Jaahas, miten teillä on Lihaton Lokakuu lähtenyt käyntiin?
Joko ootte ratkenneet, vaivaako vieroitusoireet? ;-)
Kommentit (34)
Ai nytkö on joku lihaton lokakuu? No hyvin sitten alkoi ihan vahingossa, kasvissosekeitolla. Huomenna olin kyllä ajatellut käyttää sen keiton lopun kanakeittoon tai -kastikkeeseen mutta pitäisiköhän muuttaa suunnitelmia ja laittaakin siihen tofua?
Nyhän saa tosi hyvin kasviksia, meilläkin on porkkanaa ihan riesaksi asti!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 23:01"]
Mistä te kanansyöjät olette kanaa löytäneet? Myydäänkö sitä jossakin?
[/quote]
Sitä voi ostaa esimerkiksi markettien hyllystä.
[/quote]
Eikö se ole broileria kaikki! Olen kuullut ettei kanaa saa Suomessa enää mistään.
Söin kanaa. En ole kuullutkaan mistään lihattomista kuukaudesta.
Mulla tuli tästä päivästä ihan sattumoisin lihaton, vaikken ole mukana lihattomassa lokakuussa. Valitsin lounaaksi kasvisruokaa, koska se oli herkullista ja myöhemmin sattumoisin tomaatti-mozzarella -patongin ja nyt illallakin vedin kasvissosekeittoa. Ei ollut suunniteltu juttu mutta näillä mentiin tänään.:)
Hyvin on lähtenyt käyntiin. Söin tänään jauhelihakastiketta ja pastaa ja kinkunsiivuja leivän päällä. Aion jatkaa samaa rataa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
Eikö se ole broileria kaikki! Olen kuullut ettei kanaa saa Suomessa enää mistään.
[/quote]
"Broileri on lihantuotantoon kasvatettu kana (tai kukko)." Wikin ensimmäinen lause.
Aamulla meetvurstisämpylä. Päivällä jauhelihakeittoa. Välipalaksi suklaapilvi kakunpala. Nyt illalla poropitsan pala.
Ehkä huomenna muistan tuon lihattoman lokakuun ja teen mm. falafel pullia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 22:55"]
Eiköhän me syödä riistaa parhaan metsästys sesongin aikana. Olisi nyt laittanut keväälle tai kesälle, niin olisi oikeasti voinut osallistua ja luopua tehotuotettujen lihojen ruoasta.
[/quote]
Kun miehesi palaa metsältä riekon kanssa, kerro, että laittaa itse itselleen tai vie sen riekon takaisin metsään. ;-)
Enpä taida itsekään ehdottaa.
En harrasta mitään lihattomia tai tipattomia. Ihme vouhotuksia.
Mä jätän lihattoman lokakuun väliin ja tähtään jaahaksettomaan joulukuuhun. Haastan koko av:n mukaan. Sitten joulukuussa ei yhtään aloitusta, joka alkaa "jaahas". Onnistuisikohan?
Melko huonosti, äijä ei suostu antaa vaikka kauhee kiima päällä...tää on kyl taas paskin idea hetkeen.Tekis niin mieli saada kunnon 100% kyrsää kielen päälle!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Väärin olet kyllä kuullut, tottakai Suomessa kanaa myydään. Asutko itse Suomessa?
Päättäväisesti alko mut sit iltaan mennessä unohin XD Just ku luin tän ketjun otsikon, tajusin et mussutan kanasalaattii!! Ei oo totta!! Pääs pari kirosanaa suusta :D huomen uudestaan ;) jatkan sit päivän pidempää. Muuta lihaa en oo onneks tänää syönny :)