Hei te joilla ollut korona
Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?
Kommentit (362)
Ketju on aloitettu viime vuonna, joten silloin sairastuneet eivät olleet ehtineet saada rokotusta, koska niitä ei edes ollut. Eivätkä tänä vuonna alkuvuodesta sairastaneet. Nyt taas suurin osa taitaa olla rokotettuja eli heitäkin sairastuneiden joukossa on.
Tää on siitä jännä tauti, ettei tiedä kuka altistuneista sairastuu ja kuka ei. Oireet ovat myös hyvin myös monenlaisia, kuten vastauksista käy ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käynyt testissä?
En ehtinyt, kun vaimo on vaativa
En oo ihan varma oliko korona kun en käyny testeissä, mutta..
kurkku kipee aluks, kuumetta oli jotain 38, hyvin tyypilliset flunssan oireet. kuiteski irtos semmosta tosi paksua limaa kurkusta, paha nuha. Koko tauti kesti yli kuukauden ja otin loppussa antibiootit kun ei tuntunu muuten loppuvan ja sitten ton jälkeen tuli vielä ientulehdus johon jouduin ottamaan uuden antibioottikuurin.
Ja tää tuli just sen jälkeen kun olin matkustanu lentokentällä missä oli ollu tota koronaa aiemmin.
Miksi et käynyt testissä???
Itsellä tällä hetkellä oireet kestänyt 2 päivää. Alkoi perjantaiaamuna pienellä kurkkukivulla. Lauantaiaamuna kun heräsin, oli tullut muitakin oireita. Kamala limainen yskä, kurkkukipu pahentunut, ja jatkuvasti vuotava nenä.
Tänään lämpöä 37 astetta, vihreää limaa yskän joukossa sekä jatkuvaa aivastelua ja nuhaa. En ole käynyt vielä koronatestissä, ehkä varaan ajan huomenna. Oon rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tällä hetkellä oireet kestänyt 2 päivää. Alkoi perjantaiaamuna pienellä kurkkukivulla. Lauantaiaamuna kun heräsin, oli tullut muitakin oireita. Kamala limainen yskä, kurkkukipu pahentunut, ja jatkuvasti vuotava nenä.
Tänään lämpöä 37 astetta, vihreää limaa yskän joukossa sekä jatkuvaa aivastelua ja nuhaa. En ole käynyt vielä koronatestissä, ehkä varaan ajan huomenna. Oon rokottamaton.
No oliko tämä sitten korona ja miksi tulit tähän ketjuun kertomaan nämä oireesi? Mulla on ollut monta kertaa ihan perus flunssa tollanen.
Vierailija kirjoitti:
En oo ihan varma oliko korona kun en käyny testeissä, mutta..
kurkku kipee aluks, kuumetta oli jotain 38, hyvin tyypilliset flunssan oireet. kuiteski irtos semmosta tosi paksua limaa kurkusta, paha nuha. Koko tauti kesti yli kuukauden ja otin loppussa antibiootit kun ei tuntunu muuten loppuvan ja sitten ton jälkeen tuli vielä ientulehdus johon jouduin ottamaan uuden antibioottikuurin.
Ja tää tuli just sen jälkeen kun olin matkustanu lentokentällä missä oli ollu tota koronaa aiemmin.
Tauti ei siis pahentunutkun hoidettiin myös bakteerilisät pois eikä tarvinnut kitua turhaaneikä lisää tauteja hyvä niin siis suthoidettiin kuntoon eikä naapurin pöpöä hyvä niin
Rokotettu ja korona päällä. Lievä kurkkukipu kaksi päivää, vähän höhlä olo. Nyt päivä numero neljä menossa ja oireeton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään lämpöä 37 astetta, vihreää limaa yskän joukossa sekä jatkuvaa aivastelua ja nuhaa. En ole käynyt vielä koronatestissä, ehkä varaan ajan huomenna. Oon rokottamaton.No oliko tämä sitten korona ja miksi tulit tähän ketjuun kertomaan nämä oireesi? Mulla on ollut monta kertaa ihan perus flunssa tollanen.
ÄLYKÄÄPIÖ kertoimahdollisista korona oireista miettii meneekö testiin tms.etkai ole moden oikea käsi sinäkö päätät kuka asiallisia viestejä saa kirjoittaa poistu takavasemmalle MIETI useat kiinnostuneita edell. Viestistä mutta sinä kuulut poistoonEiks ni
Vierailija kirjoitti:
Voisitte vähän tarkentaa, että milloin sairastitte?
Keväällä oireet on ollut pahempia, kun taas viime kuukausina ei tässä ole tarvittu sairaalahoitoa.
ihanko totta
Vierailija kirjoitti:
Vähän meinasi yskittää, mutta hörppäsin vettä, niin ei yskittänytkään.
