Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti-ikäisten lasten vanhemmat - miten teillä on työnjako hakemisissa ja viemisissä?

Vierailija
01.09.2020 |

Meidän esikoinen on vasta aloittamassa päiväkodissa, mutta nyt jo haasteena miten yhteensovitetaan aikataulut ja kumpi vie ja kumpi hakee. Molemmilla meillä vanhemmilla on vähän epäsäännölliset työajat (ei kuitenkaan vuorotyö), eikä työpäivän alkuun ja loppuun voi täysin itse vaikuttaa (riippuu asiakkaiden aikatauluista ja kokousten kellonajoista jne). Lisäksi meillä on koira, joka pitää ulkoiluttaa ennen töihinmenoa ja heti töistä palatessa (tähän liittyy että kumpi vie lapsen aamulla, koska lasta ei voi jättää yksin kotiin koiralenkin ajaksi aamulla tietenkään mutta toisaalta aamulenkki koiran kanssa ei onnistu lapsen kanssa). Päiväkotiin on jonkin verran matkaa, perheessä vain yksi auto (miehen käytössä hänen työn takia), minä (perheenäiti) kuljen julkisilla töihin).

Kertokaa muut miten olette sopineet kumpi vie lapsen aamulla päiväkotiin ja kumpi hakee vai millä systeemillä tämä teillä hoidetaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin toinen vie ja toinen hakee... Mikä se ongelma siis nyt on? Toinen sopii työnantajansa kanssa tulevan aikaisemmin ja toinen myöhemmin ja lopettavansa vastaavasti. Myös tapaamisaikoihin voi varmasti itsekin vaikuttaa. Ette ole ainoa perhe, jonka lapset hoidossa eli ihan normaalia elämää yrityksissä. 

Vierailija
22/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vie ja hakee aina, työaika 8-16. Minä olen aamulla jo lähtenyt tuolloin ja tulen vasta tuon jälkeen, en ole tosin töissä 5 päivänä viikossa. Kun olen kotona, lapsilla vapaata.

Olispa minullakin noin, ei tarvitsisi vastailla asiattomiin kysymyksiin.

Mihin kysymyksiin? Soittavat kyllä minulle aina päiväkodista jos lapsi tulee kipeäksi tai on jotain asiaa, jostain syystä eivät voi miehelle sanoa :D

Kaikenlaista tivataan kun ollaan niin uteliaita, henkilökohtaisia asioita, jotka ei pitäisi kuulua millään lailla lapsen päivähoitajalle.

Ja ulkonäköä(lähinnä painoa) kommentoidaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koiraa, eikä lapsia. Minä teen etätöitä ja vaimo on työtön.

Ei mitään aikatauluongelmia.

Ja vastasit tähän ketjuun koska? 

Koska mä voin.

Vierailija
24/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatte asian niin että tulee mahdollisimman lyhyt päivä.

Vierailija
25/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vie ja hakee aina, työaika 8-16. Minä olen aamulla jo lähtenyt tuolloin ja tulen vasta tuon jälkeen, en ole tosin töissä 5 päivänä viikossa. Kun olen kotona, lapsilla vapaata.

Mihin kysymyksiin? Soittavat kyllä minulle aina päiväkodista jos lapsi tulee kipeäksi tai on jotain asiaa, jostain syystä eivät voi miehelle sanoa :D

Kaikenlaista tivataan kun ollaan niin uteliaita, henkilökohtaisia asioita, jotka ei pitäisi kuulua millään lailla lapsen päivähoitajalle.

Mitä esimerkiksi on tivattu?

Vierailija
26/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko koiralenkin ja tarhamatkan yhdistäminen?Meillä (YH+3v ja kaksi koiraa) oli oikeastaan luksusta että jouduin etätöihin, helpottaa aamuja kun ei mene työmatkoihin aikaa. Nyt aamulla lapsi polkee pyörällä tarhaan ja juoksen koirien kanssa mukana, ip sama juttu. Ymmärrän tuskan että se 3 vuotias ei enää istu rattaissa...pienemmän kanssa oli helppoa. Meille oli "pelastus" että oppi pyöräilemään. Viikonloppuna saa lenkille pöyrällä myös.

Vierailija
27/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vie ja toinen hakee. Molemmat mennään kyllä autolla koska ei julkista liikennettä.

