kantaa siihen pitäisikö nuorten näyttää muovinukeilta mutta nuoret ihmiset eivät välttämättä tiedosta mitä riskejä näihin hoitoihin liittyy.
Muistaakseni 97% plastiikkakirurgien potilaista ei ollut täysin tyytyväisiä lopputulokseen. Joten kuka haluaa maksaa siitä, että ulkonäköä muokataan mutta ei saada toivottua lopputulosta? Valitettavasti ei edes ole mitään rekisteri josta näkyisi hoitovirheiden ja valitusten määrä.
Hiusvärit saattavat aiheuttaa vakavan allergisen reaktion. Samoin kynsiliima ja ripsiliima. Liimaa saattaa myös mennä silmään ja sarveiskalvo vaurioitua jolloin silmään pääsee helpommin bakteereja ja viruksia ja pahimmassa tapauksessa saattaa lähteä näkö lopullisesti.
Kestopigmentoinnit epäonnistuvat toisinaan. Pahimmasta tapauksessa neulalla on tökitty silmäluomen läpi silmään. Ja kuka tietää mitä aineita näissä käytetään? Ainakaan tatuointivärejä ei valvo minkäälainen lainsäädäntö.
Hiustenpidennykset aiheuttavat pahimmillaan pysyvää hiustenlähtöä. Samoin rastat. Sitten on vielä ne ripsienkasvatusaineet jotka ovat lääkkeitä ja joilla on todella ikäviä sivuvaikutuksia.
Epäilen, että 5-10 vuoden päästä nykyisin tehtyä virheitä joudutaan korjailemaan. Ja kuka senkin maksaa? Toivottavasti ei ainakaan julkinen sektori.
Olen samaa mieltä tästä sofia ruusilasta.. Ennen oli todella kaunis, mutta nyt kasvoissa maskuliinisia piirteitä. En ymmärrä miksi pitää tehdä noin nuorena kasvoilleen mitään. Itse olen täysin "luonnollisessa tilassa" oleva 30v.kahden lapsen äiti. Saan päivittäin kehuja siitä miten kaunis olen ja miehelleni myös usein kehutaan ulkoista olemustani. Nyt kun keinotekoisuus eli leikkaukset, pistokset yms.tuntuvat olevan muotia, niin olen suorastaan ylpeä siitä, että itse en ole moisiin sortunut.