Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti-ikäisten lasten vanhemmat - miten teillä on työnjako hakemisissa ja viemisissä?

Vierailija
01.09.2020 |

Meidän esikoinen on vasta aloittamassa päiväkodissa, mutta nyt jo haasteena miten yhteensovitetaan aikataulut ja kumpi vie ja kumpi hakee. Molemmilla meillä vanhemmilla on vähän epäsäännölliset työajat (ei kuitenkaan vuorotyö), eikä työpäivän alkuun ja loppuun voi täysin itse vaikuttaa (riippuu asiakkaiden aikatauluista ja kokousten kellonajoista jne). Lisäksi meillä on koira, joka pitää ulkoiluttaa ennen töihinmenoa ja heti töistä palatessa (tähän liittyy että kumpi vie lapsen aamulla, koska lasta ei voi jättää yksin kotiin koiralenkin ajaksi aamulla tietenkään mutta toisaalta aamulenkki koiran kanssa ei onnistu lapsen kanssa). Päiväkotiin on jonkin verran matkaa, perheessä vain yksi auto (miehen käytössä hänen työn takia), minä (perheenäiti) kuljen julkisilla töihin).

Kertokaa muut miten olette sopineet kumpi vie lapsen aamulla päiväkotiin ja kumpi hakee vai millä systeemillä tämä teillä hoidetaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie ja hakee aina, työaika 8-16. Minä olen aamulla jo lähtenyt tuolloin ja tulen vasta tuon jälkeen, en ole tosin töissä 5 päivänä viikossa. Kun olen kotona, lapsilla vapaata.

Vierailija
2/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei onnistu koiralenkki lapsen kanssa? Minäkin joskus luulin ettei onnistu, mutta onnistuu kolmenkin lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vie ja hakee aina, työaika 8-16. Minä olen aamulla jo lähtenyt tuolloin ja tulen vasta tuon jälkeen, en ole tosin töissä 5 päivänä viikossa. Kun olen kotona, lapsilla vapaata.

Olispa minullakin noin, ei tarvitsisi vastailla asiattomiin kysymyksiin.

Vierailija
4/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei onnistu koiralenkki lapsen kanssa? Minäkin joskus luulin ettei onnistu, mutta onnistuu kolmenkin lapsen kanssa.

Koira on iso ja paljon liikuntaa tarvitsevaa rotua. Sen kanssa on pakko aamulla mennä melko pitkä lenkki, jotta se suostuu tekemään asiansa. Lapsi sensijaan ei millään suostu enää olemaan rattaissa (ei edes lahjonnalla eikä uhkailulla), mutta toisaalta koiralenkillä vain istuisi maassa, jäisi potkimaan kiviä, karkaisi auton alle, ei suostu kulkemaan nopeasti eikä niin pitkää matkaa kuin koira tarvii jne jne. Ap

Vierailija
5/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiraa, eikä lapsia. Minä teen etätöitä ja vaimo on työtön.

Ei mitään aikatauluongelmia.

Vierailija
6/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin molemmat töissä, minä vein ja mies haki. Ruuhkien takia miehen oli kannattavaa mennä mahdollisimman ajoissa töihin, ja mulla taas työpäivä venyi useammin. Joskus, kun mulla oli tarve mennä varhain tai miehellä venähti, vaihdettiin lennossa. Minä liikuin pyörällä tai julkisilla, mies autolla. Ajallisesti melkein sama matka molemmilla.

Nyt kun olen kotona, haen ja vien.

Vierailija
7/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hakemiset ja viemiset menevät puhtaasti sillä perusteella kummalla on lasten hoitoaikaan sopivamman työvuorot. Teemme molemmat vuorotyötä. 

Vierailija
8/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koiraa, eikä lapsia. Minä teen etätöitä ja vaimo on työtön.

Ei mitään aikatauluongelmia.

Ja vastasit tähän ketjuun koska? 

Vierailija
9/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa meillä ei ole, mutta meillä lapsen yleensä se, joka ottaa auton.

Toinen kriteeri meillä on, että kumman viemänä tai hakemaan lapsen hoitopäivä jää lyhyemmäksi

Vierailija
10/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme järjestäneet työmme niin, että mies vie ja minä haen, aina. Molemmilla autot. Jos autottomuus ongelma, mikset osta? 

Vierailija
11/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka lähtee töihin ekana eikä vie lasta niin vie tietenkin koiran.

Vierailija
12/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme järjestäneet työmme niin, että mies vie ja minä haen, aina. Molemmilla autot. Jos autottomuus ongelma, mikset osta? 

Minun työpaikan lähellä ei ole edes autopaikkoja (vähän kauempana on ryöstöhintainen parkkihalli) ja itse asiassa julkisilla saattaa päästä jopa nopeammin töihin kuin autolla (pk-seudun ruuhkat...). Ap

Vierailija
13/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee niin aikaisin töihin, että minä vien lapsen aina. Vieminen tapahtuu bussilla niin kuin oma työmatkanikin. Mies yleensä hakee lapsen, koska pääsee aiemmin töitä. Jos hänellä työpäivä venyy, minä haen. Erikoistapauksia varten meillä on mummo ja lapsen kummi käytettävissä varahakijoiksi. Heitä käytetään vain harvinaisissa poikkeustilanteissa. 

Vierailija
14/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien aina ja haen aina. :D Olen totaaliyksinhuoltaja. Jos me yksinhuoltajatkin pärjätään, niin kai kahden vanhemman perhe jotain keksii. :) 

Jos meillä olisi koira, se kai saisi aamulenkkinsä kävelemällä meidän kanssa päiväkotiin ja sitten mun kanssa vielä takaisin kotiin, koska muutakaan vaihtoehtoa ei olisi. Lasta ei tosiaan tietenkään voi yksin jättää koiran lenkityksen ajaksi.

Vierailija
15/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikan lähellä ei ole edes autopaikkoja (vähän kauempana on ryöstöhintainen parkkihalli) ja itse asiassa julkisilla saattaa päästä jopa nopeammin töihin kuin autolla (pk-seudun ruuhkat...). Ap

Ymmärsin siis, että autottomuus ongelma tarhan sijannin kannalta, voihan sen auton jättää muuallekin... 

Vierailija
16/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien, mies hakee, näin tulee mahdollisimman lyhyt päivä. Meillä tietysti helpottaa, kun on säännölliset työajat. Jos olisi vain yksi auto, autoileva veisi lapset, ellei kulje sitten täysin eri suuntaan.

Vierailija
17/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa minullakin noin, ei tarvitsisi vastailla asiattomiin kysymyksiin.

Mihin kysymyksiin? Soittavat kyllä minulle aina päiväkodista jos lapsi tulee kipeäksi tai on jotain asiaa, jostain syystä eivät voi miehelle sanoa :D

Vierailija
18/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se hakee kumpi pääsee aiemmin lähtemään töistä, toinen vie. Ja silloin kun itse haen, laitan iltapäivän varatuksi suunnilleen puol neljästä, jottei siihen kukaan mitään palaveria buukkaa.

Vierailija
19/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä, miten koira on tuossa ongelma. Aamulla koiran lenkittää se, joka ei vie lasta hoitoon ja töiden jälkeen lenkin hoitaa se, joka haki lapsen. Iltapäivälenkille luonnollisesti lapsi mukaan. Sadat lapsiperheet saavat koiransa lenkitettyä lapsen (jopa usean lapsen) kanssa, joten kyllä tekin saatte. Järjestelykysymys. 

Vierailija
20/40 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miten koira on tuossa ongelma. Aamulla koiran lenkittää se, joka ei vie lasta hoitoon ja töiden jälkeen lenkin hoitaa se, joka haki lapsen. Iltapäivälenkille luonnollisesti lapsi mukaan. Sadat lapsiperheet saavat koiransa lenkitettyä lapsen (jopa usean lapsen) kanssa, joten kyllä tekin saatte. Järjestelykysymys. 

No se koiraongelma tuli oikeastaan miehen ehdotuksesta, että minä hoidan kaikki hakemiset ja viemiset ja hän hoitaa kaikki koiralenkitykset. Ap