Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?

Vierailija
01.09.2020 |

Kerro.

Kommentit (1016)

Vierailija
241/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä apissa ole suuri mahdollisuus kiusantekoon? Ilmoittaa sairastavansa koronaa ja sitten käy kiertää kaikki paikallisbussit?

Ei ole. Koronapositiivinen saa lääkäriltä "koodin", joka tarvitaan ilmoitukseen.

Vierailija
242/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska olen keskellä korpea enkä näe muita ihmisiä kuin vanhempiani. He osaavat kyllä kertoa minulle ilman sovellustakin jos sairastuvat. Vanhemmillani tuskin on, koska emme ole nähneet sovelluksen julkaisemisen jälkeen ja he eivät itse osaa mitään sovelluksia puhelimiinsa asentaa. Etenkin äidilleni aion kyllä sovellusta suositella kun näemme, hän on asiakaspalvelutyössä ja pystyy pitämään puhelintaan mukana myös työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska kyseessä on tähtituhoaja-rodun salajuoni, jolla it-nörteiksi naamioituneet alienit tanssittavat maan asukkaita vaaleanpunaisen pillinsä tahdissa, kunnes talous sukeltaa niin syvälle, että Tellus valloitetaan suklaapatukalla.

Vierailija
244/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä jaksa tota enää.

En sitä paitsi halua tietää olenko altistunut vai en, ettei tule yhtään enempää stressiä. 

Vierailija
245/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta.

Vierailija
246/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntuntoisten ihmisten pitää rajoittaa tätä korona-hypeä. Aina syysflunssia on ollut ja eläkeläiset on niihin kuolleet.Toivottavasti kohta tulee joku uusi muotioikku johon kouhot voivat käyttää tarmonsa ja voidaan palata normaaliin.

Vierailija
247/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin 2017 samsung galaxy, mihin sitä ei saa ladattua.

Vierailija
248/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin, mutta poistin, kun totesin yhdeksi tyhjän kanssa.

Vierailija
249/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä mieltä olisi tästä koko korona sairaudesta.

Vierailija
250/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin päivän. Ei mun puhelimen akku sitten kestänyt :D Androidissahan pitää olla gps ja bluetooth kokoajan päällä. Tiesin että näin käy, akku kuluu heti kun laitan gpsin päälle... Ymmärsin että iphonessa riittää pelkkä bluetooth?

Vierailija
251/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa bluetoothia päälle, sillä se haluaa ensin muodostaa parin Apple-älykelloni kanssa. Ongelma on vain siinä, että minulla ei ole Apple-älykelloa, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan. En ymmärrä miksi puhelimeni yhtäkkiä tällaista vaatii. Puhelin on vajaan vuoden ikäinen, uutena ostettu.

Toinen juttu on sitten, etten erityisesti haluaisikaan pitää bluetoothia jatkuvasti päällä, se syö niin paljon akkua, että alinomaa pitää olla lataamassa.

Vierailija
252/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäreilua että androidissa pitää olla sijainti ja bluetooth päällä.

Vierailija
253/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse latasin sovelluksen koska haluan olla mieluummin osa ratkaisua kuin osa ongelmaa.

Ongelma? Nää vakoilusovellukset ja rajoitukset ja pienituloisten tulonmenetykset ja mielenterveyden rapautuminen muun muassa ovat se ongelma, ei tämä päälle 300 keskimäärin 87-vuotiasta monisairasta suomalaista yli puolen vuoden aikana niittänyt nuha ole se ongelma, vaan tämä kohnotus, just tällaiset sovellukset, ja kaltaisesi hyödylliset idiootit.

Ymmärsit minut tässä väärin. Olen itsekin huolissani mm. Suomen taloudesta, työllisyydestä, terveydenhuollon jonojen pidentymisestä jne. Fakta on kuitenkin se, että ongelma on jo täällä. Nyt vaihtoehtoina on osallistua ongelman ratkaisemiseen tai jatkaa ongelman märehtimistä passiivisena. Vaikka Suomi unohtaisi kaikki omat koronarajoituksensa yms, niin pitkällä aikavälillä jos epidemiaa ei saada kuriin m a a i l m a l l a, niin Suomen talous romahtaa. Siihen asti kun toivottavasti tilanne ratkeaa maailmanlaajuisesti, mielestäni vähintä mitä voin tehdä on pitää huolta omalta osaltani siitä, että epidemia Suomessa pysyy hallinnassa.

Vierailija
254/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tietää mahdollisimman vähän koko aiheesta. Pysyn kaukana muista, enkä käy missään. Helppo elämä. Ihanaa kun saa nyt hyvällä syyllä erakotua rauhassa.

Vierailija
255/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihan älytön "ratkaisu" hallitukselta! Tällä vain yritetään kansalaisia rauhoitella. Se tulee kuitenkin.

Vierailija
256/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha puhelin. ostan uuden, vasta kun tarvitsen sellaisen.

Vierailija
257/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha puhelin, ei pysty asentamaan vilkkua. Mielelläni sen olisin ottanut, mutta toimivaa puhelinta en sen vuoksi uuteen ala vaihtamaan.

Vierailija
258/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjjsus kirjoitti:

Ei hemmetti munkin puhelimeen ilmestynyt vaikka en sitä ole ladannut, siis miten ton saa poistettua, todella pelottavaa et ilman suostumusta ladataan vaan

Miten tämä muuten on mahdollista ilman suostumustasi? Voiko esim. operaattori tai työnantaja asennuttaa sovellukseen kaikkiin ylläpitämiinsä liittymiin vai mitäs nyt ihmettä?

Vierailija
259/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajansa on älykkäämpi kuin se "äly"luuri. Ja epäilevämpi. Ei kiitos hakkeroinnille/tietoturvavuodoille ym. Ja en usko, että on tarpeeksi suojattu vaikka kuinka jankkaatte. Muuten en liiku julkisissa kuin kaupassa, alle 15min helposti hoidan asiani, jos (koronahysteeriset) sählät eivät sabotoi edessäni ja tielläni tungeksien ripeää toimintaa. Tuo sovellushan lukee vain vähintään vartin kestäneet altistukset. Mitä sit jos oliskin altistunut mutta oireeton itse, käsketäänkö testeihin mukamas oireettomatkin jo?

Vierailija
260/1016 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hyväksy mitään (seuranta)sirutuksia, kas kun ette suoraan otsaanne ota...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi