Alle 25-vuotiaana lapsen saaneet: oliko selkäkipuja raskauden aikana?
Selkärankahan on täysin luutunut vasta 25-vuotiaana. Tämä aiheuttaa sen, että nuorilla odottajilla on enemmän selkäkipuja kuin vanhemmilla.
Kommentit (25)
Kahdeksalla ei ole ollut selkäkipuja.
Neljällä ongelmia jo ennen raskautta.
Kolmella vain raskauden aikana.
Kyllä Ikis nyt vaan on väärässä vaikka kuinka jankkaisi vastaan ;)
Ei ollut selkakipuja alle 25v ollessani raskaana, eika yli 25v ollessani raskaana. Lantio kylla oli kipeena kummallakin kertaa.
Ei, vaikka olen lapsena loukannut selkärankani. Liitoskipuja oli lantion luissa, kun lapsen pää laskeutui alas ei meinannut päästä kävelemään kun oli kuin keilapallo jalkovälissä, ja istuminenkin oli tukalaa, onneksi vauva pian sitten syntyikin. 34 vuotiaana sain kaksoset ja olin sairaaloisen lihava, eikä edelleenkään selkäkipuja, lapset tosin syntyivät keskosena, joten ehkä loppuaikana olisi ollut myös selkä kipeä, normaalit liitoskivut tälläkin kertaa, jalan nostaminen teki kipeää.
Selkäkivut loppu kun seinään raskausaikana. 23 olin ekan aikaan ja toka syntyy kohta ja 25 ikää nyt. Aiemmin oli selän kanssa erinäisiä ongelmia fyysisen työn ja huonon ergonomian takia. Kerran ollut si-nivel paikaltaan. En tiedä mitä meni paikoilleen mutta selkä on kuin uusi ja kaikki kivut kaikonneet.
Ei ollut selkävaivoja (ikää 22 v.), iskiasvaivoja oli etenkin alkuraskaudesta, kun olin raskaassa työssä. Iskiasta on saattanut ärsyttää myös jalkojen eripituisuus. Nyt oon 28 v. ja raskaana, eikä nytkään ole selkävaivoja. Samat iskiaskivut oli kesällä mitä viimeksikin alkukolmanneksella, ja sen lisäksi nyt tullut lievät lantion liitoskivut, joita ekassa raskaudessa ei ollut.