Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, pesen hiukset illalla mutta aamulla ne ovat jo ihan rasvaiset :(

Vierailija
03.10.2013 |

Mun on pakko pestä hiukset aamulla jos haluan näyttää vähänkään siistiltä. Hiukseni ovat vielä tosi ohuet joten niiden laittamiseen menee aikaa pesun jälkeen. Ei kuivaamiseen vaan siihen asetteluun, etten näyttäisi kaljulta :( Jos pesen illalla enkä aamulla niin hiukset lähes "ui" rasvassa ja nuolevat päätä...

Olen kokeillut ties mitä tököttejä, tuotteita mutta mitään apuja en ole niistä saanut!!! Ja siihen päälle vielä kasvot jotka rasvoittuvat tunnissa, kahdessa ihan kiiltäviksi. Kiva, kiva. Siinä menee aamuisin mukavasti aika kun laittaa itteänsä ennen töihin lähtemistä.

Löytyykö ketään kohtalotovereita? Taikka kokemuksia, tietoa, mitä vaan apua, vinkkejä?! Olen 38 vuotias enkä syö esim. pillereitä (hormoneja) jotka kyllä auttaisivat mutta muuten ne eivät sitten sovikaan.

Kiitos jos joku vastaisi!!!!!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 20:45"]

Hiero hiuksiin hieman vehnäjauhoja, pitäisi kuivattaa. Toinen konsti voisi olla kuivashamppoo, mikä on kalliimpaa.

[/quote]

Ehkä kannattaa ne mummon vehnäjauhot jättää ruoanlaittoon. Jos jotain muuta haluaa kokeilla kuin kuivashampoota, siihen käy sitten  vauvapuuteri.

Vierailija
2/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sun ruokavalio on? Ootko ylipainoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hiusanalyysiin.

Vierailija
4/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa luonnostaan rasvaiset hiukset. Ei siinä sen kummempaa kuin käyn aina työaamuna suihkussa ja useimmiten illallakin. Lämmin suihku on ihan rentouttavaa, eikä mulla niin pitkiä hiuksia että niiden laittamiseen sen enempää sitten menisi.

Vierailija
5/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja en syö kovin suuria määriä päivän aikana kun on paljon allergioita ja suolisto temppuilee jatkuvasti. On tutkittu ja hutkittu mutta toistaiseksi ei ole mitään syitä löytynyt vatsakivuille. Rasvaisia ruokia taikka mausteisia ruokia en pysty syömään ollenkaan. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Isälläni on myös tosi rasvainen ihotyyppi ja hiukset lähteneet nuorena mutta tuskin näillä asioilla on mitään merkitystä? Sellanen muistikuva on että kun täytin 30 vuotta niin ihoni ja hiukseni muuttuivat entistä huonompaan suuntaan.

ap

Vierailija
6/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille ja lisääkin saa kyllä jotain vinkkejä kertoa. On sen verran ärsyttävä vaiva. Tänäänkin katoin kellosta että meni melkein tunti siihen kun kävin suihkussa, selvitin takkuiset hiukset, irronneita hiuksia taas kivat määrät, hiusten kuivaus ja laittaminen. Ei siis niin mitään järkeä tässä touhussa :( Voi kun sais paksummat ja juuresta kuivemmat hiukset. Nyt on vain latvat kuivat mutta muuten yhtä rasvaa koko kuontalo täynnä.

ap

Vierailija
7/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokekeillut akneen tarkoitettuja e-pillereitä, kuten Diane Novaa? Minulla lähti tuo vaiva samalla kun aknekin lähti. Ilman pillereitä päänahka rasvoittuu nopeasti, ja siihen tulee sellaista rasvaista karstaa. Aivan sama mitä tekee. Kun käytän pillereitä, kaikki hilse, karsta ja hiuspohjaongelmat häviävät ja hiuksille riittää pesu kahden päivän välein.

Vierailija
8/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pese aamulla.

Järkevintähän se onkin aamulla pestä, että edes yhden päivän on hiuksen puhtaat. Kyllä ne kaikilla yön aikana jonkin verran liiskaantuu.

Vierailija
9/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:28"]

Kiitos kaikille vastanneille ja lisääkin saa kyllä jotain vinkkejä kertoa. On sen verran ärsyttävä vaiva. Tänäänkin katoin kellosta että meni melkein tunti siihen kun kävin suihkussa, selvitin takkuiset hiukset, irronneita hiuksia taas kivat määrät, hiusten kuivaus ja laittaminen. Ei siis niin mitään järkeä tässä touhussa :( Voi kun sais paksummat ja juuresta kuivemmat hiukset. Nyt on vain latvat kuivat mutta muuten yhtä rasvaa koko kuontalo täynnä.

ap

[/quote]

En muuta keksi kuin ehkä malttaisit jättää sen hiustenpesun illalla pois? Kaikki käsittely (pesu,föönaus, kampaus) rasvoittavat hiuksia. Olet siinä tilanteessa kuin olet, koska peset niitä hiuksia liikaa 2 kertaa joka päivä. Vaikka olisi kuinka rasvainen hiuslaatu - niin se on liikaa.

