Takapenkille joutuminen miehen autossa
Asutaan miehen kanssa yhdessä ja ollaan päälle parikymppisiä. Oon alkanut kyllästymään siihen, että joudun istumaan miehen autossa aina takapenkillä. Totta kai jos kahdestaan ollaan liikkeellä saan istua edessä. Mutta jos lähdemme kahdestaan johonkin, ja myöhemmin haemme kyytiin miehen ystävän, käskee mies minun nousta autosta ja mennä takapenkille, jotta kaveri pääsee eteen. Sen jälkeen mies ikään kuin unohtaa, että olen edes mukana. Esimerkiksi keskustelut käydään vain tämän edessä istuvan kaverin kanssa, minulle ei vastata jos yritän liittyä keskusteluun.
Minusta on vähän nöyryyttävää, että mies tuolla tavalla pistää kaverit aina edelle. Vaikka olen ennen näitä ystäviä autossa on minun pakko nousta ja vaihtaa paikkaa. Miksei ystävät välillä voisi istua takapenkillä? Erityisen ärsyttävää on, jos mies hakee jonkun toisen naisen kyytiin, joudun antamaan paikkani tälle toiselle naiselle. Minulle tulee todella toisarvoinen olo siitä.
Kun kysyn mieheltä tästä hän vastaa "mitä väliä sillä on kuka istuu edessä?", mutta kun kysyn miksi sitten minä en voi välillä olla edessä jos sillä ei ole miehelle väliä, hän suuttuu.
Sinänsä pieni asia, mutta vaivaa mua joka kerta. Se että saisin edes välillä istua miehen vieressä edessä tekisi mut tosi onnelliseksi, niin miksi mies ei voi tehdä niin vuokseni?
Kommentit (88)
Mitä mies tekee jos et suostu siirtymään taakse? Kaverinsa tuskin jäävät siihen kauaksi aikaa venaaman, vaan menevät taakse istumaan.
Sisareni käyttäytyi aina noin. Hänen autossaan en saanut koskaan istua etupenkillä. Hän määräsi aina esim. minua ja kahta lastani joskus kuljettaessaan että toinen lapsistani tulee eteen.
Kaikissa muissakin tapaamisissa ja jutuissa oli omat, hänen luomansa erikoisuudet. Hän määräsi puheenaiheet, heitteli syöttejä jutuissaan, kertoi samat asiat joka tapaamisella, mm. ettei hän käytä meikkejä jne. Näillä jutuilla oli tarkoitus loukata minua ja osoittaa omaa paremmuuttaan
Varasteli tavaroitani käydessään jne. Myös oli tarkoin säädeltyä, ketkä sukulaisista saivat nähdä, saati tavata avopuolisonsa.
Nykyään en ole enää hänen kanssaan juurikaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on vain kohtelias vieraalle. Helpompihan se on vieras huomioida ja jutella hänen kansaan kn hän on etupenkillä. Te taas voitte keskenänne jutella milloin vain.
Muuten, mä istun mieluiten aina takan oikealla. Se on ministerin paikka. Siinä istuvat aina arvohenkilöt :D
No ap:n miehen autokyydissä takapenkkiläinen muuttuu olemattomaksi. Siinäpä sitten tuntea itsensä arvostetuksi...
Eihän arvovieraat keskustele rengin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuo olla totta? :O
Meillä mä olen aina etupenkillä.
Mitä v......a tarkoittaa MEILLÄ MÄ???
Jos ei ole väliä kuka istuu edessä niin silloinhan ei olisi mitään tarvetta sinulla vaihtaa paikkaa ja saisit istua edessä kun kerran siihen olet alunperin istunut. Nyt ei oikein mene miehen selittely läpi.
Vierailija kirjoitti:
13:
Meillä ei ole vielä lapsia, mutta sitten kun sen aika koittaa, niin voisin kyllä etupenkkipaikkani lapselleni luovuttaa. Siihen asti sen mielelläni pitäisin.
Älä vaan tee lapsia moisen miehen kanssa. Mies pitää sua itsestään selvyytenä ja alistaa. T:Mummo
Oletko ap varmasti jo aikuinen? Lapset yleensä kinaavat kuka saa olla etupenkillä.
Miksi et sano miehelle ja kaverilleen, että istukaa te takapenkille, minä voin nyt ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole pieni asia! Kertoo paljon miehen todellisista tunteista sua kohtaan. Itse en ikimaailmassa jäisi tuollaisen miehen kanssa suhteeseen, varsinkaan kun hän ei edes kykene keskustelemaan asiasta. Itsekäs *aska mieheksi!
Mikä on mennyt niin pahasti vikaan ihmisessä, joka sanoo noin pahasti täysin merkityksettömästä asiasta. Sillä ei ole rahtuakaan väliä kuka missäkin istuu autoillessa, mutta sillä on miten hirveää tekstiä päästät suustasi. Ap:lle neuvoksi: unohda koko turha juttu ja jatka eloa.
