Takapenkille joutuminen miehen autossa
Asutaan miehen kanssa yhdessä ja ollaan päälle parikymppisiä. Oon alkanut kyllästymään siihen, että joudun istumaan miehen autossa aina takapenkillä. Totta kai jos kahdestaan ollaan liikkeellä saan istua edessä. Mutta jos lähdemme kahdestaan johonkin, ja myöhemmin haemme kyytiin miehen ystävän, käskee mies minun nousta autosta ja mennä takapenkille, jotta kaveri pääsee eteen. Sen jälkeen mies ikään kuin unohtaa, että olen edes mukana. Esimerkiksi keskustelut käydään vain tämän edessä istuvan kaverin kanssa, minulle ei vastata jos yritän liittyä keskusteluun.
Minusta on vähän nöyryyttävää, että mies tuolla tavalla pistää kaverit aina edelle. Vaikka olen ennen näitä ystäviä autossa on minun pakko nousta ja vaihtaa paikkaa. Miksei ystävät välillä voisi istua takapenkillä? Erityisen ärsyttävää on, jos mies hakee jonkun toisen naisen kyytiin, joudun antamaan paikkani tälle toiselle naiselle. Minulle tulee todella toisarvoinen olo siitä.
Kun kysyn mieheltä tästä hän vastaa "mitä väliä sillä on kuka istuu edessä?", mutta kun kysyn miksi sitten minä en voi välillä olla edessä jos sillä ei ole miehelle väliä, hän suuttuu.
Sinänsä pieni asia, mutta vaivaa mua joka kerta. Se että saisin edes välillä istua miehen vieressä edessä tekisi mut tosi onnelliseksi, niin miksi mies ei voi tehdä niin vuokseni?
Kommentit (88)
Melkein naurattaa kun jengi täällä kommentoi että aapee on lapsellinen, eihän sillä ole mitään merkitystä kuka istuu missäkin. Aapeen miehellehän sillä nimenomaan on merkitystä, kun aapee joutuu vartavasten siirtymään aina edestä taakse jossa hänet vielä ignorataan kylmästi.
En suostuisi tuollaiseen ikinä. Mies näyttää naiselle hänen paikkansa, nainen on kuin koira tai lapsi joka väistää aikuisen tieltä takapenkille ja sitten keskustellaan asioista joihin naisella (lapsella tai koiralla) ei ole sanomista.
Ap, onko miehessä muita tuollaisia piirteitä? Ovatko hänen omat ja muiden jutut aina kiinnostavampia ja tärkeämpiä kuin sinun?
Tee testi. Sano että istut nyt edessä ja kaveri menee taakse. Jos takapenkin matkustajan huomiotta jättäminen kuuluu asiaan vain kun sinä istut takana mutta kaveri saa osallistua keskusteluun, on aika pakata kamat ja nostaa kytkintä.
Järkyttäviä kommenttejakin. Asia olisi eri jos mies pyytäisi taakse, jotta voisi keskustella kun nyt todella pitkästä aikaa tapaa erittäin hyvän ystävän. Kerran, kaksi näin voi olla.
Mutta tuo että käskee ja aina, kertoo arvostuksen puutteesta. Olet vain kiva patja, thäts it.
Ja toisekseen, onko ihmisten mielestä ihan normaalia nykyään, että äiti menee taakse kun lapsi haluaa istua etupenkillä??? Meillä niin ei tule kuuna kullan päivänä tapahtumaan. Aikuinen mies mahtuu auton takapenkille hyvin joten eiköhän lapsikin.
Kuulostaa erikoiselta. Sinulla on täysi oikeus pahoittaa mielesi ja kertoa siitä miehellesi. Hän sitten päättää, miten suhtautuu asiaan jatkossa. Myös sinun kannattaa miettiä, onko suhde jatkamisen arvoinen, jos paikkasi on edelleen jatkossa takapenkillä. Onneksi AV on olemassa ja ihmiset voi tätä kautta anonyymisti saada selville, mikä on normaalia ja hyväksyttävää...... Olen pahoillani puolestasi, mikäli kyseessä alistaminen ja hyväksikäyttö, kuten luulen. Kuinka hän muuten sinua kohtelee, oletko pahoittanut mielesi muustakin......
Lol nuo jotka sanoo että kuski päättää 🤣. Joojoo mutta se just on ongelma että kuski käskee tyttöystävän taakse!!
Jos keskustelun jälkeen toi mies ei ymmärrä nii en jaksais katsella. Vaikuttaa moukalta.
Pakko tulla päivittämään vähän tilannetta. Sanoin miehelle, etten aijo enää istua takapenkillä kokoajan. Mies tuumasi tähän, että hän alkaa tästä lähin hakemaan kaverinsa ensin kyytiin ja sitten vasta minut, niin on helppo mennä suoraan sinne takapenkille eikä tarvitse turhaa nousta.
En tiedä voiko tää olla enää edes totta.
-ap
Koska miehesi on pälli. Menisin joka ajomatkalle taakse istumaan. Eipä tarvisi sitten siirtyä jos mies haluaa mielistellä kavereitaan ym. Kyytiläisiä. Oikeasti en kyllä katsoisi päivääkään tollasta ukkoa. Tuskin tämä on ainoa juttu missä käyttäytyy alentuvasti.
Jos miehen kaverit pidempiä kuin sinä AP, niin silloin on parastakin että sinä olet takapenkillä. Aika monessa autossa on takapenkillä vähemmän tilaa kuin etupenkillä. Jolloin pidemmille ihmisille tulee jalkatilojen osalta epämukavampaa ja takapenkillä oleva pidempi matkustaja saattaa vahingossa jaloillaan tökkäistä etupenkkiä jokainen kerta kun hän muuttaa jalkojensa asentoa, joillakin about 190cm pitkillä ihmisillä saattaa jopa jäädä jalat hieman puristuksiin jalkatilaan penkkien välillä. Joillakin pitkillä ihmisillä saattaa takapenkillä jopa pää koskettaa kattoa jos kyseessä on pienempi auto.
Miehesi on kuitenkin käsittääkseni suuremman osan vuorokaudesta enemmän sinun kanssa yhdessä kuin kavereidensa kanssa. Joten se että sinä olet jokusen tunnin takapenkillä ei pitäisi olla ongelmallista ellet sinä sitten ole pidempi ihminen kuin miehesi kaverit ovat.
Niin STANA ! Kuski ON kunkku.