Ehkä voisit käydä ihotautilääkärin juttusilla. Itse olisin myös taipuvainen uskomaan, että hormooneilla on suuri vaikutus ihon ja hiusten kuntoon. Itse kärsin parikymppisenä (lopetettuani ehkäisypillerit) aikuisiän aknesta. Iho kiilteli ja "lainehti" rasvaisuudesta, kolme viikkoa kuukaudessa naamaan pukkasi paisemaista finniä. Tähän auttoi lopulta vain roaccutan kuuri. Se poisti tulehduksen ihosta ja muistan, että kuivasi myös päänahan. Sen jälkeen pesin hiuksia kerran viikossa, kun ne eivät kerta kaikkiaan rasvoittuneet  enää ollenkaan. Ihon laatu muuttui kertaslaagista rasvaisesta kuivaksi. Voisikohan sama konsti auttaa sinun rasvaiseen ihoosi ja hiuspohjaan?

Hiusten lähtemiseen tukottain auttaa se, että teet ruokaremontin. Ota parin viikon multivitamiini kuuri ja jos vatsa oireilee, syö maitohalppobakteereja. Apteekista saa sellaista valmistetta kuin bion3. Siinä on tärkeimmät vitamiinit ja maitohappobakteerit samassa. Maitohappobakteeri varmistaa että vitamiinit imeytyvät optimaalisesti. Tekee hyvää jos on taipuvainen hiivatulehdukselle tai vatsaoireille.Tulosten pitäisi näkyä hiusten kunnossa.

Vierailija
10/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 19:53"]

Mun on pakko pestä hiukset aamulla jos haluan näyttää vähänkään siistiltä. Hiukseni ovat vielä tosi ohuet joten niiden laittamiseen menee aikaa pesun jälkeen. Ei kuivaamiseen vaan siihen asetteluun, etten näyttäisi kaljulta :( Jos pesen illalla enkä aamulla niin hiukset lähes "ui" rasvassa ja nuolevat päätä...

Olen kokeillut ties mitä tököttejä, tuotteita mutta mitään apuja en ole niistä saanut!!! Ja siihen päälle vielä kasvot jotka rasvoittuvat tunnissa, kahdessa ihan kiiltäviksi. Kiva, kiva. Siinä menee aamuisin mukavasti aika kun laittaa itteänsä ennen töihin lähtemistä.

Löytyykö ketään kohtalotovereita? Taikka kokemuksia, tietoa, mitä vaan apua, vinkkejä?! Olen 38 vuotias enkä syö esim. pillereitä (hormoneja) jotka kyllä auttaisivat mutta muuten ne eivät sitten sovikaan.

Kiitos jos joku vastaisi!!!!!

[/quote]

Mun 70v äidilläni on tuollainen iho ja hiukset. Häntä itseään se tietysti eniten häiritsee. Ehkä se iän myötä hieman vähenee mutta on siinä yksi todella hyvä puoli - hän on edelleen rypytön ja nuorekkaan oloinen.

Vierailija
11/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans hiukset rasvoittuu helposti yön aikana. Paras helpotus on löytynyt hiusväreistä. Kun on käynyt kampaajalla laittamassa raitoja, niin rasvoittuminen on pitkään sen jälkeen vähäisempää.

Vierailija
12/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 17:00"]

Mulla kans hiukset rasvoittuu helposti yön aikana. Paras helpotus on löytynyt hiusväreistä. Kun on käynyt kampaajalla laittamassa raitoja, niin rasvoittuminen on pitkään sen jälkeen vähäisempää.

[/quote]

tämä auttoi minuakin!!

Vierailija
13/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan ap. Kokeiles sitä Elokuun rosmariinishampoota. Ei edes oo kallista, jos ei sovikaan.

Sitten pese siten että roikotat päätä eteen ja alaspäin. Shampuoi hyvin, pese ensin pienellä määrällä, huuhdo vähän ja lisää sitten pikkusen shampoota vielä käsiin ja hiero se loppu päänahkaan ja hiusten juuriin oikein hyvin. Tässä vaiheessa voit hieroa päänahkaa samalla muutenkin. Tämän jälkeen huuhdo oikein hyvin ja vältä hieromasta päänahkaa enää. 

