Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä pyytää kummeiksi?

Vierailija
01.09.2020 |

Ongelmana on siis, että on vähän vaikeuksia löytää kummeja lapselleni. Lapsen isän puolelta on kummiksi yksi sisko tulossa, mutta ei muita. Hänellä ei siis ole muita sisaruksia. Minun puoleltani olisi mahdollisuutena veljeni vaimoineen, mutta en haluaisi heitä pyytää siksi, koska hekään eivät aikoinaan pyytäneet minua kummiksi lapselleen.
Kavereita toki olisi, mutta ei ehkä ihan niin sillä lailla läheisiä ystäviä, joita viitsisi kummeiksi pyytää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vain veljeäsi vaimoineen. Ihan turhaa olla katkera siitä etteivät sinua pyytäneet. Eikä siitä kummiasiasta kannata tehdä elämää suurempaa juttua.

Vierailija
2/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain jolle se on ilo. Älä kärtä sellaista joka

ei halua.

Ja muista ettei kummi ole mikään lahja-automaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kummiksi voi evankelisluterilaisen kirkon mukaan päästä vain kirkkoon kuuluva henkilö, joka on konfirmoitu. Pääsääntö on, että lapsella on kaksi kelpoisuusehdot täyttävää kummia. Vuonna 2010 kirkolliskokous hyväksyi uudistuksen, jonka mukaan poikkeustilanteessa yksi kummi riittää.26.11.2014.

Tuollainen tieto löytyi. Yksikin riittää.

Vierailija
4/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan tämä sitten poikkeustilanne?

No jaa, ehkä se sitten riittäisi. Ollaan mietitty, että kävisikö joku esimerkiksi kavereista, joku läheisempi.

Vierailija
5/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vain veljeäsi vaimoineen. Ihan turhaa olla katkera siitä etteivät sinua pyytäneet. Eikä siitä kummiasiasta kannata tehdä elämää suurempaa juttua.

Kyllä minusta ainakin olisi tuntunut todella pahalta, jos en olis ns. kelvannut sisarukseni lapsen kummiksi.

Vierailija
6/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha. Minua ei pyydetty veljen lapsen kummiksi. Syy? Ei tietoa. Ilmeisesti sinkkutäti ei vaan sopinut kummikuvioihin. Jättäydyin sitten pois ristiäisistäkin, kun ei minua kerran kuvioihin kaivattu.

Vierailija
7/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha. Minua ei pyydetty veljen lapsen kummiksi. Syy? Ei tietoa. Ilmeisesti sinkkutäti ei vaan sopinut kummikuvioihin. Jättäydyin sitten pois ristiäisistäkin, kun ei minua kerran kuvioihin kaivattu.

Siis mitä ihmettä, en minäkään ole kuin yhden siskonlapsen kummi ja siskoja on 3. Ei olisi ikinä tullut mieleen kiukutella tuommoisita tai jättää ristiäisiä väliin. Miksi ihmeessä pitäisi olla kaikkien sisarustensa lasten kummi?

Vierailija
8/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama ongelma. Meillä ei tosin ole hirveän läheiset välit sisaruksiinkaan, mutta todennäköisimmin heitä pyydetään. Sukulaiset pysyvät todennäköisimmin mukana lapsen elämässä oli kummi tai ei.

Vierailija
9/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen/sellaiset tyypit, jotka haluat pyytää lapsen synttäreille jatkossa.

Vierailija
10/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, en minäkään ole kuin yhden siskonlapsen kummi ja siskoja on 3. Ei olisi ikinä tullut mieleen kiukutella tuommoisita tai jättää ristiäisiä väliin. Miksi ihmeessä pitäisi olla kaikkien sisarustensa lasten kummi?

Minkä kaikkien? Minulla on vain yksi veli, jonka ainoan lapsen kummi en ole.

Tietty suuremmissa perheissä nuo kummiudet jakautuisikin varmaan enemmän, kun on enemmän valinnanvaraa. Mutta kyseisessä tapauksessa vanhemmilla oon vain yksi sisarus.

