Kuinka pitkä on ajallisesti ovelta ovelle työmatkasi?
Mielenkiinnosta kyselen. Ihmiset joutuvat tai ovat valmiita niin eripituisiin työmatkoihin. Siis nimenomaan ajallisesti haluan tietää, ja nimenomaan kotiovelta työpaikan ovelle.
Kommentit (33)
Ruuhka-aikana 35 min, muuten 22. Talviaikana noin 10 min lisää.
10 minuuttia omalla autolla. Yhtenä työpaikan valintakriteerinä oli nimenomaan se, etten joudu istumaan ruuhkissa pitkään.
Heh, no meilläpäin ei oo töitä valittavaksi asti joten näillä mennään mitä sattuu saamaan. Onneksi silti: nykyinen työpaikkani on 18 minuutin automatkan päässä kotoa. Edelliseen duuniin pääsin autolla neljässä minuutissa jos ei tullut kukaan tupeksimaan eteen.
Tällä hetkellä n. 1h 45min, siitä 1h 20min junalla ja 25min kävellen.
Autolla 5-25min, työpaikkoja on useampia.
Kesänopeuksilla 35 min, talvinopeuksilla 40 min.
25-35min, riippuen vähän mihin aikaan lähden ja mikä on keli ja ajoreitti (kaksi vaihtoehtoa). Jopa viiden minuutin ero lähtöajassa voi venyttää matka-aikaa kymmenellä minuutilla.
Tällä hetkellä alle sekunti. Teen töitä kotona.
Pisin aika on ollut ajallisesti 55min.
Olisin valmis aikaan 1h40min ovelta ovelle.
Noin 25 minuuttia, josta bussilla n. 10 minuuttia, loppuaika kävelyä ja bussin odottelua.
jos menen julkisilla niin kävely + hetken odottelu + juna + kävely on n. 50 min. omalla autolla n. 25-35 min riippuen mitä reittiä menen.
molemmilla tavoilla juuri sopiva työmatka: aamulla ehtii virittäytyä päivään ja miettiä jo työjuttuja, kotiin tullessa taas pääsee irti töistä. mulle henkilökohtaisesti joku 5-10 min työmatka olisi kauhistus.
45 minuuttia ovelta ovelle, syksyllä lehtikautena saattaa mennä 5-15 min kauemmin, samoin pahoina lumipyrypäivinä, maksimissaan kuitenkin noin 1 h. Ihan normaali työmatka täällä Hgissä Kehä III:n sisäpuolella, sis. pari kulkuvälineen vaihtoa ja kävelyä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 21:45"]
Tällä hetkellä alle sekunti. Teen töitä kotona.
Pisin aika on ollut ajallisesti 55min.
Olisin valmis aikaan 1h40min ovelta ovelle.
[/quote]
Ai hitsi, unohdin kävelymatkat.
Eli pisin aika on ollut ovelta työpaikalle 1h 15min
Olisin valmis matkaan 1h 50min. Matkaa 140km.
40 min, johon kuuluu metro+juna+kävely. Ihanteellinen työmatka olisi mun mielestä sellainen 15 minuutin kävely, joskus oli sellainen ja se oli oikein sopva mulle.
Noin 20-25 minuuttia. Mutta olen muuttanut yksin toiselle paikkakunnalle työn perässä. Jos asuisin siellä, missä suurin osa ystävistäni edelleen asuu, työmatka olisi varmaan yli 2 tuntia suuntaansa.
Ruuhka-aikana 35 min, muuten 22. Talviaikana noin 10 min lisää.