Märästä tukasta muodostuu liukas pinta, kuin hanhen selkä, jota pitkin vesi valuu pois. Tässä vaiheessa on äärimmäisen tärkeää huuhtoa ihan kaikkialta, sieltäkin minne vesi ei nyt enää ulotu.

Elokuu sarjasta ei löytynyt hoitoainetta mun tukalleni. Paria kokeilin, mutta koivuhoitoaine sai hiukset katkeileen ja kamomillainen rasvoitti.

Löysin kuitenkin kaupasta jotain myöskin rosmariinia sisältävää luomuhoitoainetta, jota myyjä vieläpä suositteli. Ostin sen sitten pienellä riskillä, mutta tämä on sopinut. En käytä sitä joka pesussa vaan ehkä kerran viikossa. Auttaa pitämään hiukseni paremmassa kunnossa, eikä sinänsä lisää rasvottumista. Käytän sitä vain latvoihin, päänahkaan en laita ollenkaan, mitä nyt sitten pikkusen sitä valuu pakostakin.

Lopuksi taas hyvä huuhtelu.

Kun tukka on pesty, en missään tapauksessa jätä sitä pyyheturbaanin alle (tää katkoo hiuksiakin) hautumaan vaan kuivatan pyyhekuivan tukan vielä hiusten kuivaimella.

Märällä tai kostealla tukalla en enää mene nukkumaan, se nyt ei vaan sovi mun tukalleni yhtään.

Koska mulla on paksut hiukset, pyydän kampaajalla käydessä yleensä pikkusen ohentamaan niitä, mikä helpottaa kuivausurakkaa. Ennen kuin tämän keksin, sain kuivatella tukkaa tunnin kerrallaan.

Tässä vielä kopsu tuosta Elokuu Shampoon kuvauksesta:

"Rosmariini shampoo normaaleille ja rasvoittuville hiuksille.

Shampoo sisältää mm. rosmariiniöljyä ja meiramia. Tuotteen sisältämät ainesosat estävät hiusten lähtöä ja rasvoittumista, hoitavat päänahkaa ja antavat hiuksiin kiiltoa. Eteerinen rosmariiniöljy antaa kiiltoa, vahvistaen hiuspohjaa.

"

On kuin tehty sun ongelmaasi = hiustenlähtöön ja rasvottumiseen.

Testaas!

Vierailija
14/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinun päänahkasi kuiva vai rasvainen?

Vierailija
15/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31/15 lisää vielä että ton päänroikotuksen idea oli se että tulee ne alahiuksetkin paremmin puhtaaksi, parhaassa tapauksessa jo pelkästään tää auttaa sun ongelmaas. Mulla ei kyllä toi pelkästään auttanut, mutta helpotti vähän, kun tuli puhtaampaa jälkeä.

Vierailija
16/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliinan vaihtamisen lisäksi kannattaa pestä myös tyyny, jos et ole hetkeen sitä tehnyt.

Vierailija
17/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tossa ole ongelmana seborrea, kutiseeko päänahka? Jos on kutinaa, rasvaisuutta ja hiustenlähtöä, tod. näk. ongelma on seborrea eikä mikään liian usein peseminen. Seborreasta jos on kysymys, niin hiukset ja päänahka suositellaan pestävän kerran päivässä. Varaa aika ihotautilääkärille ap.

Vierailija
18/75 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan rasvoittuminen on normaali ilmiö ja siihen auttaa pesu. Toisilla tukka rasvoittuu nopeammin kuin toisilla. Ei sen takia tarvitse lääkäriin mennä eikä ostaa mitään kalliita erikoisshampoita. Luota itseesi ja tee niinkuin parhaaksi näet.

Vierailija
19/75 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap jo ehtinyt kokeilla jotain? Kerro sitten tulokset.

Vierailija
20/75 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kaikki kutinat iholta rauhoittui ja rasvoittuva päänahka rauhoittui kun lopetin kemikaalit. Pesen hiukseni joko suolavedellä (Merisuolaa ja vettä, suolaa niin paljon ettei kaikki liukene), samoin muu keho. Joka toinen kerta pesu soodalla, eli kastelen hiukset ja hieron päänahkaan ihan tavallista ruokasoodaa, sitten huuhtelu.Meni pari viikkoa kun loppui yletön rasvoittuminen päänahassa ja kuivuus muualla iholla. Ja ei muuten hikikään haise enää miltään, kainaloihin menee mineraalikiveä. No okei alaosaston pesen edelleen pari kertaa viikkoon lisäksi marseilles-saippualla, muuten riittää tuo suolavedellä huljuttelu ja ihan käsisuihkuttelu pari kertaa päivässä.