Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?
Kommentit (1016)
Kerro yksikin syy mihin tarvitsen koronavilkkua?
Sinkkutyökaverin kommentti, no ei todellakaan, haittaa menoa, ei voi bilettää ja käydä leffoissa ja busseilla kulkea, jos vilkku antaa hälyytyksen.....
Istu nyt sitten tuon kanssa samassa toimistossa, airborne covid....
Poistin sen jälkeen kun kävi ilmi ettei vilkun hälyttäminen merkitse todellisuudessa mitään. Töissä käydään mahdollisiin oireiden ilmenemiseen asti vaikka vilkku huutaisi punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kieletty töissä. :(
Missä työskentelet?
Hieman tungetteleva kysymys. Taidat olla ap.
Kun on saanut positiivisen tuloksen koronasta, niin montako päivää menee, että saa sen vilkkuun syötettävän koodin?
En kai mää nyt sellasta uskaltais puhelimeeni laittaa.
Pyöräkerhon jätkät käy nytkin jo kuumina älypuhelinten paikannusten kanssa ja jos mää menisin kertoon et nyt te ootte altistunut koronalle ja koko lössi on viranomaisten tiedossa ja missä olitte launtaina klo. 02.30, se tietäs aika nopeeta hengenmenoo meikäläiselle.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään, mitä nykyinen hallituksemme haluaa. Siksi. Olen kaikesta totaalisen eri mieltä.
Suomessa aloitetaan lasten aivopesu jo varhaiskasvatuksessa ja opettajankoulutuslaitokseen valitaan sovinnaisia vatipäitä, jotka eivät vahingossakaan opeta lapsille itsenäistä ajattelua.
Kyllähän tällä saadaan nuoret ajattelemaan juuri siten, kuin sosialistisessa yhteiskunnassa kuuluukin.
Suhtaudun halveksuen jokaiseen, joka käyttää kyseistä sovellusta. Jo nimi koronavilkku täyttää suun oksennuksella ja sana kansanmaski pullauttaa suun sisällön ulos.
Kansa on valinnut arvoisensa hallituksen eli sellaisen, joka ajaa Suomea päin umpikujaa (jos kommunismia ei sellaisena pidä, umpikujan tilalle voi koronavilkun käyttäjä keksiä jonkun muun sanan korvaamaan lopullista päätepysäkkiä).
Suomen nykyinen hallitus haluaa edistää suomalaisten hyvinvointia. (toisin kuin juha vatulan pieni- ja keskituloisia kurjistanut pers-ke-ko-hallitus) On "hauskaa" huomata, että suomalaisten hyvinvoinnin parantaminen herättää vastustusta. Pitäisi ilmeisesti lopettaa "tasapäistävä" eli samanlaiset mahdollisuudet kaikille lapsille antava koululaitos ja siirtyä ääriuskovaisiin kouluihin, joissa lapsille opetettaisiin itsenäistä ajattelua?
Asun ulkomailla. Sattuneesta syystä en ole tulossa käymään Suomessa vähään aikaan, joten ei ole tarve senkään takia.
Mitä tehdä, kun työpuhelin on 15 vuotta vanha ja "älytön", johon ei koronavilkkua saa millään keinolla? Uutta omaa puhelinta en osta ennen kuin nykyinen väsähtää. Saavat Apple ja Samsung sun muut pitää näppinsä erossa minun rahoistani!
Edellisessä puhelimessa oli mut puhelin hajosi vilkun asennuksen jälkeen. Uudestaan en ole asentanut kun en käy missään eikä siitä ole edes hyötyä esim. Kouluissa ohjeena on et vaikka vilkku vilkuttaa niin kouluun vaan.
Bluetooth
Puhelimen tallennustilan pienuus
Vähäinen liikkuminen
Olisinhan minä tietoturva-ammattilaisena täysi epäprofessionaali idiootti jos tuollaisen menisin asentamaan.
Toiseksi, ko appiksen reagointinopeus hieman kyseenalainen. Eräs kaveri oli ollut koronaan sairastuneen lähellä ja sai siitä nootin noin noin viikko sen jälkeen kun henkilö oli itse ilmoittanut asiasta. Eli täysin hyödytön jos pitäisi estää leviämistä, tuon viikon aikana kaveri olisi voinut ehtiä tartuttamaan ties kuinka monta henkilöä jos olisi saanut itse tartunnan.
En näe tarkoitusta kyseisellä sovelluksella, muuta kuin aiheuttaa neuroosia ihmisille. Virus on kaikkialla, ja moni kantaja ei ikinä päädy tilastoihin tai koronavilkkuun. Paras siis noudattaa turvavälejä ja huolehtia käsihygienista.
Siksi koska se koronavilkkusovellus ei ole älypuhelimessani.
Koska ei vois vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu Ap? Keskity omaan elämääsi.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kun elämme samalla maapallolla. Jos yöllä sängyssäsi piereskelet, se vaikuttaa teoriassa ilmastonmuutosta lisäävästi, ja siksi teoriassa vaikuttaa minun tai jälkipolvieni elämään, joten teoriassa kuuluu myös mulle, näin yhtenä esimerkkinä.
Eikä tämä tarkoita, että pitäisi olla naapurikyttääjä tjms, vaan että pyrkii ottamaan muut huomioon. En minäkään koskaan pidä maskia sen takia, että se suojaisi minua. Mulla on sellainen halpismaski, joka auttaa ettei mun hengityksestä lennä ysköksiä ilmaan niin paljon kuin ilman maskia. Muiden ihmisten vuoksi minä maskia pidän.
- ei AP
Itsellä on sovellus mutta se ei ole ilmoittanut kertaakaan mitään vaikka latasin sen heti kun tuli. Turha sovellus mielestäni.
Mua ei ainakaan kiinnosta.