Mutta juu, hengenlähtö oli lähellä.
miistä tiesit ett. Hen ki pakenee kertoiko joku vai oliko hysteerin en tunne josta onneksi selvisit juomalla vettä et vetNyt henkeen edes hyvä niin
Pieni nuha, nenän tukkoisuutta aamuisin ja makuulle mennessä illalla, päivällä muutaman kerran niisto. Päänsärky, pientä lihaskipua, vetämätön olo. Ei kuumetta, lämpö oli viikon 36,8 hujakoilla, normaali lämpömi keskimäärin 36,1. Haju- ja makuaisti meni osittain, vain tietyt maut/hajut muuttuivat mutta ei kaikki. Oireet katosivat vajaassa viikossa, haju- ja makuaistikin palautui pian takaisin.
Olen siis rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normiflunssa, lyhyt kevyt lämpö, mutta ei räkää. Testitulos positiivinen ja kaverilta siis sain.
Influenssahan on sitten sellainen tauti että sen huomaa heti että ei ole flunssaa vaan se iskee kun nyrkki päähän, jyrää kuin rekka yli ja lopuksi lingotaan viikkokaupalla pyykkikoneessa. Sitten tulee ne jälkitaudit just kun on jo ihan loppu. Onneksi ei ole ollut vuosiin, koska olen ensimmäisen kerran jälkeen ottanut rokotteen.
Koronaa en osaa pelätä mut hitto toi influenssa tulee välillä mieleen että jos se kuitenkin vielä joskus iskee. En usko että selviäisin influenssasta enää muutaman vuoden päästä.
Influenssan sairastaminen antaa pitemmän ja paremman immuniteetin kuin mikään influenssarokote, eli syy miksi et ole ensimmäisen kerran sitä enää sairastanut ei johdu rokottamisestasi.
Näin se menee loppupeleissä useesti rokotetut ei pärjää kaikki kuitenkin sairastuvat long covidiin jopavuosia mestävin invalidisoiviin oireisiin n uoret pahimmassa vaaRassa vuosien päästä tiedetään vasta minkä,aisia esim. Neuro ongelmia tullut hm
Vierailija kirjoitti:
Angiinaksi luulin. Kurkku todella kipeä, korkea kuume, nokka tukossa. Näitä kesti noin 10pv. Hajuaisti oli pois 3kk. Makuaistista toimi vain suolan maistaminen. Yhä edelleen muistivaikeuksia. Etenkin lähimuisti aika sumua. Sairastin talvella.
Olen 48N, ei ylipainoa, ei sairauksia.
Muisti sekä puhee n-kirjoitustaidon tuottamisessa pahoja vaikeuksiavarsinkin alussa edelleen kuukausi akestänyt on pelottavia täälläkin ivattu pelottava oireisto en tinen 10 äidinkielentaitaja pilkut pisteet ei muistikuvaa vieläkään mihin niitä laittais kaikki muistit kateissa aluksi pahe m m at
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jälkitaudit jotka voivat tullaa pitkänkin ajan päästä?
Näin se menee ja lisäÄ tulossA
Vierailija kirjoitti:
11 kuukautta sitten sairastettu korona. Kavereiksi jäänyt ruuansulatus elimistön/suoliston ongelmat. Yleiskunnon romahdus. Lähes koko kropan kattavat säryt. Neurologiset oireet, autonomisen hermoston häiriöt. Voimistunut tinnitus.... enpä edes jaksa listata enää
Älä ole epätoivoinen meikällä 8kk periodeissa kaikkea neurot pahimmat meitä on paljon et ole yksin lisää tulee koko ajan "hiljaisuus keinuttaa pahuuden kehtoa"
Joo, korona kesti pidempään kun mun normaali flunssa (normaali flunssa kestää mulla n. 3-5 päivää, korona kesti n. 10 päivää) ja oli jännästi kaksiosainen eli ensin loppui ja sitten jatkui taas.. Lisäksi en kuullut mitään eli korvat oli niin pahasti lukossa, hajuaisti meni viikoksi mitä ei muuten oo ollu, voimakasta korvakipua mitä ei muuten oo ollu, ja yskää, ja hengittäminen tuntui vähän raskaalta, ja kurkussa tuntui oudolta vielä kuukausi koronan loppumisen jälkeen.. Lisäksi sahaava "kuume"/lämpö kun normaalissa flunssassa mulla ei ole lämpöä edes.
Eli sanoisin että korona taisi olla pahin flunssa tähän astisista mitä mulla on ollut sekä myös "pitkittyneen flunssan" kaltainen. (kovin pahoja flunssia mulla ei oo ollu, eli mulla kaikki on olleet niitä että nuhaa, vähän yskää)
ainiin, ja olin rokottamaton tuolloin, 2020 alkuvuotta.
t. nro 140
Muuten en olisi erottanut tavisflunssasta paitsi että haku-ja makuaisti katosivat totaalisesti, eivätkä ole vieläkään yli kolme kuukautta myöhemmin palautuneet. Lisäksi ihan järkky painon tunne rinnassa vajaan viikon verran.