Vierailija
11/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta ainakin olisi tuntunut todella pahalta, jos en olis ns. kelvannut sisarukseni lapsen kummiksi.

Kun siskon tyttö sai lapsen, hän sanoi ettei ota kummiksi ketään sukulaista, kun he ovat lapsen elämässä muutenkin mukana. Oli minusta ihan järkeenkäypä perustelu. Kukaan ei loukkaantunut.

Vierailija
12/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnostanut yhtään kummia tulla poikamme rippijuhliin.Kolme kummia pojalla,joista kaksi miehen perhettä ja yksi mun ex-paras ystävä.Pyydettiin jo kuukausi-pari aikaisemmin ,että ehtisi hyvin järjestää työt ym.Mutta kun ei niin ei.Toinen ei edes ilmoittanut mitään syytä ja toinen vetosi työkiireisiin.Että silleen....

Onneksi mun veljen vaimo paikkasi pulan tulemalla hätiin,kiitos siittä.Rippilahjaakaan ei tietenkään kuulunut...

Vierailija
13/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kaikkien? Minulla on vain yksi veli, jonka ainoan lapsen kummi en ole.

Tietty suuremmissa perheissä nuo kummiudet jakautuisikin varmaan enemmän, kun on enemmän valinnanvaraa. Mutta kyseisessä tapauksessa vanhemmilla oon vain yksi sisarus.

Okei oli omat lasit päässä, mutta siis en minä olisi suuttunut vaikken olisi yhdenkään siskonlapsen kummi ja jokainen siskoni on useammankin.

Ei mun mielestä tätiys ole mikään kummipakkovalinta.

Vierailija
14/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siskon tyttö sai lapsen, hän sanoi ettei ota kummiksi ketään sukulaista, kun he ovat lapsen elämässä muutenkin mukana. Oli minusta ihan järkeenkäypä perustelu. Kukaan ei loukkaantunut.

No mutta, sehän onkin ihan eri asia, jos sukulaisista ketään ei haluta kummeiksi vaikka sitten noilla perusteilla. Sen sijaan on minusta vähän erikoista, jos esimerkiksi kälyni veli olisi päässyt kummiksi, mutta minä en.

Vierailija
15/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kaikki ristiäisvieraat kutsutaan kummeiksi?

Voi köysi, että en kestä näitä mielensäpahoittajia?

Mikä kumma siinä kummiudessa niin himottaa?

Etkö pahvi tajua, että olet jo lapsen SUKULAINEN! Olet täti. Ihan varmasti saat olla lapsen kanssa ja ostaa lahjoja mielin määrin.

Vierailija
16/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pahvi tajua, että olet jo lapsen SUKULAINEN! Olet täti. Ihan varmasti saat olla lapsen kanssa ja ostaa lahjoja mielin määrin.

Kyllähän se vähän mietityttää, että miksi itseä ei valittu. Varsinkaan, kun niitä muita vaihtoehtoja ei edes juuri ollut. Vai onko pelkkien pariskuntien pyytäminen kummeiksi jokin traditio?

Vierailija
17/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lahjojen ostaminen liittyy tähän?

Vierailija
18/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän mietityttää, että miksi itseä ei valittu. Varsinkaan, kun niitä muita vaihtoehtoja ei edes juuri ollut. Vai onko pelkkien pariskuntien pyytäminen kummeiksi jokin traditio?

No mulla ainakin syy, miksi en ole kovin monen lapsen kummi, on se etten ole erityisen kiinnostunut heidän kristillisestä kasvatuksestaan. Koska en ole erityisen uskovainen, niin miksi kenenkään pitäisi minia siihen valita? Toki, jos itse olet, etkä silti tullut valituksi, niin on siihen varmaan joku toinen syy.

Vierailija
19/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja itse en voi saada omia biologisia lapsia. Mistä syystä tuntui entistä ulkopuolisemmalta.

Vierailija
20/30 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi kastaa vain kastamisen takia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi