Sukujuhliin viikonloppuna?
Menisitkö sukujuhliin (60v synttäreille) nyt tulevana viikonloppuna? Vieraita ympäri Suomen, kaikenikäisiä. Varmaankin noin 50 vierasta kutsuttu paikalle. Juhlatila Etelä-Suomessa, myös pk-seudulta tulossa vieraita tietääkseni useampi.
Kommentit (16)
Mullekin tuli kutsu tupareihin. En mene, vaikka vieraita vain parikymmentä.
Mä en meniskään, mutta mies on sitä mieltä että mentävä on (hänen suku kyseessä). Minusta vastuutonta järjestää nyt yhtään mitään juhlia. Oliko moni viime viikonloppuna päättäjäisissä? Miten oli turvatoimet huomioitu?
Ap
Noi on juuri niitä missä se leviää. Mutta kun pelko on jo hälvennyt, näitä järjestetään vaikka ei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en meniskään, mutta mies on sitä mieltä että mentävä on (hänen suku kyseessä). Minusta vastuutonta järjestää nyt yhtään mitään juhlia. Oliko moni viime viikonloppuna päättäjäisissä? Miten oli turvatoimet huomioitu?
Ap
Missä päättäjäisissä? Meillä oli yo-juhlat, paikalla 19 ihmistä, kahdessa erässä. Suurin osa oli ulkona. Käsidesiä kaikille ja istumapaikat väljästi. Tämän isompiin juhliin en itsekään menisi, varsinkin kun ei enää jatkossa voi olla ulkona.
Juuri niin! Nämäkin juhlat siirretty heinäkuulta tänne alkusyksyyn! Nyt alkaa vaikuttaa siltä että se heinäkuu olisi ollut sittenkin parempi vaihtoehto...
Kuulemma juhlakalu suuttuu jos ei mennä. Laitanko miehen menemään tonne yksin ja sit sen jälkeen karanteeniin jonnekin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä päättäjäisissä? Meillä oli yo-juhlat, paikalla 19 ihmistä, kahdessa erässä. Suurin osa oli ulkona. Käsidesiä kaikille ja istumapaikat väljästi. Tämän isompiin juhliin en itsekään menisi, varsinkin kun ei enää jatkossa voi olla ulkona.
Siis me isäntäväki ollaan tuossa 19 luvussa. Vieraita oli 14 kahdessa erässä. Aika turvallista, toivottavasti.
Ap[/quote]
Missä päättäjäisissä? Meillä oli yo-juhlat, paikalla 19 ihmistä, kahdessa erässä. Suurin osa oli ulkona. Käsidesiä kaikille ja istumapaikat väljästi. Tämän isompiin juhliin en itsekään menisi, varsinkin kun ei enää jatkossa voi olla ulkona.[/quote]
Tää kuulostaa hyvältä, ja tuollaisiin juhliin itsekin voisin osallistua :)
Näissä kai tarkoitus juhlia enimmäkseen sisätiloissa - näin ainakin olen ymmärtänyt.
Itse menisin ( itsekin 60v). Käsidesit ym. turvaytoimet huomioiden.
Mutta kukaan ei saisi loukkaantua, jos joku jättää tulematta.
Tämä on kyllä hassua tämä koronan pelko... Meillä on tulossa 120 hengen häät, mutta osa vieraista ei uskalla tulla. Ihmettelen kyllä itse miksi, sillä kyllähän nyt missä tahansa kauppakeskuksessa tai vaikka julkisessa liikenteessä törmää vähintään samaan määrään ihmisiä vielä ahtaammissa ja suljetuissa tiloissa. Se ei kuitenkaan tunnu näitä samoja ihmisiä häiritsevän?
Älkää nyt olko naurettavia! Tottakai juhliin mennään! Olemattoman koronan takia ei kannata omaa elämää hukata.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hassua tämä koronan pelko... Meillä on tulossa 120 hengen häät, mutta osa vieraista ei uskalla tulla. Ihmettelen kyllä itse miksi, sillä kyllähän nyt missä tahansa kauppakeskuksessa tai vaikka julkisessa liikenteessä törmää vähintään samaan määrään ihmisiä vielä ahtaammissa ja suljetuissa tiloissa. Se ei kuitenkaan tunnu näitä samoja ihmisiä häiritsevän?
Sinä siis ajattelet että susta ei tykätä, ja siksi juhliisi ei haluta tulla, mutta sanotaan syyksi korona? Ikävä tilanne, kieltämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä oli lakkiaiset. Ylioppilaat sai lakin perjantaina, perheet ei päässeet paikalle vaan tilaisuus striimattiin.
Lauantaina oli juhlat, vieraita yhteensä 17, tilaa talossa oli kahdessa kerroksessa (molempiin kerroksiin oli järkätty istumatilaa jossa syödä), isolla lasitetulla terassilla ja ulkona, kenenkään ei tarvinnut istua lähekkäin jos ei halunnut - useimmat halusivat. Kutsutut tulivat kahdessa erässä.
Käsidesiä oli vessojen lisäksi ovella ja tarjoilupöydässä, vessoissa oli paperipyyhkeitä saatavilla ja froteisia käsipyyhkeitä lisäksi vaihdettiin n. 1 h välein. Myös maskeja ja hanskoja oli, kukaan ei ottanut. Käsidesiä meni vessoissa, ei muualla.
Seuraisin tilannetta, mutta en automaattisesti skippaisi. Riippuu juhlien sijainnistakin. Nythän esim. Jyväskylä on yllättäen uutisissa, kun on isoja joukkoaltistumisia kolmella työpaikalla ja tartuntoja enemmän kuin keväällä.
Vierailija kirjoitti:
No ei siellä kauppareissulla kökitä montaa tuntia samojen ihmisten kanssa, kosketa samoihin buffet-pöydän ottimiin ja käydä samoissa vessoissa. Oletko kuullut lähikontakteista? HUS:n ylilääkärikin sanoi viime viikolla, ettei itse menisi juhliin, joissa on yli 15 ihmistä, ellei niitä järjestetä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ei teille ole tulossa 120 hengen häät, vaikka itse haluaisitte sellaiset (tyhmiä kun olette) järjestää. Vai kutsutteko varaihmisiä näiden koronapelkoisten tilalle? Vain hullu osallistuu 120 hlön häihin. Hyvä muisto jää häistä, kun osoittautuu koronalingoksi ja pahimmassa tapauksessa joku kuolee. Näinhän kävi esim. Sipoossa keväällä (tosin kyseessä 70 hengen synttärit, itse päivänsankari 75v kuoli ja useita joutui sairaalahoitoon).
Tää on just tää kun moni ei ajattele omilla aivoillaan, siihen asti voi joidenkin mielestä isoja juhlia järjestää kunhan sitä ei ole mikään virallinen taho kieltänyt. Pitäisi tulla nyt jotkut rajoitukset ja äkkiä kun vielä ehdittäisi saada hallintaan tämä tilanne!
Joka päiväkö sinä tuota samaa täältä kysyt? Palstalaiset ovat nyt tiukasti karanteenissa ja sinunkin pitäisi olla.