Teidän tilanteessa toinen vie aamulla ja toinen lenkittää koiran. Ehkä helpompi aamulla miehen viedä autolla ja iltapäivästä sitten sinä haet julkisilla. Jos siis päivästä ei tule näin liian pitkä. Ja hoitoajan ilmoitatte esim 7:30-17, näissä sitten pysytte. Miten kummassa ette osaa keskustella asiaa miehesi kanssa vaan kysyt mieluummin palstalta?

Vierailija
28/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Onko minulla syömishäiriö.

Vierailija
29/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie klo:6.00 kun tarha aukeaa,itse olen jo töihin lähtenyt..mutta pääsen ajoissa..12-13 töistä ja haen poikamme aina..ei tule onneks hirveän pitkiä päiviä vaikka aikasin alottaa..

Vierailija
30/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten mies vie ja minä haen. Näitä sitten vaihdellaan sen mukaan millainen työpäivä on. Usein meillä kyllä mies joustaa ja kyydittää lasta useammin, minun työni on vähän epäsäännöllisempi ja yllärikokouksia saattaa tulla vielä neljän jälkeenkin.

Meillä yksi auto, minulla käytössä. Mies menee julkisilla mutta päiväkoti on ihan hänen työpaikkansa vieressä, minulla on pidempi työmatka.

Vierailija
31/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie, minä haen. Tarha työmatkan varrella. Kuljemme pyörällä. Yleensä koirat lenkitän minä aina, mutta nyt kun olen oksennellut aamupahoinvointia, on mies käyttänyt koirat. Satunnaisesti myös ollaan palkattu naapurin teini lenkitysavuksi. ( tämä on ollut kaikkien mielestä ihanaa - me päästään suoraan tekemään ruokaa ja teini nauttii koirien seurasta. Itkettiin mm valtoimenaan yhdessä kun vanhuus vei alkuvuodesta yhden koirista)

Vierailija
32/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko? T: Ammattitivaaja

Vierailija
33/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä vein ja mies haki. Sopi työaikoihin parhaiten. Tarvittaessa säädettiin tilanteen mukaan. Itselläni työajat epäsäännölliset vaikka voin itse vaikuttaa, työmatkoja ym. En tiedä miten olisimme selvinneet jos miehellä ei olisi ollut säännöllistä ”8-16” työtä.

Vierailija
34/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko? T: Ammattitivaaja

Ei, mutta krooninenripuli löytyy.

Vierailija
35/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei aamulla ja minä hain päivällä kotiin.

Vierailija
36/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä työaika 6.30-15.00, mulla sijoittuu 9.00-21.00 väliin. Eli minä vien klo 8.00 päiväkotiin ja mies hakee töiden jälkeen n. 15.30.

Vierailija
37/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vie ja toinen hakee. Molemmat mennään kyllä autolla koska ei julkista liikennettä.

Teidän tilanteessa toinen vie aamulla ja toinen lenkittää koiran. Ehkä helpompi aamulla miehen viedä autolla ja iltapäivästä sitten sinä haet julkisilla. Jos siis päivästä ei tule näin liian pitkä. Ja hoitoajan ilmoitatte esim 7:30-17, näissä sitten pysytte. Miten kummassa ette osaa keskustella asiaa miehesi kanssa vaan kysyt mieluummin palstalta?

Mistä keksit, että en osaisi keskustella? Johan aloituksessakin kuvasin, että asia on osoittautunut haastavaksi kuvioksi. Olemme paljonkin keskustelleet. Täältä kyselin aloituksessa vain, että miten muut tekee. Ap

Vierailija
38/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi aloittaa työt myöhemmin vie ja se kumpi lopettaa työt aiemmin hakee, tietenkin.

Vierailija
39/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu yksinhuoltajana ihmeelliseltä lukea näitä juttuja. Minä vien ja haen lapsen aina, käyn aina kaupassa, teen aina ruuat, siivoan aina, pesen ja tiskaan aina, käytän lasta aina neuvolassa ja hammaslääkärissä, valvoin sen kanssa yöt yksin aina kun se oli vauva.. Kaikesta selviää kun vain haluaa selvitä! Parisuhteessa olevat puhuu kuinka raskasta on jos mies on illan jossain.

Vierailija
40/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain on luovuttava, työstä, koirasta tai lapsesta.