Ap hei, ihmiset kohtelee sua niin kuin opetat niitä. Sä oot ollut vuosia ja vuosia miehesi kanssa ja teille on tullut rooleja ja rutiineita. Joskus pitää tehdä ihan tietoinen kurssin muutos, eikä siihen riitä välttämättä mikään piipitys että "..no mutta musta ois kiva...". Ronskia asennetta vaan peliin, kissa pöydälle ja KUNNOLLA.
Ja sitten myös näet miten miehesi käyttäytyy kun on kova kovaa vastaan. Löytyykö sieltä "alistumista" kompromissiin, jopa keskustelutaitoja ja ymmärrystä. Vai onko ainoa tapa oikeasti hänen tapansa? Sit voi olla eron paikka, koska joka suhde tarvitsee joustoa ja yhteistyötä.
Käytännössä mä vaan EN nousisi ja menisi taakse. Sanoisin jo matkalla että "kun me haetaan Pekka niin se menee tällä kertaa taakse, mä istun tässä". Tuleeko huutoa kaverin edessä, raivoaako mies ja kaikkia nolottaa? No se on hänen valintansa, ei sun tartte liikoja hyssytellä, sen kun istut siinä rauhassa ja sanot että tää ei oo näin iso juttu, minä istun nyt tässä.
Ja jos mut jätetään keskustelun ulkopuolelle niin tylysti, ettei mulle oikeasti edes vastata (?!? Siis eikö ne kuule sua vai etkö sä oo oikeasti edes haluttu mukaan, mikä tää teidän kuvio on?) niin varmaan ehdottaisin että jättää mut seuraavalle bussipysäkille, turha siellä on mukana roikkua koiranpentuna jos sulle ei edes puhuta. Tai sit vaan puhun kovempaa ja toistan kysymyksen?
Tavallaan itse alistat itseäsi ja luot oman roolisi sillä että siinä tilanteessa uudestaan ja uudestaan hyväksyt ton. Vetäydyt, olet hiljaa, katkeroidut... muttet kuitenkaan lähde pois tai vaadi muutosta. Eihän sitä vaatimista tartte ees tehdä riidellen, voi ihan nauraa itsekin ja kertoa ääneen että "ei luoja taas mä oon täällä takapenkillä, haha, jotenkin eristyksissä, ois kiva kun voitais kaikki olla samassa tilassa keskustelemassa. Niin ja Pekka mä koetin kysyä että mitäs sun koiralle kuuluu?".
Ihan parhaassa tapauksessa sun empaattinen ja kuunteleva miehesi ottaa sut kaikissa tilanteissa itse huomioon, kysyy mikä ois sun mielestä mukavaa yms. Mutta tässä tosimaailmassa jossa ihmiset ei oo täydellisiä ja kumppani nähdään helposti osin itsestäänselvänä, on joskus oltava ihan itse itsensä puolustaja.
Hm, ei kannata valittaa jos sinut syrjäyttää vänkärin paikalta miehesi kaveri, eli ihminen. Monilla sen paikan vie pystykorva, ja emäntä päätyy takapenkille :D
Onko takapenkki epämukava , kipeytyykö selkäsi ?
Jos ei niin teet kärpäsestä härkäsen. Tuskin auto aina sinun mukana ollessasi on lastattu myös miehesi kavereilla.
Ihme jutuista te teette ongelmia. Ennustan vaikeaa tulevaisuutta parisuhteellenne. Se on suhde , ei siamilaiset kaksoset.
Maamuuilla se etupenkki näyttää usein olevan noin 5v pojan paikka. Tytöt ja vaimot istuu takana.
Kuinka vanha sä oot?
Etupenkkipaikasta tappeleminen oli kova juttu joskus 5 vuotiaana...
Vielä lisään tuohon, että alkaako mies raivoamaan kavereiden nähden. Ei, mutta mieltä osoitetaan sitten kotona myöhemmin.
Meillä molempien autossa istuu puoliso edessä aina muulloin, paitsi silloin jos on jollain vaikka joku vamma että on vaikea mennä taakse, tai jos kyse on iäkkäästä sukulaisesta.
Miehenä vastaan, että istun mieluiten takapenkillä silloin, kun vaimoni ajaa. Saan olla siellä aika rauhassa. Vaimoni taas haluaa istua vieressä etupenkillä silloin kun minä ajan. Ja neuvoo, ohjaa ja sättii minua ajon aikana.
38:
Minä en ohjeista miestä tai arvostele ajotaitoja. Mies on hyvä kuski ja hän saa ajaa autoaan juuri niin kuin haluaa. :)
37:
Tuollaiset tilanteet on tietenkin erikseen ja silloin totta kai paikkaa enemmän tarvitseva sen saa.
19:
Miehen auto ja mies haluaa ajaa. Ainoastaan baari-iltoina olen kuskina miehelle.